آئودیبی ام ومرسدس بنز

مقایسهٔ نسل جدید مرسدس S کلاس با آئودی A8 و ب‌ام‌و سری 7

بسیاری مرسدس بنز S کلاس که به‌تازگی نسل جدید آن معرفی شده را پرچم‌دار اصلی سدان‌های لوکس آلمانی می‌دانند اما بااین‌حال این سلطان اشتوتگارتی هنوز هم با رقبایی از سایر برندهای آلمانی یعنی آئودی و ب‌ام‌و مواجه است. هرچند هنوز مطمئن نیستیم که S کلاس جدید طراحی بهتری نسبت به نسل قبلی پیدا کرده اما شکی نیست که این سدان لوکس آلمانی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها برخوردار شده است تا همچنان سلطنت خود را بر این کلاس حفظ کند؛ اما S کلاس جدید در برابر رقبای اصلی خود چگونه خواهد بود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، مرسدس بنز S کلاس مدل ۲۰۲۱ را با آخرین نسخه از آئودی A8 و ب‌ام‌و سری ۷ مقایسه کرده‌ایم.

ابعاد

هر سه خودرو ابعاد بزرگ و فاصلهٔ محوری کشیده با تناسباتی زیبا دارند اما دراین‌بین نسل جدید S کلاس حداقل روی کاغذ بزرگ‌ترین است زیرا بیشترین عرض، بیشترین ارتفاع و بیشترین فاصلهٔ محوری را دارد اما در طول آئودی A8 کمی کشیده‌تر است. ب‌ام‌و سری ۷ از لحاظ طول و عرض کمی کوچک‌تر است اما فاصلهٔ محوری آن تنها ۶ میلی‌متر از مرسدس کوتاه‌تر است. هر سهٔ این سدان‌ها در اروپا در دو نسخهٔ کوتاه و کشیده ارائه می‌شوند اما در ایالات‌متحده فقط نسخهٔ کشیدهٔ آن‌ها عرضه می‌گردد و ابعادی که در جدول زیر مشاهده می‌کنید هم متعلق به نسخهٔ کشیدهٔ آن‌ها است.

مرسدس S کلاس

آئودی A8

ب‌ام‌و سری ۷

طول ۵,۲۸۹ میلی‌متر ۵,۳۰۲ میلی‌متر ۵,۲۶۸ میلی‌متر
عرض ۱,۹۵۴ میلی‌متر ۱,۹۴۵ میلی‌متر ۱,۹۰۲ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۵۰۳ میلی‌متر ۱,۴۸۵ میلی‌متر ۱,۴۶۷ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۲۱۶ میلی‌متر ۳,۱۲۸ میلی‌متر ۳,۲۱۰ میلی‌متر

قوای محرکه

نسل جدید S کلاس در ابتدا در ایالات‌متحده با دو موتور مختلف در مدل‌های S500 و S580 عرضه می‌شود. موتور پایه در هر سه خودرو از نوع ۳ لیتری شش سیلندر توربو است با این تفاوت که ب‌ام‌و و مرسدس از موتورهای خطی و آئودی از V شکل استفاده می‌کنند. نسخهٔ پایهٔ S کلاس ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد که از دو رقیب خود بسیار قوی‌تر است زیرا نسخهٔ پایهٔ آن‌ها یعنی 740i و A8 55 TFSI هردو تنها ۳۴۰ اسب بخار قدرت دارند. مرسدس و آئودی به‌صورت استاندارد در نسخهٔ پایه هم به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند اما ب‌ام‌و 740i در حالت استاندارد به‌صورت محرک عقب عرضه می‌شود و سیستم XDrive برای آن قابل سفارش است.

مرسدس S500

آئودی A8 55 TFSI

ب‌ام‌و 740i

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توربو ۳.۰ لیتری V6 توربو ۳.۰ لیتری I6 توربو
قدرت ۴۳۵ اسب بخار ۳۴۰ اسب بخار ۳۴۰ اسب بخار
گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
قیمت ؟ ۸۷,۴۹۵ دلار ۸۷,۷۹۵ دلار

موتور قوی‌تر S کلاس که در مدل S580 ارائه می‌شود، یک واحد ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور است. رقیب ب‌ام‌و برای این مدل، 750i با موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو خواهد بود که ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. آئودی هم با مدل A8 60 TFSI در برابر S580 قرار می‌گیرد که به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است؛ بنابراین در این قسمت، برتری به ب‌ام‌و و عنوان ضعیف‌ترین به آئودی می‌رسد؛ اما درحالی‌که هردو موتور آئودی و مرسدس از سیستم هیبریدی خفیف برخوردارند، موتورهای سری ۷ از این سیستم بی‌بهره هستند.

مرسدس S580

آئودی A8 60 TFSI

ب‌ام‌و 750i

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۵۰۰ اسب بخار ۴۶۰ اسب بخار ۵۳۰ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر ۶۶۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
قیمت ؟ ۹۹,۸۹۵ دلار ۱۰۳,۹۹۵ دلار

هم آئودی و هم ب‌ام‌و نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی را نیز برای سدان‌های پرچم‌دار خود به ترتیب با نام‌های 745e و A8 60 TFSI e ارائه می‌کنند. نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی A8 به همان موتور ۳ لیتری V6 نسخهٔ پایه به همراه یک موتور الکتریکی و یک پکیج باطری ۱۴.۱ کیلووات ساعتی مجهز است که مجموعاً ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. قوای محرکهٔ ب‌ام‌و 745e نیز از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی و یک پکیج باطری ۱۵.۱ کیلووات ساعتی با مجموع خروجی ۳۹۴ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تشکیل شده است. در پاسخ به این نسخه‌ها، مرسدس بنز هم نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی S580e را ارائه کرده است. قوای محرکهٔ این مدل از همان موتور شش سیلندر مدل S500 به همراه یک موتور الکتریکی و پکیج باطری ۲۸ کیلووات ساعتی تشکیل شده که مجموعاً ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته S580e فعلاً فقط در اروپا عرضه می‌شود اما با توجه به اینکه آئودی و ب‌ام‌و نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی A8 و سری ۷ را در آمریکا عرضه کرده‌اند، به‌احتمال‌زیاد مرسدس هم نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی S کلاس جدید را راهی بازار ایالات‌متحده خواهد کرد.

مرسدس S580e

آئودی A8 60 TFSI e

ب‌ام‌و 745e

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 هیبریدی ۳.۰ لیتری V6 هیبریدی ۳.۰ لیتری I6 هیبریدی
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار ۳۹۴ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
باطری ۲۸ کیلووات ساعت ۱۴.۱ کیلووات ساعت ۱۵.۱ کیلووات ساعت
بُرد الکتریکی ۱۰۰ کیلومتر ۴۶ کیلومتر ۵۵ کیلومتر
قیمت ؟ ۹۴,۰۰۰ دلار ۹۶,۸۹۵ دلار

در خانوادهٔ آئودی A8 و ب‌ام‌و سری ۷ نسخه‌های اسپرت و پرفورمنس هم وجود دارد که به ترتیب S8 و M760i نام دارند. S8 به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است درحالی‌که M760i از یک نیروگاه ۶.۶ لیتری V12 توئین توربو استفاده می‌کند که ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در نسل جدید S کلاس فعلاً رقیبی برای این دو مدل وجود ندارد اما مطمئناً به‌زودی مرسدس با کمک AMG مدل S63 را قوی‌تر از همیشه راهی میدان خواهد کرد تا به مصاف S8 و M760i برود. بااین‌حال، فعلاً در حال حاضر کسانی که سریع‌ترین خودروی این جمع را می‌خواهند باید سراغ پرچم‌دار دوازده سیلندر ب‌ام‌و بروند.

داخل

مهم‌ترین قسمت این سدان‌های لوکس اما داخل آن‌ها است یعنی جایی که تقریباً همهٔ ویژگی‌های تجملی و تکنولوژیک خودروهای امروزی در آن پیدا می‌شود. S کلاس جدید با یک نمایشگر لمسی عظیم ۱۲.۸ اینچی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX در میانهٔ داشبورد، سردمدار تکنولوژی در بین این سه خودرو محسوب می‌شود. از سوی دیگر، داشبورد ب‌ام‌و با صفحه‌نمایش مرکزی ۱۰.۳ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive سنتی‌ترین نما را دارد درحالی‌که آئودی A8 به دو نمایشگر مجهز است که یکی در بالا برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی قرار گرفته و دیگری در پایین برای کنترل سیستم تهویه نصب شده است.

