مرسدس بنز

مرسدس-ای‌ام‌جی +E53 4Matic جایگزین E43 شد

نمی‌توانید منتظر عرضه مرسدس-ای‌ام‌جی E63 وحشی بمانید؟ خب تا همین امروز می‌توانستید E43 را بخرید اما دایملر در حال جایگزینی این خودرو با نسخه جدید E53 است.


پیروی معرفی این سری از مدل‌های AMG در CLS و E کلاس کوپه و کانورتیبل، قوای محرکه پرفورمنس و هیبریدی ملایم هم‌اکنون وارد مدل‌های سدان و استیشن E کلاس نیز شده است. این پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با یک سیستم ۴۸ ولتی EQ همراه شده است.


پیشرانه احتراق داخلی یاد شده قدرت ۴۳۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۲۰ نیوتون متری دارد. خروجی این پیشرانه نسبت به قدرت ۳۹۶ اسبی E43 کاملاً بیشتر بوده اما گشتاور آن کمی پایین‌تر است؛ اما سیستم ملایم EQ نیز ۲۲ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور دیگر را به مجموعه اضافه می‌کند تا کل خروجی قوای محرکه E53 به ۴۵۷ اسب بخار و گشتاور آن نیز به ۷۶۹ نیوتون متر برسد.


البته قدرت قوای یاد شده هنوز هم کمتر از خروجی ۵۶۳ اسبی مدل E63 است. این مدل از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو سود می‌برد اما باید به این نکته اشاره کنیم که گشتاور E53 کمی بیشتر است. باید گفت E63 S هنوز هم با قدرت ۶۰۴ اسبی و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری در هر دو جنبه قوی‌تر از E53 می‌باشد.


این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و سیستم 4Matic+ به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود. E53 سدان یا استیشن می‌تواند در عرض ۴.۵ ثانیه خود را از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. این عملکرد کاملاً بهتر از E43 بوده اما هنوز هم یک ثانیه کامل عقب‌تر از E63 می‌باشد. البته با وجود چنین گشتاوری و وزن کمتری ما از اینکه مرسدس دراین‌باره کم‌لطفی کرده باشد تعجب نخواهیم کرد.

مرسدس علاوه بر معرفی E53 نسخه‌های دیزلی جدید E200d، E220d، E300d و E400d را معرفی کرده که خروجی‌های آن‌ها به ترتیب ۱۵۰، ۱۹۴، ۲۴۵ و ۳۴۰ اسب بخار می‌باشد. در این خودروها سیستم‌های کمک‌راننده جدید و دیگر به‌روزرسانی تریم ها به همراه پکیج اسپورت استایل جدید وجود دارند.

هنوز مشخصات مدل‌های بازار آمریکا منتشر نشده اما در آلمان، مرسدس-ای‌ام‌جی E53 4Matic+ بهای ۷۹۲۴۸ یورویی دارد. مدل استیشن را نیز می‌توان با ۸۲۰۳۸ یورو خریداری کرد. این مبالغ شامل ۱۹ درصد مالیات نیز هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Yaser1986

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (76 ديدگاه)

    سال به سال با اسب بخارای بیشتر مواجه میشیم همین فرمون خودروسازایه جهانی پیش برن فکر کنم تا چهار یا پنج سال دیگه با صفر تا صدهای نیم ثانیه یا کمتر مواجه بشیم

    1. علی

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      صفر تا صد نیم ثانیه روی چرخ اصلا امکان پذیر نیست
      کافیه معادلات اصطکاک رو بنویسی و حساب کنی
      تنها راهش پیشران گازیه(موتور جت) یا پروانه ای(مثل هلیکوپتر)
      تازه از این مانع بگذریم مانع بعدی تحمل انسانه
      کلیپای شتاب ۳ ثانیه ای رو ببینید
      اگه صفر تا صد نیم ثانیه باشه میانگین شتابی ک وارد میشه ۶ برابر اون ۳ ثانیه س
      ینی فرق خاور و ماکسیما
      این شتاب نهایت تحمل انسان عادیه و خیلیا ممکنه از هوش برن تو این شتابگیری

  2. مهدی

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    قربانی بعدی ام فایو

  3. عطا

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (110 ديدگاه)

    ❤Audi rs6 ❤

  4. مانی

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    چقدر خوشگل این ماشین
    حتا بیشتر از اس کلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا