مرسدس بنز

جدیدترین جزئیات از نسل سوم مرسدس CLS

سومین نسل از مرسدس بنز CLS مراحل نهایی توسعه خود را می‌گذراند و معرفی رسمی این خودرو ماه آینده در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس خواهد بود. برای نخستین بار، سایت اتوکار یک نسخه پروتوتایپ از این خودرو را تست کرده است .

نسل سوم مرسدس CLS
CLS مدل ۲۰۱۸ که در جایگاهی بین مدل‌های E و S کلاس قرار می‌گیرد ارتباطی آشکار بین دو خودروی یاد شده برقرار خواهد کرد و از قطعات مشترک بسیاری از جمله پیشرانه‌ها و سیستم‌های کمک راننده آن‌ها سود خواهد برد. این خودرو که بر پایه پلتفرم دیفرانسیل عقب MRA بنا شده طیف وسیعی از پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر مرسدس را خواهد داشت.

نسل سوم مرسدس CLS
گزینه‌های دیزلی شامل مدل ۴ سیلندر ۲۴۱ اسبی پایه و مدل‌های ۶ سیلندر قوی‌تر با خروجی‌های ۲۸۱ و ۳۳۵ اسب بخاری خواهند بود. انتظار می‌رود یکی از محبوب‌ترین پیشرانه‌های بنزینی نمونه ۳۶۲ اسب بخاری باشد که از سیستم هیبرید ملایم ۴۸ ولتی نیز بهره‌مند خواهد بود. این قوای محرکه از یک پیشرانه ۶ سیلندر خطی و واحدی الکتریکی سود خواهد برد که به عنوان یک استارتر اتوماتیک شده عمل کرده و در زمانی که نیازی به پیشرانه احتراق داخلی نباشد آن را خاموش خواهد کرد. این سیستم در زمان عملکرد کامل ۲۰ اسب بخار را برای افزایش شتاب گیری در اختیار راننده قرار خواهد داد. نسخه AMG این خودرو نیز الکتریکی می‌شود تا بیش از ۴۲۰ اسب بخار قدرت داشته باشد.

نسل سوم مرسدس CLS
نسل جدید CLS دارای سیستم تعلیق فولادی غیرفعال و رینگ‌های ۱۸ اینچی بوده درحالی‌که سیستم تعلیق فولادی فعال و بادی نیز به همراه رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی به‌صورت آپشن در دسترس خواهند بود. هر سه نوع سیستم تعلیق با E کلاس مشترک بوده اما برای ارائه سواری اسپورت تر و هیجانی‌تر باز تنظیم شده‌اند.

نسل سوم مرسدس CLS
احتمالاً بارزترین مشخصه کابین نسل جدید CLS کاکپیت آپشنال برگرفته از S کلاس خواهد بود درحالی‌که نورپردازی LED و صندلی‌های ماساژوردار نیز راحتی مثال‌زدنی را ایجاد خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    تو این عکس‌ها نسبت به عکس‌های قبلی شیک‌تر و زیباتر به نظر میرسه اما نمیتونه مثل نسل اول غوغا به پا کنه؛ به هر حال دوسش دارم، مطمئنم حریف خیلی قدرتمندیه برای پانامرا.

    1. power active

      ۲۲ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (171 ديدگاه)

      به نظر من پانامرا ۲۰۱۸ میترکونه :)

  2. ایلیا

    ۲۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    طراحی زیبایی داره مخصوصا در نمای عقب و نیمرخ فقط امیدوارم چراغ های جلوش شبیه چراغ جلوی همون ماشینی که هممون میدونیم نباشه و فقط خطای دید باعث بوجود اومدن همچین تصوری شده باشه .
    من چراغ های جلو نسل فعلی رو زیبا و بی نقص میدونم

    1. charger

      ۲۲ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (396 ديدگاه)

      دقیقا مثل همونه

  3. mehran911

    ۲۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2115 ديدگاه)

    انتظار بکار گیری مرسدس از پیشرانه شش سیلندر با حجم کمتر رو داشتم
    .
    به امید موفقیت CLS

  4. joojoo

    ۲۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (276 ديدگاه)