در این خودروها اما صندلی‌های عقب از اهمیت بالاتری برخوردار است و به همین دلیل مرسدس برای مدل گران‌تر S580 پکیجی سفارشی بنام Executive Line را ارائه کرده که انواع و اقسام ویژگی‌های رفاهی مثل ماساژور، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های عقب، سیستم سرگرمی عقب با دو نمایشگر و تنظیم تهویهٔ مجزا برای هرکدام از سرنشینان عقب را به همراه دارد. این پکیج باید با پکیج Luxury Rear Seating ب‌ام‌و سری ۷ و پکیج Executive Plus آئودی A8 رقابت کند که هردو سطح مشابهی از راحتی و تجمل را برای صندلی‌های عقب سدان‌های پرچم‌دار ب‌ام‌و آئودی به همراه دارند. S کلاس جدید همچنین مثل دو رقیب خود از طیف بسیار گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده برخوردار است که شاید مهم‌ترین آن‌ها تکنولوژی رانندگی نیمه‌خودکار سطح سه باشد.

کدام سدان پرچم‌دار آلمانی را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
Car & DriverCarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. بنیامین

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (224 ديدگاه)

    داخل بی ام وه دیگه خیلی تکراریه

    موافقم 139
    مخالفم 33
  2. AMG_S73///

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    صد درصد s class

    موافقم 77
    مخالفم 28
  3. مهدی موتورز

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    همون بنز خوشگل تره?????

    موافقم 82
    مخالفم 32
  4. Amir

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (730 ديدگاه)

    من که عاشق این S کلاس شدم به نظرم این طراحی جدید با اینکه خیلی با نسل قبل که فوق العاده بود فرق داره اما به شدت جذاب و مدرنه?

    موافقم 77
    مخالفم 23
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    آخه یه مشکلی هست اینه که اصلاً قضیه بنز S با همه متفاوته و کلاً همه رقبا میدانند اگر رقابتی عم هست ، برای دومی هست در برابر S کلاس .

    به نظر من سری ۷ و A8 ، حتی رقیب W222 هم نیستند ، چه برسه W223 که از تکنولوژی‌های اختصاصی و جدید استفاده کرده .

    در نظر بگیرید من نمیگم سری ۷ و A8 خوب نیستند ، اتفاقاً بی‌نظیرند ، اما بنز و دنیای شخصیتی و کلاس بنز دست‌نیافتنی و خاص خودش هست که اصلاً این اعتبار را با هیچ پولی در دنیا نمی‌توان خرید ، چه برسه کسی که بخواد با این کلاس بنز رقابت هم بکنه .

    موافقم 84
    مخالفم 68
    1. SRT

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (625 ديدگاه)

      زیاده روی کردی

      موافقم 21
      مخالفم 13
  6. زیزیگولو

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    ﺁﺋﻮﺩﯼ یکی از برندای خیلی خوب آلمانی و همینطور یکی از بهترین برندای دنیاست ولی کلاسو رتبه مرسدس و بی ام و بالاتره

    موافقم 53
    مخالفم 20
  7. سورنا

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    انصافا بنز یه سرو گردن بالاتره لامصب تو همه چی حتی اسم و برند …

    موافقم 59
    مخالفم 38
  8. JDM

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    درد پیتر فایفر و برونو ساکو بخوره تو سره واگنر با این طراحیش
    چه بلایی سره طراحی اس کلاس اورده لعنتی

    موافقم 27
    مخالفم 47
    1. مهزیار

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (444 ديدگاه)

      احسنت
      همچنین درد و بلای بنگل بخوره تو سره هویدونگ

      موافقم 19
      مخالفم 18
      1. JDM

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (307 ديدگاه)

        به نظر من بنگل اصالت bmw بود

        موافقم 20
        مخالفم 10
  9. AlK

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (16 ديدگاه)

    بنز، الماسیه که جواهرات دیگه در مقابلش ارزون به نظر میان…

    موافقم 44
    مخالفم 26
  10. دی جی70

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (420 ديدگاه)

    کابین بنز جلو ماشین bmwپشت ماشین ائودی موتور 750بی ام و

    موافقم 13
    مخالفم 31
    1. AMH-mc20

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      اره موتور v12 داره بی ام و خیلی خوبه

      موافقم 15
      مخالفم 6
  11. مهزیار

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (444 ديدگاه)

    با اینکه افتضاحه طراحیش ولی هنوز یه سر و گردن بالاتر از رقباست

    موافقم 11
    مخالفم 35
  12. NISSAN GTR SOLTAN

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    اس کلاس سلطان واقعی این سگمنته
    حتی نسل قبل اس کلاس w222 هم از رقبا یه سر و گردن بالاتره
    بی ام و سری ۷ دیگه کابینش واقعا تکراری شده و کابینش بیشتر به یه سدان پرفورمنس اسپرت میخوره تا یه سدان لوکس
    کابین این نسل جدید اس کلاس یه مقدار انتقاد بهش وارده ولی کابین نسل قبل اس کلاس w222 یه شاهکار بود و واقعا از رقبا چند پله بالاتر بود مخصوصا با اون soft light های زیباش و هم چنین غربیلک فرمونش که واقعا یکی از زیباترین هاست

    قبلا هم گفتم اس کلاس جدید رو نمیتونم دوست نداشته باشم ولی برام راضی کننده هم نیست
    بهترین اس کلاس تاریخ S65 W221

    موافقم 16
    مخالفم 21
  13. Sina

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    انتخابم A8 هست.
    ولی به نظرم رقیب اس کلاس رولزرویس و بنتلی هستن نه این دو تا

    موافقم 20
    مخالفم 29
    1. Hadi

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2197 ديدگاه)

      انتخاب من s کلاسه…
      ولی سری ۷ و A8 هم خیلی خوبن?
      مخصوصاً m760li

      موافقم 21
      مخالفم 3
  14. ماکان

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . خدا کنه که بی ام و سری ۷ و آئودی A8 را در نسل بعدی شان قوی ترین نسخه ی شان را از نوع پلاگین هیبرید یا تمام الکتریکی بسازند و تولید انبوه کنند . در ضمن انشاالله که نسخه ی اصلی بی ام و M7 و نسخه ی RS8 آئودی را هم در نسل بعدی بی ام و سری ۷ و آئودی A8 به صورت پلاگین هیبرید یا تمام الکتریکی و با مجموع قدرت حد اقل 850 اسب بخار بسازند و تولید انبوه کنند .

    موافقم 8
    مخالفم 8
    1. ماکان

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (788 ديدگاه)

      هرچه تنوع نسخه های مختلف خودرو ها بیشتر باشد بهتر است . بنده خودم اگر که به یاری خدا نسخه ی RS8 آئودی و M7 بی ام و را در نسل بعدی شان یا حتی در دو نسل بعد از نسل فعلی شان با مشخصات دلخواه خودم بسازند و تولید انبوه کنند ، خودم به شخصه مانند برخی افراد دیگر انشاالله یکی از خریداران قطعی این دو خودرو خواهم بود البته اگر که به یاری خدا جوری هم باشد که هردوی شان دکمه و سیستم تنظیم ارتفاع خودرو را هم داشته باشند .

      موافقم 12
      مخالفم 5
  15. حسن

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    بنز قاعده رو به ب ام و باخته حالا طرفداراش هی ماله کشی کنندفایده ای به حال این برند نگونبخت ندارد

    موافقم 22
    مخالفم 46
    1. AMG_S73///

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      هع
      مارو خوب خندوندی
      اینجا این حرفو بزنی اشکال نداره اما جای دیگه این حرفو نزن مسخرت میکنن

      موافقم 33
      مخالفم 16
    2. محمدهادی

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      ????

  16. َAlireza

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (754 ديدگاه)

    استایل بدنه به ترتیب بی ام و بنز آیودی
    طراحی داخلی آیودی بنز بی ام و
    طراحی خارجی بنز بی ام و آیودی
    بنز اگر طراحی داخلی و نمای عقبش درست طراحی میشد بی نقص بود مخصوصا نمای داخلی رو آدم نمیشه کنار بیاد چون همش جلو چشمته

    موافقم 6
    مخالفم 12
  17. ارشیاsvj

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    چه قد همشون زشتن!!!!?????

    موافقم 7
    مخالفم 32
  18. Bilbo

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (516 ديدگاه)

    نمای جلو آئودی
    نمای جانبی ب‌ام‌و
    نمای عقب ب‌ام‌و
    زیبایی کابین آئودی
    تکنولوژی مرسدس

    نسل قبل مرسدس اگه بود تو نمای عقب و زیبایی کابین و شاید نمای جلو انتخابش میکردم. عالی بود اون نسل، عالی

    موافقم 8
    مخالفم 21
  19. AMH-mc20

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2097 ديدگاه)

    کلا با هیچ کدوم حال نکردممدل های اسپرت هاشون خیلی قشنگ ترت

    جلو بنز عقب بی ام و کابین آئودی موتور هم بی ام و

    موافقم 8
    مخالفم 14
  20. net

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3404 ديدگاه)

    ایودی a8 در حال حاضر زیباترین و بهترین سدان لوکس جهان هست

    موافقم 11
    مخالفم 22
  21. مک وال

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (217 ديدگاه)

    به نظرم بهترین انتخاب آئودی A8 است.
    طراحی خارجی آئودی خیلی جذابتر و دلنشین تر و لوکس تر از اس کلاس است. بی ام و هم که جلوپنجره اش اصلا جذاب نیست.

    موافقم 9
    مخالفم 12
  22. Khosrow

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    بقیه پیش اس کلاس مثل تاپوزک میمونن / به خدا که اگه غیر از اس کسی چیز دیگه برداره / میگن دیگه ..

    موافقم 8
    مخالفم 9
  23. محمد

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (28 ديدگاه)

    واقعا غول مرسدس یه چیز دیگه اس

    موافقم 4
    مخالفم 5
  24. محمدهادی

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    عظمت رخ جلوی بی ام و یه چیز دیگست
    استحکام و تنومندی رو به بینندش القا میکنه
    کلا نمای ظاهر بی ام و
    ظرافت داخلی بنز
    باز هم بماند که از شدت مرغوبیت و کیفیت مواد بکار رفته تو کابین بی ام و به وجد خواهی آمد
    آئودی هم هیچی
    البته درمقابل این دو غول
    فقط ای کاش توی اروپا زندگی میکردیم براحتی از نزدیک با این جواهرات ساخت بشر آشنا میشدیم
    خسته شدیم انقد برای جستجوی جزئیات روی عکسا زوم کردیم
    دیگه بسته!!!

    موافقم 9
    مخالفم 4
  25. فرشاد

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    طراحی جلو بی ام و اثر چنگ چونگ 5 ساله از چین
    ائودی اینجا طراحیش اصیلتر از بقیه بنظر میرسه

  26. Amir Nikan

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همه من خودم طرفدار دو آتیشه بنز هستم به نظر کلا تمام برند های خودرویی با کارخانه هایشان کلا پوچ هستند فقط بنز من عاشق اون بنز اس کلاس w222 هستم هیچ خودرویی توی این کره خاکی وجود نداره از نظر ابهت ، ظاهر جذاب ، پیشرانه فوق العاده ، امکانات بسیار بسیار زیاد ، سرعت و شتاب عالی مخصوصا تو مدل amg s63 ، بتونه با بنز اس کلاس w222 رقابت کنه یک ماشین عالیه مطمئن باشین چه آئودی چه بی امو چه بنتلی چه رولز رویس توان رقابت با بنز اس کلاس w222 رو ندارند در کل من عاشق و طرفدار دو آتیشه بنز مخصوصاً w222 هستم اما راستشو بخواهین این طرفداریه من در مورد نسل جدید این اس کلاس یکم سست شده اگه راستشو بگم من این نسل جدیدو دوست ندارم ابهتشو از دست داده اگه به اس کلاس w222 توجه کنین به طراحی داخلیش که مرغوب ترین چوب و چرم به کار رفته واقعا محشره اوساعت انالوگ عقربه ای درکناره دریچه های تهویه نوستالژیک و اونم در کنار مانیتور عریض و بزرگو پیشرفته نشان می داد که زمان گذشته رو به حال وصل می کنه اخه در سنت بنز اینه که در عین تکنولوژیک بودن سنت قدیمی و اصالتشو حفظ می کنه اما این مورد در نسل جدید نه تنها وجود نداره بلکه کاملا اصالتشو از دست داده اون ابهتشو اصلا نداره من بین این سه تا به بی ام و 750Li رای می دم اما اگه تو این رقابت بنز w222 وجود داشت به بنز w222 رای می دادم
    ممنون

    موافقم 1
    مخالفم 2
  27. سستو المنتو سربی

    ۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به زعم بیشتر ناظران و کارشناسان طراحی خارج و داخل بنز اس ۵۰۰ سردرگم و گیج هست
    جلو پنجره تکراری و خنثی چراغهای عقب بی ربط به کلاس و سگمنت ایک ماشین و حذف بیشتر ادوات فیزیکی داخلی جلو داشبو و جایگزینی سرد بی روح دیجیتالی و بیگانه با این خودرو در واقع افراط ،در این مسعله کسی با کابین مدرن مشکلی نداره نه به این صورت فعلی …..تلفیقی از هنر کالسیک و مدرن که قطعا بیشتر به دل مینشست

  28. Blak tiger

    ۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (569 ديدگاه)

    این مقایسه خیلی جذابیه
    از نظر من این طراح بیشرف اصالت و لوکس بودن رو از بنز گرفته اگه داخل بنزو نگاه کنینین این ۲۰۲۱ یکش مفت نمی ارزه دلم می خواد گریه کنم خیلی صاف و بی زرق و برق شده و بجای کلی چیز لوکس یه مشت تبلت و صفحه گذاشتن ولی بنز بی ام و اصالتشون رو هنوز از دست ندادن البته بی تم و هم جلو پنجره هاش زیادی بزرگ شده اما به بدیه بنز نیسن بنز یه سال قبل واقعا امپراطوری می کزد ولی الان با این طرح سگی شده مثل ماشینای چینی برقی اگه ما نخوایم اصالت رو فدای تکنولوژی کنیم باید کی رو ببینیم
    آئودی لعنتی هم مثل همیشه کابینش لوکس و بی نظیره طوری که ادم چشاش برق میزنه از دیدن این همه جلال و شکوه ولی خب بیرونش یه خورده جعبه ایه
    که از لحاظ زیبایی بیرون بی ام و بهتر از بقیه هست و حس یه سدان فول سایز لاکچری و لوکس رو منتقل میکنه

  29. حسام

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    از نظر پرفورمنس بی ام وه سری 7 750i خیلی خوبه ،
    این بی ام وه سری 7 750i با همین قدرت بیشترش نسبت به اون دوتا رقیبش منو غافلگیر کرد و خوشم اومد ازش ،
    طراحی جلو : مرسدس بنز کلاس S مخصوصا با اون لوگویی که روی کاپوتش داره و حس خوبی به آدم دست میده وقتی که توی ماشین میشینه و بهش نگاه میکنه. ولی باز هم سلیقه ای هست ،
    طراحی بغل بی ام وه سری 7 که خیلی عضلانی ماشین رو نشون میده . باز هم سلیقه ای هست ، بخش عقب هم آئودی که من از بچگیم چراغ های پیوسته رو توی ماشین ها دوست داشتم ، باز هم سلیقه ای هست ، داخل سری 7 یکم تکراریه شبیه مدل های قبلیشه و فقط صفحه کیلومترش عوض شده ولی بدم نیست ، ولی این مانیتور بزرگی که توی بنز کلاس S تو بخش جلوش هست بده ، چون آدم هنگام رانندگی ممکنه حواسش به این مانیتور پرت بشه ولی در آینده این طراحی ممکنه برات عادی بشه ، باز هم سلیقه ای است ،طراحی داخل نسل قبلیش خوب بود ، ای کاش توی این نسل بنز کلاس S : داخلش همون نسل قبلی میبود و فقط بیرونش اینجوری می بود ، من راضی می شدم ، آئودی A8 هم داخلش خوبه و زیاد شلوغ نیست به نظرم ، تنها چیزی که آئودی A8 داشت و خوشم اومد ازش ، باز و بسته شدن دریچه های تهویه اش بود که از اون جای چوبی میومد بیرون و می رفت ،لوکس بودن به نظرم اول بنز کلاس S – بعد آئودی A8 و بی ام وه سری 7 – از لحاظ کیفیت سواری – بنز کلاس S نرم ترین سواری را دارد و کمی قابلیت های اسپرتی رو هم دارد – بی ام وه سری 7 سواریش اسپرت هست که برای یسریا شتاب مهمه میتونن سری 7 رو انتخاب کنن ، آئودی A8 سواریش ترکیبی از بنز کلاس S و بی ام وه سری 7 هست. توی بخش کیفیت ساخت هم هر سه فوق العاده هستند ، الان که دارم فک می کنم : انتخاب کمی سخت شد و نمیدونم کدومشون بهتره ، ولی هر سه تاشون خوب هستند و هر کدومشون شخصیت های جداگانه ای دارند برای خودشون . ولی سلیقه ای هستش و باید خودت ببینی که از ماشینت چی میخوای ، نسل قبلی بنز کلاس S یعنی همون W222 خیلی طراحی خوبی داشت و هر سال پر فروش ترین سدان فول سایز جهان بودو پرفورمنس خوبی هم داشت ، الان هم بنز کلاس S ، یعنی همین W223 هم پرفورمنس خوبی داره و کسی رو نا امید نمیکنه . من خودم نمیدونم از بین این سه تا کدومشونو انتخاب کنم . خیلی انتخاب سخته .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا