درست همانند رقبای قدرتمند خود یعنی ب ام و X6 و آئودی Q8، نسخهی پرچمدار مرسدس بنز GLE کوپه با پسوند AMG GLE 63 S شناخته میشود یک جانور تمامعیار است. قلب آهنین ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری توئین توربوی این قدبلند خمیده قدرت ۵۸۵ اسب بخاری و گشتاور ۷۶۰ نیوتون متری دارد.
ما فکر میکنیم که هیچکسی دربارهی پرفورمنس این خودرو شکایتی نخواهد داشت اما همیشه افرادی هستند که خواهان چیز بهتر و قویتری هستند. اینجاست که تیونری همچون جی پاور وارد میدان شده و به لطف استفاده از توربوشارژرهای جدید، سیستم اگزوز متفاوت، نرمافزار بهروزتر و دیگر قطعات خاص قدرت ۸۰۰ اسبی و گشتاور ۱۱۰۰ نیوتون متری را از دل این هیولا بیرون میکشد.
متأسفانه جی پاور اشارهای به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودروی تیون شده نداشته اما مدل استوک شتاب ۴.۲ ثانیهای دارد. حداکثر سرعت GLE 63 S جی پاور حذف شده و قطعاً این خودرو میتواند از حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت مدل کارخانهای مجهز به پکیج سفارشی AMG Driver فراتر رود.
این شرکت همچنین از نوارهای مسابقهای روی بدنه، لوگوی خود و برخی موارد دیگر همچون پوشش پیشرانه و رینگهای جدید استفاده کرده است. رینگهای هوریکان RR line این شرکت طرح ۵ پره دوبل با ظاهر مونوکروم مشکی را داشته و ۲۳ اینچی هستند.
ارتقای مرسدس-ای ام جی GLE 63 S کوپه ارزان نخواهد بود زیرا قیمت آپگرید پیشرانه ۱۹۱۳۰ یورو اعلام شده است. سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ قیمت ۴۶۰۰ یورویی داشته و البته برای برخی موارد همچون پوشش چرم کابین و طرحهای متفاوت فرمان نیز باید هزینههای جداگانهای بپردازید.
بهنام
۲ مهر ۱۳۹۸یه نمونه ی مشکی رنگ از جی ال ای کوپه رو چند روز پیش تو شمال دیدم. بعنوان اولین نسل این ماشین در مقابل اولین نسل ایکس سیکس از منظر طراحی که هیچ حرفی برای گفتن نداره. من که اصلا از ظاهرش خوشم نیومد