مرسدس بنز

مقایسه مرسدس بنز C و E کلاس

سدان های لوکس، کاربردی زیاد را در بدنه‌ای ظریف و کابینی مجلل ارائه می‌کنند. جدیدترین نسل مرسدس C کلاس یکی از بهترین‌های کلاس خود بوده اما آیا می‌توان برادر بزرگ‌تر آن یعنی E کلاس را نادیده گرفت؟


ما مقایسه‌ای بین این دو برادر کوچک و بزرگ داشته‌ایم تا ببینیم کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد.

  • قیمت


بهای مرسدس C کلاس از ۲۹۰۳۵ پوند آغاز می‌شود که اندکی بیشتر از رقبای هم‌وطن یعنی آئودی A4 و ب ام و سری ۳ نشان می‌دهد. این خودرو به‌صورت استاندارد از تجهیزات زیادی بهره می‌برد که شامل کابینی با چرم مصنوعی، سیستم اطلاعات سرگرمی، سیستم تهویه و رینگ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی می‌باشد.

E کلاس با برچسب قیمتی ۳۵۱۶۰ پوندی نیز کمی گران‌تر از رقبای مستقیم است اما استانداردهای راحتی و تجمل بالایی دارد. مدل‌های استاندارد SE با رینگ‌های ۱۷ اینچی، سیستم اطلاعات سرگرمی، چراغ‌های LED، صندلی‌های چرمی و گرم شونده و سیستم پایلوت پارک مرسدس عرضه می‌شوند.

طبیعتاً اگر این دو برادر را با یکدیگر مقایسه کنید، C کلاس از نظر تجهیزات و انتخاب پیشرانه باعث می‌شود پول بیشتری را در جیب خود نگه دارید. برادر بزرگ‌تر یعنی E کلاس فضای کابین بیشتری دارد.

  • استایل و طراحی


این دو خودرو عضو مشترک یک خانواده هستند و به همین خاطرات شاخصه‌های طراحی مشترک زیادی دارند که از آن جمله می‌توان به جلوپنجره غالب، نشان سه پر، چراغ‌های جلوی برجسته و خطوط تیز اشاره کرد. البته پروفایل جانبی C کلاس کمی استخوانی‌تر بوده و در کل تصویر اسپورت تری دارد.

E کلاس ظریف‌تر بوده و ظاهری بالغ و رسیده دارد. صندوق‌عقب و کابین طویل‌تر باعث شده E کلاس از نظر بصری کشیده‌تر از برادر کوچک‌تر به نظر رسد که بسته به دیدگاه شما می‌تواند موضوعی خوب یا بد باشد.

  • کابین


کابین C کلاس یکی از بهترین‌ها در کلاس خود است و کیفیت ساخت درجه‌یک، مواد لوکس و مجلل زیاد و تکنولوژی‌های چشمگیر از مهم‌ترین شاخصه‌های آن به شمار می‌روند. خود داشبورد شیک بوده و از مدل پرچم‌دار S کلاس الهام گرفته است. رادیو دیجیتال DAB و ارتباط بلوتوث به‌صورت استاندارد در تمامی مدل‌ها وجود داشته و مدل‌های اسپورت AMG نیز از موارد اسپورت تری سود می‌برند.

E کلاس در برخی نقاط تجمل بیشتری دارد. کابین خودرو همانند برادر بزرگ‌تر از خود یعنی S کلاس بوده و کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ی آن باعث تمایز خودرو می‌شود. نشان‌دهنده‌ها را می‌توان با صفحه اطلاعات سرگرمی دومی جایگزین کرد که از این نظر بالاتر از C کلاس قرار می‌گیرد.

  • کاربردی بودن


کابین C کلاس نه تنها شیک و جذاب است بلکه جادار نیز می‌باشد. فضای سر و پا در جلو احساس‌برانگیز بوده و در عقب نیز فضای برجسته‌ای وجود دارد. البته به خاطر خط سقف شیب‌دار، فضای سر اندکی تحت تأثیر قرار گرفته است. محفظه بار ۴۸۰ لیتری خودرو برای اکثر خریداران کافی است. البته بخشی از صندوق به دلیل فریم چراغ‌های ترمز محدود شده است. موضوع ناامیدکننده اینکه برای برخورداری از صندلی‌های تاشونده ۶۰:۴۰ باید مبلغ ۹۹۵ پوند را به عنوان بخشی از پکیج کاربردی که شامل سیستم ناوبری و صندلی‌های جلوی گرم شونده می‌باشد بپردازید.

جای تعجبی نیست که E کلاس جادارتر از برادر خود می‌باشد. در بخش جلو فضای زیادی برای سر و پا وجود داشته و همین داستان در عقب نیز تکرار شده است. صندوق‌عقب ۵۴۰ لیتری E کلاس بزرگ‌تر از برخی رقبای کلیدی بوده و بخش پهن‌تر صندوق باعث آسان‌تر شدن بارگیری می‌شود. صندلی‌های تاشونده در این مدل نیز آپشنی ۳۴۵ پوندی است. این موضوع در بسیاری از رقبای مرسدس به‌صورت استاندارد دیده می‌شود.

  • پیشرانه‌ها

مدل پایه‌ی C کلاس از نوع C200 با پیشرانه بنزینی توربوی ۱۸۴ اسبی است که شتاب ۷.۵ ثانیه‌ای و مصرف سوخت ۵.۶ لیتری دارد. برای پرفورمنس بیشتر می‌توان مدل C43 AMG 4Matic را سفارش داد که شتاب ۴.۷ ثانیه‌ای داشته و مصرف سوخت متوسط آن به ۷.۶ می‌رسد. مدل فول کامل AMG C63 با قدرت ۵۱۰ اسب بخاری شتابی در حد ۴ ثانیه دارد. مدل‌های دیزل نیز محبوب بوده و C200 بلوتک عنوان اقتصادی‌ترین نسخه را یدک می‌کشد. این خودرو مصرف سوخت متوسط ۳.۹ لیتری دارد. مدل C220 کمی سریع‌تر بوده درحالی‌که مدل C250 بدون قربانی کردن راندمان بالا، پرفورمنس بهبودیافته‌تری دارد. خریداران مدل‌های هیبرید می‌توانند C300 بلوتک با قدرت ۲۳۰ اسب بخار و مصرف سوخت ۳.۶ لیتر یا مدل C350e پلاگین با مصرف ادعایی ۲.۱ لیتری را انتخاب کنند.

E کلاس طیف پیشرانه‌های خیلی وسیعی ندارد. مدل پایه E200d بوده که هزینه‌های پایینی داشته و در ۸.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. اکثر خریداران مدل E220d با قدرت ۱۹۴ اسب بخاری را انتخاب می‌کنند که مصرفی برابر با E200d داشته اما شتاب ۷.۳ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند. نسخه E350d قدرت ۲۵۸ اسبی و شتاب ۵.۹ ثانیه‌ای دارد. پیشرانه‌های بنزینی در بریتانیا محبوبیت کمتری دارند اما برای طرفداران این خودروها، مدل‌های E200 و E300 با خروجی ۱۸۴ و ۲۴۵ اسبی تدارک دیده شده‌اند. مدل اسپورت AMG E63 خروجی ۶۱۲ اسب بخاری و شتاب ۳.۴ ثانیه‌ای دارد.

  • سواری


C کلاس به لطف وزن کم، کنترل‌های دقیق و سیستم تعلیقی که توازنی فوق‌العاده بین راحتی و اسپورتی بودن دارد سواری لذت بخشی را ارائه می‌کند. این خودرو به اندازه‌ی ب ام و سری ۳ چابک و سریع احساس نمی‌شود اما به خوبی از ناهمواری‌ها عبور کرده و حسی مطمئن در عبور از پیچ‌ها دارد. سیستم تعلیق بادی به عنوان یک آپشن بوده که باعث افزایش راحتی می‌شود.

E کلاس راحتی استثنایی در زمان حرکت داشته اگرچه که با سفارش سیستم تعلیق بادی می‌توان بهترین عملکرد را به دست آورد. سیستم پایلوت راننده با بهای ۱۶۹۵ پوند از کروز کنترل تطبیقی و فرمان الکتریکی برای حرکت خودکار در سرعت‌های بالا استفاده می‌کند اگرچه که باید همیشه آماده‌ی کنترل خودرو باشید.

  • قضاوت نهایی

مرسدس C کلاس اسپورت تر از برادر بزرگ‌تر خود بوده و اگر حداکثر فضای کابین اولویت اصلی شما نیست و از طرفی هم جذابیت رانندگی بیشتری را می‌خواهید، احتمالاً C کلاس گزینه بهتری است. E کلاس آرام‌تر و لوکس‌تر بوده و پیشرانه ۲ لیتری دیزلی آن نرم‌تر از نسخه‌ی ۲.۱ لیتری بکار رفته در C کلاس است. اگر بتوانید آن را بخرید، تجربه‌ی رانندگی مناسب با تمرکز بیشتر روی راحتی و فضای بیشتر را به دست می‌آورید البته C کلاس بخش اعظم همین تجربه رانندگی را با بهایی کمتر ارائه می‌کند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. عطا

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    تو اون عکس که فرمون یه جوری افتاده انگار میچرخه فک کنم اتو پارک هست.؟؟!
    آخر مقاله از پایین ردیف دو ، وسط

    1. بنزما

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      اقا خدایی نسل قبل جفتشون خاص تر و باحا ل تر بودن سی کلاس چقدر اسپرت و باحال بود ای هم یه هماهنگی و لوکسی و اسپرتی توام داشت
      ولی الان انگار اس کلاس رو داریم تو 3 سایز مختلف
      اخه این چه کاری بود بنز با دل ما کردی ؟
      ای قبلی پخته تر میکردی اخه چرا گند زدی به چراغ جلو عقب
      ناموسا من طرفدار بنزم هرچقدرم میخواین منفی بدین ولی بنز سی کلاس 2017 خدا وکیلی تو شب تا بهش نزدیک نشی چراغ پشتش تشخیصش از چراغ پشت یه مدل جیلی خیلی سخت شده!!!
      سی کلاسی که از 700 متری تابلو بود یه بنزه
      صد بارم باشه میگم این سبک طراحی واسه ماشین های فوق لوکس و بزرگ مثل اس کلاس جوابگو ولی
      واسه مدل اسپرتی مثل سی کلاس چنگی به دل نمیزنه
      توی عکس شاید خیلی چیزا روشن نباشه ولی وقتی نسل های جدید وقدیمشون کنار هم قرار میگیرن همه چی روشن میشه

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. Noble

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        ممکنه در تاریکی شب تشخیص چراغ های کلاس S از E مشکل باشه ، اما هیچ کس یک بنز رو با جیلی اشتباه نمی گیره.

        1. بنزما

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (505 ديدگاه)

          امیر جان بخدا اگه تعصب کنار بزاریم میگیره
          جیلی امگرند 3 رو تو شب از دور از عقب نیگا کن
          سی کلاس 2017 هم تو شب از نیگا کن
          موقعی که چراغشون روشنه
          هر چند که سی 2017 به دلیل قیمت غیر منطقی (هم قیمت ای کلاس عرضه میشه)
          فروش خیلی کمی نسبت به نسل قبل کرده احتمال دیدنش تو خیابون خیلی پایینه
          ولی باور کن تعصب باید گذاشت اصلا چراغ عقبش بخاطر مدل و ابعاد کوچیکش گیرایی نداره و سخته قبول کنی این یه بنزه

        2. Amir

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          بنزما جان ،
          زحمتی که بنز برای گرافیک چراغ های عقب میکشه هزار بار بیشتر از جیلی هستش
          چراغ های عقب دنا هم مثل سی کلاس نسل قبله ، آیا شما هیچ وقت اشتباهشون میگیری؟
          راس میگی ، این نسل سی کلاس در ایران خیلی کم فروش کرده
          من تا الان فقط یکی دیدم
          باور کن ازش خیلی خوشم آمد و به نظرم اون حس گرون بودن و لاکچری بنز رو بهتر از تمام نسل های قبل سی کلاس منتقل می کرد
          دلیل فروش خوب بنزدر چند سال اخیر رو اونجا فهمیدم
          C class جدید واسه خودش یه پا E class شده
          بسیار زیباتر و لوکس تر از قبل
          در حالی که نسل قبل سی کلاس یک حالت ارزونی در چهرش داشت

          اگر از طراحی جدید بنز خوشم نمی آمد هیچ دلیلی نداره ابرازش نکنم یا بالعکس ، الکی ازش تعریف کنم

          موافقم 2
          مخالفم 1
      2. mohammad fm480

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        بنزما بیخیال داداش .کجا شبیه جیلی هستش؟؟

  2. امین قآف

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    یه دونه مطلب راجع به تحولات خودرو داخل ایران نمیزاری پدال همش خارجی اخه این چه وضشه

    1. رضا

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (172 ديدگاه)

      20 ساله تحولی رخ نداده آخه

    2. Mohamad

      ۱۳ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (29 ديدگاه)

      مگه تحولی هم داره ؟؟؟

  3. ارش

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    مرسدس Eقرمز رنگ چقدر خوشگله.

  4. ACR VIPER

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    هر دوشون تو سگمنت خودشون یکی از بهترین ها هستن
    بشخصه eکلاس رو بخاطر اندازه بزرگترش بیشتر میپسندم

    موافقم 3
    مخالفم 1
  5. سعید(تهران)

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    من بار اول C کلاس رو از نزدیک دیدم نه توی عکس ،چند وقتی بود پیگیر اخبار خودرو نبودم و نمیدونستم نسل جدیدش داره میاد وقتی دیدمش شگفت زده شدم مخصوصا از فضای داخلش، هنوز این تاثیر روم مونده و بلاخره یه روز این اتاق رو خواهم خرید حتی اگه بیست سال بگذره، انتخاب قطعا C کلاس…

  6. mohammad fm480

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    هردو واقعا عالی هستن .ولی من سی کلاس رو چون اسپرت تره بیشترر دوست دارم

  7. m.ahmadiazad@ymail.com

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام با ۲ میلیارد من بخوام بنز بخرم کدوم مدل را پیشنهاد میکنید .؟ سال ساختش میخوام ۲۰۱۷ صفر باشه؟؟ لطفا راهنماییم کنید

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا