مرسدس بنز

معرفی رسمی مرسدس بنز کلاس E کوپه جدید

نسخه کوپه نسل جدید کلاس E یک ماه قبل از رونمایی آن در نمایشگاه ۲۰۱۷ آمریکای شمالی، به‌صورت رسمی معرفی شد.

2018 Mercedes-Benz E-Class Coupe
بدون مقدمه سراغ بررسی آن می‌رویم. خط سقف تند، خطوط خاص و بهره‌گیری از عناصر موجود در کلاس C و S کوپه به خوبی آن را از دو برادر سدان و استیشن متمایز می‌کند. اگر در اولین نگاه به جزئیاتی مانند پنجره جانبی سوم، چراغ‌های بلندتر و باریک‌تر عقب، خروجی هوای دوگانه روی کاپوت و نمای جانبی نرم‌تر دقت نکنید، قطعاً با کلاس C کوپه اشتباه خواهید گرفت.

2018 Mercedes-Benz E-Class Coupe

2018 Mercedes-Benz E-Class Coupe
داخل اتاق اما با فضای منحصربه‌فردی روبرو می‌شوید. گرچه خط‌مشی طراحی مشابه سایر مدل‌ها خصوصاً نسل کنونی کلاس E است، اما برخی موارد نظیر خروجی‌های سامانه تهویه با طرح توربین، پنل و تریم متفاوت و صندلی‌های مجزای ردیف عقب مخصوص این نسخه هستند. در گونه پایه نشانگرهای پشت فرمان از دو دایره کنار هم تشکیل شده اما در مدل‌های بالاتر تنها یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی است که بسیاری از عملکردها نیز را درون آن گنجانده‌اند.

2018 Mercedes-Benz E-Class Coupe

2018 Mercedes-Benz E-Class Coupe
کلاس E کوپه جدید ۴۸۲۶ میلی‌متر طول، ۱۸۶۰ میلی‌متر عرض و ۱۴۳۰ میلی‌متر ارتفاع دارد که در مقایسه با نسل پیشین ۱۲۳ میلی‌متر طویل‌تر، ۷۴ میلی‌متر عریض‌تر و ۳۲ میلی‌متر بلندتر است. فاصله بین دو محور نیز با ۱۱۳ واحد افزایش به ۲۸۷۳ میلی‌متر رسیده تا طبق ادعای مرسدس بنز، فضای بسیار بیشتری برای سرنشینان هر چهار صندلی ارائه کند.

این خودروساز تأیید کرده که کوپه تازه‌نفس خود را در چهار تریم روانه کارزار خواهد کرد: E220d با قلب ۲ لیتری چهار سیلندر دیزل ۱۹۱ اسب بخاری؛ E200 و E300 با قلب ۲ لیتری توربو چهار سیلندر بنزینی ۱۸۱ و ۲۴۲ اسب بخاری؛ E400 4Matic با بلوک V6 توربو دوقلو ۳۲۸ اسب بخاری. غیر از E400 باقی تریم‌ها با محور محرک عقب همکاری می‌کنند. پیشرانه V6 همچنین در بازارهای آمریکا و کانادا به دو صورت تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل (4Matic all-wheel drive) در دسترس قرار می‌گیرد. جعبه‌دنده نیز برای تمامی گونه‌ها و انواع کشورها از نوع ۹ سرعته 9G-TRONIC خودکار خواهد بود.

2018 Mercedes-Benz E-Class Coupe

بر اساس گفته‌های رسمی مرسدس بنز، نسخه‎‌های AMG E50 با پیشرانه شش سیلندر خطی و خروجی بیش از ۴۰۰ اسب بخار و نیز AMG E63 مجهز به بلوک V8 دو توربو ۵۶۳ اسب بخاری طی ماه‌های آینده به خط تولید اضافه می‌گردند.

2018 Mercedes-Benz E-Class Coupe

2018 Mercedes-Benz E-Class Coupe
خریداران می‌توانند بسته به سلیقه و استفاده خود بین سه نوع مختلف سامانه تعلیق انتخاب کنند: اول، مجموعه پایه با سامانه کنترل مستقیم که ارتفاعش ۱۵ میلی‌متر کوتاه‌تر از E سدان است. دوم، کنترل پویای بدنه (Dynamic Body Control) با تعدیل‌های قابل تنظیم. سوم، تعلیق بادی مجهز به فنرهای بادیِ چندحُجره‌ای. همانند برادر چهار درب، فهرست بلندبالایی نیز از موارد استاندارد و سفارشی راحتی، فناوری و امنیتی وجود دارد که با توجه به خواست مشتری تنظیم می‌گردد.

نسل تازه مرسدس بنز کلاس E کوپه تابستان ۲۰۱۷ (تابستان ۹۶) وارد بازارهای اروپایی و آمریکایی خواهد شد.
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    یکی از زیباترین کابین‌هایی که تاحالا دیدم 👏✔️ فوق‌العادست

  2. یاسین

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    من بین طراحی های جدید مرسدس کلاس c رو خیلی دوست دارم یعنی عصاره خالص زیباییه اصلا به نظرم مرسدس داشتن یه شعور خاصی میخواد چون ماشینیو داری که اوج مهندسی و لاکچری طراحی تو تمام خودرو های دنیاس

    1. Yasin

      ۲۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      دیگه نباید به طراحی ظاهری نگا کرد چون کل ماشینای بنز مخصوصا ازجلو شبیه به هم هستن

  3. احمد باقری

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مثل همیشه، عالی.

  4. reza-a

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (455 ديدگاه)

    راستش از اینکه بزرگ تر شده خوشم نیومد
    ولی کلا خوبه

  5. MPH

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (431 ديدگاه)

    تو چندتا از عکسا(مثل عکس4) منو یادcl انداخت، خیلی حس خوبیه

  6. کاوه

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    آدم تیزره تبلیغاتیشو میبینه واقعا میره تو رویا ?

  7. Alireza.GT86

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (236 ديدگاه)

    به نظرم اینکه پنجره جانبی سوم رو روی یه ماشین کوپه گذاشتن اصلا ایده خوبی نیست ، و ظاهر cکلاس کوپه رو خیلی بیشتر میپسندم ، البته این فقط نظر منه و همه ی ما میدونیم که مهندسان مرسدس میدونن دارن چیکار میکنن !!

  8. Efk

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    به هیچ وجه لذت نبردم
    افسردگی گرفتم ازین طراحیا

    1. Alireza.GT86

      ۲۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (236 ديدگاه)

      موافقم 👍

  9. علی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    به قول خودم وای
    میرسی به مقصد دلت نمیاد پیاده بشی اصلا

  10. kasra

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (84 ديدگاه)

    خیلی عالیه، با اینکه شبیه اس کوپه هست ولی به راحتی قابل تشخیصه از اس کوپه و سی کوپه

  11. مهزیار

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (444 ديدگاه)

    میخواسته به قول گوردن واگنر sensual pure باشه ولی اصلا موفق نبوده… در نمای کنار و عقب هیچ خط قوی ای دیده نمیشه ولی در نمای جلو دو خط محکم و قوی روی کاپوت جا خوش کردن… هارمونی مناسبی نداره
    ضمن اینکه داری بنز طراحی میکنی.. مسخره بازیا چیه؟ دریچه جت میذاری برا چی؟

  12. amin

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    خیلی جالبه که بعضیا از مرسدس هم ایراد میگیرن!!!!واقعا به همین دلیل ما پیشرفت نمیکنیم

    1. abbas(Eldorado)

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (22 ديدگاه)

      گل گفتی داداش..
      واقعا دمت گرم.
      مگه میشه رو کار مرسدس ایراد گرفت…!!!؟؟!!!
      بجای ایرادهای کشکی لطفا چیز ازشون یاد بگیریم.
      ممنون از سایت خوبتون

  13. خسرو

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    طراحی های جدید بنز دیگه تاریخ ساز نخواهند شد// کدوم یک از این طرح ها افسانه خواهند شد؟ // برونو ساکو کجایی؟ //

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا