بسیاری از افراد حرفهای جوان به دنبال آئودی A5 به عنوان یک کوپهی لوکس هستند. نهتنها این خودرو ظاهری جذاب دارد بلکه برای رانندگی نیز بسیار لذتبخش است. البته، A5 پس از بامو سری ۳ کوپه در رتبهی دوم موفقیت قرار میگیرد.
درحالیکه A5 نیازمند یک فیس لیفت برای چهرهی سالخورده و ارتقای تجهیزات است و از سوی دیگر نیز ب ام و سری ۴ فاقد استایل و خاصیت اسپورتی است که رانندهها در این سگمنت دنبال آنند، مرسدس بنز با ارائهی C کلاس کوپه بهخوبی میدرخشد.درحالیکه آخرین نسل C کلاس کوپه چندین سال پس از معرفی برادر سدان خود به بازار آمد، اما این نسل جدید تقریباً همزمان با نسخهی جدید سدان به بازار آمده است. به نظر میرسد که بنز مشتاق است تا با عرضهی این خودرو سهمی پررنگ از سگمنت را به چنگ آورد.
بخش کوپههای لوکس کمی کهنه شده و تنها خودروهای جدید در این بخش از منابعی غیرعادی به بازار میآیند، همانند لکسوس RC جدید یا اینفینیتی Q60 در شرف عرضه. بهمنظور برگرداندن ورق بازی، C کلاس کوپهی جدید باید فانتزی و خیالانگیز باشد. خوشبختانه همینگونه هست. کوپهی شیک و مد روز
اولین احساسات همیشه مهم هستند و C کلاس هم بهخوبی در مرز بین زیبایی و خودستایی قدم برمیدارد. درحالیکه بسیاری از خودروهایی که در تستها حاضر میشوند از آپشن جلوپنجرهی کروم اضافه بهره میبرند، اما این خودروها اصلاً زرقوبرق دار به نظر نمیرسند. رینگهای ۱۸ اینچی و دیگر جزئیات زیبای نمای بیرونی خودرو کمک میکنند تا C کلاس کوپه یک خودروی ناب باقی بماند. از تمام زوایا این کوپه صاف و صیقلی به نظر میرسد و به آسانی در بین خودروهای بزرگ و گرانقیمت بنز قرار میگیرد. C کلاس بههیچوجه طراحی درجهدو یا ارزانقیمتی در داخل کابین ندارد. زبان طراحی داخل کابین جدید مرسدس در میان بهترینهای بازار جای دارد. دریچههای تهویهی کروی مرسدس امروزه در اکثر مدلهای این خودروساز دیده میشود و سیستم صوتی برمستر با بلندگوهای خاص خود نیز نمایی دلنشین به وجود آوردهاند.
این کوپه از صندلیهای تکی و یکتکه استفاده میکند که شبیه نمونههای اسپورتی است که کارخانه ارائه میکند. درحالیکه این صندلیها در نمونههای پایه با پوششهای قابلقبول پوشانیده شدهاند، اما خودروی حاضر در تست از چرم مرغوبی استفاده میکند. تنها انتقادی که میتوان به این صندلیها وارد کرد این است که ای کاش بیش از این از سرنشینان حمایت میکردند. ارتقای این بخش را باید در C43 یا C63 ای ام جی که در آینده عرضه خواهند شد جستوجو کرد. این خودرو صندلیهای عقب را نیز دارد اما منصفانه نیست که هیچ انسانی را روی بنشانیم.
C300 کوپه توسط پیشرانهای ۴ سیلندر و ۲ لیتری نیرورسانی میشود که به مدد توربوشارژر قادر به تولید ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتون متر گشتاور است. این همان پیشرانهای است که در نمونهی سدان یافت میشود. ذکر این نکته مهم است که پیشرانهی یاد شده به اندازهی پیشرانهی ۶ سیلندر نسل قبل گشتاور تولید میکند و نیازی به گفتن نیست که این گشتاور از دورهای موتور پایینتری در دسترس قرار دارد. در عمل، پیشرانهی توربوی ۲ لیتری در بزرگراهها پرقدرت ظاهر میشود و ما به راحتی در زمانی کوتاه به سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت دستیافتیم. مرسدس میگوید که C کلاس کوپه زیر ۶ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. کسانی که خواهان خودروی سریعتری هستند باید منتظر نسخههای C43 و C63 ای ام جی باشند.
این پیشرانهی ۲ لیتری همانند برادر سدان به گیربکس ۷ سرعته ی اتوماتیک جفت شده است. مرسدس همچنین میگوید که خریداران هماکنون میتوانند این پیشرانه را با سیستم چهارچرخ محرک 4MATIC سفارش دهند. این سیستم در نسل قبل فقط با پیشرانهی ۶ سیلندر در دسترس بود. سفارش سیستم چهارچرخ محرک حدود ۲ هزار دلار خرج برمیدارد بنابراین اگر بودجهی کافی ندارید، میتوانید از تنظیمات پایهی دیفرانسیل عقب استفاده نمایید.
سواری و هندلینگ
راندن C کلاس کوپه در راههای اطراف نیوهمپشایر تجربهی خوبی است تا به بفهمیم که این کوپه چگونه برای بازخورد و پاسخ محکم در تعریف واژگانی چون فرمان پذیری و هندلینگ آماده شده است. هرچند، اکثر خودروهایی که تست کردهایم به پکیج AMG شامل سیستم تعلیق اسپورت بودهاند. سیستم تعلیق Airmatic با قیمت ۱۶۰۰ دلاری باعث نرمی سواری میشود و از آپشن های ضروری خودرو است. درحالیکه سیستم تعلیق بازخوردهای زیادی ایجاد میکند، فرمان کمی بیجان است البته توزیع وزن خوبی دارد و راندن خودرو آسان است. آیا C کلاس کوپه یک خودروی اسپورت وحشی است؟ نه اصلاً؛ اما هیچکس رقیب اصلی این خودرو نمیشود.
پیشرانهی توربو و کمحجم به همراه گیربکس ۷ سرعته ی خودکار به معنی دستیابی به مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی ۱۰.۲/۷.۸/۹ لیتری در هر صد کیلومتر است. مدلهای مجهز به سیستم چهارچرخ محرک اندکی سنگینوزنتر هستند و کمی سوخت بیشتری را میسوزانند.
ویژگیها و قیمت
C کلاس کوپه با خیل عظیمی از تکنولوژیهای روز قابل سفارش است که تجربهی خرید یک کوپهی سطح بالا را تضمین میکنند. مدلهای تست شده دارای تجهیزاتی چون کروز کنترل تطبیق شونده، دستیار حفظ خطوط فعال، هشدار نقاط کور فعال، هشدار برخورد جلو با ترمز خودکار، سیستمهای دوربین ۳۶۰ درجهای، هدآپ دیسپلی و غیره هستند.
شروع قیمتی مدلهای دیفرانسیل عقب از ۴۳۵۷۵ دلار و مدلهای 4MATIC از ۴۵۵۷۵ دلار میباشد که با این قیمت به مواردی همچون سقف پانورامیک، ورود بدون کلید، صندلیهای عقب تا شونده ۴۰/۲۰/۴۰، چراغهای جلوی LED، سیستم اطلاعات سرگرمی ۷ اینچی و سیستم انتخاب دینامیک دست مییابید که این آخری به راننده اجازه میدهد تا از بین ویژگیهای راحت و اسپورت خودرو، موارد دلخواه خود را برگزیند.
قضاوت نهایی
با وجود رقبای کهنسالی از آئودی و ب ام و، معرفی C کلاس کوپهی جدید به مثابهی تزریق خونی تازه به رگهای این سگمنت است. درحالیکه A5 و سری ۳ کوپه در گذشته به حد کافی طعم موفقیت را چشیدهاند، واضح است که C کلاس کوپه حالا بهترین خودروی لوکس دو در بازار میباشد.
نقاط ضعف: صندلیها میتوانستند بهتر باشد، سیستم تعلیق اسپورت بیشازحد خشن است
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
قدرت: ۲۴۰ اسب بخار و ۳۷۰ نیوتون متر گشتاور
گیربکس: ۷ سرعته ی اتوماتیک
قیمت: آغاز از ۴۳۵۷۵ دلار برای مدل دیفرانسیل عقب/ آغاز از ۴۵۵۷۵ دلار برای مدل 4MATIC
منبع: autoguide
peyman.german
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵من که حاضرم توی جعبه عقب این ماشین هم بخوابم!
طوری نوشته کم بودن فضای عقب انگار ما 10 ساله 206 سوار نمیشیم!
پارسا فرهيخته
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵پراید?
Iman mclaren p1
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵امان از طراحی داخلیش….
در کل خوشگله…موفق میشه
Modern
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵از مرسدس بنز خوشم میاد
مسعود
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵مرسدس بنز هم از تو خوشش میاد
بهروز
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵خیلی مررردی
great britain
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ماشینش خوشگله.
ولی یه لطفی بکنید از ده ساله پیش تا الان نگاه بکنید ببینین بنز تو همین طراحی گیر کرده اصلا پیشرفت هم نمیخواد بکنه.
اصلا اگه آرم بنز به این ماشین نخورده بود بازم بعضی دوستان اینقدر تعریف میکردن؟
طراحیه داخلیش هم همینطور هیچ تفاوتی با بقیه مدل های بنز نداره یا اگه داشته باشه خیلی کم.
Lord Cezar
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵شما مطمئنی مدل های بنز رو به دقت بررسی کردین ؟؟!!
فردی که اطلاعات کمی از دنیای خودرو داشته باشه به راحتی میتونه طراحی ها رو تشخیص بده و تفاوت رو حس کنه. سی کلاس نسل قبل زمین تا اسمون با این فرق داره بعد شما می فرمایید هیچ تفاوتی از 10 سال قبل وجود نداشته .
بعضی دوستان نظرات فضایی میدن.
mohsen
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵استاد وقتی اولین بار سری قبلی BMW 6sr دیدم گفتم رو این دیگه نمیاد تو طراحی ولی لامصب یه چیزی اورد هنگ کردم این حرفا واسه ایرانه
a.h.z
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵لطفا یه شباهت سری جدید مرسدس بنز رو با ده سال پیش بگو !!!!
بهنام طیبی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵هم زیباست هم قدرت خوبی داره.کسی که پول داشته باشه هم قیمتش مناسب
علي
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵با اینکه ماشینای کوپه زیبا هستند ولی اصلا تو کتم نمیره اینجور ماشینا و اصلا توجیح منطقی برام نداره و جالبتر گرون تر از نسخه های مشابه خودشونن. من ماشین چهار درو به کوپه ها ترجیح میدم. البته از طراحی آئودی tt نمیشه گذشت که وسوسه انگیزه . این نظر شخصیه منه .
پارسا فرهيخته
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵بنز همیشه سلطان طراحی داخلی بود و حالا نمای خارجی رو هم ترکونده۰واقعا c class خیلی عالیه و قیمتش فوق مناسب۰
رامین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵عقبش که خیلی شبیه رنو لاگوناست…
shahin
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ماشین اسپرت با طرح داخلیه چوبی !
Infinite
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ماشین اسپرت لوکس با طراحی داخلی چوبی.
مسعود
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵به نظرتون متن یکم گنگ نبود؟
کاش یکم روان تر ترجمه می شد
شهریار
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵عالی تز هر نظر…من که عاشقشم0
احمد باقری
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵کلا نمای داخل کابین و نمای بیرونی شیک و زیبایی داره.
mohsen
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵در انتظار سری 3 جدید….
Infinite
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵واقعا دوست داشتنی و زیباست فقط یک مورد! ای کاش مرسدس بنز نوار کرومی افقی رو مثل اس کلاس کوپه در بالای چراغهای عقب این مدل هم میگذاشت. نمای بخش چراغهای عقب میتونست بهتر و زیباتر باشه. ولی در کل این خودرو عالیه.
مهيار
۳۰ شهریور ۱۳۹۵فوق العادست
واقعاً بنز سى کلاس پلیس راه شبیه اینه؟؟
Amir
۲۶ آذر ۱۳۹۵با توجه به حجم موتور امکان ورود به ایران را دارد
Sia
۱۱ شهریور ۱۳۹۶کسی میدونه حجم موتورش چه قدره
ینی c300 کوپ میتونه به ایران وارد بشه ؟؟؟