اگر خواهان فهمیدن این موضوع هستند که خودروهای لوکس آینده چه شکلی خواهند بود کافی است اخبار معرفی مرسدس بنز ویژن EQS را در پدال دنبال کنید. این خودرو از ظاهری ساده اما گیرا سود برده و دارای کابینی پر از تکنولوژیهای نوین میباشد.
ویژن EQS به عنوان خودرویی الکتریکی از مجموعه باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی استفاده کرده و قدرت کل آن برابر با ۴۷۶ اسب بخار میباشد. مرسدس میگوید این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۴.۵ ثانیهای داشته و حداکثر سرعت بالای ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر محدودهی حرکتی ۷۰۰ کیلومتری نیز جزو دیگر ویژگیهای مهم آن هستند.
دایملر برای طراحی این خودرو روش شناور اما قدرتمندی را در نظر گرفته و ساختار کمربند نوری مورد اشارهی کمپانی باعث می شود جذابیت کلی درخوری ایجاد شود. مرسدس محصول جدید خود را کاملاً ظریف مینامد و صرفنظر از آنچه که دربارهی این خودرو گفته می شود، ویژن EQS قطعاً جزو جالبتوجهترین خودروهای فرانکفورت ۲۰۱۹ میباشد.
از جمله ویژگیهای ظاهری این خودرو میتوان به چراغهای جلوی دیجیتالی اشاره کرد که هرکدام دارای ماژول های لنز هالوگرافیک بوده و با کمربند نوری اشاره شده باعث ایجاد ترکیبهای نوری تقریباً بدون محدودیتی میشوند. همین ویژگی پیشنمایشی از آن چیزی است که در محصولات آتی مرسدس خواهیم دید.
نمای عقب این خودرو نیز کاملاً نوآورانه بوده و از ۲۲۹ ستاره با نور جداگانه سود میبرد. جلوپنجره نیز جایگاه ماتریکس نورانی متشکل از ۱۸۸ LED جداست که باعث میشوند طرحهای سهبعدی ایجاد شود.
داخل کابین این کانسپت از دنیای قایقهای لوکس الهام گرفته و به همین دلیل کل داشبورد ما را به یاد قایقها میاندازد. کل کاکپیت هم سرنشینان را همانند عرشهی قایقهای لوکس در آغوش میگیرد و این نوع فلسفهی طراحی هم در محصولات لوکس مرسدس بنز دیده خواهد شد.
از نظر متریال هم باید گفت خودروی نمایشی مرسدس دارای میکروفیبر دینامیکای سفید باکیفیت میباشد که جذابیت فوقالعادهای دارد. چرم مصنوعی نیز بخشی از پکیج مرسدس بوده و پوشش سقف نیز ترکیبی از پلاستیک بازیافتی به دست آمده از زبالههای دریاها میباشد.
اما حالا به تکنولوژیهای ویژن EQS به ویژه سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX برسیم. داخل کابین این خودرو شاهد خیزش صفحات نمایش خواهیم بود که با تاباندن تصاویر دید زیادی ایجاد خواهند کرد. همچنین نور ارتباطی هوشمندی نیز در اطراف سرنشینان خواهد درخشید.
از دیگر ویژگیهای کابین میتوان به ورودیهای هوای یکپارچه با تریم، پوشش رز گلد بلندگوها و… اشاره کرد.
ویژن EQS کانسپت با پیشرانههای الکتریکی نصب شده در جلو و عقب خودرو عرضه می شود. کل قدرت این خودرو همانگونه که اشاره شد ۴۷۶ اسب بخار و گشتاور نیز ۷۶۰ نیوتون متر است.
اما این خودرو با استانداردهای WLTP میتواند تا ۷۰۰ کیلومتر برد داشته باشد. خودروی نمایشی مرسدس همچنین توانایی شارژ ۸۰ درصدی باتری در کمتر از ۲۰ دقیقه را دارد که این امر احتمالاً با شارژر ۳۵۰ کیلوواتی صورت میپذیرد.
مرسدس دربارهی کانسپت برجستهی خود گفته است:
مرسدس بنز با توسعهی بستر تکنولوژی ویژن EQS یک پلتفرم الکتریکی کاملاً جدید و متغیر را ساخته است. این پلتفرم از جنبههای زیادی قابلاستفاده است. به لطف سیستم مدولار مدرن، فاصلهی بین محوری، فاصله بین چرخ های جلویی و دیگر سیستمها همچون باتری متغیر بوده و بنابراین میتوان در بسیاری از خودروها این ویژگیها را بکار برد.
ویژن EQS به سیستم خودران سطح ۳ مجهز است که مناسب سفرهای طولانی در بزرگراهها میباشد. البته به لطف سیستمهای حسگر مدولار، سطح خودران این خودرو را میتوان به بالاترین سطح رساند.
حمید
۲۰ شهریور ۱۳۹۸طراحی بی نظیر
حس کنید سوار چنین ماشینی دوست دخترتان هم کنار نشسته
:::فرشاد:::
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ترجیح میدم قبل از هر کسی، این لذت رو با خانوادم سهیم بشم.
عرفان
۲۰ شهریور ۱۳۹۸خخخ
هرکی یجوره خب
morteza
۲۰ شهریور ۱۳۹۸دمت گرم شاهین جان.استفاده کردم
شاهین
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ارادتمند دوست عزیز
Mad.z.Max
۲۰ شهریور ۱۳۹۸بقیه استفاده نکردن ولی، دور ریز کردن مثلا
امان از تملق های بی پایان وطنی!
morteza
۲۰ شهریور ۱۳۹۸تملق نمیشه بهش گفت.بعضی اوقات تشویق باعث ادامه ی کار و روحیه ی بیشتر نویسنده میشه.
ارش
۲۰ شهریور ۱۳۹۸فوق العاده ست .آخر تکنولوژی و پیشرفت????
ehsan
۲۰ شهریور ۱۳۹۸سلام آقای احمد زاده یک سوال داشتم ؟
انجین خودرو بنزینی بالاتر از 16 سیلندر ساخته شده ؟، جایی دیدم که زمانی پورشه روی موتور 20 سیلندر مشغول بوده که نیمه تمام رها شده ممنون میشم اگر ممکن هست اطلاعاتی در این زمین بدین
باتشکر
شاهین
۲۰ شهریور ۱۳۹۸سلام وقت بخیر
من گشتم تو چندتا منبع به مورد خاصی برخورد نکردم فقط کانسپت های بوگاتی EB118 و EB218 و 18/3 و EB 18/4 ویرون رو پیدا کردم از پیشرانه های 18 سیلندر استفاده کردن. فراری هم سال 1967 یه پروتوتایپ فرمول 1 با پیشرانه ی 18 سیلندر رو تست کرده اما فقط در همین مرحله باقی مونده.
اما بالاتر از 18 سیلندر تو دنیای خودرو فکر نکنم وجود داشته باشه و یا حداقل من پیدا نکردم! ولی تا دلت بخواد تو کاربری های دیگه وجود داره مثل قطارها، کشتی ها و…
مثلا تو همین بخش کشتی ها مرسدس پیشرانه های دیزلی 20 سیلندر تولید کرده و یا کاترپیلار هم واسه تراک هیولای 797F یک 20 سیلندر توربودیزل زده.
از این دست نمونه ها زیاده.
ارادت
ehsan
۲۰ شهریور ۱۳۹۸خیلی ممنون از پاسخگویی شما
اون مورد پورشه رو در سایت ایرانی خوندم نمیدونم سایت پدال بود یا سایت ایرانی دیگه، عکس قدیمی بود، فردی در حال کار روی انجین 20 سیلندر پورشه که خب به تولید نرسید
به هر حال ممنونم از پاسخ شما
حامد قدسی
۲۰ شهریور ۱۳۹۸Now This is a real car!
I loved it.
H
۲۰ شهریور ۱۳۹۸غلط گرامریت منو کشته
مهدی
۲۰ شهریور ۱۳۹۸از هر زاویه چشم نوازه
Amin
۲۰ شهریور ۱۳۹۸یک شاهکار دیگه از مرسدس
همیشه این مرسدسه که آینده صنعت خودرو رو ترسیم میکنه
محمد حسین
۲۰ شهریور ۱۳۹۸خیلی مدرن و زیباست و حتی دوست داشتنی
ولی
مگه قرار نیست این ماشین هم کلاس S باشه ؟
حس می کنم شکوه و عظمت کلاس S ها رو نداره !!
ali
۲۰ شهریور ۱۳۹۸واقعا دنیای خودرو به کدوم سمت در حال حرکته ؟
ما چند قرن عقب هستیم ؟
مک وال
۲۰ شهریور ۱۳۹۸آینده خودروهای الکتریکی:
لوکس = مرسدس بنز
غیر لوکس = فولکس واگن
Behrouz. anzali
۲۰ شهریور ۱۳۹۸مادر اتومبیل سازی دنیاست مرسدس مگه میشه بهش ایراد گرفت. فوق العادست این کانسپت
مهدی اکرمی
۲۰ شهریور ۱۳۹۸مادر نه، پدر خودروسازی :(
Behrouz. anzali
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ببخشید .پدر خودرو سازی
Bilbo
۲۰ شهریور ۱۳۹۸بسیار عالی ولی نه در حد ویژن ۶
شکوهمند و درجه یک ولی نهه در قامت جانشین خلف اسکلس در آینده الکتریکی شدن ها!
Khosrow
۲۰ شهریور ۱۳۹۸طراحی اینو با کانسپت بیمر 4 مقایسه کنیم و فاصله نجومی رو شاهد باشیم / فقط مرسدس ..
سامان
۲۰ شهریور ۱۳۹۸فقط میشه گفت صنعت خودرو همواره مدیون مرسدس بنز بوده، هست و خواهد بود. در طی دهه های متمادی جهش های شگرف در صنعت اتوموبیل سازی مرهون تکنولوژیهای نوین و آینده نگرانه مرسدس بنز بوده و اینک شاهکاری دیگر از ستاره سه پر هستیم.
احسان
۲۱ شهریور ۱۳۹۸دود از کنده بلند میشه…