مرسدس بنز

معرفی رسمی مرسدس بنز کلاس E کابریولت

سلطان اشتوتگارت سرانجام از نسل کاملاً جدید کلاس E کابریولت پرده برداشت.

2018-mercedes-e-class-convertible-67
با پیوستن این نسخه به جمع مدل‌های سدان، اِستیشن، کوپه و آل‌تِرین (All-Terrain)، خانواده کلاس E تکمیل می‌گردد.

2018-mercedes-e-class-convertible-61

2018-mercedes-e-class-convertible-62
E روباز بین کلاس C و کلاس S کانورتیبل قرار می‌گیرد و ازنظر ظاهری اشتراکات زیادی با برادر کوپه خود دارد. طرح کلی بجز سقف تاشو نکته خاص جدیدی نداشته و همچنان شیک، زیبا و بسیار جذاب است. البته برای اظهار عقیده نهایی باید منتظر بود و دید طی گذر زمان چه بازخوردی از بازار دریافت می‌کند و مردم و رسانه‌ها چه موضعی نسبت به آن خواهند داشت.

2018-mercedes-e-class-convertible-1

سقف تا حداکثر سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت و تنها در ۲۰ ثانیه باز و بسته می‌شود. برای رنگ آن چهار گزینه قهوه‌ای تیره، آبی تیره، مشکی و قرمز تیره قابل انتخاب است. همچنین مرسدس بنز وعده داده فضای صندوق عقب ۳۸۵ لیتر خواهد بود که با جمع شدن سقف به ۳۱۰ لیتر کاهش می‌یابد.

2018-mercedes-e-class-convertible-57

2018-mercedes-e-class-convertible-60
طول، عرض و فاصله بین دو محور خودرو در مقایسه با نسل پیش از خود به ترتیب ۱۲۳، ۷۴ و ۱۱۳ میلی‌متر افزایش پیدا کرده که در نتیجه آن فضای بیشتری برای سرنشینان فراهم می‌گردد. به‌عنوان مثال فضای پای ردیف عقب ۱۰۲ میلی‌متر بیشتر شده است؛ رقمی که برای یک خودروی دو درب روباز قابل‌قبول به نظر می‌رسد.

2018-mercedes-e-class-convertible-63
E کابریولت جدید همانند گذشته دو آپشن دوست‌داشتنی دارد:
AIRCAP: قطعه‌ای بالای شیشه جلو که با فشار یک دکمه بیرون آمده و جریان باد را منحرف می‌کند تا آشفتگی هوا در هردو ردیف به حداقل برسد.
AIRSCARF: سامانه‌ای که از راه خروجی داخل پشت‌سری صندلی‌ها هوای گرمی را همچون یک شال‌گردن دور سر و گردن سرنشین می‌چرخاند تا وی احساس سرما نکند.

همچنین سلطان اشتوتگارت در کنار فهرست بلندبالای موارد استاندارد و سفارشی خود، برای اولین بار سامانه چهار چرخ محرک 4Matic را در این نسخه عرضه می‌کند. متأسفانه اطلاعات فنی مشروح هنوز منتشر نشده است. فعلاً مرسدس بنز به گفتن این نکته اکتفا کرده که کد E400 با پیشرانه V6 سه لیتری ۳۲۹ اسب بخاری در بازار آمریکا حضور خواهد داشت. بااین‌وجود احتمال عرضه نسخه آاِم‌گ E50 با قلب V6 سه لیتری ۴۰۰ اسب بخاری نیز در این کشور محتمَل به نظر می‌رسد.

2018-mercedes-e-class-convertible-65

2018-mercedes-e-class-convertible-64
برای بازارهای دیگر ازجمله اروپا هم حدس می‌زنیم فعلاً بازه‌ای مشابه برادر کوپه شامل موارد زیر در نظر گرفته شود:

  • E220d با پیشرانه دو لیتری توربو دیزل چهار سیلندر ۱۹۱ اسب بخاری
  • E300 با پیشرانه‌ دو لیتری چهار سیلندر توربو بنزینی ۲۴۱ اسب بخاری
  • E400 با پیشرانه سه لیتری شش سیلندر ۳۲۹ اسب بخاری
  • آاِم‌گ E50 با پیشرانه سه لیتری شش سیلندر ۴۰۰ اسب بخاری

مرسدس بنز کلاس E کابریولت جدید برای نخستین بار در نمایشگاه آینده ژنو حاضر خواهد شد و پس‌ازآن طی نیمه دوم سال جاری میلادی در سبد فروش کمپانی قرار خواهد گرفت.

2018-mercedes-e-class-convertible-66
در پایان توجه شما را به مقایسه ابعاد مختلف مدل ۲۰۱۸ با نسل پیشین جلب می‌کنم.
e_cabrio_2018_table
(تمامی اعداد برحسب میلی‌‌متر هستند)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Madjid

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    عاشق این جلو پنجره ی مرسدسم.
    در CLA250 هم استفاده شده و نصف زیبایی و شکوه CLA به خاطر همین جلوپنجره ی پرشکوهه.

    فکر کنم بهش میکن جلو پنجره ی الماسی.

