مرسدس بنز

مرسدس بنز با Final Edition از نسل کنونی CLS خداحافظی می‌کند

نسل اول مرسدس بنز CLS که بر روی پلت‌فرم مشترکی با E کلاس ساخته‌شده بود در سال ۲۰۰۴ معرفی‌شده و کلاس سدان‌های کوپه یا کوپه‌های چهاردر را پایه‌گذاری کرد. با توجه به موفقیت این خودرو، سازنده نسل دوم آن‌را در سال ۲۰۱۰ رونمایی کرد و حتی چندی بعد نسخهٔ استیشن یا شوتینگ بریک CLS را نیز معرفی نمود؛ اما نسل فعلی این خودرو به پایان عمر خود نزدیک شده و مرسدس قصد خداحافظی با آن‌را دارد.

Mercedes-CLS-5

به همین دلیل و به مناسبت وداع با نسل دوم CLS، مرسدس بنز نسخهٔ نهایی یا Final Edition را برای هر دو مدل سدان و شوتینگ بریک CLS معرفی کرده است؛ بنابراین در آیندهٔ نزدیک شاهد رونمایی از نسل سوم این خودرو خواهیم بود. متأسفانه احتمالاً در نسل سومْ، مدل شوتینگ بریک ساخته نخواهد شد چراکه این مدل در چین و ایالات‌متحده، دو تا از بزرگ‌ترین بازارهای خودروی جهان، با استقبال روبرو نشده است.

Mercedes-CLS-4

درهرحال فعلاً سازندهٔ آلمانی که مخترع کلاس سدان‌های کوپه است نسخهٔ نهایی CLS را با تجهیزات و آپشن‌های ویژه روانهٔ بازار کرده است. در ظاهر به جهت تأکید بر لوکس بودن و درعین‌حال شخصیت اسپرت خودرو، هر دو مدل مجهز به پکیج AMG لاین شده‌اند که شامل جلوپنجرهٔ دانه‌دانه‌ای کرومی، سپر جلوی برجستهٔ AMG، ورودی‌های هوای اسپرت، رکاب‌های AMG و سپر عقب AMG با تریم کرومی می‌شود. دو سر اگزوز که به‌صورت یکپارچه با سپر طراحی‌شده‌اند نیز تکمیل‌کننده نمای عقب هستند. همچنین دو نوع رینگ آلیاژی ۱۹ اینچی AMG Multi Spoke و یا ۱۸ اینچی AMG Five Spoke هم برای خودرو قابل انتخاب است.

Mercedes-CLS-3

کابین نیز دارای ویژگی‌هایی اسپرتی همانند بیرون خودرو است و از متریال بهتری جهت بهبود فضای داخلی استفاده‌شده است. برای راننده و سرنشین جلو از صندلی‌های گرم‌کن دار Multi Contour استفاده‌شده که با چرم مشکی‌رنگ با دوخت برجسته‌ای به رنگ روشن پوشیده شده‌اند درحالی‌که یک فرمان اسپرت با قسمت پایینی صاف نیز منحصراً برای نسخهٔ نهایی CLS طراحی و بکار گرفته‌شده است. علاوه بر این یک نشان باکیفیت Final Edition بر روی گلگیرها و کف‌پوش‌های جلویی نصب‌شده که این CLS را از دیگر مدل‌ها متمایز می‌کند.

ویرایش نهایی CLS مجهز به سیستم تعلیق اسپرت Direct Control و چراغ‌های جلوی LED به همراه سامانهٔ نوربالای تطبیقی می‌باشد. این خودرو را می‌توان با تمامی موتورهای CLS به همراه طیف وسیعی از رنگ‌های خانوادهٔ CLS سفارش داد. قیمت این پکیج نهایی ۸۲۱۱ یورو (۹۱۳۱ دلار) خواهد بود و بنابراین قیمت CLS Final Edition از ۷۶,۹۵۶ شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    خب نسل اول بنیان گذار کلاس کوپه های چهاردر داره با ما خداحافظی میکنه.

    1. Ashkan

      ۲۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (376 ديدگاه)

      این نسل دومه فیس لیفت شده نسل دومه که هیچ وقت وارد ایران نشد چراغ جلوهاش یکم فرق داشت
      ولی تا بوده CLS تو هر دوره جز زیباترین های زمان خودش بوده

  2. احسان(احسان سابق)

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    cls جزو اولین مشین هایی بود که قیمت نجومی پیدا کرد.سال 89-90 که هنوز سانتافه 40 میلیون و پرادو 50 میلیون بود cls تو بازار 300 میلیون قیمت داشت در حالیکه بی ام و سری 7 260 میلیون بود(هرکی به این قیمتا نگاه کنه و با بازار ایران اشنایی نداشته باشه فکر می کنه این قیمت واسه 40 سال پیشه)

    1. Ashkan

      ۲۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (376 ديدگاه)

      مطمئنی این قیمتا ماله 89-90 ـه بیشتر میخوره ماله 87 اینطورا باشه چون من سال 90 یادمه مزدا 3 نیو 45 میلیون بود اونوقت کدوم آدم عاقلی واسه 5 میلیون مزدا رو به پرادو ترجیح میده؟

      1. نخود آش

        ۲۸ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (294 ديدگاه)

        اونطوری که من یادمه سانتافه 54 تومن بود. پرادو هم از حدود 65 تومن شروع میشد.

    2. مجید.بهترین یا هیچ...

      ۲۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      من سال 89 حدود آذر ماشین خریدم چند تا قیمت مهم هنوز دقیقا یادمه:
      سی ال اس 165
      اس سیصد 180
      سری سه 90
      سری هفت 240
      پرادو 80
      لندکروز 96
      پراید صبا!! 7.5
      CLS به نظر من بهترین ماشین سوپراسپرت و لوکس (امکانات لوکس در حد عالی از طرفی عملکرد خیره کننده هم داره )هست. اون موقع مدل های v12 هم وارد میشد که خیلی خاص بود.
      بعد از 9 ماه قیمت دسته دوم همین Cls رفت رو 500 میلیون.

      1. یو اس اس اینترپرایز

        ۲۸ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        افرین به مجید.دقیقا

  3. امير علي

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    ینی از این بهترم میشه؟این که عالیه

  4. احمد باقری

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا معرکه بود.

  5. aliqani

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (124 ديدگاه)

    آره دیگه همین یکی مونده اینم میخواین طراحی خوبشو خراب کنید؟!
    باز پلت فرمو ور دارید مثه بقیه برچسب s-class بچسبونید روش…
    از نظر فنی عالیه در هر صورت بنزه ولی نباید خلاقیت طراحیش فقط محدود به ابعاد خودرو باشه!

  6. امیر

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    خب نسل اول بنیان گذار کلاس کوپه های چهاردر داره از ما خداحافظی میکنه.

  7. علیرضا

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (757 ديدگاه)

    این یکی هم شکل بقیه نشه صلوات

  8. حمیدرضا

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    با طراحی cla یکم جا براش کم شده بود نیاز به باز طراحی داشت ولی واقعا شاهکارن باید به بنیان گذار طراحیش آفرین گفت امیدوارم مثل طراحی های جدید بنز شبیه اس کلاس و بقیه نباشه دیگه خیلی ماشیناشون شکل هم شد مثل ائودی و بی ام دبلیو

    1. مجید. بهترین یا هیچ.

      ۲۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      عزیز جان CLA از زمین تا آسمون با CLS فرق داره. رقیب هم نیستن.

  9. رامتین

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    با توجه به شباهت زیاد مدلهای بنز (کلاس C و E و S) که مطمئنا انتقادهای مردم به گوش مدیران بنز رسیده و یکی دو سال دیگه حتما تغییراتی در ظاهر این مدلها میدن، اما هنوز CLS باابهت ترین سدان کوپه بنزه. مطمئنا نسل جدیدش هم با چهره ای متفاوت نسبت به کلاسهای شبیه هم، قدرت نمایی خواهد کرد. فقط امیدوارم (گرچه احتمالش زیر1درصده) که CLS نسخه 4سیلندر مثلا 2لیتری با توان حدود 200 اسب هم بزنه که بتونه وارد ایران هم بشه با توجه به ممنوعیت خودرو بالای2500سی سی (در کنار CLS350-CLS500- CLS63 و…) که بشه با قیمت کمتر خریداریش کرد. مثلا حدود 350 میلیون!!

  10. ALIREZA034

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    به نظرم این ماشین زیباترین بنز بود.شاید یکی از زیباترین ماشین های تاریخ همینcls بود.یعنی نسل بعدی واقعا این زیبایی رو میتونه حفظ کنه.بعید میدونم از این بهتر بشه. شایدم بشه.فقط خدا کنه مثل طراحی های جدید بنز شبیه sکلاس نشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا