احتمالاً پیش از این اخباری از مرسدس C کلاس فیس لیفت شنیدهاید. این بار با جدیدترین جزئیات این خودرو به خصوص در بحث مشخصات فنی خدمت شما عزیزان رسیدهایم اما پیش از هر چیزی باید بدانید که C کلاس بهروز شده در ماه مارس و در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی خواهد شد. اگر میخواهید نسخه کوپه و کابریوی این خودرو را ببینید باید تا ماه آوریل و نمایشگاه خودروی نیویورک صبر کنید.
باور بر این است که نسخه C350e بازنشسته خواهد شد تا جا برای مدل جدید C400 EQ Power پلاگین هیبرید باز شود. این خودرو دارای پیشرانه الکتریکی ارتقا یافته با قدرت ۴۱ اسبی بیشتر و همچنین سیستم شارژ بهبود یافته خواهد بود که توانایی شارژ سریعتری خواهد داشت؛ اما چیزی که جالبتوجه است اینکه مدل بنزینی یک برادر دیزلی-الکتریکی هیبریدی خواهد داشت که C400d EQ Power نام گرفته و گفته میشود محدوده حرکتی حدود ۵۰ کیلومتری در حالت الکتریکی خواهد داشت.
اما جدای از مدلهای هیبریدی، بهروزرسانیهای عمیقی در مدلهای عادی نیز صورت گرفته است. یک پیشرانه بنزینی و دیزلی ۲ لیتری توربوی جدید در این خودرو ارائه خواهد شد که پرفورمنس و راندمان بالاتری دارد. پیشرانه M 264 بنزینی دارای قدرت ۱۸۸ اسبی در مدل C200 EQ Boost بوده که ۷ اسب بخار بیشتر از پیشرانه M 274 میباشد. دلیل اینکه نام EQ Boost در این مدل بکار رفته استفاده از سیستم هیبریدی ملایم با معماری الکتریکی ۴۸ ولتی است که باعث افزایش قدرت موقتی پیشرانه به میزان ۱۷ اسب بخار میشود.
پیشرانه M 264 همچنین در مدل C300 نیز بکار خواهد رفت اما کمک هیبریدی نخواهد داشت. بجای آن مهندسان مرسدس فشار توربو را افزایش خواهند داد تا افزایش قدرت ۱۳ اسبی نسبت به مدل کنونی ایجاد شود بنابراین انتظار خروجی حدود ۲۵۵ اسبی در مدل فیس لیفت شده را داریم.
اما بد نیست اشارهای هم به مدل اسپورت C43 داشته باشیم که از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو استفاده میکند اما قدرت آن اندکی بیشتر از ۳۶۲ اسب بخار فعلی خواهد بود. مدل پرچمدار C63 نیز از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری با توربوهای توئین اسکرول سود میبرد.
اما مدل دیزلی C200d دارای پیشرانه OM 654 با خروجی ۱۴۸ اسبی خواهد بود و مدلهای c220d و C300d نیز به ترتیب خروجی ۱۹۲ و ۲۴۱ اسبی خواهند داشت که افزایش ۲۴ و ۴۰ اسب بخاری را نسبت به مدلهای قبل از فیس لیفت نشان میدهند.
بسته به نوع پیشرانه، C کلاس بهروز شده با یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۹ سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد که جایگزین گیربکس ۷ سرعته میشود. نیازی به گفتن نیست که برخی از مدلها دارای سیستم چهار چرخ محرک خواهند بود و باور بر این است مدل C200 EQ Boost اشاره شده نیز از این سیستم سود خواهد برد.
از نظر طراحی، این خودرو تغییراتی در سپرها و گرافیک چراغها خواهد داشت. تکنولوژی خاص چراغهای E و S کلاس در این خودرو نیز بکار خواهند رفت.
اما در داخل کابین نیز تغییرات صورت میپذیرد به گونهای که سیستم اطلاعات سرگرمی مرسدس بهروز شده و دارای صفحهنمایش ۱۰.۲۵ اینچی مشاهده شده در GLC F-Cell خواهد بود. پشت آمپرهای کاملاً دیجیتال ۱۲.۳ اینچی نیز نصب خواهند شد.
شاید مرسدس تصاویر این خودرو را پیش از معرفی رسمی در ماه مارس منتشر کند. تا آن زمان منتظر اخبار بیشتر از C کلاس فیس لیفت باشید.
Raha
۱۷ دی ۱۳۹۶پدرم اگه دل از nx ش بزاره، این وارد بازار بشه یکیش رو میگیریم
خیلی خوبه عاشقشم
Ali
۱۷ دی ۱۳۹۶شاید رنج قیمتشون یکی باشه ولی سگمنتتشون کلا فرق داره حالا مونده به خودتون،ولی من با اون قیمت حتما c کلاسو انتخاب میکنم
Raha
۱۷ دی ۱۳۹۶بله میدونم که سگمنتشون فرق میکنه لوکس تر بودن بنز و در طرف مقابلش هم علاقه به طراحی هجومی لکسس والبته کراس بودنش
علی
۱۷ دی ۱۳۹۶پدر منم دل از پراید بکنه یه پورشه پانامرا سر برج میگیریم
Raha
۱۷ دی ۱۳۹۶انشاالله
علی
۱۷ دی ۱۳۹۶???
ایشالله
دوستان با دیسلایکها مستحضر مون کردن همون پراید خعلی بهتره
Yaser1986
۱۷ دی ۱۳۹۶دوست عزیز با تعرفه های جدید به لطف دلسوزان حاضر در دولت c کلاس به خاطر قیمتش دیگه وارد نمیشه پس محکم به ان ایکست بچسب که اونم وارد نمیشه
Raha
۱۷ دی ۱۳۹۶گفتن که وارد میشه!!!!!
