مرسدس بنز

برنامه تولید مرسدس C کلاس الکتریکی با پلتفرمی ویژه

نسل جدید مرسدس بنز C کلاس چند روز پیش به‌صورت رسمی معرفی شد و همان‌گونه که حدس می‌زدیم از تکنولوژی‌ها و استایل الهام گرفته از سدان پرچم‌دار S کلاس استفاده کرده است؛ اما یکی از وقایع مهم درباره این سدان لوکس ارائه قوای محرکه الکتریکی شده است هرچند نبود پیشرانه‌های ۶ و ۸ سیلندر می‌تواند یک نقطه‌ضعف برای این خودرو تلقی شود. بر پایه خبر جدیدی که منتشر شده، احتمال تولید نسخه تمام الکتریکی C کلاس نیز در سال‌های آتی وجود دارد.

اتوکار می‌گوید C کلاس بدون آلایندگی قرار است تولید شود اما این اتفاق تا سال ۲۰۲۴ رخ نخواهد داد. این خودرو از پلتفرمی کاملاً جدید استفاده خواهد کرد، پلتفرمی که با زیرساخت MRA نسل جدید C کلاس و S کلاس کنونی متفاوت است. این پلتفرم با معماری MEA مرسدس برای خودروهای الکتریکی نیز تفاوت خواهد داشت. در واقع این پلتفرم برای محصولات کامپکت و الکتریکی و با نام MMA توسعه می‌یابد.

مارکوس شافر مدیر عملیات ارشد مرسدس می‌گوید:

این خودرو پاسخگوی تقاضایی خواهد بود که باور داریم میزان بالایی دارد و باب میل طرفداران وفادار مرسدس می‌باشد. در همین زمان برخی محصولات الکتریکی شامل EQA، EQB و EQC را عرضه می‌کنیم و به این لیست باید EQS و EQE را نیز اضافه کنیم. به همین خاطر ما سبد محصولات گسترده‌ای داریم.

فعلاً چیز زیادی درباره این خودرو نمی‌دانیم اما C کلاس الکتریکی می‌تواند همانند EQS از نام جدیدی استفاده کند. اگر سیستم نام‌گذاری مرسدس مبنا باشد شاید این خودرو با نام EQC عرضه شود اما این نام قبلاً در کراس اوور الکتریکی مرسدس بکار رفته است.

شافر افزوده است:

آیا ما سبد محصولاتمان را گسترش خواهیم داد؟ بله. ما اندکی از معماری جدید MMA را به نمایش گذاشته‌ایم. پلتفرم بعدی ما برای خودروهای کامپکت و میان‌سایز است که از سال ۲۰۲۴ عملیاتی خواهد شد. این معماری اول از همه برای خودروهای الکتریکی است و در خودروهای جمع‌وجور و میان سایز بکار خواهد رفت.

به عنوان یادآوری باید گفت حتی نسل بعدی C63 AMG نیز فاقد پیشرانه ۶ سیلندر بوده و تائید شده از نیروگاه ۲ لیتری با دستیار هیبریدی استفاده خواهد کرد. تا زمان عرضه این خودرو قوی‌ترین عضو خانواده C کلاس دارای پیشرانه ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۵۵ اسب بخار خواهد بود. این پیشرانه توسط یک استارتر/ژنراتور یکپارچه ۲۰ اسبی حمایت می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. پدر خودرو سازی جهان

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    پس بگو چرا مدل جدید را هیبریدی کردند، می‌خواستند پیش زمینه ای برای الکتریکی باشه

    موافقم 23
  2. محمد

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (164 ديدگاه)

    استراتژی توسعه محصول مرسدس برام یه معمای غیرقابل‌حل شده

    موافقم 2
    مخالفم 12
  3. T.C.B.K

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    عکس آخر که داخل خودرو هست

    داره فریاد میزنه…

    پلاستیک نرم + چرم معمولی

    یه کم نورانیش کردن مثلا جذاب شه.

    ولی واقعیت رو نمیشه انکار کرد.

    دیروز یه بنز کلاس c جلوی خونمون پارک کرده بود ? به صورت نامحسوس رفتم توشو نگاه کردم شاید باورتون نشه. پلاستیک داشبورد همون پلاستیک کوپا ریگان بود

    ولی چرمش خوب بود.

    حالا هعی دوستان انکار میکنن. در صورتی که اصلا سوارش نشدن…
    حالا چرم داره. ولی همون پلاستیکه…..

    موافقم 8
    مخالفم 32
    1. مرسدس فن

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      آره کیفیت بنز خیلی بده ??
      فقط چینیا از بنزم بهترن???
      #به حرفای این کاربر توجه نکنید

      موافقم 24
      مخالفم 3
    2. Angus_812

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (100 ديدگاه)

      توم سوارش نشدی
      به قول خودت به طور نامحسوس نگاه کردی
      دوستان حرفه ای میدونن
      که چرمو باید از بو و لمس شناخت
      من C200 ۲۰۱۲ سوار شدم و داشبورد کنسول کاملا چرمی بود
      اونی که شما دیدی دنا بوده عزیز دل برادر(دنا کپی ایرانی از c200)
      ریگان کوپا ۳ ساله امده ولی c کلاس های ایران ۸ ساله هستن
      پس در واقع بنز خیلی جلوتر از ریگانه?
      اون عینک تعصب رو دربیار رامین

      موافقم 25
      مخالفم 2
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        Angus جان
        بحث این کاربر که انگاری رامین چانگان هست به کنار که اصلاً حالت طبیعی نداره !

        اما کلاس C که بین ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ وارد شد از کیفیت متریال پایینی برخوردار بود در حالی که مدل‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ یا مدل‌های ۲۰۱۵ که خیلی هم کم وارد شدند ، بسیار کیفیت خوبی داشتند و میتوانید این را مقایسه و درک کنید !

        پس از سال‌ها تجربه و علاقه به خودرو و جزئیات ، میشه حتی کیفیت متریال را از روی عکس هم درک کرد و فهمید چه چرمی با چه کیفیتی استفاده شده یا از چه پلاستیکی استفاده شده ، سخته بیان کردنش ، ولی پس از سال‌ها تجربه و درک ، شدنی هست !

        موافقم 13
        مخالفم 3
        1. Angus_812

          ۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (100 ديدگاه)

          ولی نوید جان
          اونی که من سوار شدم واقعا محشر بود
          من هنوز سنی ندارم
          ولی با این سن میگم که برای شناخت متریال داخلی باید خیلی ریزبینانه نگاه کنی
          مگر به قول شما خیلی تجربه داشته باشی که بنظرم حداقل ۴۰ سال زمان میخواد

          موافقم 6
          مخالفم 2
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۹ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          Angus جان
          ۴۰ سال زمان نمیخواد و کاری به سن و سال نداره !
          شما اگر به جنس مختلف مواد به کار رفته در خودروها توجه کنید و کمی ریز بین باشید در جزئیات ، پس از مدتی دیگه برایتان جا میوفته که هر برندی از چه متریالی استفاده کرده که خوبه یا بد یا چقدر با نسل قبل یا بعدی متفاوت یا یکسان هست !

          موافقم 4
          مخالفم 3
    3. Porsche

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (261 ديدگاه)

      T.C.B.K
      شما از کامنت هات معلومه با بنز خصومت شخصی داری
      بس کنید این فضای بیخود رو
      هی میگی بنز بده فلان بهتره
      شما خوبی که با مت واتسون ماشین هارو ریویو میکنی
      اگه دوستان دقت کنن هر جا خبر از بنز باشه سر و کله ایشون پیدا میشه و باز هم اگه دقت کنید همش از بنز بد میگن

      موافقم 11
      مخالفم 1
  4. Porsche

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    قطعا خوب خواهد بود و یکی از برترین الکتریکی ها میشه

    1. مرسدس فن

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 4
      مخالفم 1
  5. ?Ali Hossein?

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (495 ديدگاه)

    نمیدونم چرا علاقه ای به کیلومتر شمار تبلتی ندارم
    یه کم فضا رو قاریشمیش میکنه???

    موافقم 5
    مخالفم 5
  6. پارسا لطیفی

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (16 ديدگاه)

    کدوم *** میگه
    نبود پیشرانه‌های ۶ و ۸ سیلندر می‌تواند یک نقطه‌ ضعف برای این خودرو تلقی شود
    خود مرسدس بنز میگه این جوری خوبه به خاطر سنگینه پیشرانه ۶ و ۸ سیلندر در جلوی ماشین
    حالا شما چوب تو آستین مرسدس بنز کنید و بگید پیشرانه ۴ سیلندر با قوای الکتریکی بده
    من نمی دونم فاز بعضیا چیه
    خوب اگه خیلی شاخی برو بشو مدیر پیشرانه های AMG

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. نوید جهرمی

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      به هر حال خوشمون بیاد یا نیاد، از 2030 خیلی از کشورهای اروپایی موتورهای درونسوز رو میخوان کنار بزارن. باید برای اونروز آماده بشن.

  7. مهدی

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    برام مهم نیست الکتریکی باشه یا هیبریدی باشه بنز داره طراحیش داغون میشه و دیگه چیزی مهم نیست

  8. Khosrow

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    از ماشینهای بنزینی و تنفس طبیعی تون مراقبت کنید که دارن تبدیل میشن به یک اثر عجیب غریب / البته بنز و پورشه و اینا لحاظ شه ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا