پس از انتشار تصاویر جاسوسی، رندرها و یک ویدئو تیزر کوتاه، مرسدس بنز سرانجام جدیدترین عضو خانوادهٔ E کلاس خود یعنی مدل کراساوور شدهٔ آلترین (Alltrain) را معرفی نمود. سالها است که آئودی چنین خودروهایی را با نام آلرود تولید میکند. خودروهایی که در اصل استیشنی هستند که کمی به قابلیتهای آفرود آنها اضافه شده و شبیه به کراساوورها شدهاند. خودروهای آلرود آئودی که اولین نمونهٔ آنها در سال ۱۹۹۹ معرفی شد، با استقبال مناسبی روبرو شده و در بازار موفق عمل کردند. حال مرسدس بنز هم به تقلید از آئودی نسخهٔ کراساوور مانند E کلاس خود را با نام آلترین معرفی کرده تا پاسخی دیرهنگام به آئودی A6 آلرود و نسل جدید ولوو XC70 یا در اصل V90 کراس کانتری که بهتازگی رونمایی شده است بدهد.
E کلاس آلترین اساساً همان E کلاس استیشن است که ارتفاعش افزایش یافته، قوس گلگیرها برای جای دادن رینگهای بزرگتر، گستردهتر شده، یک جلوپنجرهٔ خاص با دو تیغهٔ قطور روی آن نصب شده، محافظهایی به قسمتهای زیرین آن اضافه شده، پوششهای پلاستیکی در اطراف گلگیرها و روی سپرها بکار رفته و البته بهصورت استاندارد مجهز به سیستم چهارچرخ محرک 4Matic مرسدس بنز شده است.
این عضو جدید خانوادهٔ E کلاس مجهز به سیستم تعلیق بادی مرسدس بنز است که ارتفاع خودرو را تا ۳.۵ سانتیمتر افزایش میدهد. این یعنی E کلاس آلترین زمانی که در بالاترین حد ارتفاع خود قرار دارد، ۱۵.۶ سانتیمتر فاصله از زمین ارائه میکند. عضو هیئتمدیرهٔ دایملر و مسئول فروش و بازاریابی مرسدس بنز «Ola Källenius» در رابطه با این محصول جدید میگوید:
«این خودروی جدید ترکیبی مناسبی از استایل یک SUV را به همراه مفهوم فضای جادار یک استیشن ارائه میکند. آلترین مجهز به بسیاری از تجهیزات و ویژگیهای ایمنی نوآورانه به همراه فضای داخلی E کلاس شده است. فضایی که تاکنون برندهٔ چندین جایزهٔ طراحی شده است».
با توجه به ارائهٔ سیستم چهارچرخ محرک 4Matic بهصورت استاندارد و به لطف افزایش فاصله از سطح زمین و سیستم تعلیق بادی انعطافپذیر، آلترین خودروی مناسبی برای خانوادههایی است که میخواهند در اوقات فراغت خود به مسیرهای ناهموار بروند. علاوه بر ارائهٔ سیستم AWD بهصورت استاندارد در همهٔ تیپهای آلترین، برای بهبود قابلیتهای آفرود و خارج جادهای و همینطور ارائهٔ یک سواری راحت در هر نوع جادهای، این خودرو به رینگهای بزرگتر ۱۹ اینچی مجهز شده است. در مدل آلترین به حالات رانندگی مختلف E کلاس یک حالت جدید All-Terrain هم اضافه شده و تعداد حالات رانندگی آنرا به پنج حالت رسیده است. این حالت آفرود جدید، با تنظیم ESP، سیستم کنترل انحراف فعال و افزایش ارتفاع تعلیق، ماشین را برای استفادهٔ خارج جادهای آماده میکند.
مرسدس بنز فعلاً در ابتدا E کلاس آلترین جدید را تنها با یک پیشرانهٔ دیزل ۲ لیتری عرضه میکند که قادر به تولید ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعتهٔ 9G-Tronic به هر چهارچرخ انتقال میابد. شتاب صفرتاصد آلترین با این موتور برابر با ۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۳۱ کیلومتر در ساعت است. این موتور در هر صد کیلومتر ۵ لیتر گازوئیل مصرف میکند درحالیکه در هر کیلومتر نیز ۱۳۷ گرم دیاکسید کربن منتشر خواهد کرد.
E کلاس آلترین با این موتور، E220d نام دارد اما اگر قدرت بیشتری میخواهید باید تا بهار سال آینده صبر کنید زیرا مرسدس بنز وعدهٔ ارائهٔ موتور شش سیلندر توربودیزل را برای این خودرو داده است که با نام E350d شناخته میشود. اولین حضور رسمی و نمایش عمومی این کراساوور جدید مرسدس بنز در نمایشگاه پاریس امسال صورت خواهد گرفت.
Matador
۲ مهر ۱۳۹۵به شخصه بنز رو یکی از برترین خودروسازان دنیا میدونم اما بین بنز و آئودی و BMW انتخابم بیشتر با آئودی میخوره.بر خلاف بنز و bmw آئودی تا حالا خیلی کم دیدم و برام تازگی داره .
از طرفی آئودی از لحاظ حس و حال رانندگی یک جورایی بین بنز و BMW قرار میگیره.
با خودروهای 4WD هم خیلی بیشتر از RWD حال میکنم و سیستم کواتروی آئودی کار رو تموم میکنه.
البته مورد آخر رو کلی گفتم. وگرنه این مدل بنز هم چهارچرخ متحرک هست.
اگه پول کافی داشته باشم بین تمام خودروهای دنیا یک ماشین رو برای خودم انتخاب کنیم قطعا اون آودی RS7 یا RS6 هست.
audi sq7
۲ مهر ۱۳۹۵حرف دلمو زدی دادا .ولی فکر کنم از Q7 یادت رفته.!!
درضمن A6 الرود شاخ تره
Matador
۲ مهر ۱۳۹۵من RS7 رو بیشتر دوست دارم. عاشقشم.
uss zumwalt DDG-1000
۲ مهر ۱۳۹۵ایول به سلیقه دوستان
همشون خوبن
Mohammad.K-R
۲ مهر ۱۳۹۵دیگه مرسدس شورشو در آورده
درسته روش تعصب دارم ولی چند سال اخیر همه ی ماشین هاشون (از نظر طراحی) مثل هم شدن
داشبورد ها و چراغ جلو دقیقا مثل هم
چراغ عقب هم فقط دو نوع میزنه
محمد حسین
۲ مهر ۱۳۹۵من یکی که اگه اینو داشته باشم پامو ازجاده بیرون نمی زارم. قطعا این ماشین به درد گل و باتلاق نمی خوره و اگر هم بخوره من باهاش این کار رو نمی کنم !
حميد
۲ مهر ۱۳۹۵من عاشق کلاس Eسدان هستم با کیت AMG
حسين
۲ مهر ۱۳۹۵مثل اینکه طراح برای قسمت جلو و جانبی خودرو خیلی وقت گذاشته
به قسمت عقب که رسیده خسته شده ?
حميد
۲ مهر ۱۳۹۵خیلی از ماشینها همین مشکل رو داره اگه طراحی عقب ماشین به دست طراحهای خاصی که به پشت أهمیت میدهند داده بشه حتما شاهد نمای عقب زیبایی خواهیم بود
محمد جواد
۲ مهر ۱۳۹۵باید با استانداردهای دنیا+حفظ اصالت طراحی و ساخته بشوند
Reza.sh
۲ مهر ۱۳۹۵اون بنزهایی که کابینش قسمت پایین چراغ های رنگی داره مال چه سالی بودن؟
Ahmadreza
۲ مهر ۱۳۹۵چقدر این ماشین جذابه و جالب دوست دارم از نزدیک ببینم
علی
۳ مهر ۱۳۹۵نمای پشت و جلو اصلا هم خوانی نداره ?
ایرانی
۳ مهر ۱۳۹۵بنز ماشین ظریف و واقعا لوکسی هست..
اما از اونجا که میخام جای خودم تصمیم بگیرم به احساسم. نسبت به ماشینها یه سر میزنم و میرم سراغ ولوو v90کراس کانتری…
از بچگی از دکو پوزه ولوو خوشم میومد… خخخ
حالام که دیگه با این تولیداتش جدی داره حال میده…
امید به خدا…
احمد باقری
۳ مهر ۱۳۹۵بسیار عالی.
mojtabaaston
۳ مهر ۱۳۹۵مثل همیشه عالی
Sina
۳ مهر ۱۳۹۵چقدر داخل ایی کلاس جدید رو دوست دارم ای کلاش شرکت ینز یه شاسی بلند مثلا جی ال ایی رو داخلشو مثل کلاس ایی میساخت…