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۱۷ دی ۱۳۹۶قیمت مدلهای پایه cکلاس از 34 هزار دلاره شروع میشه که البته باب طبع ایرانیها نیست
رامتین
۱۷ دی ۱۳۹۶تمام نسخه های لکسوس NX مدل 2018 که نسبت به مدل 2017 زیباتر شده، قیمت زیر 40000 دلار دارند. جز مدل F-SPORT بشکل AWD که اونهم تنها 41500 دلار قیمت داره. مدلهای دو دیفرانسیل سادش براحتی میتونه عرضه بشه
(البته F-SPORT زیاد هم فرقی با مدل پایه نداره، جز یه تغییرات کوچیک ظاهری). پس برترین شاسی کشور بیشک لکسوس NX با موتور 2لیتری 235 اسبی خواهد بود. این یعنی قدرت و نفوذ مدیران ایرتویا و ضعف لابی گری سایر مدیران خودروسازی کشور. ضمن اینکه شاسی کوچیک لکسوس UX، سدان IS هم براحتی شرایط ورود را دارند.
امیرمحمد
۱۷ دی ۱۳۹۶به نظرت با قیمت حداقل ۶۰۰ تومنی که میخوره گزینه های بهتری نمیشه خرید؟?
Erfan
۱۷ دی ۱۳۹۶باید nx رو حتما نام میبردی؟!
meysam
۱۷ دی ۱۳۹۶آبجی خدا پدرتو و ان ایکستونو حفظ کنه?
#ددی _پولدار
Ali
۱۷ دی ۱۳۹۶از مجله پدال به طراحان بنز میگم ک این جلو پنجره بدرد c200نمیخوره چون زاتا یه ماشین اسپرت لوکسه برخلاف sکلاس ک کاملا لوکسه
با تشکر
mahdi.mp
۱۷ دی ۱۳۹۶یدونه C63s داشته باشی با تودوزی قرمز مشکی..چه رویایه شیرینی برا ملت ایران
mahdi.mp
۱۷ دی ۱۳۹۶نمیدونم تا حالا به این موضوع دقت کردین یا نه!!!حتما شنیدین که به موناکو و چند شهر دیگه میگن بهشت ماشینا به خاطر بهترین سوپراسپورت ها و ماشین های لوکسشون…یه حساب سر انگشتی که کنیدا میبینید هیج جایه دنیا تعرفه های مسخره ای مثله اینجا نداره ولی بازم ملت خیییییلی برا ماشیناشون خرج میکنن تازه با این نرخ چندبرابری دلار و قانون های عجیب..مثلا وقتی میرید بیرون چنتا سراتو یا النترا میبینید(تازه ارزوناشو تو خارجیا یه جورایی مثال زدم)حالا فرض کنید دلار با ارز کشورمون یکی بود و هیچ قانونی برا ورود ماشین نبود(البته استانداردا در حد قانونا اروپا و آمریکا بود)اونوقت شهر یا کشوری و میتونستید پیدا کنید که بهتر از ایران ماشین داشته باشن مردمش خدا میدونه چقد اون موقع کمپانیا نسخه های مخصوص ایران میزدن…خودتون ببنید با وضعیت الان با قیمت های الان چقد مردم هزینه میکنن برا ماشین هایی که اونور 20/30 هزار دلاره..حالا اگه نرخا یکی بود چی میشد!!!!!ولی همه اینا برا ایرانیا فقط و فقط یه رویا هست..نه قشر پولدار میتونن اون چیزی که خارج سوار میشن هم سطح هاشون سوار شن نه قشر معمولی به ماشینایی که حقشونه سوار شن سوار میشن..ببخشید اگه خیلی طولانی بود حرفم
Volvo
۱۷ دی ۱۳۹۶پس از عزیمت اقتصاددانان دولت و اعزام لژیونر اقتصادی به اقصی نقاط ملل جهان این دستاوردهای اقتصادی به شرح ذیل بدست آمده که خدمتتان عرض می کنم
در ایالات متحده به خاطر فورد F150 ،تویوتا تاکوما ، توندرا و هوندا ریج لاین با گمرک 200 درصدی در سال 2019 به فروش خواهند رفت
در اروپا ورود محصولات امریکایی بالاخص تسلا به دلیل مصرف برق زیاد در مناطق محروم و ایجاد ایستگاههای شارژ که فضای پارک کودکان رو اشغال می کند ، ممنوع خواهد شد/
در چین ورود محصولات خودروسازی تمامی کشورها برای رشد شرکت جییلی و BYD ممنوع تا نیروی کار یک میلیاردی این کشور بیکار نشوند.
در ژاپن ورود محصولات لامبورگینی به دلیل صدای پیشرانه و ارتباط مستقیم با حمله قلبی و حفظ جان قشر سالخورده ممنوع شد.
و در انگلستان ورود محصولات آلمانی ممنوع تا بمباران لندن در جنگ جهانی دوم توسط نازی ها تلافی شود.
و این گوشه ای از دستاوردهای اقتصادی این تیم در عزیمت به خارج و اشغال منصب های اقتصادی بوده است.
باشد که ما بهترین و باهوش ترین ملت دنیا و صاحب ارزنده ترین خودروهای جهان قدر خود را بیشتر بدانیم و اگر پس اندازی هم داریم برای توسعه اقتصاد ملی چندین پراید زاپاس خریداری کرده و در پارکینگ های نداشته سطح شهر در معرض دید قرار دهیم
باشد که رستگار شویم