سرانجام مرسدس بنز GLB 2020 به عنوان جدیدترین عضو از خانوادهی شلوغ شاسی بلندهای این برند آلمانی معرفی شد.
همانگونه که نام خودرو نشان میدهد مرسدس بنز GLB در جایگاهی بین مدلهای GLA و GLC قرار گرفته و فاصلهی بین محوری آن ۲۸۲۹ میلیمتر اعلام شده است. این شاسیبلند بهصورت هفتنفره در دسترس خواهد بود اما مرسدس بنز هنوز هم آن را بخشی از خانوادهی خودروهای جمعوجور خود میداند.
خب صحبت از ظرفیت هفتنفره شد و باید گفت مشتریان خواهند توانست دو صندلی تاشدنی جداگانه در ردیف سوم را سفارش دهند. همچنین کیسههای هوای جانبی برای سرنشینان ردیف سوم و دو نگهدارنده نوشیدنی بین صندلیهای عقب و برخی ویژگیهای دیگر همچون پورتهای USB-C در دسترس سرنشینان خواهند بود. اگر مشتریان نیازی به طراحی هفتنفره نداشته باشند خواهند توانست GLB را بهصورت ۵ نفره سفارش دهند که در این صورت صندلیهای ردیف دوم آرایش ۴۰/۲۰/۴۰ به خود خواهند گرفت.
همانگونه که انتظار داشتیم طراحی ظاهری این شاسیبلند تقریباً با نمونهی کانسپت اخیر یکسان است. به همین خاطر میتوانیم نمای جلوی پف کرده و با ابهت با چراغهای مربعی و طراحی متفاوت جلوپنجره و سپر را بسته به نمونهی انتخابی ببینیم. GLB همچنین بهصورت استاندارد با ریلهای سقف و پوششهای حفاظتی بدنه عرضه میشود. مشتریان میتوانند چراغهای جلو و مه شکنهای LED را سفارش دهند.
این خودروی جدید از برخی از جدیدترین تکنولوژیهای مرسدس در کابین استفاده میکند. برای مثال سیستم MBUX که اولین بار در A کلاس جدید دیده شد دارای دو صفحهنمایش بزرگ در GLB میباشد. همچنین مرسدس بنز برخی سیستمهای کمکرانندهی پیشرفتهی S کلاس را در این شاسیبلند بکار برده است. به همین خاطر میتوان GLB را در برخی شرایط بهصورت خودران به کار گرفت. از دیگر سیستمهای مهم این خودرو میتوان به دستیار فرمان فعال، دستیار تغییر لاین فعال و دستیار پارک فعال یا پارک ترونیک اشاره کرد.
سیستم چهار چرخ محرک 4MATIC مرسدس بنز با توزیع گشتاور متغیر نیز در دسترس بوده و تنظیمات اکو/کامفورت، اسپورت و آفرود میتوانند میزان گشتاور توزیعی بین اکسلهای جلو و عقب را تنظیم کنند.
مرسدس بنز GLB در آمریکا تنها بهصورت GLB 250 4MATIC عرضه خواهد شد. این نسخه دارای پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۲۱ اسب بخاری است. جزئیات مربوط به قیمتگذاری جدیدترین شاسیبلند مرسدس در آینده اعلام خواهد شد. [دانلود ویدئو]
بنظرم این محصول جز منظم ترین محصولات بنزه(در بین نسل های جدید دیگر محصولات بنز) طراحی جلوش عالیه اما عقبش زیاد به دل نمیشینه کابینشم حالب شده طراحیش اما به خوبی بنز نیس!! درکل عالیه
دلیل وجود این ماشینو توی سبد محصولات بنز درک نمیکنم !! مگه GLC چقدر بزرگه به یه نسخه پایین تر نیاز باشه ! حداقل با توجه به کانسپتاش که خیلی تجهیزات آفرودی داشت انتظارم میرفت که موتور قوی تری هم داشته باشه با قابلیتای آفرودی مناسب تا به عنوان یه آفرودر کوچیک و اقتصادی با طراحی مکعبی که تداعی کننده G class هستش با دیسکاوری اسپرت سرشاخ بشه ، که نشد !!! وجود این ماشین و هم BMW X2 با تمام جذابیت هاش با منطق من جور در نمیاد !
خیلی دنیای عجیبی دنیای خودرو لوکس سازا دارن تلاش می کنن محصولات اقتصادی و کاربردی بسازن خودرو سازای اقتصادیم دارن دست و پا میزنن محصول لوکس بسازن! از دنیای پرفورمنس هم نگم براتون که نه تنها سدان که کراس اور هایی هستن که از نظر پرفورمنس تو پیست با نسل قبلی سوپر اسپرت ها رقابت می کنن!! تکنولوژی های مدرن هم که روز به روز دارن در دسترس تر میشن و حتی باید امادگیش و داشت که سطح 2 یا حتی خوش بینانه سطح 3 رانندگی خودران وارد خودرو های اقتصادی شن!! اینجاست که هرچی زمان بیشر میگذره بیشتر به حرف صاحب چینی جیلی می رسم که می گفت((تو سال های اینده فقط چند تا برند خودروسازی وجود خواهند داشت که یکیش مرسدس) به هر حال باید منتظر موند و دید که تو سال های اینده بازم اقتصادی ترین محصولات مرسدس سری خودرو های a و b می مونند یا با گسترش الکتریکی ها و زیر برندا سبد محصولاتش از اینم گسترده تر میشه و رقابت برای برندای اسیایی و اروپایی اقتصادی و از اینی که الان هستم سخت تر میکنه
آرین
۲۲ خرداد ۱۳۹۸بنظرم خیلی خوب شده ?
زیبا و کاربردی
امیر
۲۲ خرداد ۱۳۹۸بنظرم این محصول جز منظم ترین محصولات بنزه(در بین نسل های جدید دیگر محصولات بنز)
طراحی جلوش عالیه اما عقبش زیاد به دل نمیشینه
کابینشم حالب شده طراحیش اما به خوبی بنز نیس!!
درکل عالیه
مهزیار
۲۲ خرداد ۱۳۹۸یاد Glk زنده شد
The best or nothing
۲۲ خرداد ۱۳۹۸عالیه , خیلی خوشم اومد, شیک و لوکس
راشا
۲۲ خرداد ۱۳۹۸طراحی عقبش رو اصلا دوست ندارم :(
L-H-P-TT
۲۲ خرداد ۱۳۹۸حس کیفیت و اطمینان رو به ادم القا میکنه ، دقیقا مثل هموطناش ????
حسن
۲۲ خرداد ۱۳۹۸خودروبانک خبر از خودروسازان معتبره 2019 داده
1. تویوتا
2. بنز
3. بی ام و
4.هوندا
5.فورد
6.نیسان
7. تسلا
حسن
۲۲ خرداد ۱۳۹۸در بین 7 خودروسازان معتبر خبری از فرانسه و کره هم نیستش
ابوالفضل
۲۲ خرداد ۱۳۹۸طراحی پشت زیبا نیست چراغاش یه جوری هستش تو عکس 17
در کل ماشین خوبی باید باشه چون مرسدس هستش
" Swedish Arrogant Tiger"
۲۲ خرداد ۱۳۹۸طراحی خیلی جالبی داره از نمای جلو .
تو عکس اولی چند دقیقه فقط داشتم به چشماش نگاه میکردم .
- A M I R -
۲۲ خرداد ۱۳۹۸دلیل وجود این ماشینو توی سبد محصولات بنز درک نمیکنم !! مگه GLC چقدر بزرگه به یه نسخه پایین تر نیاز باشه ! حداقل با توجه به کانسپتاش که خیلی تجهیزات آفرودی داشت انتظارم میرفت که موتور قوی تری هم داشته باشه با قابلیتای آفرودی مناسب تا به عنوان یه آفرودر کوچیک و اقتصادی با طراحی مکعبی که تداعی کننده G class هستش با دیسکاوری اسپرت سرشاخ بشه ، که نشد !!! وجود این ماشین و هم BMW X2 با تمام جذابیت هاش با منطق من جور در نمیاد !
امیرحسین رادفر
۲۲ خرداد ۱۳۹۸خیلی دنیای عجیبی دنیای خودرو لوکس سازا دارن تلاش می کنن محصولات اقتصادی و کاربردی بسازن خودرو سازای اقتصادیم دارن دست و پا میزنن محصول لوکس بسازن! از دنیای پرفورمنس هم نگم براتون که نه تنها سدان که کراس اور هایی هستن که از نظر پرفورمنس تو پیست با نسل قبلی سوپر اسپرت ها رقابت می کنن!! تکنولوژی های مدرن هم که روز به روز دارن در دسترس تر میشن و حتی باید امادگیش و داشت که سطح 2 یا حتی خوش بینانه سطح 3 رانندگی خودران وارد خودرو های اقتصادی شن!! اینجاست که هرچی زمان بیشر میگذره بیشتر به حرف صاحب چینی جیلی می رسم که می گفت((تو سال های اینده فقط چند تا برند خودروسازی وجود خواهند داشت که یکیش مرسدس) به هر حال باید منتظر موند و دید که تو سال های اینده بازم اقتصادی ترین محصولات مرسدس سری خودرو های a و b می مونند یا با گسترش الکتریکی ها و زیر برندا سبد محصولاتش از اینم گسترده تر میشه و رقابت برای برندای اسیایی و اروپایی اقتصادی و از اینی که الان هستم سخت تر میکنه
Khosrow
۲۲ خرداد ۱۳۹۸خیلی شیک و خوش استایل با چندتا ایراد / چراغ جلوش کمی لینکلن میزنه – گرافیک داخل چراغ عقب خوب نیست – رنگ نارنجی دور رینگا افتضاح ..