نسل اول مرسدس بنز CLS که بر روی پلتفرم مشترکی با E کلاس ساختهشده بود در سال ۲۰۰۴ معرفیشده و کلاس سدانهای کوپه یا کوپههای چهاردر را پایهگذاری کرد. با توجه به موفقیت این خودرو، سازنده نسل دوم آنرا در سال ۲۰۱۰ رونمایی کرد و حتی چندی بعد نسخهٔ استیشن یا شوتینگ بریک CLS را نیز معرفی نمود؛ اما نسل فعلی این خودرو به پایان عمر خود نزدیک شده و مرسدس قصد خداحافظی با آنرا دارد.
به همین دلیل و به مناسبت وداع با نسل دوم CLS، مرسدس بنز نسخهٔ نهایی یا Final Edition را برای هر دو مدل سدان و شوتینگ بریک CLS معرفی کرده است؛ بنابراین در آیندهٔ نزدیک شاهد رونمایی از نسل سوم این خودرو خواهیم بود. متأسفانه احتمالاً در نسل سومْ، مدل شوتینگ بریک ساخته نخواهد شد چراکه این مدل در چین و ایالاتمتحده، دو تا از بزرگترین بازارهای خودروی جهان، با استقبال روبرو نشده است.
درهرحال فعلاً سازندهٔ آلمانی که مخترع کلاس سدانهای کوپه است نسخهٔ نهایی CLS را با تجهیزات و آپشنهای ویژه روانهٔ بازار کرده است. در ظاهر به جهت تأکید بر لوکس بودن و درعینحال شخصیت اسپرت خودرو، هر دو مدل مجهز به پکیج AMG لاین شدهاند که شامل جلوپنجرهٔ دانهدانهای کرومی، سپر جلوی برجستهٔ AMG، ورودیهای هوای اسپرت، رکابهای AMG و سپر عقب AMG با تریم کرومی میشود. دو سر اگزوز که بهصورت یکپارچه با سپر طراحیشدهاند نیز تکمیلکننده نمای عقب هستند. همچنین دو نوع رینگ آلیاژی ۱۹ اینچی AMG Multi Spoke و یا ۱۸ اینچی AMG Five Spoke هم برای خودرو قابل انتخاب است.
کابین نیز دارای ویژگیهایی اسپرتی همانند بیرون خودرو است و از متریال بهتری جهت بهبود فضای داخلی استفادهشده است. برای راننده و سرنشین جلو از صندلیهای گرمکن دار Multi Contour استفادهشده که با چرم مشکیرنگ با دوخت برجستهای به رنگ روشن پوشیده شدهاند درحالیکه یک فرمان اسپرت با قسمت پایینی صاف نیز منحصراً برای نسخهٔ نهایی CLS طراحی و بکار گرفتهشده است. علاوه بر این یک نشان باکیفیت Final Edition بر روی گلگیرها و کفپوشهای جلویی نصبشده که این CLS را از دیگر مدلها متمایز میکند.
ویرایش نهایی CLS مجهز به سیستم تعلیق اسپرت Direct Control و چراغهای جلوی LED به همراه سامانهٔ نوربالای تطبیقی میباشد. این خودرو را میتوان با تمامی موتورهای CLS به همراه طیف وسیعی از رنگهای خانوادهٔ CLS سفارش داد. قیمت این پکیج نهایی ۸۲۱۱ یورو (۹۱۳۱ دلار) خواهد بود و بنابراین قیمت CLS Final Edition از ۷۶,۹۵۶ شروع میشود.
امیر
۲۸ تیر ۱۳۹۵خب نسل اول بنیان گذار کلاس کوپه های چهاردر داره با ما خداحافظی میکنه.
Ashkan
۲۸ تیر ۱۳۹۵این نسل دومه فیس لیفت شده نسل دومه که هیچ وقت وارد ایران نشد چراغ جلوهاش یکم فرق داشت
ولی تا بوده CLS تو هر دوره جز زیباترین های زمان خودش بوده
احسان(احسان سابق)
۲۸ تیر ۱۳۹۵cls جزو اولین مشین هایی بود که قیمت نجومی پیدا کرد.سال 89-90 که هنوز سانتافه 40 میلیون و پرادو 50 میلیون بود cls تو بازار 300 میلیون قیمت داشت در حالیکه بی ام و سری 7 260 میلیون بود(هرکی به این قیمتا نگاه کنه و با بازار ایران اشنایی نداشته باشه فکر می کنه این قیمت واسه 40 سال پیشه)
Ashkan
۲۸ تیر ۱۳۹۵مطمئنی این قیمتا ماله 89-90 ـه بیشتر میخوره ماله 87 اینطورا باشه چون من سال 90 یادمه مزدا 3 نیو 45 میلیون بود اونوقت کدوم آدم عاقلی واسه 5 میلیون مزدا رو به پرادو ترجیح میده؟
نخود آش
۲۸ تیر ۱۳۹۵اونطوری که من یادمه سانتافه 54 تومن بود. پرادو هم از حدود 65 تومن شروع میشد.
مجید.بهترین یا هیچ...
۲۸ تیر ۱۳۹۵من سال 89 حدود آذر ماشین خریدم چند تا قیمت مهم هنوز دقیقا یادمه:
سی ال اس 165
اس سیصد 180
سری سه 90
سری هفت 240
پرادو 80
لندکروز 96
پراید صبا!! 7.5
CLS به نظر من بهترین ماشین سوپراسپرت و لوکس (امکانات لوکس در حد عالی از طرفی عملکرد خیره کننده هم داره )هست. اون موقع مدل های v12 هم وارد میشد که خیلی خاص بود.
بعد از 9 ماه قیمت دسته دوم همین Cls رفت رو 500 میلیون.
یو اس اس اینترپرایز
۲۸ تیر ۱۳۹۵افرین به مجید.دقیقا
امير علي
۲۸ تیر ۱۳۹۵ینی از این بهترم میشه؟این که عالیه
احمد باقری
۲۸ تیر ۱۳۹۵واقعا معرکه بود.
aliqani
۲۸ تیر ۱۳۹۵آره دیگه همین یکی مونده اینم میخواین طراحی خوبشو خراب کنید؟!
باز پلت فرمو ور دارید مثه بقیه برچسب s-class بچسبونید روش…
از نظر فنی عالیه در هر صورت بنزه ولی نباید خلاقیت طراحیش فقط محدود به ابعاد خودرو باشه!
امیر
۲۸ تیر ۱۳۹۵خب نسل اول بنیان گذار کلاس کوپه های چهاردر داره از ما خداحافظی میکنه.
علیرضا
۲۸ تیر ۱۳۹۵این یکی هم شکل بقیه نشه صلوات
حمیدرضا
۲۸ تیر ۱۳۹۵با طراحی cla یکم جا براش کم شده بود نیاز به باز طراحی داشت ولی واقعا شاهکارن باید به بنیان گذار طراحیش آفرین گفت امیدوارم مثل طراحی های جدید بنز شبیه اس کلاس و بقیه نباشه دیگه خیلی ماشیناشون شکل هم شد مثل ائودی و بی ام دبلیو
مجید. بهترین یا هیچ.
۲۸ تیر ۱۳۹۵عزیز جان CLA از زمین تا آسمون با CLS فرق داره. رقیب هم نیستن.
رامتین
۲۸ تیر ۱۳۹۵با توجه به شباهت زیاد مدلهای بنز (کلاس C و E و S) که مطمئنا انتقادهای مردم به گوش مدیران بنز رسیده و یکی دو سال دیگه حتما تغییراتی در ظاهر این مدلها میدن، اما هنوز CLS باابهت ترین سدان کوپه بنزه. مطمئنا نسل جدیدش هم با چهره ای متفاوت نسبت به کلاسهای شبیه هم، قدرت نمایی خواهد کرد. فقط امیدوارم (گرچه احتمالش زیر1درصده) که CLS نسخه 4سیلندر مثلا 2لیتری با توان حدود 200 اسب هم بزنه که بتونه وارد ایران هم بشه با توجه به ممنوعیت خودرو بالای2500سی سی (در کنار CLS350-CLS500- CLS63 و…) که بشه با قیمت کمتر خریداریش کرد. مثلا حدود 350 میلیون!!
ALIREZA034
۸ مرداد ۱۳۹۵به نظرم این ماشین زیباترین بنز بود.شاید یکی از زیباترین ماشین های تاریخ همینcls بود.یعنی نسل بعدی واقعا این زیبایی رو میتونه حفظ کنه.بعید میدونم از این بهتر بشه. شایدم بشه.فقط خدا کنه مثل طراحی های جدید بنز شبیه sکلاس نشه