  2. Kamran

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    دیگه چی از این بهتر؟ کدوم خودرو ساز رقیبی داره برا این؟ بنز چقدر بزرگی تو اخه؟ هیچ حرفی واسه ندارمممم فقط سکوت :||||||||

    1. Moein

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (13 ديدگاه)

      بنز تو سریE واقعا ترکونده

  3. فقط تویوتا و هوندا

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (571 ديدگاه)

    فضای داخلی و داشبوردش بی نهایت زیباست.

  4. amir.noghte

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    چند وقتی بود هیچ ماشینی دلم رو نلرزونده بود
    باز حالا این شد یه چیزی
    اکثر طراحی ها روح ندارن

  5. Omid622

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    بیشتر جذابینش به رینگشه

  6. نت

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    سقف برزنتی پارچه ای خوب نیست چون در حال حرکت صدای باد میاد داخل ماشین و سقف برزنتی تکان میخوره و قیافه ماشین رو زشت میکنه.سقف اهنی که به طور خودکار باز و بسته میشه بهتره تا سقف برزنتی.

    1. رضا

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (25 ديدگاه)

      آقا ناراحت نشی ولی از اون برزنتایی که شما فک میکنی نیستا. .. مهندسی مرسدس پشتشه

  7. نت

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    طراحی کیلومتر و ال سی دی روی داشبورد که به هم جسبیده و یکی شد قشنگه .ولی دریچه کولر و چراغ عقبش زیبا نیست

  8. حمیدرضا

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تنها فرقی که در ظاهر با اس کلاس داره به جز ابعاد فقط اون ساعت بین خروجی های هواست که در اس هست در این نیست البته اگر به انتخاب باشه به نظر من کلاس ای بهتر از اس کلاس کابریولت هست چون سقف سبک تری داره و قدرت بیشتری رو برای حرکت میگذاره کلا قیافه و کابین عالین عالی

  9. shirko

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    زیباست ولی طرح قدیمش ماندگارتر و زیبا تر بود

  10. حميد

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چقدر زیباست

  11. تمدن عرب

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    فقط و فقط سکووووووووت

  12. فرشاد سجادیان

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    همه چیش عالیه به غیر از چراغ عقب ? کاش بنز کلا سمت چراغ‌های باریک عقب نمی‌رفت، نه که زشت باشن، نه، به تنهایی قشنگ هستن اما هیچ تناسبی با چراغ‌ جلو‌های بزرگ محصولات بنز ندارن.

  13. فرشاد سجادیان

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    کابینش میتونه یه معیار معتبر برای سنجش زیبایی کابین‌های دنیای خودرو باشه ?

  14. رامتین

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    دویتان یه سئوال: کلا خودروی کروک جالبتره یا کوپه مثلا با سقف پاناروما؟ ارزش خرید داره کروک در ایران؟ و اینکه اگه کروک بگیریم سقف پارچه ای بهتره یا فلزی؟؟ و یه سئوال که همیشه ذهنم مشغول کرده اینکه چرا آئودی همه کروکهاش پارچه ایه؟؟

    1. فرشاد سجادیان

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      سقف فلزی دوام، امنتیت و زیباییش بیشتره اما سقف پارچه‌ای وزن رو پایین میاره، فضای کمتری اشغال می‌کنه، ارزونتره، تعمیر و نصبش راحت‌تره.

    2. شايان

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (90 ديدگاه)

      من میگم رامتین جان کروک حداقل به درد ایران مخصوصا تهران کرج اینا نمیخوره
      تابستونا هوا چهل درجه مثلا کروک باز کنیم افتاب بخوره به کلمون؟?یا زمستوناش که وحشتناک سرده
      ولی یه سانروفی چیزی باشه مثلا جاده چالوسی جایی میری مزه میده باز کنی اگه هوا دلپذیر باشه
      ولی کروک خوشگلتره در کل?
      اما خودم یه سقف پاناروما رو تو ایران ترجیح میدم

    3. محمدرضا

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (82 ديدگاه)

      کروک یعنی سقف پارچه ای!
      اصلا کروک سقف فلزی نداریم!!!
      واژه های کروکی، هاردتاپ، کانورتیبل، کابریولت و غیره هر کدوم معنای خاصی داره.

  15. سهيل

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (138 ديدگاه)

    خدا کنه الان که میخوابم یه دور باهاش بزنم

  16. N.I.M.A

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    واقعا چی بهتر از ساین خبر میتونه باشه. از وقتی نسل قبل معرفی شد یکم نا امید شدم چون دو نسل قبل از این، شکوه و جلالی داشت(2011-2013) ولی نسل قبل خیر. اما با این طراحی دوباره به اوج برگشت.
    چی بهتر از این نه به گرانی سری S و نه به یاغی بودن سری C
    نتیجه میشود صلابت و وقار E …

  17. نت

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    کسی میدونه اون سقف فلزی که مثل این سقف برزنتی باز و بسته میشه اسمش چیه؟بی ام و هم از همین سقف اهنی استفاده میکنه که به طور خودکار باز و بسته میشه

    1. N.I.M.A

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (85 ديدگاه)

      دوست عزیز اسم اون سقف Hard Top میباشد که فلزیه و سفت و در مقابل اون Soft top وجود داره مثل سقف همین ماشین که ملاحضه میکنید.

  18. علی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ولی جدا این مدل با اصالت ترین مدلیه که از ژن جدید مرسدس تولید شده و از محصولات دیگه که جدیدا اومده بیشتر روح مرسدس رو داره و کم تر کره ایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا