طی سالیان گذشته ما مدلهای ویژه فورتوی اسمارت را از یاد برده بودیم، ولی جدیدترین آنها ممکن است آخرین یا حداقل یکی از آخرین مدلهای ویژه قبل از معرفی نسل جدید ForTwo باشد. این مدل که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی ۲۰۱۴ بروکسل معرفی شد، ظاهری اسپرت تر داشته و پنل های بدنهی آن در رنگهای آبی آسمانی، نقرهای متالیک یا خاکستری مات، چارچوب اصلی آن به رنگ نقرهای موجود بوده و دارای رینگهایی آلیاژی با لاستیکهایی پهن میباشد (۱۷۵/۵۵ R 15 در جلو و ۱۹۵/۵۰ R 15 در عقب).
این مدل ویژه همچنین دارای چراغهای جلوی به رنگ تیتانیوم و چراغهای LED روشن در طول روز بوده و لوگوی مخصوص این نسخه در روی آینههای آن قرار دارد. در داخل خودروی اسمارت صندلیهای ویژهای با روکش چرمی سیاه و پارچهای به رنگ خاکستری تیره در وسط صندلی و خاکستری روشن در کنارههای آن قرار داده است. سایر تجهیزات داخلی خودرو شامل صفحهی داشبورد چرمی با کنارههایی به رنگ خاکستری روشن، یک پد زانوی دوبخشی با ظاهری چرمی به رنگ سیاه و خاکستری روشن، فرمان چرمی اسپرت با دستهی تعویض دنده و نوارهایی به رنگ خاکستری روشن در کنارههای آنها و کف پوشهایی که نام این مدل روی آن درج شده است میباشد. با توجه به لیست تجهیزات Passion، این مدل که به تعداد محدود تولید خواهد شد دارای تجهیزات استاندارد شامل برنامهی دندهی اتوماتیک softouch، پنجرههای الکتریکی، سیستم تهویه با کنترل دمای خودکار و سقف پانورامای شفاف با آفتاب گیر میباشد.
این خودروی ویژه در دو نوع کوپه و کابریو عرضه خواهد شد و مشتریها میتوانند بین یک موتور بنزینی یا یک موتور الکتریکی یکی را انتخاب نمایند. سفارش خرید این خودرو از ۱۵ ژانویه امکان پذیر میباشد، قیمت آن در آلمان از ۱۹,۷۶۰ دلار شروع میشود. اولین سری این خودروها در آوریل ۲۰۱۴ در نمایندگیها موجود خواهند بود.
ببخشید بی ربطه ولی یه جا دیدم ولی تعجب نکردم چون پیمان ابدی تو چند سال حضورش در ایران کوچکترین صحنه ای مشابه تصادفات کبری ۱۱ رو اجرا نکرده بود:
پس از ماهها رایزنی و دوندگی، برای نخستینبار در تاریخ صنعت فیلمسازی ایران موفق شدم یک اتومبیل صفر کیلومتر را از اسپانسر بگیرم تا مقابل دوربین برنامه تلویزیونی «حادثهسواران» چپ شود. ایرانخودرو موافقت کرد که یک پژو 405 آکبند را بدهد و سپس یک آهنپاره روی جرثقیل را تحویل بگیرد.
همه از این اتفاق خوشحال و هیجانزده بودند و عصر یک روز آدینه در اتوبان یادگار امام جمع شدند.
اما «پیمان ابدی» که گفته بود پیشتر در آلمان 1500 مرسدس و بیامدبلیو را چپ کرده، نتوانست پژو 405 را روی هوا بچرخاند و روی زمین بکوبد. او مقابل جمعیت منتظر و لنزهای دوربین خبرنگاران دو بار از روی سکوی رمپی که ساخته بود پرید، اما پژو چپ نشد. عملیات چپ کردن پژو به بدترین شکل ممکن و مقابل چشم همه شکست خورد.
یک آبروریزی بزرگ و باورنشدنی بود. مرحوم «عبدالحسین اسکندری»، تهیهکننده برنامه «حادثهسواران» حیران مانده بود و نمیدانست که چه بگوید.
نماینده ایرانخودرو که برای نظارت بر ماجرا در جمع حاضر بود، به من گفت: «قرار ما این نبود.»
من آن زمان گروه «بومرنگ اکشن» را داشتم و چون قرارداد پژو به اسم خودم ثبت شده بود، باید درباره آنچه رخ داد پاسخ میدادم. گفتم: «خسارت شما را میپردازم.»
نماینده اسپانسر گفت: «ما خسارت نمیخواهیم. قرار بود این پژو چپ شود، اما نشد. اگر یک پژوی صفر دیگر هم به من بدهید، فایدهای ندارد. شما قول دادید و این پژو 405 باید مقابل دوربین چپ شود.»
خسته و عصبی و کلافه به خانه بازگشتم. مطمئن بودم پیمان ابدی پیشتر این کار را انجام نداده بود و حالا با استفاده از آبرو و اعتبار و امکاناتی که من داشتم، میخواست چپ کردن اتومبیل را برای نخستینبار تجربه کند. پیش از اجرای برنامه، یکی از اعضای گروه او یواشکی به من گفته که دیشب یک جزوه آموزشی بلدکاری با اتومبیل که به زبان آلمانی بود را دست ابدی دیده، اما باورم نشد.
از فردای آن روز سعی کردم با شرکت «Action Concept» که مجری بخش اکشن سریالهای « Alarm für Cobra 11» و «Clown» و «The Motorcycle Cops» ارتباط بگیرم، جایی که پیمان ابدی گفته بود برای آنها کار میکرده.
آنقدر تماس تلفنی گرفتم و ایمیل فرستادم تا در نهایت دو ماه بعد بالاخره وکیل شرکت «Action Concept» رزومه کامل پیمان ابدی را برایم ارسال کرد. آن هنگام بود که حقیقت برایم روشن شد. پیمان در آلمان فقط به عنوان پرشکار یا مربی پرش از ارتفاع فعالیت کرده بود و هیچ تجربهای در زمینه اتومبیل نداشت و اصلا بدلکار حرفهای محسوب نمیشد. به همین علت بود که هیچوقت جز مشغولیت به پریدن، ویدئوی دیگری از او در آلمان ندیده بودیم.
صداوسیما که در ابتدا پیمان ابدی را بدلکار حرفهای معرفی کرده بود، بعد از این که به گاف بزرگ خود پی برد، حمایتهایش را از او قطع کرد و حتی در یک سریال گروه کودک و نوجوان، ابدی را به تمسخر گرفت و او را دزد خطاب کرد: ویدئوی این ماجرا را ببینید: http://www.youtube.com/watch?v=QNzFO0-WneA
با هر کسی که میتوانستم، تماس گرفتم و گفتم که باید فعالیتهای بدلکاری ابدی متوقف شود، چون خودش یا دیگران را به کشتن میدهد. اما همه گفتند: «تو به او حسادت میکنی!»
کسی با من همکاری نکرد. هرقدر داد و بیداد کردم، کسی اهمیتی نداد. همه میگفتند پیمان عاشق ایران است و آمده تا خدمت کند. من میگفتم: «چه خدمتی؟ وقتی که به خاطر آسیبدیدگیهایش بازنشسته شد و در آنجا دیگر به او کار نمیدادند به ایران بازگشت، چرا باور نمیکنید که این وسط دل کسی به حال شما نسوخته؟ زمانی که او با پرچم آلمان در رشته شیرجه مدال گرفت، آیا جایی گفت که ایرانی است؟ چرا نمیخواهید بفهمید که با یک شخصیت غیرواقعی و ساختگی مواجه هستید؟»
بعد از مرگ پیمان، یک سال درگیر دادگاه بودم، چون خانواده او میخواستند بدانند من از کجا آن اتفاق را پیشبینی کرده بودم. اما افکار عمومی همچنان عاشق پیمان بود و من را «حسود» مینامید.
وقتی پیمان در آن عملیات احمقانه و به طرز فجیع جان خود را از دست داد، «افکار عمومی» و «رسانهها» مقصر بودند که نمیخواستند حقیقت را بدانند. هیچوقت کسانی که در مرگ غمانگیز پیمان سهیم بودند را فراموش نمیکنم.
درسته از نظر ایمنی و کیفیت با هیچ خودروی کلاس خودش قابل مقایسه نیست اما ۲۰ هزار دلار زیاده و ماشین های بزرگتری مثل فولکس آپ از این بهتر و ارزونتر هستند.
بستگی به استفادتون داره، با20هزار دلار هوو هم میشه خرید که از همه اینها گنده تره… اما آیا میدونستید اسمارت تنها خودرویی در جهان هست که مجوز پارک عمودی رو داره؟ یعنی بین 2 ماشین پارک شده در خیابون میتونه از جلو یا از پشت مستقیم وارد پارک بشه بدون نیاز به پارک دوبل!!!
ایول خیلی مناسب طراحیشو کوچک کردن باهاش حال میده بری دانشگاه به جون خودم بااین که کوچیکه ولی ازنظر همچی دست ماشینای ایرانیو ازپشت می بنده {پراید منظورمه}
فرامرز
۲۶ دی ۱۳۹۲ببخشید بی ربطه ولی یه جا دیدم ولی تعجب نکردم چون پیمان ابدی تو چند سال حضورش در ایران کوچکترین صحنه ای مشابه تصادفات کبری ۱۱ رو اجرا نکرده بود:
پس از ماهها رایزنی و دوندگی، برای نخستینبار در تاریخ صنعت فیلمسازی ایران موفق شدم یک اتومبیل صفر کیلومتر را از اسپانسر بگیرم تا مقابل دوربین برنامه تلویزیونی «حادثهسواران» چپ شود. ایرانخودرو موافقت کرد که یک پژو 405 آکبند را بدهد و سپس یک آهنپاره روی جرثقیل را تحویل بگیرد.
همه از این اتفاق خوشحال و هیجانزده بودند و عصر یک روز آدینه در اتوبان یادگار امام جمع شدند.
اما «پیمان ابدی» که گفته بود پیشتر در آلمان 1500 مرسدس و بیامدبلیو را چپ کرده، نتوانست پژو 405 را روی هوا بچرخاند و روی زمین بکوبد. او مقابل جمعیت منتظر و لنزهای دوربین خبرنگاران دو بار از روی سکوی رمپی که ساخته بود پرید، اما پژو چپ نشد. عملیات چپ کردن پژو به بدترین شکل ممکن و مقابل چشم همه شکست خورد.
یک آبروریزی بزرگ و باورنشدنی بود. مرحوم «عبدالحسین اسکندری»، تهیهکننده برنامه «حادثهسواران» حیران مانده بود و نمیدانست که چه بگوید.
عکسهای «امین آزاد» که دیدید، این پرش ناموفق را به خوبی نشان میدهد.
ویدئوی این ماجرا را هم میتوانید ببینید:
http://www.youtube.com/watch?v=RB0R2NcE_LQ
نماینده ایرانخودرو که برای نظارت بر ماجرا در جمع حاضر بود، به من گفت: «قرار ما این نبود.»
من آن زمان گروه «بومرنگ اکشن» را داشتم و چون قرارداد پژو به اسم خودم ثبت شده بود، باید درباره آنچه رخ داد پاسخ میدادم. گفتم: «خسارت شما را میپردازم.»
نماینده اسپانسر گفت: «ما خسارت نمیخواهیم. قرار بود این پژو چپ شود، اما نشد. اگر یک پژوی صفر دیگر هم به من بدهید، فایدهای ندارد. شما قول دادید و این پژو 405 باید مقابل دوربین چپ شود.»
خسته و عصبی و کلافه به خانه بازگشتم. مطمئن بودم پیمان ابدی پیشتر این کار را انجام نداده بود و حالا با استفاده از آبرو و اعتبار و امکاناتی که من داشتم، میخواست چپ کردن اتومبیل را برای نخستینبار تجربه کند. پیش از اجرای برنامه، یکی از اعضای گروه او یواشکی به من گفته که دیشب یک جزوه آموزشی بلدکاری با اتومبیل که به زبان آلمانی بود را دست ابدی دیده، اما باورم نشد.
از فردای آن روز سعی کردم با شرکت «Action Concept» که مجری بخش اکشن سریالهای « Alarm für Cobra 11» و «Clown» و «The Motorcycle Cops» ارتباط بگیرم، جایی که پیمان ابدی گفته بود برای آنها کار میکرده.
آنقدر تماس تلفنی گرفتم و ایمیل فرستادم تا در نهایت دو ماه بعد بالاخره وکیل شرکت «Action Concept» رزومه کامل پیمان ابدی را برایم ارسال کرد. آن هنگام بود که حقیقت برایم روشن شد. پیمان در آلمان فقط به عنوان پرشکار یا مربی پرش از ارتفاع فعالیت کرده بود و هیچ تجربهای در زمینه اتومبیل نداشت و اصلا بدلکار حرفهای محسوب نمیشد. به همین علت بود که هیچوقت جز مشغولیت به پریدن، ویدئوی دیگری از او در آلمان ندیده بودیم.
صداوسیما که در ابتدا پیمان ابدی را بدلکار حرفهای معرفی کرده بود، بعد از این که به گاف بزرگ خود پی برد، حمایتهایش را از او قطع کرد و حتی در یک سریال گروه کودک و نوجوان، ابدی را به تمسخر گرفت و او را دزد خطاب کرد:
ویدئوی این ماجرا را ببینید:
http://www.youtube.com/watch?v=QNzFO0-WneA
با هر کسی که میتوانستم، تماس گرفتم و گفتم که باید فعالیتهای بدلکاری ابدی متوقف شود، چون خودش یا دیگران را به کشتن میدهد. اما همه گفتند: «تو به او حسادت میکنی!»
کسی با من همکاری نکرد. هرقدر داد و بیداد کردم، کسی اهمیتی نداد. همه میگفتند پیمان عاشق ایران است و آمده تا خدمت کند. من میگفتم: «چه خدمتی؟ وقتی که به خاطر آسیبدیدگیهایش بازنشسته شد و در آنجا دیگر به او کار نمیدادند به ایران بازگشت، چرا باور نمیکنید که این وسط دل کسی به حال شما نسوخته؟ زمانی که او با پرچم آلمان در رشته شیرجه مدال گرفت، آیا جایی گفت که ایرانی است؟ چرا نمیخواهید بفهمید که با یک شخصیت غیرواقعی و ساختگی مواجه هستید؟»
بعد از مرگ پیمان، یک سال درگیر دادگاه بودم، چون خانواده او میخواستند بدانند من از کجا آن اتفاق را پیشبینی کرده بودم. اما افکار عمومی همچنان عاشق پیمان بود و من را «حسود» مینامید.
وقتی پیمان در آن عملیات احمقانه و به طرز فجیع جان خود را از دست داد، «افکار عمومی» و «رسانهها» مقصر بودند که نمیخواستند حقیقت را بدانند. هیچوقت کسانی که در مرگ غمانگیز پیمان سهیم بودند را فراموش نمیکنم.
sorena330
۲۶ دی ۱۳۹۲باتشکر،اطلاعات حیرت انگیزی بود ولی
“شما؟”
Saied
۲۷ دی ۱۳۹۲????? شما خدتو معرفی نکردی!
داوود
۲۷ دی ۱۳۹۲این متنو فرورتیش رضوانیه نوشته بود
sorena330
۲۷ دی ۱۳۹۲یعنی فقط یه طنزه؟؟؟
Zonda R
۲۷ دی ۱۳۹۲F.A
فرامرز عزیز
ممنون بابت وقتی که گذاشتی
Kurosh
۲۶ دی ۱۳۹۲چیز تعریفی نیست که بخوام؛ قربون سدقش برم…
امین
۲۶ دی ۱۳۹۲مورچه چیه که کله پاچش چی باشه؟
“نسخه ویژه” !!!!!!!!
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۲۶ دی ۱۳۹۲همچین ماشینی، چرا باید نسبتا گرون باشه ؟؟!!
فرامرز
۲۶ دی ۱۳۹۲درسته از نظر ایمنی و کیفیت با هیچ خودروی کلاس خودش قابل مقایسه نیست اما ۲۰ هزار دلار زیاده و ماشین های بزرگتری مثل فولکس آپ از این بهتر و ارزونتر هستند.
sorena330
۲۷ دی ۱۳۹۲بستگی به استفادتون داره،
با20هزار دلار هوو هم میشه خرید که از همه اینها گنده تره…
اما آیا میدونستید اسمارت تنها خودرویی در جهان هست که مجوز پارک عمودی رو داره؟
یعنی بین 2 ماشین پارک شده در خیابون میتونه از جلو یا از پشت مستقیم وارد پارک بشه بدون نیاز به پارک دوبل!!!
جهانگير
۲۶ دی ۱۳۹۲بیشتر شبیه ماشین های ژاپنی اللخصوص هوندا
alireza
۲۶ دی ۱۳۹۲عزیزان اسمارت واقعا خودروی خوب و زیباییه فقط عیبش اینه که 120 ملیون قیمتشه که واسه یه مینی خودرو خیلی وحشتناکه.
Zonda R
۲۷ دی ۱۳۹۲F.A
این ماشین
ماشین ایندست
که
جا پارک گیر نمیاد
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ دی ۱۳۹۲درود.
ماشینی کاملا هوشمند با کارایی بالا در شهر های پر ترافیک.همچنین با مصرف
کم .
ولی خیلی گرونه نسبت به سایز و فضا و موتورش.
((( ایران و المان )))
((( المان : مهد خودروسازی در دنیا )))
mammad
۲۶ دی ۱۳۹۲ایول
خیلی مناسب طراحیشو کوچک کردن
باهاش حال میده بری دانشگاه
به جون خودم بااین که کوچیکه ولی ازنظر همچی دست ماشینای ایرانیو ازپشت می بنده {پراید منظورمه}
*عرفان*
۲۶ دی ۱۳۹۲پدال جان قربون چشات برم
یوااااشـــــــــــــــــــــــش..!
تا میام نظر بدم یه رفلش میزنم میبینم اوه ه ه ه . 3 2 تا مطلب جدید گذاشتی.
باو یواش یواش
مصطفی
۲۶ دی ۱۳۹۲بابا اینا چیه دیگه از مینی هم رد گرده باید بگی میکرو ماشین
oslob22
۲۶ دی ۱۳۹۲19000 برای یه قوطی کیریت یکم زیاد نیست؟
km
۲۶ دی ۱۳۹۲با این قیمت کم، بازم برای دایملر ضرر داشتند. نمیدونم چرا…
PEUGEOT
۲۶ دی ۱۳۹۲من نمی دونم کیفیتش خوبه یا بد ولی قیمتش بالاست
درکشور خودمون حدود 90 الی 100 تومن میشه.
P E U G E O T
mory
۲۷ دی ۱۳۹۲با سلام
این کمپانی زیر نظر بنزه؟
ممنون از پاسختون
mory
۲۷ دی ۱۳۹۲جوابشو پیدا کردم
آره زیر نظ بنزه یعنی زیر مجموعه دایملره
خوشم میاد از این کلاسبندی ماشینای بنز
پويان
۲۸ دی ۱۳۹۲اسمارت یکی از اون مدلایی که من ازش متنفرم
وهیچ مطلبیو دربارش نمی خونم
REZA . JUST TOYOTA
۸ آبان ۱۳۹۳ایمنی سمارت خیلی زیاده