پس از انتشار چند تیزر و همینطور افشای تصاویر، سرانجام مرسدس بنز رسماً از کانسپت جدید خود یعنی مایباخ اولتیمیت لاکچری پرده برداشت. این خودرو که برای اولین بار رسماً در نمایشگاه پکن به نمایش درآمده است، میتواند پیشنمایشی از نسل آیندهٔ مدل GLS باشد. اولتیمیت لاکچری همانند یک اسیووی ارتفاع بالایی دارد اما بجای استفاده از فرم استیشن، فرمی همانند سدانها دارد؛ بنابراین این کانسپت از صندوق باری مثل یک سدان برخوردار است نه درب هاچبک مانندی که در اکثر اسیوویها وجود دارد.
همانطور که اشاره شد، این کانسپت در اصل یک سدان را با یک اسیووی ترکیب کرده است یعنی دو بخشی که خودروهای لوکس در آن بسیار محبوب هستند. طراحی ظاهری این ماشین قطعاً قابلتوجه بوده و در آن عناصر مایباخ اعمال شده است اما لزوماً زیبا نیست. این عناصر شامل چراغهای جلوی باریک و جلوپنجرهٔ بزرگی میشود که در ابتدا در کانسپت مایباخ ۶ کوپه و اخیراً در S کلاس مایباخ ارائه شده است. گلگیرهای عضلانی به همراه ورودیهای هوای بزرگ نیز ظاهری تهاجمی و تا حدودی اسپرت به خودرو بخشیدهاند درحالیکه بدنهٔ آن به رنگ قرمز متالیک بوده و در آن تریم کرومی زیادی کار شده است.
اما ویژگی عجیب این کانسپت در نمای عقبی آن نمایان میشود یعنی جایی که شاهد صندوق باری مشابه یک سدان هستیم. همچنین شیشهٔ عقب نیز به دو قسمت تقسیم شده که این ویژگی تا روی سقف هم کشیده شده است. یکی دیگر از ویژگیهای جذاب و منحصربهفرد این اسیووی کانسپت هم رینگهای بزرگ آن با طراحی توربین مانند است. اولتیمیت لاکچری خودروی بزرگی است بهنحویکه طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب برابر با ۵.۲۶ متر، ۲.۱۱ متر و ۱.۷۶ متر است؛ بنابراین این کانسپت از نسل کنونی GLS کشیدهتر و عریضتر است اما ارتفاع کمتری نسبت به آن دارد.
در داخل نیز همانطور که انتظار میرفت، با کابینی کاملاً لوکس و مدرن به همراه تریم چشمنوازی طرف هستیم که فقط در یک کانسپت پیدا میشود. کل کابین با چرم سفید به همراه تریم طلایی و چوبی پوشیده شده است. در اینجا همچنین دو نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی هم دیده میشود که یکی بهعنوان صفحه آمپر و دیگر برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، در سقف هم دو پانل شیشهای بزرگ تعبیه شده که به بزرگتر به نظر رسیدن کابین کمک میکند.
مایباخ اولتیمیت کانسپت اما علیرغم اندازهٔ بزرگش، در کابین تنها چهار صندلی دارد. البته اینها صندلیهای فوقالعاده راحت و لوکسی هستند که به صندلیهای جتهای شخصی شباهت دارند. در این ماشین مثل اکثر خودروهای فوق لوکس، بیشتر بر سرنشینان عقب تمرکز شده است چراکه در این قبیل خودروها عمدتاً مالک در صندلی عقب نشسته و خودرو توسط راننده رانده میشود. به همین دلیل برای سرنشینان عقب صندلیهایی قابل تنظیم با پوشش چرم ناپا به همراه کنسول میانی بزرگی در نظر گرفته شده است. در این کنسول قسمتی برای قرارگیری ست چایخوری تعبیه شده که بهمنظور گرم نگهداشتن چای و سایر نوشیدنیهای گرم، به گرمکن هم مجهز است. پس از خوردن چای نیز یک پوشش برقی این قسمت را پنهان میکند.
در بخش قوای محرکه اما بجای نصب پیشرانههای سنتی V8 یا V12، این کانسپت مثل کانسپت ویژن ۶ به چهار موتور الکتریکی مجهز شده است. مجموع خروجی این موتورها برابر با ۷۵۰ اسب بخار قدرت است درحالیکه برای تأمین انرژی آنها هم یک پکیج باطری ۸۰ کیلووات ساعتی در کف خودرو تعبیه شده است. این باطریها با یکبار شارژ کامل میتوانند انرژی لازم برای پیمودن بیش از ۳۲۰ کیلومتر (طبق استانداردهای ایالاتمتحده یا ۵۰۰ کیلومتر مطابق استانداردهای اروپایی) را فراهم کنند.
فعلاً هیچ صحبتی در مورد شتاب این اسیووی لوکس الکتریکی مطرح نشده است اما گفته شده که حداکثر سرعت آن بهصورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. همچنین با استفاده از شارژرهای ۳۵۰ کیلوواتی، با تنها پنج دقیقه شارژ کردن باطریها میتوان تا صد کیلومتر را طی نمود درحالیکه حتی برای راحتی بیشتر امکان شارژ القایی یا بیسیم هم فراهم شده است.
طراح اصلی گروه دایملر آقای «گوردون واگنر» در مورد این کانسپت گفته است:
«کانسپت مایباخ اولتیمیت لاکچری نمونهای کاملاً جدید از خودرویی است که هرگز تا پیشازاین دیده نشده بود. کانسپت ما ترکیبی از DNA یک اسیووی با یک سدان را برای ارائهٔ یک شاسیبلند فوق مدرن با استایل سه جعبهای بکار برده است. ما با ساخت این کانسپت خودروی بدون زمانی را ایجاد کردهایم که بر موقعیت مرسدس-مایباخ بهعنوان یک برند فوق لوکس تأکید دارد».
Khosrow
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷لزوما زیبا نیست؟؟؟ واقعا؟؟ هیچ اس یو وی نزدیک هم نیست به این شاهکار / چهره ی فوق العاده حسابی — کابین که از یه سیاره دیگه اومده انگار / کسانی که منتقد داشتن صندوق برای این جواهر هستن — منتظر اسکی رفتن سایر برندها از این نواوری می مونیم / دنیا مدیون ه مرسدس بنز ه — که باعث شده ذهن های خسته و تکراری و در گیر چیزهایی برای بودن کنه / رنسانس دوباره شروع شده با مرسدس ..
Amir
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷حالا چون شما طرفدار بنزی دلیل نمیشه بقیه کمپانی هارو به اسکی رفتن متهم کنی واضحه که وقتی یک کمپانی یه سگمنت جدید معرفی کنه بقیه هم بخاطر فضای رقابتی که وجود داره(برعکس کشورما) دست به کار میشن
Bilbo
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷رنسانس با این؟????????
Khosrow
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷بزار دنده 2 — روشن شد برای ما رنسانس ه ..
Bilbo
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷دقیقا همینه، اینکه برای شما رنسانسه برای ما هیچ اهمیتی نداره.
MAXIMUS
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷Bilbo جان اتفاقاً به نظرم ترکیب سدان و اس یو وی در آینده در مورد خودروهای فوق لوکس استفاده خواهد شد … حالا در حد رنسانس که دوستمون میگه نه اما تاثیرات خودش رو خواهد گذاشت
Bilbo
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷مکسیموس عزیز، بنده خودم واقفم به این مسئله. وقتی بامو اومد شاسی بلند با فرم کوپه رو معرفی کرد واقعا بنظر نمیومد ایده جذابی باشه، اما ایکس ۶ خیلی خیلی خوب فروخت و چندتا شرکت از جمله همین بنز برای رقابت باهاش با فرم مشابه مدل تولید کردند، پس این ایده بنز هم میتونه عملی بشه به شرطی که اولا تولید کنه و دوما خوب بفروشه. گرچه بنظرم شاسی بلند کوپه واقعا جذاب بود اما تو پست چند روز پیش همین کانسپت هم گفتم که یه جوریه و شاید الآن نباید درمورد این ایده خیلی قاطعانه تصمیم بگیریم. شاید این هم مثل ایکس ۶ دلربایی کنه.
اما اینکه دیگه اسم رنسانس بذاریم روی همچین ایده ای خدایی ته خندس…
محمدرضا
۶ اردیبهشت ۱۳۹۷اتفاقا اولین شرکتی که شاشی بلند صندوق دار تولید کرد لادا بود
طراحی های جلوی مرسدس بنز های جدید خیلی شبیهه برلیانسه
این ها اسکی رفتن نیست ایده هایی هست که مشابه شده
علیرضا
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷سلام ، بله از لحاظ فنی که مشخصا مرسدس از پیشتازان صنعت خودرو هست ، ولی ظاهر خودرو بسته به سلیقه اس ، من از فرم پشت این ماشین اصلا خوشم نمیاد واقعا زشته ؛ ولی ظاهرش تو باقی قسمت ها خوب و جذابه ، این حالت پشتش کلا بک سایدش خراب کرده ظاهر ماشین رو :(
CNA
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷اقا یه چیزی مشخص نیست این وسط
بعضیا میگن عقبش زشته خب
دقیقاً کجاش؟ گلگیر،صندوق،چراغ،سپر،اگزوز
کجا؟
به نظرت چجور بهتر میشد
یکم زوم کنین تو عکس بیین چه مشکلی داره؟
یکم زود قضاوت نکنین
بعدشم داخلش برا صاحبش مهمه
داخلشم که عالیه
حالا ماشین عقبیه برای خودش بگه پشتش
چقد زشته غافل از اینکه توش چه خبره
میثم
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷.
کابینش فوق العادست. اما بیرونش با فوق العاده فاصله داره.
زیباست اما جای کار بیشتری داره. از اون طرح دو تیکه شیشه عقب هم شخصا زیاد خوشم نیومد.
در کل ایده خوبیه اگه بیشتر روش کار کنن.
amir
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ایده جالبیه ولی در حد همین ایده بمونه بهتره!
ساسان
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷خنده دارشده تا زیبا..ردیف صندلی عقب یه آشپزخونه را انداخته بنز..کتری.قوری .فنجون!!!
بنزداره چیکارمیکنه با خودش…فقط امیدوارم بلایی سرمدلGTRنیاره
الف.ی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷نه نمیگم زشته
ولی به عنوان یه طرفدار دو آتیشه اصلا راضی نیستم
ستار
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷فقط عکس۱۷?
حالا یکی دیگه کت و شلوار با کفش اسپرت بپوشه?
ژستشون خنده دار مثه عکس های ایرانیاس میرن دبی بغل فراری وا میستن عکس میگرن شستشون میدن بالا?
به نظرم طراحی ش خوبه نیاز به یکم عادت کردن داره فقط ،دیگه همه برنده ها شاسی با صندوق میزنن تا چند سال دیگه پشت سر مرسدس
مهدی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷طراحیش یه جوریه.خیلی عجیبه.خیلی ناجوره.ازهرطرف واقعا زشته
مهدی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷تاحالا طراحی به این ناجوری وافتضاحی دربین خودروسازان بزرگ ندیدم
مهدی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷درمورد کابین هم چیزه زیبایی ندیدم.رنگ سفید.صندلی هاساده.طراحی فوق لوکس واشرافی انگار فقط کار انگلستان اونم بارولزرویس وبنتلی فقط.
جی تی ار
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷عاشق شدم… واقعا بی نظیره..
نظر شخصی
کارل شلبی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷من مرسدس بنزو دوست دارم و صددرصد بهتر از ما میدونه داره چیکار میکنه.
ولی این طرح تا حدی منو یاد 206 صندوقدار انداخت
انگار اون صندوق عقب یه غده ی اضافست.
Saied
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷زشته بی شخصیت
همین کار هارو انجام میده که مقابل رولز رویس شکست میخوره.
Ali
۶ اردیبهشت ۱۳۹۷مثل این میمونه که یه سدان فول سایزو از گوشه آپ اسکیل کنی
Travel4ever
۶ اردیبهشت ۱۳۹۷من که کلا تو طراحی ویژن 6 کانورتیبل موندم کسی ازش خبر نداره تولیدش چی شده ته طراحیست بنظرم
https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwionsLTztfaAhUPzKQKHbAiCugQjRx6BAgAEAU&url=https%3A%2F%2Fwww.pedal.ir%2F%25D8%25A8%25D9%2586%25D8%25B2%2F%25D9%2585%25D8%25B1%25D8%25B3%25D8%25AF%25D8%25B3-%25D9%2585%25D8%25A7%25DB%258C%25D8%25A8%25D8%25A7%25D8%25AE-6-%25DA%25A9%25D8%25A7%25D8%25A8%25D8%25B1%25DB%258C%25D9%2588%25D9%2584%25D8%25AA-%25D9%2581%25D8%25B1%25D8%25A7%25D9%2586%25DA%25A9%25D9%2581%25D9%2588%25D8%25B1%25D8%25AA%2F&psig=AOvVaw0MSwuLmjlS78UoFVORokLP&ust=1524820889776615
Sajjad
۶ اردیبهشت ۱۳۹۷الان مثلا شیشه عقب رو دو تیکه کردن خیلی جذاب شده :/
امیدوارم سهام داران بنز نابودمون نکنن
حسین دهمرد
۶ اردیبهشت ۱۳۹۷از جنیفر اسکی کردن.عجب جیگریه
Sajjad
۷ اردیبهشت ۱۳۹۷یعنی من با کامنت هات عشق میکنم داداش
دمت گرم