یکی از محبوبترین، پرفروشترین و رقابتیترین کلاس خودروهای لوکس بخش سدانهای متوسط لوکس است که اکثر برندهای لوکس درنیا در آن حضور دارند. این خودروها به خاطر کابین جادار، تجهیزات فراوان، راحتی بالا و قیمت مناسبتر نسبت به سدانهای فول سایز لوکس، طرفداران زیادی دارند. در رقابتهای پدال نیز در این گروه تعداد شانزده سدان لوکس به مصاف یکدیگر رفته و دوئلهای جذابی را به نمایش گذاشتند. این خودروها عبارتاند از:
مرسدس بنز E کلاس
اینفینیتی Q70
آئودی A6
جنسیس G80
کادیلاک CTS
لینکلن MKZ
لکسس GS
ولوو S90
جگوار XF
مازراتی گیبلی
بامو سری ۵
آکورا RLX
تسلا مدل S
فیسکر کارما
لکسس ES
کادیلاک XTS
این شانزده سدان متوسط لوکس در مرحلهٔ مقدماتی باهم طی هشت دوئل به رقابت پرداختند و از این طریق از بین آنها هشت خودرو توانستند خود را به مرحلهٔ یکچهارم نهایی برسانند. این سدانهای لوکس به شرح زیرند:
مرسدس بنز E کلاس
مازراتی گیبلی
بامو سری ۵
تسلا مدل S
ولوو S90
کادیلاک CTS
آئودی A6
کادیلاک XTS
در مرحلهٔ یکچهارم نهایی نیز در گروه سدانهای متوسط لوکس چهار دوئل برگزار شد و خودروهایی که به این مرحله رسیده بودند بار دیگر به باهم به رقابت پرداختند تا اینکه از بین آنها چهار ماشین شامل مرسدس بنز E کلاس، بامو سری ۵، ولوو S90 و آئودی A6 راهی مرحلهٔ نیمهنهایی شدند. این چهار سدان لوکس در مرحلهٔ نیمهنهایی طی دو دوئل رودرروی یکدیگر قرار گرفتند تا اینکه نهایتاً از بین آنها مرسدس بنز E کلاس و بامو سری ۵ فینالیست شده و به مرحلهٔ نهایی راه پیدا کردند. هردوی این خودروها از دیار ژرمنها بوده و هردو از بهترین و محبوبترین سدانهای کلاس خود هستند که این بر جذابیت آخرین دوئل گروه سدانهای متوسط افزوده بود.
با توجه به اینکه هم E کلاس و هم سری ۵ از طرفداران زیادی برخوردار هستند، در دوئل نهایی شاهد رقابت بسیار نزدیکی بودیم بهگونهای که از مجموع ۱۸۵۴ رأی، سدان اشتوتگارتیها ۹۴۵ رأی و نمایندهٔ مونیخیها ۹۰۹ رأی دریافت کردهاند و بدین ترتیب E کلاس با تنها ۳۶ رأی بیشتر و با کسب ۵۱ درصد از کل آراء پیروز دوئل شده و محبوبترین سدان متوسط لقب گرفت. سدان میان سایز مرسدس بنز برای اینکه به این جایگاه برسد در مرحلهٔ مقدماتی بهآسانی اینفینیتی Q70 را از سر راه خود برداشت و در مرحلهٔ یکچهارم نهایی هم در نبردی نهچندان دشوار بر مازراتی گیبلی غلبه کرد اما در مرحلهٔ نیمهنهایی با سد مستحکم سوئدیها یعنی ولوو S90 مواجه شد و بهسختی توانست از آن عبور کند.
رقبای مرسدس بنز E کلاس در مراحل مختلف رقابتها
مرحله | رقیب | درصد آراء |
مقدماتی | اینفینیتی Q70 | ۶۹ |
یکچهارم نهایی | مازراتی گیبلی | ۶۱ |
نیمهنهایی | ولوو S90 | ۵۱ |
نهایی | بامو سری ۵ | ۵۱ |
E کلاس یکی از قدیمیترین و باسابقهترین محصولات در حال تولید مرسدس بنز است بهگونهای که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۵۳ و مدلهای موسوم به پونتون بازمیگردد. نام E کلاس اما برای اولین بار رسماً در سال ۱۹۹۳ و نسل W124 برای این خودرو استفاده شد. خانوادهٔ E کلاس امروزه از تنوع و گستردگی بسیار بالایی برخوردار است بهنحویکه در نسخههای مختلفی شامل سدان، کوپه، کابریولت و استیشن و همینطور مدلهای گوناگونی از E200 چهار سیلندر پایه و E350e هیبریدی گرفته تا مدل پرچمدار و قدرتمند E63 تولید میشود. این مدل که یک سوپرسدان بهتماممعنا است، از یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند.
مشخصات فنی
مدل | E53 AMG |
پیشرانه | ۳ لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | ۴۳۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۴.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
طول | ۴,۹۲۳ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۳۹ میلیمتر |
وزن | ۱۹۴۵ کیلوگرم |
مصرف سوخت | ۷.۲ لیتر ترکیبی |
قیمت | ۷۳,۵۴۵ دلار |
بهنام
۱۰ تیر ۱۳۹۸همواره انتخاب من بین ای کلاس و سری پنج، ای کلاس مرسدس بود، ولی ب ام و در دو نسل آخر گوی سبقت رو از بنز ربود و سری پنج در همه ی زمینه ها بهتر از ای کلاس بود حتی در راحتی و نرمی اتاق که از نقاط قوت بنز در برابر رقبا بود هم سری پنج بهتر عمل کرد. در کل از نظر من بهترین نسل ای کلاس همون نسلی که بعنوان خودروی پلیس راهور وارد ایران شد و حتی ای کلاس های 280 در کشور مونتاژ شد هست که از هر نظر برتر از رقبا بودن خصوصاً در مبحث طراحی که یکی از هماهنگ ترین و متناسب ترین سدان های تولید شده تا بحال حتی میباشد.
M
۱۰ تیر ۱۳۹۸وای از بنز پرستی مردم ایران !
بابا هررر مجله ای سری پنجو بهترین انتخاب کرده چطور شما میگین E کلاس ؟
حالا میگن تو این کلاس انتخاب اشتباه نیست و همه عالین ولی واقعا این ثابت شدس که بیمر عالی ترین الیاس تو این کلاس!
car lover
۱۰ تیر ۱۳۹۸شما امریکاییارو ندیدی چیجوری میرسیدیس میگن؟؟؟ که میگی ایرانیای بنز پرست؟
بنز شایسته طرفداری نیست؟؟
ادم وقتی به مقالات مراجعه میکنه که چمیدونم اختلافای فاحشو بفهمه مثلا مراجعه به مقالات میفهمه باتری فلان ماشین هیبریدی بدرد نمیخوره یا شتاب فلان ماشین خیلی کندتره از فلان ماشین شهری
ولی وقتی با اختلاف های خیلی جزئی بیمر اول میشه دلیل بر اینه که خیلی بهتره؟؟؟
نه!
جذبه بنزه که هرکسی رو به سمت خودش میکشه دلیل برتریشه که هر برندیم نداره
M
۱۰ تیر ۱۳۹۸مرسدس پدر خودرو سازی جهان قبول
مرسدس تاثیر گذارترین خودروساز تاریخ قبول
جذاب قبول !
بر منکر تمامی موارد بالا اما امسال تو همون آمریکایی که اون دوستمون گفت هم بیمر فروشش سبقت گرفته و بعد از چند سال حد اقل تا اینجا مرسدسو شکست داده !
دوما من وقتی میگم بنز پرستی منظورم بد بودن بنز نیست بزرگواری که نوشتی یه جوری میگی ببخشید شما مگه لحن صدای منو از رو کامنتامم میشنوی ؟منظور این نیست که بنز بده منظور اینه که همه جا فکر میکنن بهترینه همیشه جزو بهترینا هست ولی همیشه بهترین نیست ! منظور از بنز پرستی اینه که بر فرض مثال مرسدس 95 درصده ما فکر میکنیم 100 درصده
Seyed AMG
۱۰ تیر ۱۳۹۸آقای M بازار خودرو فقط به آمریکا محدود نمیشه تو ۴ ماه اول ۲۰۱۹ در اروپا فروش مرسدس حدود ۱۰ هزار عدد بیشتر از بی ام و ست البته هر دو خودروساز با رشد منفی رو برو شدن بی ام و ۴ درصد و مرسدس ۶ درصد اما با معرفی نسل جدید CLA و فیس لیفت GLC این رشد منفی داره کمتر میشه. چون GLC با اختلاف زیاد از X3 پرفروش ترین شاسی کلاس خودش بود .
Porsche & Mercedes
۱۰ تیر ۱۳۹۸بااز شروع شد این حرفا:|||
یجوووری.میگن بنز پرستی مردم ایران انگار لادا و فیات انتخاب میکنیم
مرسدس بنزه
تو خود امریکاییا رو ببین بقول دوستمون چطوری میگن میرسیدیس
پدر خودروسازی جهان و سرامد خودروهای لوکس و باارزش ترین برند لوکس ساز جهان
رویای همه مردم راندن ی مرسدس بنزه
من 0.1 ثانیه شتاب بهتر ک تفاوت فاصله یه سپر رو داره ب شخصه با کابین فوق جذاب مرسدس و اعتبار این ماشین رو با چیزی عوض نمیکنم ب شخصه
سلیقمه
ک البته 51 درصد هم همین نظرو داشتن
MAHDI
۱۰ تیر ۱۳۹۸اول اینکه سری 5 بعد مدتی درصدبالاتری از ارزش خودش رو نگه میداره نسبت به Eکلاس که این بررسی ها تازه مطلبش اومده.دوم اینکه سری 5 کم استهلاک ترین سدان لوکس شناخته شد!!!
واما برتری های سری5 نسبت به Eکلاس وتمام رقبا. سری5 بهترین کیفیت کابین رو دراین کلاس داره.حتی خودروبانک هم به این موضوع اشاره میکنه دررقابتی که انجام داده.سری 5 بهترین پرفومنس ولذت رانندگی دراین کلاس رو داره.سری 5 راحت ترین سواری رو دراین کلاس داره.سری5 بهترین سیستم اطلاعات سرگرمی درکلاس خودش رو داره واینکه سری 5 برای رقبا سنگ محک این کلاس هستش!!!
وحرف آخر اینکه همونطور که گفتم دهها مجله خودرویی معتبر وجود داره وهرکدوم دهها بار خودروهای این کلاس رو در تیپ های مختلف مقابل هم قرار دادن.خودتون یه سربزنید وتعداد جایگاه های اول خودروهای این کلاس رو بشمرید وبه ماهم بگید.اونا که دیگه از روعکس قضاوت نکردن.درهرشرایطی تست وبررسی میکنن.
(((اما این دوئل ها نشونه برتری یه خودرو نیست.فقط علاقه دوستان هستش. اما اینو درجواب شما گفتم که میگید برتری سری 5 فقط یک دهم ثانیه شتاب بهتره))
Car Lover
۱۰ تیر ۱۳۹۸متاسفانه فقط 49 درصد از افراد حرف شما رو قبول دارن اقای مهدی:)
و برای اکثر افراد ستاره سه پر کافی است برای خرید یک ماشین
کاوه
۱۰ تیر ۱۳۹۸آمار فروش بنز در آمریکا در پنج ماه ابتدایی سال ۲۰۱۹ به پایین ترین سطح طی پنج سال گذشته رسیده و بیش از ۱۲ درصد کاهش یافته. ب.ام.و تقریبا در این پنج ماه فروش سال گذشته را تکرار کرده. Eclass هم دچار افت فروش شده اما هنوز از سری پنج پرفروشتر است. سدان های ب.ام و هم دچار افت فروش شده اند و چیزی که ب ام و را در بازار آمریکا روی پا نگه داشته فروش خوب ، ایکس ۳ و ایکس ۶ است.
NAVID۰۰۹۸
۱۰ تیر ۱۳۹۸نوش جانش
لیاقتشو داشت
فضای داخلیش یک دنیا حرف واسه گفتن داره .
Seyed AMG
۱۰ تیر ۱۳۹۸جالبه این آقا به همه انگ متعصب بودن میزنه ولی خودش هم باقی برند ها رو میکوبه و از بی ام و یه بت ساخته . تو پست قبلی بی هیچ سند و مدرکی بنز رو به تبانی محکوم میکنه و تو همه کلاس ها بنظرشون بی ام و استاد بجز پیکاپ و کامیون که درش حضور نداره .
تو اون ۹۵ درصد رقابت به قول آقا مهدی که سری ۵ بهتر از E کلاس بود تو مجلاتی که امتیاز میدن اختلاف امتیاز خیلی خیلی کم بود و چه بسا با این فیس لیفتی که قرار بزودی رونمایی بشه کلی از ایرادات برطرف میشه .
در ضمن از دلایل برنده شدن E کلاس تو این دوئل طراحی فوق العاده زیباشه که بنظرم از سری ۵ جذاب تره ، شاید تو کلاس سوپر سدان ها M5 به علت طراحی تهاجمی و عضلانی جذاب تر بنظر برسه اما به عنوان یک سدان لوکس E کلاس کاملا چشم نواز تره
MAHDI
۱۰ تیر ۱۳۹۸بله قطعا درمدل فیس لیفت مرسدس Eکلاس بهتر ازاین میشه. چون اکثر مجلات ضعف هایی که به Eکلاس میگیرن اینه:اول اینکه دربعضی نقاط کابین ازمتریال کم کیفیت تر استفاده شده. دوم اینکه بنز درنسل جدیدEکلاس برای بهتر کردن پرفومنس این خودرو کاری کرده که باعث شده سواری راحتش رو کمتر کنه والبته زیاد هم در بخش پرفومنس خوب عمل نکرده اونم فقط در مقابل سری 5.یعنی خواسته چسبندگی خودرو بیشتر بشه اما راحتی کلاس Eرو قربانی کرده وتو پایداری هم اونطور که میخواسته موفق نشده.که صدالبته در مدل فیس لیفت برطرف میشه. چون اونها هم نظر مجلات معتبر رو مطالعه میکنن ونقاط قوت وضعف رو میبینن.
داود
۱۰ تیر ۱۳۹۸فقط سری 5. کسانی که به مرسدس رای دادن این مطلب را بخونن.
https://www.pedal.ir/%D8%A8%D9%86%D8%B2/%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%86%D8%B2-%D8%B5%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86/
AMIR / ARMI
۱۰ تیر ۱۳۹۸به نظرم انتخاب مناسبی هم بود
کاش زبان طراحی بدون روح جدید مرسدس رو به این کلاس وارد نکن و بزارن همین شکل بمونه
رقیب مناسب به غیر سری پنج هم نداره فعلا در بازار آمریکا این کلاس برای دیگر لوکس سازان زیاد اهمیت نداشت چون نمیتونستن زیاد موفق هم بشن
ولی با توجه به سابقه ای که لینکلن از خودش نشون داده
در این دو سه سال
به نظرم لینکلن زافیر قرار رقیب شایسته ای بشه برای این مرسدس و سری پنج
البته از لحاظ لوکس وگرنه از لحاظ پرفورمنس
لینکلن نسخه پرفورمنس ماشین های خودش قرار نیست بسازه به نظرم
کادیلاک ct5 v اسپورت هم قرار از لحاظ پرفورمنس رقابت بکنه
MAHDI
۱۰ تیر ۱۳۹۸نسل بعدی Sکلاس وEکلاس وCکلاس طراحی کلی تقریبا همین شکله اما طراحی صندوق وقسمت جلوپنجره خیلی متفاوت میشه.حالت جلوپنجره کاملا تفاوت داره برای اولین بار.که هم طرفدارهای خودشو داره وهم یه عده ممکنه دوست نداشته باشن البته فعلا. چون بعد مدتی عادی میشه وقطعا بهتراز نسل قبل به نظر میان
MAHDI
۱۰ تیر ۱۳۹۸شکی وجود نداره که در دنیای واقعی بهترین عملکرد رو در این کلاس ب ام و سری5 داره.یعنی در بیش از100 رقابت ب ام و سری5 جایگاه اول رو داره!!!!شاید سوال بشه مثلا از 100درصد رقابت های این کلاس در مجلات خودرویی چنددرصد سری 5 اول شده وچند درصد رقبا؟؟؟؟ بیش از95 درصد رقابت هارو جایگاه اول رو سری5 داره!!!! هرمجله خودرویی دهها رقابت انجام داده بین((ب ام و سری 5/مرسدسEکلاس/ آئودی A6/ ولوو S90/ جگوارXF))
البته این به این معنی نیست که رقبا ضعیف باشن.اما یه رقابت باید اول ودوم هم داشته باشه والبته کاری که BMW در سری 5جدید انجام داده یعنی بهترین کیفیت کابین.بهترین پرفومنس اونم با راحت ترین سواری بین رقبا!!!البته امسال هم کم استهلاک ترین خودرو سدان های لوکس همین سری 5معرفی شدکه پدال هم مطلبش رو گذاشت.
فقط در چندرقابت هستش که سری5 درجایگاه اول نیست که یکیش مثلا مال CARWOW هستش که سری 5 دوم شده بین این خودروها!!!
اما انتخاب مرسدسEکلاس هم برای این کلاس ازدید دوستان عالی هستش…
mazda-MX5
۱۰ تیر ۱۳۹۸حیف از برند با اصالت بنز که افتاد دست چینی ها
MAHDI
۱۰ تیر ۱۳۹۸این حرف غیر منصفانه است. خریدن درصدی از سهام شرکت بنز توسط چینی ها نه تنها بدی نداره بلکه در فروشش در کشور چین که بازار خیلی بزرگی هستش تاثیر مثبت هم میذاره.حتی ولوو هم که چینی ها صاحب کامل شرکتش شدن چینی نیست.شما پسرفت میبینی در شرکت ولوو؟؟؟
نوید جهرمی
۱۰ تیر ۱۳۹۸کسی ک خودشو به خواب زده نمیشه بیدارش کرد.
حوالت میدم به سبیل دیترزچه
ایمان
۱۰ تیر ۱۳۹۸از اینکه بهترین ماشین این کلاس با ناحقی اول نشد ناراحتم
هنوز باورم نمیشه M۵ کامپتیشن اول نشده !!!!
به هر حال باید به سلایق همدیگه احترام گذاشت
Seyed AMG
۱۰ تیر ۱۳۹۸آقا ایمان هیچ ناحقی صورت گرفته البته که متناقص حرف میزنید
اولا اینکه دوئل بین سدان های لوکس برگزار شد نه سدان های عملکردی که M5 کامپتیشن اول بشه
دوما ما فقط از روی ظاهر ماشین نظر میدیم که به
عنوان یک سدان لوکس ، دقیقا مثل برادر بزرگ تر S کلاس که کاملا از از سری ۷ قبل از فیس لیفت برتر بود E کلاس هم طراحیش برای این کلاس مناسب تر از سری ۵ نه به اعداد کار داریم و نه به کیفیت
ایمان
۱۰ تیر ۱۳۹۸سید جان شما نباید همه چیز رو تفکیک کنی
درسته این دوئل بین سدان های لوکس برگزار شد ولی نمیشه فقط و فقط لوکس بودن رو در نظر گرفت
پس پرفورمنس چی ؟؟ طراحی چی ؟؟ و ….
اگه اینجور که شما میگی الآن بیش از ۱۰۰ کلاس خودرویی وجود داشت عزیز دل
Seyed AMG
۱۰ تیر ۱۳۹۸آقا ایمان همونطور که میدونید تو بحث خودروهای لوکس اول سواری راحت دوم کیفیت کابین سوم طراحی داخلی لوکس اشرافی ، چهارم طراحی خارجی تجملاتی و در اخر جذابیت رانندگی و پرفورمنس مدنظر و همونطور که گفتم چون ما تو دوئل ها از روی عکس نظر میدیم بیشتر به طراحی داخلی و خارجی توجه میکنم که انصافا E کلاس در این زمینه بهتر عمل کرده ولی اگر مقایسه بین m5 و E63 اولویت ها تغییر میکرد
shirko
۱۰ تیر ۱۳۹۸بدون تعصب این جایگاه متعلق به ب ام و سری 5 بود.
MAHDI
۱۰ تیر ۱۳۹۸آخرش اونقدر پدال درگ جدید CARWOW رو نذاشت که این مجله درگ جدیدتری هم انجام داد.
درگ مرسدسE63S وتسلا 3پرفومنس در کنار ب ام وM850 که خیلی جذابه.بنز دوستان حداقل خودتون ببینید!!!
sina
۱۰ تیر ۱۳۹۸سری 5 رو من ترجیح می دم
نوید جهرمی
۱۰ تیر ۱۳۹۸دوتا شاهکار این کلاس. همون زمان هم نظرم این بود که هر کدوم برنده بشن فرقی نمیکنه.
همونطوری که کلاس پیکاپ و اس یو وی ها در تملک امریکاییهاس، این کلاس هم حرف اول رو دویچ ها میزنن.
خیلی زشته که از رو تعصب، طرفدارای برند دیگه رو محکوم به نادانی و نفهمی کنیم. بابا تو همون امریکا کلی برند دیگه فروش میره. توی همون چین کلی برند امریکایی فروش میره. هیچ کس هم به رگ غیرتش بر نمیخوره.
طرفداریتون رو کنید و از دنیای خودرو لذت ببرید.
22
۱۰ تیر ۱۳۹۸وای یک هفته پیش تو سایت cars.com مدل فکر کنم ۲۰۱۰ E کلاس رو دیدم که با ۹۵۰۰۰ مایل طی مسافت گذاشته بودش ۴۰۰۰ دلار برای فروش … تاکید میکنم ۴۰۰۰ دلار یعنی به دلار ۱۳۰۰۰ تومن الآن ۵۲ میلیون تومن میشه … میشه هم قیمت پرفروش ترین خودرو در ایران ( بدم میاد اسمش رو بیارم ) … نمیخواید به خودمون یه تکونی بدیم ؟؟؟
نوید جهرمی
۱۰ تیر ۱۳۹۸اگر واردات شناسنامه ای، در صورت پاس کردن استانداردهای لازم، اتفاق بیفته میشه امیدوار بود. وگرنه همین هم بیفته دست دلال جماعت میشه همین وضعی که الان داریم.
باید هر کس بتونه ماشینی که میخواد رو خودش وارد کنه. یکی ماشین خاص و کلاسیک میخواد. یکی یه سوپر اسپورت میخواد. یکی یه ماشین کارکرده تروتمیز میخواد. یکی ماشینی که نمایندگیش تو ایران نیست.
باید بشه هر چی خواستی رو وارد کنی.
Hamid...Audi
۱۰ تیر ۱۳۹۸انتخاب شایسته ایه.
من خودم به ای کلاس رای دادم ولی اگه یه روز بخوام توی این رده ماشین بخرم انتخابم آیودی ای۶ خواهد بود.
چون توی این سطح واقعا سلیقه س که تعیین کننده نتیجه میشه.
" Swedish Arrogant Tiger"
۱۱ تیر ۱۳۹۸خب قطعا بهترین انتخاب E class هست البته s90 هم جایگاه بالایی داره و خیلی قابل احترامه.
یه جایی تو کامنت ها دیدم که سری 5 رو سنگ محک این کلاس معرفی کردن خواهش میکنم مارو با زدن این حرف ها نخندونن :)
Km
۱۱ تیر ۱۳۹۸به نظرم حرف شما بقیه رو میخندونه بیشتر ، درسته از لحاظ طراحی داخلی بنز لوکس تره ولی از لحاظ پرفورمنس و رانندگی ام 5 بهتره ، شما انگار فک کردی ام 5 پرایده داری مقایسه میکنی ،چون که بنزو دوست داری دلیل نمیشه ام 5 و مثل پراید در نظر بگیری عزیز ، ام 5 و بنز ای کلاس رقابت خیلی نزدیکی دارن اینجا دیگه سلیقه ست بیشتر
" Swedish Arrogant Tiger"
۲۹ تیر ۱۳۹۸من ام 5 رو پراید در نظر نمیگیرم دوست عزیز اما اگه طبق حرف های شما هم قضاوت کنیم این دوتا خیلی به هم نزدیک هستن و معرفی ام 5 به عنوان سنگ محک منطقی نیست.چون اگه ای کلاس دست بالاتر رو نداشته باشه ( که داره ) پایین تر از سری پنج هم قرار نمیگیره .
Km
۱۱ تیر ۱۳۹۸رقابت این دوتا بسیار نزدیکه ، دیگه بقیش بحث سلیقه ست
SS
۱۱ تیر ۱۳۹۸همونطور که آمار هم نشون میده انتخاب بین ب ام و و بنز تقریبا به سلیقه وابسته هست و آمار نزدیک به برابره. اما به شخصه فکر میکنم با وجود اینکه طراحی ای کلاس به طور عمومی طراحی خوب و قابل قبولی هست اما برای ای کلاس با چنین قدمت و تاریخچه ای ضعیف هست و ابهت لازم رو نداره. امیدوارم در نسل بعدی دوباره اصالت و ابهت لازم رو به دست بیاره.
کاوا
۱۱ تیر ۱۳۹۸بنده چند وقت پیش خونه یکی از اقوام رفته بودم،شهر قروه کردستان،که بین همدان و سنندج قرار داره.شهر زیاد بزرگی نیست ولی ماشینهای قابل قبولی درش دیدم.اما این سری که رفته بودم یه دستگاه بنز w124 به رنگ کرم قهوه ای،با رنگ داخلی شتری دیدم،که یباره خیلی آروم وارد منطقه تفریحی اون شهر که مردم زیادی اونجا جمع میشن شد،عادت ندارم زیاد به ی ماشین زیبا چشم بدوزم،مخصوصا تو ی جای شلوغ،اماوقتی از دور به فیس این ماشین نگاه کردم،به حدی زیبا،و به حدی سالم و شاداب بود،که تا وقتی وارد شدو دور ی میدون رو زدو رفت نتونستم چشم ازش وردارم،وقتی به خودم اومدم و به اطراف نگاه کردم،دیدم همه اون آدمایی ک اونجا بودن از زنو مردو پیرو جووونو بچه،همه چشاشون به اون طراحی و نحوه مراقبت و نگهداری مالک اون ماشین،از اون اتاق بود.من خیلی از این اتاق بنز تو اکثر شهرها و تهران و اصفهانو تبریز و تو جاده ها دیدم،شغلم پلیس راهنمایی رانندگی هست،اما تنها باری که با دیدن یه ماشین دهه نودی حس دیدن نسخه صفر کیلومتر ،و بسیار دلربا که روزها ذهنمو درگیر کرده باشه همین یکبار بوده.نمیدونم شاید اون ماشین چیزهایی اضافه بر 124 های دیگه داشت ،اما هر چی فکر میکنم چیز خاصی نبوده.متاسفانه فقط اون یکبارو تونستم ببینمش،و بیست روز بعدیرو که اونجا حضور داشتم،هر چقدر چشم چرخوندم دیگه موفق به دیدنش نشدم،واقعا برام عجیب بود ی ماشین بعد از سالهای سال گذشت از روزهای اولش،میتونه اینقدر طراحیش به روز و حیرت انگیز باشه.
فقط پورشه
۱۳ تیر ۱۳۹۸من عاشق ماشین های آلمانی ام و تو آلمان پورشه رو دوست دارم
برا همین بنز و بی ام و برام فرقی نداره پس نظرم از تعصب نیست
ولی خدایی بی ام و سری ۵ بهتر از E کلاس هست
مخصوصا اینکه شما از E53 تو دوئل ها استفاده کردین حالا اگه E63 بود یه چیزی ولی خدایی بی ام و لایقش بود