میدانیم که نسل آیندهٔ مرسدس C63 AMG نیمی از سیلندرهای خود را از دست خواهد داد اما حالا گزارش جدیدی از کار مگزین، جزئیات تازهای در مورد قوای محرکهٔ موردانتقاد این خودرو منتشر کرده است. طبق گفتهها، مرسدس در نسل جدید C63 از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر A45 به همراه یک موتور الکتریکی در عقب و یک استارت ژنراتور یکپارچه استفاده خواهد کرد. این سیستم هیبریدی اما اضافهوزن قابلتوجهی را به همراه خواهد داشت بهگونهای که به گفتهٔ این گزارش، C63 جدید نزدیک به ۲ تن وزن خواهد داشت که اگر این عدد درست باشد، یعنی نزدیک به ۲۵۰ کیلوگرم از نسل کنونی سنگینتر خواهد بود.
بااینحال نسل جدید این ماشین قدرت بیشتری هم خواهد داشت زیرا برآورد شده است که خروجی قوای محرکهٔ آن ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور باشد. برای مقایسه، این اعداد ۴۰ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتن متر از نسل کنونی بیشتر هستند. هرچند C63 جدید سنگینتر خواهد شد اما با استفاده از موتور ۲ لیتری چهار سیلندر که حدود ۶۰ کیلوگرم از موتور ۴ لیتری V8 کنونی سبکتر است، بار محور جلو کمتر شده و توزیع وزن ایدهآل ۵۰-۵۰ را به همراه خواهد داشت. همچنین این قوای محرکهٔ هیبریدی، نسل بعدی C63 را به یک خودروی پرفورمنس چهارچرخ محرک تبدیل خواهد کرد اما خودرو همچنان طبیعت عقب سرکش خود را حفظ خواهد کرد.
C63 جدید با این قوای محرکه، نهتنها سهونیم برابر کممصرفتر از نسل کنونی خواهد بود بلکه در شتاب صفرتاصد هم نیم ثانیه سریعتر بوده و ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. این شتاب بیشتر نهتنها به لطف افزایش قدرت بلکه همچنین با استفاده از توربوشارژ الکتریکی برای از بین بردن تأخیر توربو به دست میآید. در قوای محرکهٔ این ماشین، پیشرانهٔ بنزینی ۴۲۰ اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد درحالیکه یک موتور الکتریکی با ۲۰۰ اسب بخار قدرت هم به چرخهای عقب نیرو میدهد. گفته شده این موتور الکتریکی بهطور مستقل از گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک کار خواهد کرد زیرا این گیربکس قادر به تحمل گشتاور فوری موتور الکتریکی نیست.
در این گزارش به باطریهای C63 اشارهای نشده است اما ظاهراً در بهترین حالت میتواند تا ۶۵ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند. گفته میشود نسل جدید مرسدس C63 AMG تا پیش از پایان امسال رونمایی شده و در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد. مدت کوتاهی بعد نیز میتوانیم شاهد عرضهٔ نسخهٔ استیشن باشیم اما ممکن است دیگر از C63 کوپه خبری نباشد زیرا مرسدس اخیراً اشاره کرده است که برخی از کوپهها و کانورتیبلهای خود را کنار میگذارد و به نظر میرسد بیشترین خطر مرگ متوجه این نسخههای C کلاس باشد.
پدر خودرو سازی جهان
۹ اسفند ۱۳۹۹۲ تن وزن؟؟؟ برای C کلاس!!!
اونوقت یکی میاد میگه چرا درگیر تعداد سیلندر هستید؟ به خاطر مشکل قدرت یا وزن بالا!
ماشین باز
۹ اسفند ۱۳۹۹حالا با وزنش کاری ندارم چرا این آنقدر شبیه ای کلاس جدید هس یکم تنوع خوب بود دیگه
NAVID۰۰۹۸
۹ اسفند ۱۳۹۹اینقدر تا خِرخِره آپشن و لوازم میچپونند تو ماشینای جدید که جدای از رفاه بالا ، استهلاکشون هم میره بالا و وزن بالا مثل آدمهای چاق میمونه که هروز یه مریضی را به دوش میکشند !
Porsche
۹ اسفند ۱۳۹۹نوید جان داخل مطلب نوشته که سه و نیم برابر مصرف سوخت رو کاهش دادن
شاید واقعا وزنش خیلی بالا باشه ولی با این اطلاعاتی که نوشته شده
نتیجه خوب از آب در میاد
NAVID۰۰۹۸
۹ اسفند ۱۳۹۹درست میفرماید
ولی ۲ تن وزن هم شوخی نیست برای چنین کلاس خودروئی کوچکی !
R@m!n
۹ اسفند ۱۳۹۹C 63 نسلای قبلی چقدر خوشگل بودن.
Ahmedreza2002
۹ اسفند ۱۳۹۹خصوصا دو نسل قبل
تو نسخه کوپه شاهکاره
Hadi
۹ اسفند ۱۳۹۹درسته وزنش زیاده ولی اون توربوی الکتریکی و هندلینگ بی نظیر مرسدس تا حد خیلی زیادی بالا بودن وزنش رو از بین میبره…
550 اسب قدرت تو این کلاس عالیه ولی نسل قبلی واقعاً چیز دیگه ای بود و جسارت و خشونت و واقعا طراحی خیلی بهتری داشت…
عکس اخر خیلی زیباست…
اخرین C کلاس های v8 تاریخ……
ماکان
۹ اسفند ۱۳۹۹سلام . خدا کنه هرچه زودتر نسخه 12سیلندر نسل جدید مرسدس بنز مایباخ کلاس S را معرفی رسمی کنند . به اضافه خیلی از افراد دیگر ، بنده هم خیلی از نسخه 12سیلندر بنز کلاس S مایباخ خوشم میاد .
Ahmedreza2002
۹ اسفند ۱۳۹۹مگه تولیدش تایید شده؟
ماکان
۹ اسفند ۱۳۹۹والا قبلاً تا جایی که من موقع معرفی نسخه مایباخ کلاس S در موردش خوانده بودم ، به نظر میامد که تایید شده .
شاهین
۹ اسفند ۱۳۹۹این دیگه اسمش C63 نیست میشه همون CLA45 اون ابهت موتور 8 سیلندر و صداش یه چی دیگه س خدایی ماشین سدان با این سایز و وزن 2 تن یکم جالب نیست
ماکان
۹ اسفند ۱۳۹۹خیلی ببخشید هرکس که در برخی از نظرات دیگران و یا کلاً صحبت های دیگران که بیشتر یا اینکه فقط سلیقه ای هستش و هیچ نیازی به هیچگونه مخالفت و دیس لایک ندارند اما آنها میایند و بدون دلیل منطقی دیس لایک می دهند ، باید بگویم که چنین افرادی کمبود افکار دارند .
Ali
۹ اسفند ۱۳۹۹ولشان کن ناراحت نشو اینها پشت پرده دارند و یک هدفی دارند که درست نیست خواستی جوابشان بدهیم.
ماکان
۹ اسفند ۱۳۹۹بله جناب . ممنون . شما درست می گویید ، چون که برخی افراد فکر می کنند که فقط نظر خودشان درست و خوب است .
Amir
۹ اسفند ۱۳۹۹مشخصات عجیبی هست ولی بنز تو این مسائل خوب میدونه چیکار کنه
پدال دو ماه از سال جدید میلادی گذشته هنوز آمار فروش های برند ها و گروه هارو نذاشتین!!!! چرا واقعا؟؟!
امین
۹ اسفند ۱۳۹۹هرکسی که مدل پرفورمنس c63 را میخواد،باید دست بجومبونه همین الان نسل فعلی را بخره،با این توصیفات مدل پرفورمنس نسل جدیدش زیاد مالی نیست
Roham
۹ اسفند ۱۳۹۹بعید می دونم این بنز دیگه مثل بنز کار کنه!
Khosrow
۹ اسفند ۱۳۹۹برای داشتن یه فاکتور خوب باید یه عامل خوب دیگه رو فدا کنی / تو دنیای اتومبیل اینجوری بوده همیشه / هر چقدر 4 سیلندر خوب و الکتریکی و پاک و هرچی / 8 و 12 جایگزین ندارن ..
Ali_x76
۹ اسفند ۱۳۹۹بهترین C تاریخ، C63 BLACK SERIES بود با موتور V8 6.3L 510HP
Sina
۹ اسفند ۱۳۹۹اصلا اون موتور ۴ سیلتدر هیچ مشکلی نداره چون واقعا بهترین موتوره ۴ سیلندره که میتونه ۸ سیلندر ها رو شبیه سازی کنه، مشکل اصلی این قیافه متوسط و این وزن بسیار بسیار زیادشه
چرا سی،کلاس باید ۲ تن وزن داشته باشه؟؟
یعنی یه سدان پرفورمنس که موتورش تازه ۴ سیلندره کلی از سدان بزرگ و متوسطی مثل M5 که خیلی بزرگتره سنگین تره
نسبت قدرت به وزن فوق العاده ضعیف
هندلینگش افتضاح میشه
رامتین
۹ اسفند ۱۳۹۹حس میکنم C کلاس در آینده حذف میشه و یا کلا الکتریکی میشه.
taha malek
۱۶ اسفند ۱۳۹۹خدا نکنه ولی حرفت درسته