مرسدس بنزهفته نامهولوو

کارکشته ژرمنی در برابر نورسیده سوئدی؛ مرسدس E کلاس و ولوو S90

ولوو تلاش دارد با عرضه‌ی S90 جدید به صدر بازار سدان های اجرایی برسد. آیا این خودرو می‌تواند جدیدترین نسل مرسدس E کلاس را ناک اوت کند؟

volvo-s90-vs-mercedes-e-class
ولوو خودروسازی با جاه‌طلبی‌های بسیار است. رفاقت این کمپانی با فورد هم‌اکنون به خاطره‌ها پیوسته و کمپانی مادر چینی به اسم جیلی کمک کرده تا این خودروساز روی پاهای خود بایستد.

volvo-s90-06
ثابت کننده‌ی برگشت ولوو به روزهای خوش اولین مدلی است که تحت مالکیت جدید و در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شد. این مدل XC90 نام دارد و خودروی سال مجله‌ی ما نام گرفته است. خب آیا ولوو می‌تواند به موفقیت خود با عرضه‌ی مدل جدید S90 ادامه دهد؟

volvo-s90-16
این خودرو جایگزین S80 شده که در زمان خود خودروی با ارزشی بود اما به عنوان یک تازه‌وارد، S90 به‌طور وسیعی از همان تکنولوژی‌های موجود در XC90 استفاده می‌کند و می‌تواند راضی‌کننده‌تر و بهتر از مدل قبلی باشد.

volvo-s90-17
به منظور فهمیدن اینکه ولوو چقدر پیشرفت کرده ما این خودرو را در برابر رقیبی کارکشته به اسم مرسدس بنز E کلاس قرار داده‌ایم. این سدان آلمانی کاملاً جدید بوده و در برابر رقبای به نامی چون جگوار و آئودی بسیار قوی عمل کرده و بنابراین توانایی همه‌جا برای رقم زدن اوقاتی سخت برای ولوو را دارد.

mercedes-e-class-03
اختلاف قیمت بین مدل‌های این دو خودرو کم بوده و پیشرانه‌ی D4 ولوو قدرتی برابر با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر دیزلی مدل E 220d ارائه می‌کند. بالاترین مدل S90 نیز رقابتی نزدیک با مرسدس AMG Line در بخش تجهیزات دارد.

volvo-s90-vs-mercedes-e-class-03

شاخ‌به‌شاخ

طراحی
هر دو خودرو استانداردهای جدیدی را در مبحث طراحی داخلی و خارجی وضع کرده‌اند. خطوط سیال ولوو و کابین مینیمالیستی آن اتمسفری جذاب و مدرن را خلق نموده اگرچه که برخی جزئیات ضعیف اثری منفی روی آن داد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به تریم چوب با نمایی زمخت اشاره کرد. استایل مرسدس نسبت به حریف تازه‌تر نیست اما جذبه‌ای ممتاز داشته و به‌صورت پکیجی با تکنولوژی بالا در دسترس قرار دارد.

ایمنی
ولوو و مرسدس بنز چندین دهه است که پیشروی تکنولوژی‌های ایمنی هستند و این خودروها نیز از این قضیه مستثنا نمی‌باشند. سیستم رانندگی خودران S90 در این کلاس استانداردهای جدیدی را وضع کرده درحالی‌که مرسدس می‌تواند در هنگام تصادف به‌صورت اتوماتیک به سرویس‌های اورژانس خبررسانی کند. آلایندگی
در حال حاضر، پاک‌ترین ولوو S90 مدل D4 تست شده در این مقایسه است که در هر کیلومتر ۱۱۶ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. با انتخاب مدل سطح پایین SE در مرسدس شما رینگ‌های ۱۷ اینچی را خواهید داشت و خودرو در هر کیلومتر ۱۰۲ گرم دی‌اکسید کربن تولید خواهد کرد.

قضاوت نهایی

رتبه‌ی اول: مرسدس بنز E کلاس
حکومت مرسدس E کلاس در کلاس سدان های اجرایی ادامه‌دار است. بله این خودرو گران‌بها است و آپشن های آن نیز ارزان نیستند اما توانایی‌های سواری این خودرو و کیفیت بالاتر از رقبا به همراه استایل و آسایش آن احساس خوبی دارد. این خودرو همچنین برای سواری خوب است درحالی‌که پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزل جدید تمام پرفورمنس موردنیاز شما را تأمین می‌کند. مهم‌تر آنکه آلایندگی پایین خودرو به معنی هزینه‌های کمتر است که بهای بالای خودرو را پوشش می‌دهد.

mercedes-e-class-11

رتبه‌ی دوم: ولوو S90
با اینکه این خودرو در رتبه‌ی دوم قرار گرفت اما ثابت کرد که موفقیت ولوو با مدل XC90 اتفاقی نبوده است. S90 تازه‌وارد نمای بیرونی و داخلی زیبایی دارد. این خودرو گران‌بها بوده اما تجهیزات زیادی دارد. S90 راحت بوده و تجهیزات ایمنی در بهترین‌های کلاس را ارائه می‌دهد. هنوز سواری این خودرو به خوبی بهترین‌های این کلاس نیست و برخی جنبه‌های کیفیتی آن می‌تواند بهتر شود.

volvo-s90-09

دیگر گزینه‌ها در این کلاس

جگوار XF 2.0d 163 auto R-Sport
قیمت: ۳۵۹۵۰ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۶۱ اسب بخاری

2016 Jaguar XF 35t
XF در اولین تست انجام شده رقابت نزدیکی با E کلاس داشت و در رتبه‌ی دوم قرار گرفت. آلایندگی پایین این خودرو به معنی مالیات پایین است. پیشرانه‌ی دیزلی XF به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده و خودرو هندلینگی خوب و کابینی لوکس دارد.

لکسوس GS 300h Executive Edition
قیمت: ۳۳۴۹۵ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۱۸۱ اسب بخاری

2014-Lexus-GS-300h
اگر کمترین حد مالیات برای خودرو مورد نظر شماست، رقیبی برای لکسوس هیبریدی وجود ندارد. اما نیمه‌ی خالی لیوان این است که برای رانندگی نباید خیلی روی لذت بردن از لکسوس حساب باز کرد.

volvo-s90-vs-mercedes-e-class-01

 

مرسدس بنز E 200d AMG Line

ولوو S90 D4 Inscription

قیمت مدل تست شده (پوند)

۵۰۰۹۰

۴۶۰۸۰

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

۴۹۲۳/۱۸۵۲/۱۴۶۸

۴۹۶۳/۱۸۹۵/۱۴۴۳

پیشرانه

۴ سیلندر خطی، ۱۹۵۰ سی‌سی

۴ سیلندر خطی، ۱۹۶۹ سی‌سی

حداکثر قدرت (اسب بخار)

۱۹۱

۱۸۷

حداکثر گشتاور (نیوتون متر)

۴۰۰

۴۰۰

گیربکس

۹ سرعته خودکار، دیفرانسیل عقب

۸ سرعته خودکار، دیفرانسیل جلو

حجم صندوق عقب (لیتر)

۵۴۰

۵۰۰

وزن خالص (کیلوگرم)

۱۶۸۰

۱۶۸۰

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۷.۳

۷.۸

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۲۴۰

۲۳۰

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

۳.۵۸/۲.۹۹/۳.۲۴

۴.۴۱/۳.۲۴/۳.۶۶

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. سیاوش

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    برنده این کلاس با سنگ تمومی که مرسدس گذاشته تقریبا مشخصه فقط کافیه کیفیت کابین مرسدس با رقبا مقایسه کنید بقیه چیزا پیش کش
    با این حال پیشرفت ولوو ستودنی است و شاید چند نسل بعد بشرط پیشرفت بتونه رقیب بهتری باشه

    1. Bloodhound SSC

      ۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (66 ديدگاه)

      تو این رنج قیمت فقط کیمن!
      چون:
      1) اسپورت تره
      2) یه پورشه هست و تولیداتش نسبت به بنز و ولوو کمتره در نتیجه خاص تره.
      البته اگه بخام منطقی تر قضاوت کنم حالا که فکرشو میکنم میبینم چلنجر و موستانگ و
      کامارو بهترن!!!!!!!
      حالا اگه بخام خیلی خیلی خیلی منطقی باشم میرم چنتا ماشین دست دو با قیمت زیر 5 هزار دلار میخرم!
      .
      .
      .
      .
      .
      ولی اگه بخام از خواب بیدار شم میرم سوییچ پارس رو از بابام میگیرم( و با سیستم هیولایی که روش نصب کرده) با بروبچ میریم دور دور!!!!!!!
      اینجا ایران است! یکم از این سایت بیاید بیرون و دنیای واقعی رو تجربه کنید.

      1. Lord Cezar

        ۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (300 ديدگاه)

        یاد بگیریم خودرو هارو با کلاس بندی هاشون مقایسه کنیم.
        هیچکدوم از خودروهایی که فرمودید ه کلاس این 2 نیستن.

    2. ELEMENTO

      ۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      درسته.
      واقعا ازینکه مرسدس رو همه جا دارم برنده میبینم دیگه خسته شدم !!

  2. shahin

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    اسم بنز کل کمپانی ولوو رو به خاک میکشه

    1. mohsen

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      خخخخ ولو بهترین کامیون ها بهترین بیل مکانیکی ها و لودر هارو داره و تو زمینه هاییی که هست سنگ تموم میزاره

  3. Saied

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    تو این مدل سری ۵ بی ام دبلیو رو من بیشتر قبول دارم.
    مدل s بنز رو هم از رقبا خیلی جلو میدونم.

  4. امير علي

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    Xc90وs90 ولوو هیچ ایرادی ندارن مگر در طراحی عقب من هر وقت یه xc90 از جلو میبینم تا ده دقیقه بهش خیره میشم عالیه

  5. علي

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    من به شما گفته بودم که ولوو مشکل کیفیت ساخت داره و مواد بکار رفته در حد و اندازه هزینه پرداختی نیست. در ضمن با ۳۰ دقیقه نگاه به طراحی ولوو های جدید بصورت عجیبی براتون عادی و کسل کننده به نظر میرسه. به نظر موفقیت ولوو فقط و فقط به خاطر معرفی مدلهای جدید میتونه باشه که باعث شوک به بازار شده ولی بعدش این اتش فروکش خواهد کرد.
    با تچکر

    1. sina

      ۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (15 ديدگاه)

      میدونم چی مگی ولی این مدل مدل پایست شما برو تو ایران که متاسفانه دیگه برای نمایش نیستن دیدم داشبوردش چرم طبیعی گاو سفارشی برای بازار اسیا و امریکا هست که 4000 دلار قیمت داره
      صندلیاش چرم طبیعی ناپا ساخت انگلیسه و چوبشم چوب گردوست ولی اینکه تو عکس نشون میده متاسفانه نویسنده نسخه ارزون ترشو مقایسه کرده به این نتیجه رسیده و متاسفانه اون افراموتور با بی عرضگی خودش داره ولوو رو از چشم امثال تو و من میندازه با اون نسخه مسخره پایش که سانروف نداره!

      1. ELEMENTO

        ۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        بهترین نسخش هم حرفی در مقابل بنز نداره بزنه.
        اسم بنز که چه عرض کنم لوگوی بنز هم تمام لوکس سازان دنیا رو خجالت زده میکنه.
        من بنز رو از بنتلی و رولزرویس هم بیشتر دوست دارم. به نظرم بهتر از اوناست.

        1. mohsen

          ۵ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          بنازم به این همه منطق
          دقیقا میخوای چی بگی برادر؟

      2. رضا

        ۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (169 ديدگاه)

        بله همین طوره .شما در اروپا وقتی به گاراژ ولوو میرید برای شما انبوهی از سمپل های چوب و فلزات ساب خورده که مخصوص فضای داخل ماشین هست میارن

    2. ارمان

      ۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1306 ديدگاه)

      من از نزدیک این ماشین رو در بانکوک دیدم ۳۰ سال هم نگاش کنی خسته نمیشی من سادگی و طراحی متفاوت رو دوست دارم اگر پول داشتم ولوو بر میداشتم
      عاشق کابینهای سادم ضمن اینکه با اینکه بنز بنزه نمیشه چشم بسته به تمام محصولاتش افرین گفت
      بزرگترین ایراد بنز اینه که حتی از فاصله ۴۰ متری نمیشه تشخیص داد c داره میاد e یا s داره حرکت میکنه به هر حال ایراده

      1. ELEMENTO

        ۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        وقتی این نسل از خودروهای مرسدس رکورد فروش رو شکستن یعنی خیلی ها مثل شما فکر نمیکنن.
        اگه اینطور بود هیچ کی اس کلاس نمیخرید.
        به راحتی میشه تشخیص داد.
        همونطور که سری 5 و 7 و 3 قابل تشخیصن.
        همونطور که تالیسمان از بقیه ی محصولات رنو قابل تشخیصه.
        همونطور که A4 از A6 و آئودی A8 قابل تشخیصه.

        1. ارمان

          ۴ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1306 ديدگاه)

          به هر حال سلیقه من چوپان نیاز نداره هر دو ماشین رو از نزدیک دیدم و اصلا مهم نیست کدوم ماشین بیشتر میفروشه به نظر من دقت کنید به نظر من ولوو جذاب تره
          ضمن اینکه شباهت اعودی به این مقدار نیست رنو هارو هم از نزدیک فعلا ندیدم

        2. ...::: فقط لمبورگینی :::...

          ۴ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          نظرتون محترم

    3. رضا

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (169 ديدگاه)

      دوست عزیز ولو بهترین متریال ها رو بکار میبره در داخل کابین و از هر لحاظ داخلش فوق العادست به خصوص صندلی هاش که واقعا از صندلی های بنزبهتره .من خودم ولوو دارم و به هیچ عنوان شخصیت این ماشین با بنز قابل مقایسه نسیت تو اروپا اونم ای کلاس که همرو اینجا یاد تاکسی میندازه

  6. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    اصلا یه نگاه به قسمت گیر بکی ولوو بکنین یه سطح چوبی صاف بزرگ که هیچی روش نیست
    ولی انصافا کابین بنز رو نگاه کنین لامصب حرف میزنه می فهمی حرف میزنه /////

  7. mojtabaaston

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    بنز هم شورشو در اورد با این طراحی های تکراریش
    اول فکر کردم s کلاسه بعد گفتم c کلاسه
    آخر سر هم دیدم e کلاسه

    1. ELEMENTO

      ۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      چیزی نگو که نشه باور کرد.
      اولین چیزی که میبینی عنوان مقالست.
      .
      .
      میدونم منظورت این بود که شبیه هستن.
      ولی هیکل E CLASS و اس و سی کلاس خیلی فرق داره.

  8. احمد باقری

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    کلا کابین بنز در مقایسه با همه رقبا یه چیز دیگه هست، آدم کیف می کنه.

  9. GOD BLESS AMERICA

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    خداوکیلی جگوار عجب رخی داره ،
    آدم یادش میره با خریدش پول تو جیب اون وزغ هندی مهاتمارا تاتا میریزه.

    فکر کن یه کت شلوار قهوه ای هم رنگ با این جگوار بپوشی و هر جا ازش پیاده شی انقدر پرستیژ داره طرفت یادش میره از قدرت موتور بپرسه.

  10. ایرانی

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (640 ديدگاه)

    *با نام خداوند عادل*

    شاید…………
    بیشتر ولوو سوارها .. ولوو را میپسندن ….
    بیشتر بنز سوارها هم .. بنز را…..

    بعدش انتخاب بی طرفها مهم میشه…

    اینجام که صحبت کیفیت چوب میشه .. منظور این نیست که کیفیت مثلا چوب این ولوو در حد کیفیت یه تویوتا یا کیا و یا… باشه…!!!

    از قضاوت احساسی و لحظه ای ما ایرانیها متاسفم……..!!!

    ولوو در یکی دو مورد شاید کمی ساده و با کیفیت نسبتا پایین تری ظاهر شده… دیگه بعضیا دور برداشتن که این ماشین چینی شده و کلا…………..!!!!!!

    منم دوست نداشتم حتی از این نظر (مالی) ولوو بره زیر پرچم جبلی چین………. اما هیچ وقت نه ولوو را چینی میدونم…نه آمریکایی میدونستم… ولوو و هر شرکت پیشرفته اروپایی ژاپنی آمریکایی تا جایی که خودشون بتونن پیشرفت میکنن… به نسبت بودجه ای که براشون در نظر گرفته شده…

    و الا جیلی کجا …. ولوو کجا…!!!! جیلی که خودش با کمک اساسی ولوو به اینجا رسیده که یک برند با کیفیت با نام Lynk & Co معرفی کنه…..!!!!

    بیایید قضاوت کوچه بازاری نداشته باشیم…

    به امید آینده ای بهتر از بهتر…………………………

  11. سينا

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (87 ديدگاه)

    معلومه که بنز بهتره
    ولوو قابل قیاس با ژرمن ها نیست
    رقیب ولوو در اروپا رنو و پژو هستند

    1. ایرانی

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (640 ديدگاه)

      سینا ..با تفکر لندکروزی…
      خخ
      شما بر تو سایت autobild.de
      دنبال کن و ببین رقیب ولوو چیه…!!!

      1. ایرانی

        ۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (640 ديدگاه)

        سایت autobild.de ظاهرا یک سایت آلمانی است..
        کاری هم به سایتهای خود سوئد نداریم…

    2. ایرانی

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (640 ديدگاه)

      سینا
      شما برای افزایش معلومات خودت به سایت (آلمانی ) autobild.de … مراجعه کن…

    3. رضا

      ۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (169 ديدگاه)

      ولوو از قدیم ر قیب بنز بوده و تو بعضی سگمنتها قیمت ها ی ولوو رنج بیشتری داره .حداقل از روی قیمت میشه فهمیدرقیب هستن

  12. سامان

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت دوستان لطفا با احساسات خود و تعصب نظر کارشناسانی که حد اقل 1 بار این ماشین هارو مورد آزمایش قرار دادن زیر سوال نبرید – هردو مدل این خودروها خوب هستند …باید نادیده نگرفت رشت چشم گیر ولوو رو بعد از واگزاری مقداری از سهام ش به جیلی این برند درحال بازگشت دباره به زمان اوج خودش است خیلی از آپشن های امروزی رو که روی خودروهای آلمانی میبینید زمانی نوآوریهای شرکت ولوو بودن که به فراموشی سپرده شدن مخترع کمربند ایمنی آینه وسط داخل خودرو چراغ سوم ترمز که بعد ها در آمریکا و اروپا اجباری شد و بنز به اجبار این چراغ رو نصب کرد ایربگ پرده ای و … چیزهای بسیار کوچک تر مثل بخار زدای شیشه های خودرو چراغ و آلارم توجه به باز بودن کمربند ایمنی و …… اینها زمانی اتفاق افتادن که بنز به فکر حجم موتور بالا و پایین آوردن کیفیت خودرو برای بالا بردن سود و سهام شرکت بود در سال 2008 مدیر ارشد شرکت بنز گفت ما دباره کیفیت رو به بنز باز خواهیم گرداند و لی خب خیلی چیزها میگن
    همین خودرو ساز ولوو در آلمان با خودروی xc90 حاظر شد که در کنار بنز کلاس s میباخ و بی ام دبلیو سری 7 آلپینا برنده خودروی آلمان شد پس لطفا با احساس خود ………
    بنز خوبه ولوو هم خوبه
    با تشکر از پدال

  13. رضا

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    http://www.pedal.ir/%D8%A8%D9%86%D8%B2/volvo-s90-mercedes-e-class/

    این یه مقایسه منصفانست نه اینی که کاملا اشتباه و یک طرفه هست

  14. mohsen

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    یه چیزی تو هر دو ضایس
    صفحه کیلومتر
    مال بنز سینماس که اصلا فاز نمیده
    مال ولوو هم شهر فرنگه باید سرتو کنی توش بفهمی چی به چیه

  15. hakim

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من سبک قبلی طراحی بنز بیشتر دوس داشتم تهاجی تر و عضلانی تر بود و همینطور یه تفاوت محسوسی به دیگر مدل های بنز داشت اما این مدل طراحی بدنه که بیشتر شبیه به سری پنجه حس من میگه جسارت قبل نداره و دیگه یک سبک نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا