هنگامیکه مرسدس بنز برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ نسل نخست مدل CLS را معرفی کرد، یک بخش کاملاً جدید را در کلاس سدانهای لوکس پایهگذاری کرد. درواقع ستارهٔ اشتوتگارت یک اصطلاح یا کلاس جدید را در صنعت خودروسازی ابداع کرد که سدان کوپه یا کوپهٔ چهاردر نام داشت. پس از موفقیت CLS، خودروسازان دیگری هم اقدام به معرفی سدانهای کوپهای نمودند مانند بامو سری ۶ گرن کوپه و آئودی A7 که رقبای مستقیم فرزند خوشچهرهٔ مرسدس محسوب میشوند. سپس هفت سال بعد، در سال ۲۰۱۱ شاهد معرفی نسل کنونی یا نسل دوم CLS بودیم که از استایل عضلانیتری برخوردار شده بود. حالا وقت آن رسیده است که ستارهٔ سهپر در آیندهای نزدیک نسل سوم سدان کوپهٔ خود را معرفی کند؛ بنابراین در این مطلب قصد داریم پیشنمایشی از نسل سوم مرسدس بنز CLS را ارائه کنیم.
استایلی زیبا و البته قدرتمند
نمای جلویی CLS جدید با الهام از AMG GT طراحی شده و تهاجمیتر شده است. در این بخش جلوپنجرهای بزرگ و عصبانی، چراغهای متمایل به پایین و ورودیهای هوای بزرگی وجود خواهند داشت که به نظر میرسد آمادهٔ مکش هر چیزی در مسیر خود باشند. در بخش جانبی اما شاید نسل جدید CLS طراحی سادهتری نسبت به نسل کنونی داشته باشد. در اینجا خطوط شخصیتی ماشین صافتر و ظریفتر هستند. در نمای عقبی هم بهاحتمالزیاد مرسدس بنز در نسل جدید CLS از چراغهایی مشابه S کلاس کوپه استفاده کرده است. این چراغها باریکتر بوده و بهصورت دوتکه تا روی درِ صندوق کشیده شدهاند.
زیر پوست
CLS جدید بر اساس پلتفرم ماجولار MRA مشترک با E کلاس ساخته شده است اما بااینحال به نظر میرسد عریضتر و کشیدهتر از E کلاس باشد که موجب افزایش فضای سرنشینان در عین وفاداری به استایل جذاب کوپه مانند آن میشود. یکی دیگر از مزایای این پلتفرم جدید، قابلیت ارائهٔ انتقال قدرت دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک به همراه بکار گیری قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی است. همچنین طرفداران پیشرانههای شش سیلندر خطی میتوانند خوشحال باشند چراکه احتمالاً مرسدس یک واحد ۳ لیتری I6 توربو را به همراه گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک برای نسل جدید CLS ارائه خواهد کرد. البته علاقهمندان AMG هم فراموش نشدهاند زیرا قرار است این نسخهٔ در دو نمونهٔ CLS50 و پرچمدار SLS63 عرضه گردد. مدل دوم پیشرانهٔ خود را از E63 AMG S قرض خواهد گرفت که یک نمونهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با قدرت وحشیانهٔ ۶۱۰ اسب بخار است.
دیگر موارد
پیشازاین احتمالاتی مطرح شده بود که به دلیل استراتژی نامگذاری جدید مرسدس بنز، نام CLS در نسل جدید به CLE تغییر پیدا خواهد کرد چراکه CLS از لحاظ فنی در اصل یک E کلاس با لباسی متفاوت است. بااینحال احتمالات اخیر نشان میدهند که شاید مرسدس بنز همچنان از همان نام CLS برای این خودرو استفاده کند. همچنین متأسفانه تاکنون فقط نسخهٔ سدان CLS جدید در حال آزمایش دیده شده است و خبری از نسخهٔ شوتینگ بریک نیست. به همین دلیل گفته میشود مرسدس بنز قصد دارد به خاطر فروش نهچندان موفق CLS شوتینگ بریک کنونی، در نسل جدید این نسخه را حذف کند. بااینوجود فقط میتوانیم امیدوار باشیم که شاید بعداً نسل جدید CLS شوتینگ بریک هم دیده شود. نسل جدید مرسدس بنز CLS در سال ۲۰۱۸ معرفی شده و با مدل ۲۰۱۹ راهی بازار خواهد شد تا بلافاصله رقابت را با نسل جدید آئودی A7 و نسخهٔ RS7 آغاز کند درحالیکه بامو سری ۶ گرن توریزمو آینده نیز میتواند تا زمان معرفی نسل جدید سری ۶ گرن کوپه با CLS به رقابت بپردازد.
منبع: CarScoops
حسین
۱۵ فروردین ۱۳۹۶خودرو لوکس اسپرت و رقیب اصلی پورشه پانامرا و بی ام و سری 6 و لکسوس gs و کادیلاک cts , و ایودی a7 ,و جگوار xj
ghost
۱۵ فروردین ۱۳۹۶:| کلا کلاس هارو به هم ریختی
رقیب مستقیم series 6 و audi a7
پانامرا سدان اسپورت اصلا با هیچ ماشینی تو یک کلاس قرار نمی گیره
gs و cts و ,,, با E class تویه کلاس اند نه cls
jaguar xj ام که یه کلاس بالاتره ینی تو کلاس s class
رامتین
۱۵ فروردین ۱۳۹۶cls میتونه رقیب آئودی rs7 باشه.
حسین
۱۵ فروردین ۱۳۹۶همه ی این مدل ها یا لیفت بک یا فست بک هستن و سدان لوکس اسپرت
لکسوس gs اف اسپرت
و cts سری ( cts_v)
حالا سر جگوارxj آره . شاید تو ی کلاس نباشه
#ali.m#
۱۵ فروردین ۱۳۹۶پانامرا؟?
cls?
xj?
یه دفه کادیلاک اسکالیدم بگو که از همه کلاس ها یه ماشین گفته باشی.
☺
ghost
۱۶ فروردین ۱۳۹۶دوست عزیز باید دید کارخونه این ماشین هارو برای رقابت با چه ماشینی ساخته (فرم بدنه خیلی مهمه) وگرنه این بود که همون E class کافی بود و نیازی به cls نبود اصلا
moein
۱۵ فروردین ۱۳۹۶من کادیلاک cts رو ترجیح میدم
(Daniel (just E46
۱۵ فروردین ۱۳۹۶پژو پارسو یادت رفت بگی. لوکس و باوقار ایرانی… .
#ali.m#
۱۵ فروردین ۱۳۹۶???ایول
کارال
۱۵ فروردین ۱۳۹۶لامصب آخه تو چرا اینقدر خوشگلی ??توجه کنید نویسنده چی گفت : اولین خودروسازی ک کوپه چهار در ساخت و بعد چ خودروسازایی تقلید کردن !. همیشه بنز جز اولین هاست و همیشه موفق .
Masoud
۱۵ فروردین ۱۳۹۶به نظرم تو این سگمنت بهترینه
امین
۱۵ فروردین ۱۳۹۶کمی از توجهات روزافزون به کراس اورها ، به سمت کوپه های چهاردر پرفورمنس معطوف شده
علي
۱۵ فروردین ۱۳۹۶یادمه یکی از دوستان داشت محبت کرد اجازه داد ما هم سوار بشیم البته به عنوان کمک راننده ((( ی جورایی بپر ی شیر و کیک بگیر ? ))).ی دگمه ایی میزد فنرهاش چند سانت بالا میومد و باعث میشد خیلی به درد خیابونای (((صافو صوف ?))) طهرون بخوره و مشکل ماشینای دیگرو نداشته باشه .ازش پرسیدم میگفت فنراش (((هیدروپناگه)))!!!!!!? ، البته ما که نفهمیدیم چی گفت ولی ماشین خاص،قولدور و تو چشمی بود و من شخصا که خیلی سخت پسند هستم خوشم امد((( البته با توجه به داشتن خودروی (((( mvm 110 turbo S که داشتم))) نمره قبولی بهش دادم ???.
با تچکر
Saied
۱۵ فروردین ۱۳۹۶یک ماشین واقعا خاص که دل هر ماشین باز رو میلرزونه.
Hamid AMG
۱۵ فروردین ۱۳۹۶نمیدونم چرا هر چقدر نگاهش میکنم سیر نمیشم????
بنازم بهش که هم عظمت و قدرت ازش میباره هم زیبایی و سنگینی
Carbonado Aventador
۱۵ فروردین ۱۳۹۶من یه انتقادی به طراحی مرسدس دارم…
حالا درسته طراحان بنز به یه طراحی و الگوریتم خوب و عالی برای مرسدس بنز رسیدن….
ولی به قول معروف نباید چیز موضوع رو دربیارن که!!!
طراحی محصولات بنز از اصالت گذشته و کاملا قروقاطی شده!!
با متعصب ترین طرفدار های بنز هم نمیتونن خیلی وقت ها تفاوت ماشین هارو از روی ظاهر هاشون تشخیص بدن!!!!
از ارزون ترین مدل های بنز تا سوپر لوکس ترینشون همه 70-80 درصد شبیه هم هستن!!!
به نظرم طراح های بنز , مفهوم اصالت رو با طراحی تکراری و گیج کننده اشتباه گرفتن!!!
کیانوش
۱۵ فروردین ۱۳۹۶به عنوان یه متعصب رو بنز حرفت رو کاملا قبول دارم همین cls به نظر من (نظر شخصی) طراحی قبلیش خیلی بهتر بود سری جدید اون خشونت سابق رو تو ظاهر نداره…
Infinite
۱۵ فروردین ۱۳۹۶بنده حرفتون رو قبول ندارم.
PlymouthBarracuda
۱۵ فروردین ۱۳۹۶بنده حرفتون رو قبول دارم.
کارال
۱۵ فروردین ۱۳۹۶در مورد طراحی بنز جز چند تا مدل کوپه ش ک واقعا از لحاظ طراحی نزدیک ب هم هستن شما چند مدل دیگش رو نام ببرید ک شبیه باشن . بعدشم طراحی این خودرو cls الحام گرفته از سریه قبلش هستش . حتی ی کسیم ک آشنایی با طراحی این مدل نداره میتونه درک کنه تفاوت طراحی این مدل با مدل های دیگر بنز رو .
Madjid
۱۵ فروردین ۱۳۹۶.
در مورد قیافش که هپوز چیزی معلوم نیست. مشخصه انتظار یک ماین بسیار زیبا رو از ستاره ی اشتوگارت داریم.
به نظر من بهترین توازن بین شباهت و اصالت در تمام دوران های مرسدس در طراحی های بین سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹ بود. ( همون سری که کلاس C و E رو هم به پلـیس ایران فروختن )
این سری اصالت بی نظیر و زبان طراحی بسیار جالبی داشت ، کلاس S، C ،E و CLS حتی SLR همه یک ,زبون طراحی داشتن ولی هیچ وقت با هم اشتباه نمیشدن ، چون در یک سری المان های کلیدی با هم فرق داشتن.
الان هم مرسدس طراحی هاش خیلی خوبن ، مخصوصا کلاس C و S رو حتی از داخل عکس به راحتی میشه تشخیص داد ، مطمئنم از نزدیک این کار بسیار آسون تر هم میشه. به هر حال ابهت کلاس S چیز دیگریست … .
mohsen
۱۶ فروردین ۱۳۹۶به نظرم زیباترین بنزی که در حال حاضر وجود داره CLS هست و امیدوارم طراحی نسل جدیدشم مثل نسل فعلی با وقار و بنز باشه بنززز