ولوو تلاش دارد با عرضهی S90 جدید به صدر بازار سدان های اجرایی برسد. آیا این خودرو میتواند جدیدترین نسل مرسدس E کلاس را ناک اوت کند؟
ولوو خودروسازی با جاهطلبیهای بسیار است. رفاقت این کمپانی با فورد هماکنون به خاطرهها پیوسته و کمپانی مادر چینی به اسم جیلی کمک کرده تا این خودروساز روی پاهای خود بایستد.
ثابت کنندهی برگشت ولوو به روزهای خوش اولین مدلی است که تحت مالکیت جدید و در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شد. این مدل XC90 نام دارد و خودروی سال مجلهی ما نام گرفته است. خب آیا ولوو میتواند به موفقیت خود با عرضهی مدل جدید S90 ادامه دهد؟
این خودرو جایگزین S80 شده که در زمان خود خودروی با ارزشی بود اما به عنوان یک تازهوارد، S90 بهطور وسیعی از همان تکنولوژیهای موجود در XC90 استفاده میکند و میتواند راضیکنندهتر و بهتر از مدل قبلی باشد.
به منظور فهمیدن اینکه ولوو چقدر پیشرفت کرده ما این خودرو را در برابر رقیبی کارکشته به اسم مرسدس بنز E کلاس قرار دادهایم. این سدان آلمانی کاملاً جدید بوده و در برابر رقبای به نامی چون جگوار و آئودی بسیار قوی عمل کرده و بنابراین توانایی همهجا برای رقم زدن اوقاتی سخت برای ولوو را دارد.
اختلاف قیمت بین مدلهای این دو خودرو کم بوده و پیشرانهی D4 ولوو قدرتی برابر با پیشرانهی ۴ سیلندر دیزلی مدل E 220d ارائه میکند. بالاترین مدل S90 نیز رقابتی نزدیک با مرسدس AMG Line در بخش تجهیزات دارد.
شاخبهشاخ
طراحی
هر دو خودرو استانداردهای جدیدی را در مبحث طراحی داخلی و خارجی وضع کردهاند. خطوط سیال ولوو و کابین مینیمالیستی آن اتمسفری جذاب و مدرن را خلق نموده اگرچه که برخی جزئیات ضعیف اثری منفی روی آن داد که از جملهی آنها میتوان به تریم چوب با نمایی زمخت اشاره کرد. استایل مرسدس نسبت به حریف تازهتر نیست اما جذبهای ممتاز داشته و بهصورت پکیجی با تکنولوژی بالا در دسترس قرار دارد.
ولوو و مرسدس بنز چندین دهه است که پیشروی تکنولوژیهای ایمنی هستند و این خودروها نیز از این قضیه مستثنا نمیباشند. سیستم رانندگی خودران S90 در این کلاس استانداردهای جدیدی را وضع کرده درحالیکه مرسدس میتواند در هنگام تصادف بهصورت اتوماتیک به سرویسهای اورژانس خبررسانی کند.
در حال حاضر، پاکترین ولوو S90 مدل D4 تست شده در این مقایسه است که در هر کیلومتر ۱۱۶ گرم دیاکسید کربن تولید میکند. با انتخاب مدل سطح پایین SE در مرسدس شما رینگهای ۱۷ اینچی را خواهید داشت و خودرو در هر کیلومتر ۱۰۲ گرم دیاکسید کربن تولید خواهد کرد.
قضاوت نهایی
رتبهی اول: مرسدس بنز E کلاس
حکومت مرسدس E کلاس در کلاس سدان های اجرایی ادامهدار است. بله این خودرو گرانبها است و آپشن های آن نیز ارزان نیستند اما تواناییهای سواری این خودرو و کیفیت بالاتر از رقبا به همراه استایل و آسایش آن احساس خوبی دارد. این خودرو همچنین برای سواری خوب است درحالیکه پیشرانهی ۲ لیتری دیزل جدید تمام پرفورمنس موردنیاز شما را تأمین میکند. مهمتر آنکه آلایندگی پایین خودرو به معنی هزینههای کمتر است که بهای بالای خودرو را پوشش میدهد.
رتبهی دوم: ولوو S90
با اینکه این خودرو در رتبهی دوم قرار گرفت اما ثابت کرد که موفقیت ولوو با مدل XC90 اتفاقی نبوده است. S90 تازهوارد نمای بیرونی و داخلی زیبایی دارد. این خودرو گرانبها بوده اما تجهیزات زیادی دارد. S90 راحت بوده و تجهیزات ایمنی در بهترینهای کلاس را ارائه میدهد. هنوز سواری این خودرو به خوبی بهترینهای این کلاس نیست و برخی جنبههای کیفیتی آن میتواند بهتر شود.
دیگر گزینهها در این کلاس
جگوار XF 2.0d 163 auto R-Sport
قیمت: ۳۵۹۵۰ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۶۱ اسب بخاری
XF در اولین تست انجام شده رقابت نزدیکی با E کلاس داشت و در رتبهی دوم قرار گرفت. آلایندگی پایین این خودرو به معنی مالیات پایین است. پیشرانهی دیزلی XF به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده و خودرو هندلینگی خوب و کابینی لوکس دارد.
لکسوس GS 300h Executive Edition
قیمت: ۳۳۴۹۵ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۱۸۱ اسب بخاری
اگر کمترین حد مالیات برای خودرو مورد نظر شماست، رقیبی برای لکسوس هیبریدی وجود ندارد. اما نیمهی خالی لیوان این است که برای رانندگی نباید خیلی روی لذت بردن از لکسوس حساب باز کرد.
مرسدس بنز E 200d AMG Line | ولوو S90 D4 Inscription | |
قیمت مدل تست شده (پوند) | ۵۰۰۹۰ | ۴۶۰۸۰ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۴۹۲۳/۱۸۵۲/۱۴۶۸ | ۴۹۶۳/۱۸۹۵/۱۴۴۳ |
پیشرانه | ۴ سیلندر خطی، ۱۹۵۰ سیسی | ۴ سیلندر خطی، ۱۹۶۹ سیسی |
حداکثر قدرت (اسب بخار) | ۱۹۱ | ۱۸۷ |
حداکثر گشتاور (نیوتون متر) | ۴۰۰ | ۴۰۰ |
گیربکس | ۹ سرعته خودکار، دیفرانسیل عقب | ۸ سرعته خودکار، دیفرانسیل جلو |
حجم صندوق عقب (لیتر) | ۵۴۰ | ۵۰۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۶۸۰ | ۱۶۸۰ |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۷.۳ | ۷.۸ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۲۴۰ | ۲۳۰ |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۳.۵۸/۲.۹۹/۳.۲۴ | ۴.۴۱/۳.۲۴/۳.۶۶ |
منبع: autoexpress
سیاوش
۴ آبان ۱۳۹۵برنده این کلاس با سنگ تمومی که مرسدس گذاشته تقریبا مشخصه فقط کافیه کیفیت کابین مرسدس با رقبا مقایسه کنید بقیه چیزا پیش کش
با این حال پیشرفت ولوو ستودنی است و شاید چند نسل بعد بشرط پیشرفت بتونه رقیب بهتری باشه
Bloodhound SSC
۴ آبان ۱۳۹۵تو این رنج قیمت فقط کیمن!
چون:
1) اسپورت تره
2) یه پورشه هست و تولیداتش نسبت به بنز و ولوو کمتره در نتیجه خاص تره.
البته اگه بخام منطقی تر قضاوت کنم حالا که فکرشو میکنم میبینم چلنجر و موستانگ و
کامارو بهترن!!!!!!!
حالا اگه بخام خیلی خیلی خیلی منطقی باشم میرم چنتا ماشین دست دو با قیمت زیر 5 هزار دلار میخرم!
.
.
.
.
.
ولی اگه بخام از خواب بیدار شم میرم سوییچ پارس رو از بابام میگیرم( و با سیستم هیولایی که روش نصب کرده) با بروبچ میریم دور دور!!!!!!!
اینجا ایران است! یکم از این سایت بیاید بیرون و دنیای واقعی رو تجربه کنید.
Lord Cezar
۴ آبان ۱۳۹۵یاد بگیریم خودرو هارو با کلاس بندی هاشون مقایسه کنیم.
هیچکدوم از خودروهایی که فرمودید ه کلاس این 2 نیستن.
ELEMENTO
۴ آبان ۱۳۹۵.
درسته.
واقعا ازینکه مرسدس رو همه جا دارم برنده میبینم دیگه خسته شدم !!
shahin
۴ آبان ۱۳۹۵اسم بنز کل کمپانی ولوو رو به خاک میکشه
mohsen
۵ آبان ۱۳۹۵خخخخ ولو بهترین کامیون ها بهترین بیل مکانیکی ها و لودر هارو داره و تو زمینه هاییی که هست سنگ تموم میزاره
Saied
۴ آبان ۱۳۹۵تو این مدل سری ۵ بی ام دبلیو رو من بیشتر قبول دارم.
مدل s بنز رو هم از رقبا خیلی جلو میدونم.
امير علي
۴ آبان ۱۳۹۵Xc90وs90 ولوو هیچ ایرادی ندارن مگر در طراحی عقب من هر وقت یه xc90 از جلو میبینم تا ده دقیقه بهش خیره میشم عالیه
علي
۴ آبان ۱۳۹۵من به شما گفته بودم که ولوو مشکل کیفیت ساخت داره و مواد بکار رفته در حد و اندازه هزینه پرداختی نیست. در ضمن با ۳۰ دقیقه نگاه به طراحی ولوو های جدید بصورت عجیبی براتون عادی و کسل کننده به نظر میرسه. به نظر موفقیت ولوو فقط و فقط به خاطر معرفی مدلهای جدید میتونه باشه که باعث شوک به بازار شده ولی بعدش این اتش فروکش خواهد کرد.
با تچکر
sina
۴ آبان ۱۳۹۵میدونم چی مگی ولی این مدل مدل پایست شما برو تو ایران که متاسفانه دیگه برای نمایش نیستن دیدم داشبوردش چرم طبیعی گاو سفارشی برای بازار اسیا و امریکا هست که 4000 دلار قیمت داره
صندلیاش چرم طبیعی ناپا ساخت انگلیسه و چوبشم چوب گردوست ولی اینکه تو عکس نشون میده متاسفانه نویسنده نسخه ارزون ترشو مقایسه کرده به این نتیجه رسیده و متاسفانه اون افراموتور با بی عرضگی خودش داره ولوو رو از چشم امثال تو و من میندازه با اون نسخه مسخره پایش که سانروف نداره!
ELEMENTO
۴ آبان ۱۳۹۵.
بهترین نسخش هم حرفی در مقابل بنز نداره بزنه.
اسم بنز که چه عرض کنم لوگوی بنز هم تمام لوکس سازان دنیا رو خجالت زده میکنه.
من بنز رو از بنتلی و رولزرویس هم بیشتر دوست دارم. به نظرم بهتر از اوناست.
mohsen
۵ آبان ۱۳۹۵بنازم به این همه منطق
دقیقا میخوای چی بگی برادر؟
رضا
۵ آبان ۱۳۹۵بله همین طوره .شما در اروپا وقتی به گاراژ ولوو میرید برای شما انبوهی از سمپل های چوب و فلزات ساب خورده که مخصوص فضای داخل ماشین هست میارن
ارمان
۴ آبان ۱۳۹۵من از نزدیک این ماشین رو در بانکوک دیدم ۳۰ سال هم نگاش کنی خسته نمیشی من سادگی و طراحی متفاوت رو دوست دارم اگر پول داشتم ولوو بر میداشتم
عاشق کابینهای سادم ضمن اینکه با اینکه بنز بنزه نمیشه چشم بسته به تمام محصولاتش افرین گفت
بزرگترین ایراد بنز اینه که حتی از فاصله ۴۰ متری نمیشه تشخیص داد c داره میاد e یا s داره حرکت میکنه به هر حال ایراده
ELEMENTO
۴ آبان ۱۳۹۵.
وقتی این نسل از خودروهای مرسدس رکورد فروش رو شکستن یعنی خیلی ها مثل شما فکر نمیکنن.
اگه اینطور بود هیچ کی اس کلاس نمیخرید.
به راحتی میشه تشخیص داد.
همونطور که سری 5 و 7 و 3 قابل تشخیصن.
همونطور که تالیسمان از بقیه ی محصولات رنو قابل تشخیصه.
همونطور که A4 از A6 و آئودی A8 قابل تشخیصه.
ارمان
۴ آبان ۱۳۹۵به هر حال سلیقه من چوپان نیاز نداره هر دو ماشین رو از نزدیک دیدم و اصلا مهم نیست کدوم ماشین بیشتر میفروشه به نظر من دقت کنید به نظر من ولوو جذاب تره
ضمن اینکه شباهت اعودی به این مقدار نیست رنو هارو هم از نزدیک فعلا ندیدم
...::: فقط لمبورگینی :::...
۴ آبان ۱۳۹۵نظرتون محترم
رضا
۵ آبان ۱۳۹۵دوست عزیز ولو بهترین متریال ها رو بکار میبره در داخل کابین و از هر لحاظ داخلش فوق العادست به خصوص صندلی هاش که واقعا از صندلی های بنزبهتره .من خودم ولوو دارم و به هیچ عنوان شخصیت این ماشین با بنز قابل مقایسه نسیت تو اروپا اونم ای کلاس که همرو اینجا یاد تاکسی میندازه
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۴ آبان ۱۳۹۵اصلا یه نگاه به قسمت گیر بکی ولوو بکنین یه سطح چوبی صاف بزرگ که هیچی روش نیست
ولی انصافا کابین بنز رو نگاه کنین لامصب حرف میزنه می فهمی حرف میزنه /////
mojtabaaston
۴ آبان ۱۳۹۵بنز هم شورشو در اورد با این طراحی های تکراریش
اول فکر کردم s کلاسه بعد گفتم c کلاسه
آخر سر هم دیدم e کلاسه
ELEMENTO
۴ آبان ۱۳۹۵.
چیزی نگو که نشه باور کرد.
اولین چیزی که میبینی عنوان مقالست.
.
.
میدونم منظورت این بود که شبیه هستن.
ولی هیکل E CLASS و اس و سی کلاس خیلی فرق داره.
احمد باقری
۴ آبان ۱۳۹۵کلا کابین بنز در مقایسه با همه رقبا یه چیز دیگه هست، آدم کیف می کنه.
GOD BLESS AMERICA
۴ آبان ۱۳۹۵خداوکیلی جگوار عجب رخی داره ،
آدم یادش میره با خریدش پول تو جیب اون وزغ هندی مهاتمارا تاتا میریزه.
فکر کن یه کت شلوار قهوه ای هم رنگ با این جگوار بپوشی و هر جا ازش پیاده شی انقدر پرستیژ داره طرفت یادش میره از قدرت موتور بپرسه.
ایرانی
۴ آبان ۱۳۹۵*با نام خداوند عادل*
شاید…………
بیشتر ولوو سوارها .. ولوو را میپسندن ….
بیشتر بنز سوارها هم .. بنز را…..
بعدش انتخاب بی طرفها مهم میشه…
اینجام که صحبت کیفیت چوب میشه .. منظور این نیست که کیفیت مثلا چوب این ولوو در حد کیفیت یه تویوتا یا کیا و یا… باشه…!!!
از قضاوت احساسی و لحظه ای ما ایرانیها متاسفم……..!!!
ولوو در یکی دو مورد شاید کمی ساده و با کیفیت نسبتا پایین تری ظاهر شده… دیگه بعضیا دور برداشتن که این ماشین چینی شده و کلا…………..!!!!!!
منم دوست نداشتم حتی از این نظر (مالی) ولوو بره زیر پرچم جبلی چین………. اما هیچ وقت نه ولوو را چینی میدونم…نه آمریکایی میدونستم… ولوو و هر شرکت پیشرفته اروپایی ژاپنی آمریکایی تا جایی که خودشون بتونن پیشرفت میکنن… به نسبت بودجه ای که براشون در نظر گرفته شده…
و الا جیلی کجا …. ولوو کجا…!!!! جیلی که خودش با کمک اساسی ولوو به اینجا رسیده که یک برند با کیفیت با نام Lynk & Co معرفی کنه…..!!!!
بیایید قضاوت کوچه بازاری نداشته باشیم…
به امید آینده ای بهتر از بهتر…………………………
سينا
۴ آبان ۱۳۹۵معلومه که بنز بهتره
ولوو قابل قیاس با ژرمن ها نیست
رقیب ولوو در اروپا رنو و پژو هستند
ایرانی
۵ آبان ۱۳۹۵سینا ..با تفکر لندکروزی…
خخ
شما بر تو سایت autobild.de
دنبال کن و ببین رقیب ولوو چیه…!!!
ایرانی
۵ آبان ۱۳۹۵سایت autobild.de ظاهرا یک سایت آلمانی است..
کاری هم به سایتهای خود سوئد نداریم…
ایرانی
۵ آبان ۱۳۹۵سینا
شما برای افزایش معلومات خودت به سایت (آلمانی ) autobild.de … مراجعه کن…
رضا
۷ آبان ۱۳۹۵ولوو از قدیم ر قیب بنز بوده و تو بعضی سگمنتها قیمت ها ی ولوو رنج بیشتری داره .حداقل از روی قیمت میشه فهمیدرقیب هستن
سامان
۵ آبان ۱۳۹۵با عرض سلام خدمت دوستان لطفا با احساسات خود و تعصب نظر کارشناسانی که حد اقل 1 بار این ماشین هارو مورد آزمایش قرار دادن زیر سوال نبرید – هردو مدل این خودروها خوب هستند …باید نادیده نگرفت رشت چشم گیر ولوو رو بعد از واگزاری مقداری از سهام ش به جیلی این برند درحال بازگشت دباره به زمان اوج خودش است خیلی از آپشن های امروزی رو که روی خودروهای آلمانی میبینید زمانی نوآوریهای شرکت ولوو بودن که به فراموشی سپرده شدن مخترع کمربند ایمنی آینه وسط داخل خودرو چراغ سوم ترمز که بعد ها در آمریکا و اروپا اجباری شد و بنز به اجبار این چراغ رو نصب کرد ایربگ پرده ای و … چیزهای بسیار کوچک تر مثل بخار زدای شیشه های خودرو چراغ و آلارم توجه به باز بودن کمربند ایمنی و …… اینها زمانی اتفاق افتادن که بنز به فکر حجم موتور بالا و پایین آوردن کیفیت خودرو برای بالا بردن سود و سهام شرکت بود در سال 2008 مدیر ارشد شرکت بنز گفت ما دباره کیفیت رو به بنز باز خواهیم گرداند و لی خب خیلی چیزها میگن
همین خودرو ساز ولوو در آلمان با خودروی xc90 حاظر شد که در کنار بنز کلاس s میباخ و بی ام دبلیو سری 7 آلپینا برنده خودروی آلمان شد پس لطفا با احساس خود ………
بنز خوبه ولوو هم خوبه
با تشکر از پدال
رضا
۵ آبان ۱۳۹۵http://www.pedal.ir/%D8%A8%D9%86%D8%B2/volvo-s90-mercedes-e-class/
این یه مقایسه منصفانست نه اینی که کاملا اشتباه و یک طرفه هست
mohsen
۵ آبان ۱۳۹۵یه چیزی تو هر دو ضایس
صفحه کیلومتر
مال بنز سینماس که اصلا فاز نمیده
مال ولوو هم شهر فرنگه باید سرتو کنی توش بفهمی چی به چیه
hakim
۶ آبان ۱۳۹۵من سبک قبلی طراحی بنز بیشتر دوس داشتم تهاجی تر و عضلانی تر بود و همینطور یه تفاوت محسوسی به دیگر مدل های بنز داشت اما این مدل طراحی بدنه که بیشتر شبیه به سری پنجه حس من میگه جسارت قبل نداره و دیگه یک سبک نیست