مدلی مانند مرسدسبنز E63 AMG واگن، خودرویی نیست که بتوان به آسانی در مورد آن نظر داد و ایراداتی به آن وارد کرد. در واقع، خورههای اتومبیل، در برخورد با E63 واگن، یک عشق واقعی را تجربه خواهند کرد. هدف از این مطلب نیز، بررسی امکانات و قابلیتها با جزئیات فراوان نخواهد بود، زیرا E63، نه قابل اندازهگیری است و نه با خودرویی دیگر قابلمقایسه است. قابلیتهای این مدل، در حدّ بسیار بالایی قرار دارند و این موضوع از برخی جهات، خستهکننده به نظر میرسد! ۱۰۰ هزار دلاری که احتمالاً برای بهدست آوردن این خودرو، خرج خواهید کرد، واقعاً ارزشش را خواهد داشت. البته ۱۰۰ هزار دلار، پول کمی نیست و نباید بهراحتی برای آن تصمیم گرفت.
خانواده E63، عضوهای خیلی کمی دارد: سدان کلاس E و واگن کلاس E، که اتفاقاً سواری بسیار لذتبخشی دارند. AMG نیز وقار و آرامش آنها را حفظ کرده است. موتور به کار رفته که این خودرو را کاملاً پرتکاپو کرده، از نوع موتورهایی است که در مدلهایی مانند E63 سدان، S63، CLS63 و ML63 بهکار رفته است. این موتور، هشت سیلندر، با توربوشارژر است و گنجایشان ۵/۵ لیتر است و مواد به کار رفته در ساخت آن، تماماً از آلومینیوم است. خروجی این نوع موتور، بسته به کاربردهای گوناگون، متفاوت خواهد بود؛ امّا با توجه به اینکه خودِ مرسدسبنز هم از حالوروز مشتریانی که چنین مدلهایی را میخرند، آگاه است، موتور ۵۰۰ اسببخاری خود را در تریم سری S از E63 واگن عرضه کرده است. موتور E63 واگن، ۵۷۷ اسببخار قدرت دارد و گشتاور تولیدی آن ۸۰۰ نیوتنمتر است. این عملکرد، ۱۵ اسببخار از فراری ۴۵۸ ایتالیا بیشتر است و همچنین، گشتاوری برابر با نسل قبلی دوج وایپر دارد. نتیجه، تا حدودی شگفتآور خواهد بود. مرسدسبنز، E63 واگن را تنها به صورت دودیفرانسیل عرضه میکند و تنها صدایی که در داخل کابین خواهید شنید، سر و صدای مسافران و سرنشینان خواهد بود. گشتاور ۸۰۰ نیوتنمتری در بازهای بین ۲۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه از موتور، در دسترس خواهد بود و شیفت دنده در سیستم هفتدنده اتوماتیک، کاملاً راحت انجام میشود. شتاب این خودرو نیز فوقالعاده است و تا رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ثانیه، بیشتر از ۳/۴ ثانیه، فاصله نخواهد بود. همچنین در تست عبور از یکچهارم مایل که E63 واگن آن را در مدت ۱۱/۷ ثانیه با سرعت نهایی ۱۹۶/۳ کیلومتر بر ساعت، طی میکند، کیفیت مرسدسبنز، کاملاً قابلدرک است.
مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دو دیفرانسیل، ۵ سرنشین، پنج در واگن.
- قیمت مدل تست: ۱۱۴۱۶۵ دلار (قیمت پایه: ۱۰۳۲۹۵ دلار)
- نوع موتور: DOHC 32-valve V8 توربورشارژر و خنککننده داخلی، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخترسانی انژکتور مستقیم.
- گنجایش: ۵۴۶۱ سیسی.
- قدرت: ۵۷۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۸۰۰ نیوتن متر در ۲۰۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: هفت دنده اتوماتیک با قابلیت پدل شیفتر.
ابعاد:
- فاصله دو محور چرخها: ۲/۸۷۵ متر.
- طول ماشین: ۴/۹۱ متر.
- عرض: ۱/۹۴ متر.
- ارتفاع: ۱/۵۲متر.
- وزن کلی: ۲۱۴۷ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: گیربکس دستی ۳/۴ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: گیربکس دستی ۸ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۱ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل:۱۱/۷ ثانیه با سرعت ۱۹۶/۳ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۶/۶۳ متر.
- نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: گیربکس دستی، نیروی ۰.۹۷ g .
مصرف سوخت:
- سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۱۵/۷ لیتر در شهر و ۱۱/۲ لیتر در بزرگراه.
- مصرف سوخت در تست: ۱۴/۷ لیتر در صد کیلومتر.
زیگما
۸ دی ۱۳۹۲بسیار زیبا.میتونی با خانوم و بچه ها با یه خودروی”خانواده” دریفت بزنی.
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۸ دی ۱۳۹۲درود.
ممنونم پدال.
وقعا عالی بود.
یک همچین بنزی از فراری قدرتش بیشتره.خوشم اومد.خوشم اومد.
من عاشق ماشین استیشن هستم.
هیچ عیبی به این ماشین وارد نیست.
من توی یک درگی که پدال گذاشته بود دیدم از استون مارتین و بنتلی و
جگوار جلوزد.
((( ایران و المان )))
carbonado aventador
۸ دی ۱۳۹۲نه تورو خدا . می خواهی با موتور 5.5 لیتری توربو شارژ قدرتش کمتر از فراری باشه!!!!!!!
km
۸ دی ۱۳۹۲عزیز من فراریو داری با یه واگن لوکس خوانوادگی مقایسه میکنی؟ فک میکردم واردی ولی حالا میبینم فقط اطلاعاتو حفظ کردی و کاربردشونو نمیدونی!! رقبای این ماشین آئودی RS6 و کادیلاک cts-v wagonهستند. اگه قدرتش کم بود با این مشخصات نمیشد سریع ترین واگن دنیا!!! فعلا که هیچ استیشنی نتونسته با این مشخصات موتور قدرتی اندازه 580 اسب بخار تولید کنه…
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۸ دی ۱۳۹۲درود.
اولا که اون اسمش فراریه و کارش سوپر اسپورته.
دوما اکثر کاربرای این سایت به این ماشین میگفتن نعش کش.
سوما من با شما نبودم که.
((( ایران و المان )))
حمید
۸ دی ۱۳۹۲km جان البته یادمون باشه 580 اسب خیلی خوبه ولی تنها فاکتور تعیین کننده نیست ، ممکنه یه موتور ضعیفتر در عمل بخاطر برتری در فاکتورهای دیگه از این بهتر باشه .
km
۸ دی ۱۳۹۲حرف شما درست حمید جان. اصلا قدرت موتور، شتاب، گشتاور و مشخصات فنی رو کنار بگذاریم. این ماشین یکی از بهترین ماشین ها برای سفر و این حرفاست، مرسدس اینو برای همین کارها ساخته برای این که فضای بیشتری رو نسبت به ای کلاس معمولی داره…
حمید
۹ دی ۱۳۹۲کاملا درسته km ،ماشین شاهکاریه . ب ام و هم از سری 5 تورینگ میده حتی از سری سه هم همینطور ، آئودی هم همینطور و خیلی هم باحاله . ولی مردم ما اکثرا چهار در سدان دوس دارن هرچی هم استیشن اومد تو ایران شکست خورد…البته ماشینای خوبی نبودن پراید سفری و 405 استیشن پکان استیشن و …
carbonado aventador
۸ دی ۱۳۹۲قدرتش نسیت به هجم موتورش و توربو شارژ بودن کمه ولی گشتاور خیره کننده ای داره!!!!!!!!
carbonado aventador
۸ دی ۱۳۹۲اصلاح می کنم . (حجم موتور)!!!!!!!
جلال
۹ دی ۱۳۹۲سلام
577 اسب کمه؟
البته برای مهندسای آلمانی بشتر از این هم امکان داره
ولی اون ها فکر خیلی چیز های دیگه رو هم میکنن
مثل مصرف سوخت
دوام و اصطحلاک موتور
توان کنترل توسط شاسی و جلو بندی
و….
گشتاور بیشتر هم به خاطر محدود بودن سرعتشه
که البته کار درستی هم هست
farzad
۸ دی ۱۳۹۲جلوش خیلی زیباست ولی عقیش خیلی ضایع هست!از استیشن خیلی یدم می یاد
جلال
۹ دی ۱۳۹۲سلام
چیزی که شما فرمودی سلیقه ایه
ولی یک ماشین استیشن کاربرد ها و قابلیت های به مراتب بیشتری نسبت به یک سدان یا یک کوپه داره
الان suv ها میتونن قابلیت بارکشی رو در کنار آفرودی داشته باشن
و واگن های اسپرت هم قالیت اسپرت و بارکشی و استفاده روز مره رو باهم دارن
yas
۸ دی ۱۳۹۲به نظر من از لحاط قیافه bmw m5 بهتره اما از نظر موتور و قدرت این یه چیز دیگست.bmw باید یه فکر اساسی برای رقابت با این بکنه.
saied
۸ دی ۱۳۹۲:( این کارا یعنی چی ؟ یکی ماشین بزرگ دلش بخواد یه suv میگیره ! اینو میخواد چیکار اخه ؟
PEUGEOT
۸ دی ۱۳۹۲واقعا ماشین خوبیه هم از لحاظ موتوری و هم از لحاظ طراحی.
فکر کنم قیمتش تو ایران چیزی حدود 470 تا 500 میلیون باشه.
P E U G E O T
محسن.د
۸ دی ۱۳۹۲از خود ماشین ایراد نمیگیرم ولی بیاید قبول کنیم که هدف یه استیشن مسابقه درگ و کل انداختن با لامبورگینی و دریفت زدن نیست! به علاوه اینکه واقعا گرونه!
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۹ دی ۱۳۹۲درود.
محسن جان شاید کسی باشه که بخواد یک استیشن با قابلیت های فنی و موتوریه
سدان E63 AMG داشته باشه.
من و تو نمیتونیم بگیم نداریم برو یک جی کلاس یا جی ال بخر.این یک مشتری
مداریه قویه.
این رو مطمئن باش اگر خواهان نداشت ، شرکت بنز مانند R کلاس و … تولیدش
کم میشد و محدود.
ولی الان بنز سرمایه گذاریه زیادی روش انجام داده.پس حتما فروش بالایی
داره این کلاس. نه بنز .بلکه بی ام و .ائودی.
تازه در کلاس های C و E بنز.
سریه 3 و 5 بی ام و . و همینطور ائودی.
((( ایران و المان )))
مهدی
۸ دی ۱۳۹۲دورود به دوستان
بنز و بی ام و هر دو بهترین خودروسازان جهان هستند البته دیگر خودرو سازان هم چیزی از این دو خودرو ساز کم ندارند و حتی برخی مواقع محصولات بهتری تولید میکنند
این مدل بنز خیلی عالیه
اما یه سوال مدل سدان با این مشخصات قدرت موتور هست
اکه باشه عالیه
واقعا ماشینهای عالی هستند
از دوستان یه سوال دارم
در مورد تاسیس خط تولید یه مدل خودرو (حالا مثل یه تویوتا حد متوسط مثل کرولا) چقدر هزینه و چه نفر نیروی کار نیاز داره؟
اصلا احداث یه همچنین خط تولیدی چه جوریه؟
اگر نویسنده سایت چیزی میدونه مطلبش رو منتظ کنه
در مورد توان و قدرت اسب بخار ماشینهای داخلی مثل سمند و پژو اختلاف 10 الی 20 اسب چه تفاوتی میتونه داشته باشه؟
و سوال بعد اینه که چطور میتوان از یه ماشینی که 100 اسب بخار قدت داره تقریبا 140 اسب بخار دریافت کرد آیا باید موتورش رو دست کاری کنیم آیا باید قطعات مخصوصی تهیه کنیم؟ اصلا آیا منطقیه یه همچین کاری ؟
سپاسگذارم
مهدی
carbonado aventador
۸ دی ۱۳۹۲آقا مهدی . اول باید بدونیم که اون موتور چیه و چقدر پتانسیل داره و می توان با دستکاری ECU و تغیر زمان بندی سوپاپ ها قدرت رو افزایش داد . بعدش با تغیر پمپ سوخت رسانی می توان قدرت بیشتری بیرون کشید ولی مصرف یکم می ره بالا و….که اطلاع زیادی ندارم . امید وارم راهنمایی شده باشی!!!!!!!!!!
carbonado aventador
۸ دی ۱۳۹۲اینو یادم رفت . می توان با نصب کردن سیلندر فورج کاری شده که طولش کمتره و قطر نسبتا بیشتری داره و فکر کنم اگه اشتباه نکنم تغیر میل لنگ می شه قدرت بیشتری کشید بیرون که دیگه خیلی کارش تخصصی می شه . البته حجم موتور کمی بیشتر می شه . برای اطلاعات بیشتر می تونی به بخش انجمن پدال بری و اونجا نوشته تیونینگ که اطلاعات خوبی به شما می ده!!!!!!!
مهدی
۸ دی ۱۳۹۲دورود carbonado aventador عزیز
ممنون از راهنمایی شما
سپاسگذارم
مهدی
حامد MASERATI GT
۸ دی ۱۳۹۲واگن به بنز نمیاد
توفیقی
۸ دی ۱۳۹۲بنزهای ساخت AMG این سیستم 4 ماتیک رو بهینه سازی کردن و یه حرف S هم به آخر لوگو AMG اضافه کردن که واقعا محشره.
صد بار گفتم بازم میگم
بنز بی لوگو AMG مثل جرج کلونی با زیر پیراهنه.شاید خوشگل باشه ولی خوشتیپ نیست.
stay a live AMG
در مورد بی ام و هم همین طور صادقه.بی ام و هم با M-power یه چیز دیگست.
بنز با AMG لایک
بنز بی AMG دیسلایک
saed
۸ دی ۱۳۹۲زیبا.قدرتمند.سریع.به نظر من از همه نظر کامله فقط المان
زیگما
۹ دی ۱۳۹۲انتظار داشتم یه مقدار روی داشبورد چرم کار میشد….
محمدرضا
۹ دی ۱۳۹۲داداش تو فقط گیر دادی به چرم ها D:
ولی تــو این مــورد باهات موافقم !
masoud v12
۹ دی ۱۳۹۲قیمت گرونی داره اگه من بخوام همچین پولی بابت این ماشین بدم بجاش یک اس500 فول آپشن میگیرم که هم تکنولوژیش از این بیشتره مثلا سیستم ماجیک بادی کنترل یعنی کنترل فعال حرکات بدنه داره که این مدل نداره در ثانی 450 اسب بخار قدرت داره که از این مدلش کم نمیاره و خلاصه از این هم جدیدتره و تکنولوژیهای بکار رفته در اس بروزتره و دیرتر از چشم میفته چون طراحی این مدل به سال 2009 برمیگرده یعنی قبل فیس لیفت شدنش و مورد آخر هم اینکه درسته به گفته مدیر عامل قبلی بنز آقای یورگن هوبرت کلاس ایی قلب این کمپانی هستش ولی یادمان نرود که کلاس اس سرآمد مدلهای بنزه.
جلال
۹ دی ۱۳۹۲سلام
تنها اشکالش اینه که یه خورده گرونه!
ابته برای ما ایرانی ها که این پول ها رقمی نیست!!!
zondar
۹ دی ۱۳۹۲F.A
زیباست ولی من سدانشو ترجیح میدم
حمزه
۹ دی ۱۳۹۲فوق العاده… همین
SAEED
۹ دی ۱۳۹۲سلام.
اصلاً مگه کلاس استیشن بد یا زشت میشه؟؟؟؟؟!!اونم با این حجم موتور و اسب بخار!!!!!!!!!!!
عاشقشم
esi
۹ دی ۱۳۹۲عالیه من خیلی حال کردم
امیرحسین
۹ دی ۱۳۹۲عجب چیزیه.باهاش حال میده توجاده چالوس تخته گاز بگیری وسبقت بگیری وهمه راسوسک کنی …همه هم دهنشون سه متربازبشه…
Mohammad
۱۰ دی ۱۳۹۲واقعا شاهکاره ، واگن با این همه امکانات موتور شتاب گشتاور سواری آپشن…
خدایا این آلمانیا چی میسازن!!!
abrahim
۱۰ دی ۱۳۹۲رفقا خوب توجه کنید من تجربشو دارم این واگن هر چقدر قدرت وسرعت بالایی داشته باشه به گرد پیکان وانت ایران نمیرسه قدرت1600-سرعت بیشمار-اسب بخار که هیچی 5تااسب گنده میتونی بارش کنی
جواد
۱۰ دی ۱۳۹۲100هزار دلار برای استیشن پول زیادیه اینو برای مشکل پسندهای پولدار زدن
توفیقی
۱۲ دی ۱۳۹۲زیباست و دیگر هیچ