امروز قصد دارم شمارا با خودرویی سنگین و تنومند آشنا کنم که قوانین فیزیک را به مبارزه میطلبد. مرسدس مایباخ S600 با تیونینگ برابوس، یک سدان فوق لوکس ۲.۸ تنی است که تنها در ۳.۷ ثانیه از حالت ایستاده به سرعت ۶۲ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) دست مییابد و میتواند تا مرز ۲۱۷ مایل بر ساعت (۳۴۹.۲ کیلومتر بر ساعت) پیش برود. با یک حساب چندثانیهای خواهید دید که حتی از یک رنجروور حدود ۷۰۰ کیلوگرم سنگینتر است و بااینوجود شاید یک پاگانی زوندا هم نتواند از پسِ سرعتِ عمل آن برآید!
قطعاً پشت چنین کارایی اعجابانگیزی باید قوای فنی خیرهکنندهای وجود داشته باشد؛ برابوس با انجام مواردی شامل نصب میللنگ جدید با ضرب (Stroke) بیشتر، تغییرات در سیلندرها و استفاده از پیستونهای فورج کاری شده به همراه اتصالات بسیار دقیق در پیشرانه استاندارد V12 توربو دوقلوی مایباخ S600، حجم آن را از ۶ به ۶.۳ لیتر رسانده است. همچنین در کنار این افزایش حجم تغییرات دیگری انجامشده که عبارتاند از: تعویض توربوها با نمونههای جدید مجهز به کمپرسور و توربین بزرگتر، فراختر کردن مکندهها و استفاده از روکشی از جنس طلا (بهمنظور بازتاب بهتر حرارت)، نصب منیفولد جدید برای سامانه اگزوز به همراه خروجیهای حجیمتر و در پایان برنامهریزی مجدد واحد کنترل الکترونیکی (ECU) خودرو برای حصول بهترین استفاده از تمامی این موارد. نتیجه مجموع تغییرات حداکثر توان ۸۸۷ اسببخار (۳۶۴ اسببخار افزایش)، بیشینه گشتاور ۱۴۹۹.۵ نیوتنمتر (۶۶۹.۷ نیوتنمتر افزایش) و عدد چشمگیر ۳۲۲ برای نسبت اسببخار/ وزن است. برای درک بهتر به یاد بیاورید که در فورد ماستنگ شلبی جیتی ۳۵۰ آر همین نسبت تنها بهاندازه یک واحد (اسببخار بر تُن) بیشتر است! برابوس در مرحله بعدی تنظیمات اختصاصی برای سامانه کنترل جادویی بدنه (Magic Body Control) و تعلیق بادی خودرو در نظر گرفته تا این حجم بالای قدرت کاملاً تحت کنترل قرار گیرد. بر اساس این تنظیمات ارتفاع مایباخ ۲۵ میلیمتر کاهش مییابد بدون اینکه اثری روی کیفیت سواری داشته باشد. زیر بدنه رینگهای ۲۱ اینچی قرار دارند (میتوانید خودتان بین نمونه یکتکه VI evo و نمونه یکتکه نسخه R Platinum انتخاب کنید) که با لاستیکهای کانتیننتال (Continental)، پیرلی (Pirelli) یا یوکوهاما (Yokohama) با عرض ۲۵۵ میلیمتر در جلو و ۲۹۵ میلیمتر در عقب احاطه میشوند. برای نمای خارجی از برنامهای استفادهشده که برابوس آن را ” اجزای بهسازی آئرودینامیک در تونل باد” خطاب میکند. شاید عدهای متوجه تغییرات این قسمت نشوند و به عبارتی برابوس را دستکم بگیرند، اما مخاطبان تیزبین تنها با یک نگاه سپرهای جدید، اسپویلر جلو، ورودیهای بزرگتر هوا، دیفیوزر یکپارچه عقب و خروجیهای دو جفتی سامانه اگزوز را تشخیص خواهند داد. درون کابین هم انتخاب برای نوع چرم تقریباً نامحدود است؛ البته تنها چرم نیست و میتوانید مواد باکیفیت دیگری ازجمله آلکانتارا هم به آن اضافه کنید. برای سرگرم نگهداشتن سرنشینان یک سامانه سرگرمی iBusiness تعبیهشده که با استفاده از آن و به کمک برنامه اپل خود میتوانید به اینترنت دسترسی داشته و از فایلهای صوتی و تصویری لذت ببرید. درواقع همهچیز بسته به حساب بانکی شماست و اگر بتوانید بهایش را بپردازید هر چیزی که باشد برابوس برایتان انجام میدهد! قیمت نهایی این مرسدس-مایباخ-برابوس منحصربهفرد هنوز مشخص نشده، اما با توجه به قیمت پایه ۱۶۵,۷۱۰ پوندی مرسدس-مایباخ S600 استاندارد انتظار داریم چاشنی برابوس رقمی حدود ۳۵,۰۰۰ پوند یا حتی بیشتر از آن برای خریدار آب بخورد.
واقعا بار دیگه قدرت عظیم مهندسی المانی به جهانیان ثابت شد هر عقل سلیمی درک میکنه که ساخت چنین چیزی یعنی برتری مهندسی و طراحی و تکنولوژی البته تاکید میکنم عقل سلیم
البته اگه آلمانی زبان به دنیا اومده باشید یا مقیم اونجایید از تو منابع خودشون بگردید، فکر نکنم اونا به اندازه شما به صنعت کشورهایی رقیب حمله کنند که شما به جز حمله توهینم در پیش گرفتید و حتی توانایی اثبات شون را هم ندارید!
محمد جان جوابت تو بحث قبلی به وضوح داده شد ولی شما داری مغلطه میکنی جواب سوالات من رو ندادید مرسدس اس ال گالوینگ تو چه سالی تولید شد ؟؟ ژاپن تو اون سال چی تولید میکرد ؟ شاید بگی اون مال گذشتس الان تکنولوژی بنز اس بیشتره که بعد از معرفی نسل فعلیش انگشت به دهن همه گذاشت یا لکسوس ال اس ؟؟ جواب این سوالات خیلی صریح ثابت میکنه صنعت کدوم کشور برتره البته شماها نمیخواید قبول کنید جوابتون هم معلومه : ژاپن اون سال تکنولوژیش رو داشت که چیزی فراتر از گالوینگ تولید کنه ولی چون میترسیدن موقع معرفیش هوا ابری باشه و عکسش بد بیوفته این کارو نکردن
تو عقلت سلیمه گل پسر افرین بیا برات شکلات خریدم. پسر جون این ویکی پیدیا رو برا قشنگی نیس یه سرچ کن فک میکنی دنیا چه خبره؟؟؟؟؟؟ اغاز به کار بی ام دبلیو 1916 مزدا ژاپن 1320 کمپانی پورشه 1933 تویوتا 1936 فولکس واگن 1937 سوزوکی 1909 ائودی 1932 نیسان 1933 فقط سلطان بنزه که سابقش بسیار زیاده اونم که اولین ماشین بنزین سوز جهانه و حرفی توش نیست و همه دوسش دارن نمونش این شاهکار مایباخ که مشاهده میشه. ولی یه ادم بی منطق مثل تو فقط میاد هی منم منم میکنه و میخواد خودشو به بقیه نشون بده ویکیپیدیا سرچ کن به جای نشستن و شعر سرودن طرفدارای ماشین های المان چهار دستن 1 عاشقان میکانیک و دینامیک که از نظر فنی در سطح بالای علمی هستن مثل اکثر دوست داران ماشین المانی پدال 2 عاشقان سرعت و شتاب که شاید پول خرید ندارن ولی اگه خدا کمکشون کنه حتما یه بی ام یا پورش میخرن مثل خیلی ها از جمله پسر دایی خودم 3 کسایی که یه بزرگتر یخ داناتر مثل پدر عمو داییی در بچگی بشون گفته بنز بهترینه و اونم این تفکرو ادامه داده ( این سه دسته قابل ستایشن اما دسته 4 که کاری نکن که بگن کیارش از اون دستسسسس) 4 کسایی که فقط میخوان ادعا کنن از ماشین از میکانیک از کلاس از پرستیژ سر در میارن اینجور ادم ها بنزو برا اسمش دوست دارن نه قابلیت ها و امکاناتش امثال این دسته تو مملکت کم هستن ولی تو پدال تک و توک یافت میشن هشیار باش
لوییس جان به لیستت که کاملا نشون میده هیچ جواب منطقی نداری بدی ، یک دسته دیگه رو هم اضافه کن متخصصای ماشین و کارشناسای عالم خودرو از جمله متخصصای کار اند درایور چون تو تمام رنکینگاش لکسوس از بنز و بی ام و پایین تره خوش باش
شما هم رنکینگ های کار اند درایورو که تماما بر اساس شتاب و سرعت انجام میشه و هیچ چیز کیفیت ارامش رانندگی و کم صدایی نرمی خدمات تعمیر تعمیر پذیری و………. توش نیست شما این لیست هاررو به دیوار اتاقت بزن و لذت ببر
http://www.pedal.ir/بنز/مدیرعامل-دایملر-دیتر-زیچه/ خوب بخون این مقاله رو مدیر عامل بنز: لکسوس رقیب ما و اینفینیتی رقیب بی ام هست هدف ما تبدیل شدن به شماره یک بی چون و چرااا یعنی خودشون هنوز نمیگن ما کاملا اولی ولی جنابعالی از تو ایران نشستی رتبه بندی میکنی واقعا که ساده ای
آقا کیارش شما در مطلبی که مربوط به lexus lx بود گفتید lexus تکنولوژی نداره . ولی این خودروساز تکنولوژی ساخت خودروهای hybrid و اسپرت و لوکس و … را داره . شما در همان مطلب گفتی جی دی پاور میگه lexus تکنولوژی نداره . این خودروساز رتبه پایینی کسب کرده قبول . و نمیتوان این موضوع را انکار کرد . ولی رتبه پایین دلیل بی تکنولوژی بودن این خودروساز نیست . در ضمن jd power به فارسی جی دی پاور تایپ و نوشته میشود نه دی جی پاور .
لوییس جان واقعا کامنتت خیلی جالب بود :)))) بی ام و فرضا سال تولیدش فلان ایودی فلان پورشه فلان ماشینی که پورشه تو 1989 زد یعنی مدل 959 هنوز لکسوس و کل ژاپنیا تکنولوژی ساختش رو ندارن حالا زیاد حرص نخور به هرحال هرچی که بگی صرفا به ضرر خودته
مستند حرف بزنید لطفا من دعوای الکی ندارم این اونو داره این اونو نداره الکیه سایت ویکیپیدیا تاریخ تاسیس تمام کمپانی های خودرو سازی رو زده حالا جناب فرناند پورشه تو زیر زمین 800 سال پیش یه دوچرخه ساخته دلیل قدمت کمپانی نیست تاسیس رسمی پورش به عنوان خودرک ساز 1933 بوده منبع حرفم بزرگترین دایره المعارف اینترنتی جهانه
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fuel_cell_vehicle اولین خودروی سلول سوختی جهان تویوتا اولین تولید انبوه خودروی هایبرید در جهان تویوتا پرفروش ترین خودروی هایبرید جهان تویوتا از دید شما فقط سرعت و شتاب تکنولوژیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مستند حرف بزنید
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fuel_cell_vehicle اولین خودروی سلول سوختی جهان تویوتا که بی ام در ساخت i 3 داره از این فناوری تویوتا کمک میگیره و در ازای اون برای تویوتا موتور دیزل تولید کرده اولین خودروی تولید انبوه هایبرید جهان تویوتا و پرفروش ترین هایبرید جهان پیریوس از نظر کودکان تنها تکنولوژی یعنی تند رفتن و شتاب داشتن و دست فرمون هم یعنی لایی کشیدن و مردم ازاری کردن لطفا برای تایید حرف های خود دلیل و مدرک بیاورید در اون سال تولید اونجور در این سال این اونجور نمیتونه بزنه جز اشعار کودکانه هیچ ارزش علمی نداره.
تو جیه این جماعت شدنی نیست بگذار در عالم خود زندگی کنن من موندم چطور رتبه پورش از سایون تو جی دی پاور بالاتره مگه پورش تکنولوژی و عظمتش بیشتر نیست؟؟؟؟؟ در جی دی پاور کمپانی بالاتره که کنترل کیفیتش بهتره پورش از فولکس بالاتره با این که پیچیدگیش خیلی ببشتره.
لوییس کاملا معلومه که از شنیدن حقیقت حسابی ناراحت شدی جواب سوال من رو بده ژاپن تو سالی که گالوینگ تولید شد چی تولید میکرد ؟؟ وانت مزدا هزار درسته ؟؟ :)))) مثلا الان اومدی جواب دادی که کسی جوابات رو نبینه تا پیش خودت فک کنی که خیلی جوتبات کامل بوده تکنولوژی بنز اس بیشتره یا ال اس ؟؟ همین برای خاتمه بحث کافیه تو هم این لینکات رو بفرست برای کارشناسا تا بلکه نظرشون عوض شه و بگن تکنولوژی ال اس بیشتره
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Porsche_959 اینم سند حرفم ما با سند حرف میزنیم نه با احساس این پورشه 959 که دود لکسوس ال اف ای هم نمیتونه جمع کنه خخخخخخخخخخخ حداکثر سرعت 317 کیلومتر ال اف ای 327 کیلومتر اره هنوز تکنولوژی شو ژاپن نداره اره تو راست میگی اره تو متخصص تو کار درایور تو شوماخر
قوانین فیزیکو به مبارزه دعوت میکند!!!!!!!!!!!!!!!!
با موتور V12 با توربوی دو قلو با حجم 6300 سی سی و این همه تغیرات فنی بسیار خوبی که در تمام اجزای موتور انجام شده خوب معلومه روی تانک 4 تنی هم بزاری مثل فشفشه شتاب میگیره و زمینو میکنه
تو طرح های انقلابی گوردون ونگر رو با طرح های مسخره کیا مقایسه میکنی؟؟؟؟!!!!! طرح های کیا مسخره نیستنا ولی در مقابل این طراحی زیبای بنز مسخره به نظر میرسن و نظر امثال شما کیا رو مسخره تر میکنه… اگه چند سال پیش هم بودی لابد میگفتی چراغ های دو قلوی بنز همش مثل همه و باید بیان از کیا ها و هیوندای های سال 2001 تا 2007 یاد بگیرن از یه برند تازه به دوران رسیده و طرفداراش نمیشه توقع داشت که معنای اصالت در طراحی رو درک کنند عزیز من وگرنه اگه اینجوری بخوای بگی آئودی که طراحیاش بیشتر شبیه همدیکه هستن چرا به اون گیر نمیدی
شما فازت چیه ؟ سنتنیال یه ماشین تن لش هست که یه چرخ اس کلاسم نمیشه . 1000 تا اپشنم داشته باشه هیچی نیست . بحث کردن با شما کلا کار اشتباهی هست . چون به خودتون قول دادید که متعصبانه و غیر منطقی اظهار نظر کنید . ای خدا .
خداییش فازت چیه؟؟؟ اولا که این طرح روی اس کلاس کپی نیست بلکه این اولین سری از ماشین بنز با این طراحی بود بعدا بقیه ماشینا شبیه این شدن. دوم شاخ ترین موتور سنتنیال 5 لیتر که زیر 480 اسب. سوما تو هندلینگ و شتاب از اس 600 و برابوس 900 که همین باشه چه عرض کنم از S500 هم میخوره. فقط همین سیستم مجیک بادی کنترل و سیستم تعلیق ایرماتیک به ده تای سنتنیال می ارزه. واقعا به چه امیدی از سنتنیال طرفداری میکنی؟؟ از ماشینای کوچیک هیوندای که خوب فروخته طرفداری میکروی یه چیزی تو چنته داشتی ولی آخه سنتنیال؟؟؟؟؟ زکی
نمیدونم چرا هر چی فکر میکنم متوجه نمیشم شوخی میکنی یا جدی میگی!!!!! ببین یه مبحثی داریم تو طراحی به نام اصالت!!!!!! شما نسل قدیم اپتیما و نسل جدیدش رو مقایسه بکن نسل قدیم النترا با نسل جدیدش رو مقایسه بکن نسل قدیم سوناتا و جدیدش و …. تقریبا همه عناصرشون تغییر کرده وقتی اصالت تو طراحی نباشه این میشه! وگرنه 4 تا طراح رو از کره با وانت بردن آلمان که کاری نداره! :D نه شوخی کردم این شرکتای قدیمی معمولا تو طراحی بیشتر اصالت رو در نظر میگیرن دقیقا همون چیزایی که مشتری هاشون میخوان
آقا احمدرضا اگر این پیشرانه روی سنتنیال نصب بشه با ارتقاء صحیح سیستم تعلیق و دسته موتور و رینگ و لاستیک و شاسی و … علاوه بر اینکه شتابش به زیر ۵ ثانیه میرسه توانایی تحمل این مقدار قدرت و گشتاور را هم داره . چون به دلیل یکسان بودن پلت فرم و سازه rwd این خودرو با جنسیس سدان و کوپه و برخی مدلهای کیا میتوان مدلهایی که با این پلت فرم ساخته شدند را به قدرت هزار اچ پی هم رساند . آقا رضا اتفاقا هیوندای باید وارد عرصه لوکس میشد و با آلمانیها رقابت میکرد . در ضمن مشتری علاوه بر مرسدس بنز و audi و bmw خودروهای لوکس کره ای و ژاپنی و انگلیسی و خودروهای ساخت دیگر کشورها رو هم میخره . اگه برای حرفتون لینک دارید لطفا ارائه بدید . آقای Lord Cezar تن لش فقط لایق و برازنده مرسدس بنز اس کلاس { به همراه اون لامبورگینی که برای آواتارت گذاشتی } هست تا سنتنیال . درجواب آقا کیارش باید بگم : همین ۹۵۹ برخی از تکنولوژیهاش توسط خودروسازان غیر آلمانی ارائه شده است . مثل : سیستم ۴ چرخ متحرک و turbocharger و ۴ سوپاپ برای هر سیلندر https://en.wikipedia.org/wiki/Multi-valve و سیستم traction control { این سیستم برای اولین با توسط buick در اوایل دهه ۷۰ میلادی معرفی و بر روی مدلهای centurion . lesabre . riviera . estate wagon . electra 225 نصب شده . حتی نمونه ای از riviera در کشورمان وجود داره که از سیستم نامبرده بهره میبره . } . https://en.wikipedia.org/wiki/Traction_control_system البته طبق تحقیقاتی من درباره porsche 959 این سوپراسپرت نوآوریهای بسیار عالی هم داشته . مثل : دیسک ترمز سوراخدار و سیستم تعیین ارتفاع حین حرکت و turbocharger سکانسی و … .
وینسنت پرایس هر چقدرم استدلال کنی هیوندای کل ماشیناش یه چرخ اس کلاسم نمیشه . سنتنیال وزنش کمتر از اس کلاس هست و قدرتش هم 422 اسب واسه مدل 5 لیتری هست اگه اشتباه نکنم . حالا با تفاوت 30 اسب بخار اس 500 معمولی 449 اسب بخار هست . وزن اس کلاس نزدیک به 2 تنو 800 کیلوگرم هست در حالی که سنتنیال 2تن هست . 800 کیلو کمتر و همچنین تقریبا قدرت برابر . پس چرا اس 500 0 تا 100 تو 4.9 ثانیه میزنه ولی سنتنیال تو 6.5 ثانیه ؟ منو باش نشستم دارم توضیح میدم. ( در مورد اواتار حرفتون بی احترامی به من و لامبورگینی هست چون من طرف حسابم تو اینجا شما نبودید که دارین اینجوری دو اتیشه بهم تو کامنت حمله می کنید .شما رو به رعایت ادب دعوت میکنم ) اگه منطقی حرف می زنید من در خدمتم. چون واقعا سنتنیال در برابر اس کلاس هیچ ….. به شمار نمیاد .
به شخصه علاقه ای به این خودرو ندارم. اما شاهکار بودنشو نمیشه انکار کرد.نسخه ی گارد S600 که دیگه حرفی واسه گفتن باقی نمیذاره.در برابر قوی ترین نارنجک ها و گلوله ها مقاومت میکرد. برابوس از این خودرو یه غول تمام عیار ساخته. به قول خودمون گل بود به سبزه نیز آراسته شد. کلاً با این کلاس خودرو میونه ی خوبی ندارم اما کاری که این کمپانی ها انجام میدن منو به تحسین وا میداره.
اتفتقا به نظر من در بین رقباش من جمله سری 7 و اکووس 0و سنتیال و ازراو لکسوس ال اس و ایودی زشت ترین و ناهمگون ترین طراحی رو داره مخصوصا قسمت عقبش که بسیار بد طراحی شده خیلییییییییییییییییییییییییییییی زشته
آزرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سنتنیال و اکووس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تو که هنوز نمیدونی اکووس همون سنتنیال هیسسس. طرفداران هیوندای زیر پست بنز نظر نمیدهند
برابوس همیشه شاهکار میکنه،بین همه ماشین هایی که برابوس تاحالا تیون کرده این ماشین رو بیشتر از همه دوست دارم: SL65 AMG Black Series که یکی از بهترین محصولات بنزه:
دوستان خسته نباشید اصولا نظر نمیدم ولی این ادم با دانش zipoعرض میکنم در زمینه خودرو واقعا نابغس باعث شد بیام نظر بدم.از مرسدس بنز با این عظمت با این ابهت ایراد میگیره بعد کارش به جایی رسیده که تکلیف مشخص میکنه برای بنز که باید چی کار کنه چکار نباید بکنه.اصلا مگه داریم مگه میشه .اسم بنزو با کیا یجا بنویسی گناه کبیرست .خدایا هدایت کن!
مهدی
۲۲ مرداد ۱۳۹۴چقدر لوکسه این ماشین
Lord Cezar
۲۲ مرداد ۱۳۹۴چه شاهکاری از اب در اومده . قوانین فیزیک جلو این ماشین فقط سکوت میکنن.
Xman
۲۳ مرداد ۱۳۹۴سکوت نکرده داره لونگ میندازه!
امیر مرادی
۲۲ مرداد ۱۳۹۴یا خدا این سفینست یا ماشین؟
maus
۲۴ مرداد ۱۳۹۴برابوس فقط ***تو ماشین.برابوس بره نسخه های AMG رو تیون کنه نسخه های لوکس بنز به خودی خود زیبان
کیارش
۲۲ مرداد ۱۳۹۴واقعا بار دیگه قدرت عظیم مهندسی المانی به جهانیان ثابت شد
هر عقل سلیمی درک میکنه که ساخت چنین چیزی یعنی برتری مهندسی و طراحی و تکنولوژی
البته تاکید میکنم عقل سلیم
Mohamad
۲۲ مرداد ۱۳۹۴کیارش جانِ گرامی@
شما قرار بود مارو از جهل دربیاری و فرمایشاتت رو مستند کنی. رفتی لینک و رنکینگ بیاری چی شد؟ کتابم قبول میکنیم.
Mohamad
۲۲ مرداد ۱۳۹۴البته اگه آلمانی زبان به دنیا اومده باشید یا مقیم اونجایید از تو منابع خودشون بگردید، فکر نکنم اونا به اندازه شما به صنعت کشورهایی رقیب حمله کنند که شما به جز حمله توهینم در پیش گرفتید و حتی توانایی اثبات شون را هم ندارید!
کیارش
۲۲ مرداد ۱۳۹۴محمد جان جوابت تو بحث قبلی به وضوح داده شد ولی شما داری مغلطه میکنی
جواب سوالات من رو ندادید
مرسدس اس ال گالوینگ تو چه سالی تولید شد ؟؟
ژاپن تو اون سال چی تولید میکرد ؟
شاید بگی اون مال گذشتس
الان تکنولوژی بنز اس بیشتره که بعد از معرفی نسل فعلیش انگشت به دهن همه گذاشت یا لکسوس ال اس ؟؟
جواب این سوالات خیلی صریح ثابت میکنه صنعت کدوم کشور برتره
البته شماها نمیخواید قبول کنید
جوابتون هم معلومه : ژاپن اون سال تکنولوژیش رو داشت که چیزی فراتر از گالوینگ تولید کنه ولی چون میترسیدن موقع معرفیش هوا ابری باشه و عکسش بد بیوفته این کارو نکردن
luis
۲۴ مرداد ۱۳۹۴http://www.richestlifestyle.com/most-industrialized-countries-in-the-world/5/
ده کشور صنعتی جهان در سال 2015 ژاپن بعد از امریکا در رتبه دوم دوستمون هیییچ لینکی نمیتونه پیدا کنه دلیل حرفش اینه:
برو تاریخ تولید اونو بخون خب حالا بیا ناریخ تولید اینو بخون خب حالا حساب دستت میاد استدلال در حد ابتدایی
luis
۲۲ مرداد ۱۳۹۴تو عقلت سلیمه گل پسر افرین بیا برات شکلات خریدم.
پسر جون این ویکی پیدیا رو برا قشنگی نیس یه سرچ کن فک میکنی دنیا چه خبره؟؟؟؟؟؟
اغاز به کار بی ام دبلیو 1916 مزدا ژاپن 1320
کمپانی پورشه 1933 تویوتا 1936
فولکس واگن 1937 سوزوکی 1909
ائودی 1932 نیسان 1933
فقط سلطان بنزه که سابقش بسیار زیاده اونم که اولین ماشین بنزین سوز جهانه و حرفی توش نیست و همه دوسش دارن نمونش این شاهکار مایباخ که مشاهده میشه.
ولی یه ادم بی منطق مثل تو فقط میاد هی منم منم میکنه و میخواد خودشو به بقیه نشون بده ویکیپیدیا سرچ کن به جای نشستن و شعر سرودن
طرفدارای ماشین های المان چهار دستن
1 عاشقان میکانیک و دینامیک که از نظر فنی در سطح بالای علمی هستن مثل اکثر دوست داران ماشین المانی پدال
2 عاشقان سرعت و شتاب که شاید پول خرید ندارن ولی اگه خدا کمکشون کنه حتما یه بی ام یا پورش میخرن مثل خیلی ها از جمله پسر دایی خودم
3 کسایی که یه بزرگتر یخ داناتر مثل پدر عمو داییی در بچگی بشون گفته بنز بهترینه و اونم این تفکرو ادامه داده
( این سه دسته قابل ستایشن اما دسته 4 که کاری نکن که بگن کیارش از اون دستسسسس)
4 کسایی که فقط میخوان ادعا کنن از ماشین از میکانیک از کلاس از پرستیژ سر در میارن اینجور ادم ها بنزو برا اسمش دوست دارن نه قابلیت ها و امکاناتش امثال این دسته تو مملکت کم هستن ولی تو پدال تک و توک یافت میشن هشیار باش
کیارش
۲۲ مرداد ۱۳۹۴لوییس جان به لیستت که کاملا نشون میده هیچ جواب منطقی نداری بدی ،
یک دسته دیگه رو هم اضافه کن
متخصصای ماشین و کارشناسای عالم خودرو از جمله متخصصای کار اند درایور
چون تو تمام رنکینگاش لکسوس از بنز و بی ام و پایین تره
خوش باش
luis
۲۴ مرداد ۱۳۹۴http://www.richestlifestyle.com/most-industrialized-countries-in-the-world/5/
ده کشور صنعتی جهان در سال 2015 جوش الکی نزن برادر به جاش زبانتونو خوب کنید و در اینترنت سرچ کنید
luis
۲۴ مرداد ۱۳۹۴شما هم رنکینگ های کار اند درایورو که تماما بر اساس شتاب و سرعت انجام میشه و هیچ چیز کیفیت ارامش رانندگی و کم صدایی نرمی خدمات تعمیر تعمیر پذیری و………. توش نیست شما این لیست هاررو به دیوار اتاقت بزن و لذت ببر
luis
۲۴ مرداد ۱۳۹۴http://www.pedal.ir/بنز/مدیرعامل-دایملر-دیتر-زیچه/
خوب بخون این مقاله رو مدیر عامل بنز: لکسوس رقیب ما و اینفینیتی رقیب بی ام هست
هدف ما تبدیل شدن به شماره یک بی چون و چرااا
یعنی خودشون هنوز نمیگن ما کاملا اولی ولی جنابعالی از تو ایران نشستی رتبه بندی میکنی واقعا که ساده ای
luis
۲۲ مرداد ۱۳۹۴مزدا 1920 اشتباه تایپی بود .
وینسنت پرایس
۲۲ مرداد ۱۳۹۴آقا کیارش شما در مطلبی که مربوط به lexus lx بود گفتید lexus تکنولوژی نداره . ولی این خودروساز تکنولوژی ساخت خودروهای hybrid و اسپرت و لوکس و … را داره . شما در همان مطلب گفتی جی دی پاور میگه lexus تکنولوژی نداره . این خودروساز رتبه پایینی کسب کرده قبول . و نمیتوان این موضوع را انکار کرد . ولی رتبه پایین دلیل بی تکنولوژی بودن این خودروساز نیست . در ضمن jd power به فارسی جی دی پاور تایپ و نوشته میشود نه دی جی پاور .
کیارش
۲۲ مرداد ۱۳۹۴لوییس جان واقعا کامنتت خیلی جالب بود
:))))
بی ام و فرضا سال تولیدش فلان ایودی فلان پورشه فلان
ماشینی که پورشه تو 1989 زد یعنی مدل 959 هنوز لکسوس و کل ژاپنیا تکنولوژی ساختش رو ندارن
حالا زیاد حرص نخور به هرحال هرچی که بگی صرفا به ضرر خودته
luis
۲۴ مرداد ۱۳۹۴مستند حرف بزنید لطفا من دعوای الکی ندارم این اونو داره این اونو نداره الکیه
سایت ویکیپیدیا تاریخ تاسیس تمام کمپانی های خودرو سازی رو زده حالا جناب فرناند پورشه تو زیر زمین 800 سال پیش یه دوچرخه ساخته دلیل قدمت کمپانی نیست تاسیس رسمی پورش به عنوان خودرک ساز 1933 بوده منبع حرفم بزرگترین دایره المعارف اینترنتی جهانه
luis
۲۴ مرداد ۱۳۹۴https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fuel_cell_vehicle
اولین خودروی سلول سوختی جهان تویوتا
اولین تولید انبوه خودروی هایبرید در جهان تویوتا پرفروش ترین خودروی هایبرید جهان تویوتا از دید شما فقط سرعت و شتاب تکنولوژیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مستند حرف بزنید
لویس
۲۴ مرداد ۱۳۹۴https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fuel_cell_vehicle
اولین خودروی سلول سوختی جهان تویوتا که بی ام در ساخت i 3 داره از این فناوری تویوتا کمک میگیره و در ازای اون برای تویوتا موتور دیزل تولید کرده
اولین خودروی تولید انبوه هایبرید جهان تویوتا و پرفروش ترین هایبرید جهان پیریوس
از نظر کودکان تنها تکنولوژی یعنی تند رفتن و شتاب داشتن و دست فرمون هم یعنی لایی کشیدن و مردم ازاری کردن لطفا برای تایید حرف های خود دلیل و مدرک بیاورید در اون سال تولید اونجور در این سال این اونجور نمیتونه بزنه جز اشعار کودکانه هیچ ارزش علمی نداره.
luis
۲۴ مرداد ۱۳۹۴تو جیه این جماعت شدنی نیست بگذار در عالم خود زندگی کنن من موندم چطور رتبه پورش از سایون تو جی دی پاور بالاتره مگه پورش تکنولوژی و عظمتش بیشتر نیست؟؟؟؟؟
در جی دی پاور کمپانی بالاتره که کنترل کیفیتش بهتره پورش از فولکس بالاتره با این که پیچیدگیش خیلی ببشتره.
کیارش
۲۴ مرداد ۱۳۹۴لوییس کاملا معلومه که از شنیدن حقیقت حسابی ناراحت شدی
جواب سوال من رو بده
ژاپن تو سالی که گالوینگ تولید شد چی تولید میکرد ؟؟
وانت مزدا هزار درسته ؟؟
:))))
مثلا الان اومدی جواب دادی که کسی جوابات رو نبینه تا پیش خودت فک کنی که خیلی جوتبات کامل بوده
تکنولوژی بنز اس بیشتره یا ال اس ؟؟
همین برای خاتمه بحث کافیه
تو هم این لینکات رو بفرست برای کارشناسا تا بلکه نظرشون عوض شه و بگن تکنولوژی ال اس بیشتره
asa
۲۳ مرداد ۱۳۹۴شما که سلیم هستی میشه بگی چه شاهکار مهندسی دراین ماشین دیدی، این فقط لوکس و زیباست دیگه این همه تعریف توهین نداره دوست گلم.
luis
۲۴ مرداد ۱۳۹۴چقدر هم نظر دوستمون زیادن همونهایی که به حرف منطقی شما دیس میدن ههههه
luis
۲۴ مرداد ۱۳۹۴https://en.m.wikipedia.org/wiki/Porsche_959
اینم سند حرفم ما با سند حرف میزنیم نه با احساس
این پورشه 959 که دود لکسوس ال اف ای هم نمیتونه جمع کنه خخخخخخخخخخخ
حداکثر سرعت 317 کیلومتر ال اف ای 327 کیلومتر
اره هنوز تکنولوژی شو ژاپن نداره اره تو راست میگی اره تو متخصص تو کار درایور تو شوماخر
کیارش
۲۴ مرداد ۱۳۹۴عزیزم پورشه 959 رو تو سال 1989 زد
اون موقع لکسوس تاسیس نشده بود :))))))
فردین بهادری نژاد
۲۲ مرداد ۱۳۹۴محو ترکیب رنگ چرم داخلش شدم
بدنه هم خیلی زیبا و کشیدس
نسبت قدرت به وزنم که حرفی واسه گفتن نمیزاره
محشره
omid
۲۲ مرداد ۱۳۹۴دیگه نتونستم جلوی خودمو بگیرم و علاقمو در برابر این شاهکار مخفی کنم بی نظیره امیدوارم هر چه زودتر مرسدس وارد ایران بشه <3
ZIPPO
۲۲ مرداد ۱۳۹۴قوانین فیزیکو به مبارزه دعوت میکند!!!!!!!!!!!!!!!!
با موتور V12 با توربوی دو قلو با حجم 6300 سی سی و این همه تغیرات فنی بسیار خوبی که در تمام اجزای موتور انجام شده
خوب معلومه روی تانک 4 تنی هم بزاری مثل فشفشه شتاب میگیره و زمینو میکنه
AHMADREZA
۲۲ مرداد ۱۳۹۴میدونی اگه این موتور رو روی سنتیال بزارن چی میشه شتابش که بالای 5 میشه تازه وسط کار ماشین تیکه تیکه میشه
ZIPPO
۲۲ مرداد ۱۳۹۴اولا که این مدل مرسدس هم متاسفانه یک کپی دیگه از بقیه ماشین هاشه
یک طرح تکراری که دیگه اشک ادمو در میاره بون هیچ نواوری در طراحی خارجی
ثانیا مرسدس اصلا نباید وارد عرصه خودرو های سوپر لوکس شه ، جایی که تخصصی نداره دراون و بار ها طعم تلخ شکست رو تو این کلاس چشیده و باز هم خواهدچشید
همون سنتیال 10 برابر این ماشین اپشن های کاربردی داره و بسیار هم زیباتر و شکیل تره
بنز اگه 2 زار خرج میکرد فقط 1 ماه طراح های کیا رو استخدام میکرد از این رخوت و سردرگمی در طراحی نجات پیدا میکرد
بابک
۲۲ مرداد ۱۳۹۴تو طرح های انقلابی گوردون ونگر رو با طرح های مسخره کیا مقایسه میکنی؟؟؟؟!!!!!
طرح های کیا مسخره نیستنا ولی در مقابل این طراحی زیبای بنز مسخره به نظر میرسن و نظر امثال شما کیا رو مسخره تر میکنه…
اگه چند سال پیش هم بودی لابد میگفتی چراغ های دو قلوی بنز همش مثل همه و باید بیان از کیا ها و هیوندای های سال 2001 تا 2007 یاد بگیرن
از یه برند تازه به دوران رسیده و طرفداراش نمیشه توقع داشت که معنای اصالت در طراحی رو درک کنند عزیز من
وگرنه اگه اینجوری بخوای بگی آئودی که طراحیاش بیشتر شبیه همدیکه هستن چرا به اون گیر نمیدی
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۲۲ مرداد ۱۳۹۴هیوندای هم نباید وارد عرصه لوکس می شد
جایی که تخصص نداره
شما هم نگران طراحی بنز نباش
فعلا مشتری طراحی بنز و بی ام و و آئودی رو می پسنده و میخره
Lord Cezar
۲۲ مرداد ۱۳۹۴شما فازت چیه ؟ سنتنیال یه ماشین تن لش هست که یه چرخ اس کلاسم نمیشه . 1000 تا اپشنم داشته باشه هیچی نیست .
بحث کردن با شما کلا کار اشتباهی هست . چون به خودتون قول دادید که متعصبانه و غیر منطقی اظهار نظر کنید .
ای خدا .
Farzam
۲۲ مرداد ۱۳۹۴خداییش فازت چیه؟؟؟
اولا که این طرح روی اس کلاس کپی نیست بلکه این اولین سری از ماشین بنز با این طراحی بود بعدا بقیه ماشینا شبیه این شدن.
دوم شاخ ترین موتور سنتنیال 5 لیتر که زیر 480 اسب.
سوما تو هندلینگ و شتاب از اس 600 و برابوس 900 که همین باشه چه عرض کنم از S500 هم میخوره. فقط همین سیستم مجیک بادی کنترل و سیستم تعلیق ایرماتیک به ده تای سنتنیال می ارزه.
واقعا به چه امیدی از سنتنیال طرفداری میکنی؟؟
از ماشینای کوچیک هیوندای که خوب فروخته طرفداری میکروی یه چیزی تو چنته داشتی ولی آخه سنتنیال؟؟؟؟؟ زکی
Hamid...Audi
۲۲ مرداد ۱۳۹۴نمیدونم چرا هر چی فکر میکنم متوجه نمیشم شوخی میکنی یا جدی میگی!!!!!
ببین یه مبحثی داریم تو طراحی به نام اصالت!!!!!!
شما نسل قدیم اپتیما و نسل جدیدش رو مقایسه بکن نسل قدیم النترا با نسل جدیدش رو مقایسه بکن نسل قدیم سوناتا و جدیدش و …. تقریبا همه عناصرشون تغییر کرده وقتی اصالت تو طراحی نباشه این میشه!
وگرنه 4 تا طراح رو از کره با وانت بردن آلمان که کاری نداره! :D
نه شوخی کردم این شرکتای قدیمی معمولا تو طراحی بیشتر اصالت رو در نظر میگیرن دقیقا همون چیزایی که مشتری هاشون میخوان
AHMADREZA
۲۲ مرداد ۱۳۹۴http://m.youtube.com/watch?v=fEdM3AXRdUM
این فیلم رو ببین zippo اون وقت بفهم کی باید وارد سوپر لوکس سازی و کی نشه
وینسنت پرایس
۲۳ مرداد ۱۳۹۴آقا احمدرضا اگر این پیشرانه روی سنتنیال نصب بشه با ارتقاء صحیح سیستم تعلیق و دسته موتور و رینگ و لاستیک و شاسی و … علاوه بر اینکه شتابش به زیر ۵ ثانیه میرسه توانایی تحمل این مقدار قدرت و گشتاور را هم داره . چون به دلیل یکسان بودن پلت فرم و سازه rwd این خودرو با جنسیس سدان و کوپه و برخی مدلهای کیا میتوان مدلهایی که با این پلت فرم ساخته شدند را به قدرت هزار اچ پی هم رساند . آقا رضا اتفاقا هیوندای باید وارد عرصه لوکس میشد و با آلمانیها رقابت میکرد . در ضمن مشتری علاوه بر مرسدس بنز و audi و bmw خودروهای لوکس کره ای و ژاپنی و انگلیسی و خودروهای ساخت دیگر کشورها رو هم میخره . اگه برای حرفتون لینک دارید لطفا ارائه بدید . آقای Lord Cezar تن لش فقط لایق و برازنده مرسدس بنز اس کلاس { به همراه اون لامبورگینی که برای آواتارت گذاشتی } هست تا سنتنیال . درجواب آقا کیارش باید بگم :
همین ۹۵۹ برخی از تکنولوژیهاش توسط خودروسازان غیر آلمانی ارائه شده است . مثل :
سیستم ۴ چرخ متحرک و turbocharger و ۴ سوپاپ برای هر سیلندر
https://en.wikipedia.org/wiki/Multi-valve
و سیستم traction control { این سیستم برای اولین با توسط buick در اوایل دهه ۷۰ میلادی معرفی و بر روی مدلهای
centurion . lesabre . riviera . estate wagon . electra 225 نصب شده . حتی نمونه ای از riviera در کشورمان وجود داره که از سیستم نامبرده بهره میبره . } . https://en.wikipedia.org/wiki/Traction_control_system
البته طبق تحقیقاتی من درباره porsche 959 این سوپراسپرت نوآوریهای بسیار عالی هم داشته . مثل : دیسک ترمز سوراخدار و سیستم تعیین ارتفاع حین حرکت و turbocharger سکانسی و … .
luis
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ممنون از توضیحات زیبا و مستندتون
وینسنت پرایس
۲۴ مرداد ۱۳۹۴آقای لوئیس با من بودی ؟
Lord Cezar
۱۵ شهریور ۱۳۹۴وینسنت پرایس هر چقدرم استدلال کنی هیوندای کل ماشیناش یه چرخ اس کلاسم نمیشه . سنتنیال وزنش کمتر از اس کلاس هست و قدرتش هم 422 اسب واسه مدل 5 لیتری هست اگه اشتباه نکنم . حالا با تفاوت 30 اسب بخار اس 500 معمولی 449 اسب بخار هست . وزن اس کلاس نزدیک به 2 تنو 800 کیلوگرم هست در حالی که سنتنیال 2تن هست . 800 کیلو کمتر و همچنین تقریبا قدرت برابر . پس چرا اس 500 0 تا 100 تو 4.9 ثانیه میزنه ولی سنتنیال تو 6.5 ثانیه ؟ منو باش نشستم دارم توضیح میدم. ( در مورد اواتار حرفتون بی احترامی به من و لامبورگینی هست چون من طرف حسابم تو اینجا شما نبودید که دارین اینجوری دو اتیشه بهم تو کامنت حمله می کنید .شما رو به رعایت ادب دعوت میکنم ) اگه منطقی حرف می زنید من در خدمتم. چون واقعا سنتنیال در برابر اس کلاس هیچ ….. به شمار نمیاد .
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۲۲ مرداد ۱۳۹۴از یه سدان 2.8 تنی شتاب 3.7 گرفته!
تازه این سبکه
62S زپلین خدا بیامرز هم وزن هامر H1 بود :-)
mohammad 7
۲۲ مرداد ۱۳۹۴خیلی ابهت داره،
saeed.shariati
۲۲ مرداد ۱۳۹۴یه لحظه فک کردم کلا قیمتش که تو خط اخر نوشتن. 35 هزار پونده
با خودم گفتم اگه اینجوریه فردا میرم سفارش میدم برام بیارن دم خونه(-:
افشین
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ماکتش به کل هیوندای و کیا می ارزه..خدایی آدم لذت می بره..قدرت….لوکس بودن…زیبایی..امکانات….عشق است آلمان…عشق است بنز
عارف
۲۲ مرداد ۱۳۹۴عاقا خدا وکیلی اگه گمرک نبود از خیلی از ماشینای گرون قیمت الان ایران ارزونتر بود,یعنی پولدار ها ب راحتی میتونن بخرنش(اگه گمرکی وجود نداشت)
AHMADREZA
۲۲ مرداد ۱۳۹۴عجب چیزیه
AHMADREZA
۲۲ مرداد ۱۳۹۴عجب چیزیه
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۲ مرداد ۱۳۹۴به شخصه علاقه ای به این خودرو ندارم.
اما شاهکار بودنشو نمیشه انکار کرد.نسخه ی گارد S600 که دیگه حرفی واسه گفتن باقی نمیذاره.در برابر قوی ترین نارنجک ها و گلوله ها مقاومت میکرد.
برابوس از این خودرو یه غول تمام عیار ساخته.
به قول خودمون گل بود به سبزه نیز آراسته شد.
کلاً با این کلاس خودرو میونه ی خوبی ندارم اما کاری که این کمپانی ها انجام میدن منو به تحسین وا میداره.
احمد باقری
۲۲ مرداد ۱۳۹۴این ماشین، خود به خود شاهکار بنز و اسطوره ماشینهای فوق لوکس با این قیمت هست، چه برسد که برابوس هم روی آن هنرنمایی کند.
رضا
۲۲ مرداد ۱۳۹۴با احترام به مرسدس میباخ برابوس
کلمه ای در توصیف این عظمت پیدا نکردم…
سعید
۲۲ مرداد ۱۳۹۴طراحی کلاس اس فوق العادس،به نظرم در بین همه سدانها بهترین و زیباترین و کاملترین و هماهنگ ترین طراحی رو داره،مخصوصا از نمای جانبی،هیچ نقصی نداره
ZIPPO
۲۲ مرداد ۱۳۹۴اتفتقا به نظر من در بین رقباش من جمله سری 7 و اکووس 0و سنتیال و ازراو لکسوس ال اس و ایودی زشت ترین و ناهمگون ترین طراحی رو داره
مخصوصا قسمت عقبش که بسیار بد طراحی شده
خیلییییییییییییییییییییییییییییی زشته
Farzam
۲۲ مرداد ۱۳۹۴آزرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سنتنیال و اکووس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تو که هنوز نمیدونی اکووس همون سنتنیال هیسسس. طرفداران هیوندای زیر پست بنز نظر نمیدهند
Iran Air
۲۲ مرداد ۱۳۹۴داداش شما نخر ! ماله بد بیخه گوشه صابش !
Hamid...Audi
۲۲ مرداد ۱۳۹۴از این که هیوندای آزرا و سنتینال رو در کنار سری7،آئودی،اس600 و لکسوس قراردادی و زشت ترین دونستی کمال قدردانی رو دارم…
AHMADREZA
۲۲ مرداد ۱۳۹۴Zippo سنتتنیال رو کنار این آشغالا نگذار واسه هیوندا افت داره با اینا رقابت کنه
رهگذر
۲۳ مرداد ۱۳۹۴نه برای تو! برای کسایی که باهات کل کل میکنند و جوابتو میدن متاسفم!!
سعید
۲۲ مرداد ۱۳۹۴برابوس همیشه شاهکار میکنه،بین همه ماشین هایی که برابوس تاحالا تیون کرده این ماشین رو بیشتر از همه دوست دارم: SL65 AMG Black Series که یکی از بهترین محصولات بنزه:
http://img2.netcarshow.com/Brabus-Mercedes-Benz_SL65_AMG_Black_Series_2010_800x600_wallpaper_02.jpg
http://img2.netcarshow.com/Brabus-Mercedes-Benz_SL65_AMG_Black_Series_2010_800x600_wallpaper_07.jpg
http://www.netcarshow.com/brabus/2010-mercedes-benz_sl65_amg_black_series/
Archi KHAN
۲۲ مرداد ۱۳۹۴عجب هیولایی شده !!!
وزن 2.8 تن ، شتاب 3.7
حسین آبادان
۲۳ مرداد ۱۳۹۴ماشالله داره . نداره؟؟؟؟
خدا یکی بنز یکی
۲۳ مرداد ۱۳۹۴دوستان خسته نباشید اصولا نظر نمیدم ولی این ادم با دانش zipoعرض میکنم در زمینه خودرو واقعا نابغس باعث شد بیام نظر بدم.از مرسدس بنز با این عظمت با این ابهت ایراد میگیره بعد کارش به جایی رسیده که تکلیف مشخص میکنه برای بنز که باید چی کار کنه چکار نباید بکنه.اصلا مگه داریم مگه میشه .اسم بنزو با کیا یجا بنویسی گناه کبیرست .خدایا هدایت کن!
نوید
۴ شهریور ۱۳۹۴بنز دیگه حرفی توش نیست .سالاره همیشه .