وانت یا پیکآپ مرسدس تا چندی پیش بیشتر شبیه یک شوخی بود اما بعد از اینکه دایملر این طرح را تأیید کرد، به واقعیت نزدیک شده است.
همانگونه که پیش از این هم در پدال عنوان کردیم، مرسدس نمیخواهد توسعه این وانت را از ابتدا و بهتنهایی انجام دهد بنابراین یکی از موفقترین خودروهای این کلاس یعنی نیسان پیک آپ NP300 ناوارا برای این منظور انتخاب شده است. همکاری استراتژیک مرسدس با شریک آن یعنی رنو-نیسان لیست طولانی از خودروهایی را نشان میدهد که با کمک هم تولید شدهاند. اسمارت جدید و اینفینیتی q30 مثالهایی از این همکاریها به شمار میروند. تصاویر جاسوسی نشان میدهند که مرسدس در حال تست این خودرو زیر پوسته نیسان ناوارا است.
وانت یک تن مرسدس با معماری نسخه کاملاً جدید نیسان NP300 ناوارا و البته با طراحی اختصاصی و ویژگیهای منحصر به فرد مرسدس به بازار ارائه خواهد شد. پوسته این خودرو مطابق زبان طراحی جدید مرسدس خواهد بود و به صورت دوکابین در دو نسخه تجاری و مسافری ارائه میشود. نسل سوم ناوارا از یک موتور دیزلی ۲.۳ لیتری جدید سود میبرد که قدرت خروجی آن در دو نسخه ۱۵۸ و ۱۸۸ اسبی میباشد. یک گیربکس شش سرعته دستی یا ۷ سرعته اتوماتیک اختیاری برای این پیشرانه درنظر گرفته شده که میتواند نیرو را به چرخهای عقب یا هر دو محور منتقل نماید. این خودرو همچنین مجهز به فناوریهای پیشرفتهای چون ترمز اضطراری، کروز کنترل تطبیقی، کنترل فرود از سرازیری، ورود بدون کلید، سنسور پارکینگ و دوربین است. بار قابل حمل این خودرو یک تن و بار قابل یدک کشی هم ۳.۵ تن میباشد. این خودرو در ابتدای سال ۲۰۱۸ در کنار نیسان ناوارا و نسخههای آینده وانت رنو آلاسکان در تأسیسات این شرکت در کوردوبای آرژانتین برای بازار امریکای لاتین و در بارسلونای اسپانیا برای بازارهای اروپا، استرالیا و آفریقای جنوبی تولید خواهد شد. هنوز تصمیمی مبنی بر عرضه این خودرو در بازار تشنه آمریکای شمالی و کانادا گرفته نشده است.
به نظر من برای کاهش هزینه های بیشتر شرکت دایملر اجازه ی ساخت سری E رو به دو غول خودروسازی کشور میداد تازه یه پولی هم میگرفت اونوقت فقط کافی بود صبر کنن یه ۶ ماه بعد انواع پلتفرم هارو روی این ماشین میدند از جمله E287 وانت E348.5 لیموزین E111 هاچبک و … البته با پیشرانه بهتر مانند TU5 و آپشن هایی همچون دو ایربگ، فرمان هیدرولیک، گیربکس دستی ۵ سرعته، شیشه های عقب برقی و… تازشم در عرض ۳ روز ۱۰۰۰۰۰۰ خودرو هم فروش میرفت این همه هزینه و همکاری با نیسان هم لازم نبود
بنز با سابقه ی خوبی که تو ساخت suvو کراس اوور داره چرا پیکاپ نسازه؟اونم با شریک خوبی مثل نیسان؟ تنها چیزی که واسه کامل کردن مجموعه ی ماشینای کار و تجاریش کم داره یه پیکاپه که قطعا مث بقیه محصولات حتما رگه هایی از لوکس و خاص بودنو تو خودش خواهد داشت باید منتظر موند و دید که رقباش چ راهکاری رو برای رقابت باهاش در پیش خواهند گرفت
اوه،مرسدسم رفت تو کار وانت،از ایران خودرو تقلب کرد،دید ایران خودرو رفته مایه ابرو ریزی این نره،اما از این به بعد از المانی ها شاهد ماشینای وانت خواهیم بود به دنبالش بی ام و و بقیه،شاید سوپر اسپرتام کم کم وارد بشند مثه شاسی بلندا،ابداعات زیادی تو این کلاس شاهد خواهیم بود،قدرت بیشتر،وانت کوپه اسپرت،بلاخره اینا ک ایران خودرو نیسند.
سبد محصولاتش همینو کم داشت ک دیگه تکمیل میشه. توی عرصه ی وانت که وارد بشه از نظر کلاسی رقیبی جز جی ام سی نداره. قضاوت بهتر در مورد موفقیتش زمانی میشه داشت که وارد بازار امریکای شمالی بشه. یا بهترین یا هیچ
با اینکه عاشق بنزم اما فکر میکنم مثل عکی بالا وانت در شان و اندازه بنز نیست وانت تولید کنه بهتره توسط یه برند دیگه به فکر سود کردن باشه همونقدر واسه من عجیبه که اسکانیا بیاد تو فرمول 1 تیم بده ?
رامکال
۵ بهمن ۱۳۹۴اووووووووففففففف!!!!!!
عجب چیزی میشه.
فقط کاش از مشخصات قوای فنی موتور مرسدسش یک سرنخی چیزی بهمون میدادید.
moein
۵ بهمن ۱۳۹۴دقیقا
امير علي
۵ بهمن ۱۳۹۴دایملر فکر کنم این و میخواد تو ایران تولید کنه جا نیسان ابیا????
احمد باقری
۵ بهمن ۱۳۹۴خیلی قشنگ طراحی شده.
Mohammadreza
۵ بهمن ۱۳۹۴به نظر من برای کاهش هزینه های بیشتر شرکت دایملر اجازه ی ساخت سری E رو به دو غول خودروسازی کشور میداد تازه یه پولی هم میگرفت
اونوقت فقط کافی بود صبر کنن یه ۶ ماه بعد انواع پلتفرم هارو روی این ماشین میدند از جمله
E287 وانت
E348.5 لیموزین
E111 هاچبک و …
البته با پیشرانه بهتر مانند TU5 و آپشن هایی همچون دو ایربگ، فرمان هیدرولیک، گیربکس دستی ۵ سرعته، شیشه های عقب برقی و…
تازشم در عرض ۳ روز ۱۰۰۰۰۰۰ خودرو هم فروش میرفت
این همه هزینه و همکاری با نیسان هم لازم نبود
الف
۶ بهمن ۱۳۹۴تحلیل جالبی بود . ای ولا
مهدی
۵ بهمن ۱۳۹۴بنز با سابقه ی خوبی که تو ساخت suvو کراس اوور داره چرا پیکاپ نسازه؟اونم با شریک خوبی مثل نیسان؟ تنها چیزی که واسه کامل کردن مجموعه ی ماشینای کار و تجاریش کم داره یه پیکاپه که قطعا مث بقیه محصولات حتما رگه هایی از لوکس و خاص بودنو تو خودش خواهد داشت باید منتظر موند و دید که رقباش چ راهکاری رو برای رقابت باهاش در پیش خواهند گرفت
Mehdi TuRbO
۵ بهمن ۱۳۹۴اوه،مرسدسم رفت تو کار وانت،از ایران خودرو تقلب کرد،دید ایران خودرو رفته مایه ابرو ریزی این نره،اما از این به بعد از المانی ها شاهد ماشینای وانت خواهیم بود به دنبالش بی ام و و بقیه،شاید سوپر اسپرتام کم کم وارد بشند مثه شاسی بلندا،ابداعات زیادی تو این کلاس شاهد خواهیم بود،قدرت بیشتر،وانت کوپه اسپرت،بلاخره اینا ک ایران خودرو نیسند.
نوید جهرمی
۶ بهمن ۱۳۹۴سبد محصولاتش همینو کم داشت ک دیگه تکمیل میشه. توی عرصه ی وانت که وارد بشه از نظر کلاسی رقیبی جز جی ام سی نداره.
قضاوت بهتر در مورد موفقیتش زمانی میشه داشت که وارد بازار امریکای شمالی بشه.
یا بهترین یا هیچ
ارمان
۷ بهمن ۱۳۹۴با اینکه عاشق بنزم اما فکر میکنم مثل عکی بالا وانت در شان و اندازه بنز نیست وانت تولید کنه بهتره توسط یه برند دیگه به فکر سود کردن باشه همونقدر واسه من عجیبه که اسکانیا بیاد تو فرمول 1 تیم بده ?