    وای خدا چرا آخه؟؟
    اصلا نمیتونم باهاش ارتباط برقرار کنم…
    CLS اگه واقعا این باشه… بایدکلا قیدشو بزنم و فقط دلم به RS7 توی این سگمنت خوش باشه…
    نسل اولش فوق العاده بود…
    نسل دومش قبل از فیس لیفت یه شاهکار بود…
    بعد فیس لیفت کلا اون خشونت لبریز چراغ های جلوش که جزء کاراکتر CLS بود از بین رفت و یکم متین تر شد که خب نمیشد خیلی ایرادی بهش گرفت….این نسل، جلوش که کلا هیچی… عقبش هم همون اس کوپه است… خداوکیلی این چراغ جلو های مثلثی شکل رو تو H230 اولین بار دیدم خندم گرفت… اما خب مثل اینکه نبود طرح بدیع، طراحان رو دستشون رو بسته…..
    CLS کجایی…کجایی کجایی…. کجایی تو بی من…. تو بی من کجایی
    نسل اولم (و دومم)آرزوست

    1. Efk

      ۲۲ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (211 ديدگاه)

      فیس لفت نسل 2 ی دونش تو نیاوران نقره ای رنگش هست مطمعنم ببینیش نظرت راجعبه خشونت عوض میشه
      منم مثل شما فک میکردم ولی وقتی از نزدیک دیدم …
      عجب چیزی بود لامصب

  5. Sina

    ۲۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    نه به نظر من cls قبلی قیافه بیرونش خیلی شیکتر بود مخصوصا عقبش با اون چراغهای خفنش
    کاشکی فقط نمای داخلیشو ارتقا میدادن و شبیه Eکلاسش میکردن

  6. الف.ی

    ۲۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    ببخشید آقای احمد زاده عزیز
    تو متن نوشته شده بیش از 420 اسب بخار برای نسخه AMG
    مطمئنید درسته؟ اینکه کاملا مبرهنه بیش از 420 اسب خواهد داشت

    1. شاهین

      ۲۲ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام
      این رو دقیقا منبع خبر گفته و احتمالا کمی محافظه کارانه گمانه زنی کرده.

  7. Mori ca

    ۲۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    الان اکثر سدان ها تو بازار شیب مشابهی برای رسیدن به صندوق عقب دارن.. عملا اولین سدان کوپه تبدیل به ۱ سدان شده تو این طراحی.. جلوش هم هیچ برتری به اِس یا ای نداره..

  8. علی

    ۲۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (30 ديدگاه)

    بیش از حد به e کلاس شبیه
    شیکه ولی هیجان انگیز به هیچ وجه

  9. ستار

    ۲۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (48 ديدگاه)

    به نظر من چیز خوبی شده
    از نسل دومش دلنشینتر خواهد بود احتمالا

  10. علیرضا

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (757 ديدگاه)

    کلا بنز اصالت طراحیاشم داره از بین میره ازجمله طرح جلوپنجره ای ا مجی و اینو یا پروجکت 1 عم که هیچ نشانه ای به عنوان بنز تو طراحیش نداره کلا بنط تو طراحی افت کرده از اون موقعی که اس کلاس و سی کلاس شبیه هم شدن بعدشم که ای کلاس….آلمان یه چند وقتیه بد جوری تو طراحی لنگ میزنه بی ام و بعد رفتن بنگل افت کرد فعلا فقط فولکس یکم پیشرفت داشته

  11. فريد

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (525 ديدگاه)

    فقط منتظر sl جدیدم خیلی خوبه این دفعه شرگت amg می خواد بسازتش چی بشه واییییییی ?

  12. یاس ی

    ۲۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    من عاشق نسل قبلیش هستم، امیدوارم به زیبایی اون مدل باشه، عاشق اون شیب ستون c سی ال اس هستم.
    میخواستم بگم یکی دو سال پیش یدونه توی فلان شهر دیدم یهو خودم خجالت کشیدم ازاینکه بهترین تجربیات ما از ماشینهای خوب دنیا خلاصه میشه توی دیدن چندتا مدل دست مردم، و باز هم مجبور دعا کنم که خدایا کاری کن ما هم توی باقیمانده عمرمون روزهای خوبی در دنیای خودرو ببینیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا