پرچمدار مرسدس بنز E63 AMG S به یک نیروگاه ۶۱۰ اسب بخاری V8 و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز شده است اما آیا میتواند بهترین باشد؟
این قدرتمندترین مرسدس بنز E کلاس تاریخ است. این همچنین یکی از سریعترین و پیچیدهترین سدانهایی است که تاکنون ساخته شده است؛ بنابراین میتوانید تصور کنید که E63 AMG جدید حتی در برابر بامو M5 و آئودی RS هم یک سلاح قدرتمند و نابودگر است. E63 AMG جدید در دو نسخهٔ معمولی و S ساخته میشود. نمونهٔ اول ۵۶۵ اسب بخار قدرت دارد درحالیکه مدل S دارای قدرت عظیم ۶۱۰ اسب بخار قدرت است که نمونهٔ مورد آزمایش ما هم از همین نوع است.
هر دو مدل E63 مجهز به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو هستند که بسته به مدل، ۷۵۰ نیوتن متر یا ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. تمامی مدلها بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک هوشمند 4Matic+ آامگ هستند و گیربکس جدید ۹ سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه هم وظیفهٔ انتقال نیرو به چرخها را بر عهده دارد. قیمت E63 از ۷۵ هزار پوند آغاز میشود و به ۸۳ هزار پوند برای مدل S میرسد.
E63 با وزن ۱۹۵۵ کیلوگرم ادعا کرده است که میتواند ظرف فقط ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست یابد درحالیکه مدل S در این بخش یکدهم ثانیه سریعتر است. حداکثر سرعت این موشک زمین به زمین آلمانی هم بهصورت الکترونیکی بر روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است اما میتوان پکیج اختیاری «De Limit» را سفارش داد که در این صورت حداکثر سرعت خودرو به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت افزایش پیدا میکند که البته هنوز هم محدود شده است.
پیشرانهٔ V8 توئین توربوی این خودرو مجهز به سیستم غیرفعالسازی سیلندرها است که در حالت رانندگی کامفورت (راحت)، چهار سیلندر از هشت سیلندر موتور را غیرفعال میکند که این امر به رسیدن به مصرف سوخت ۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر کمک میکند. E63 تنها ۱۹۹ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر تولید میکند که عددی بهواقع فوقالعاده برای ماشینی است که چنین قدرت و گشتاور عظیمی دارد.
در هنگام حرکت بسته به حالت رانندگیای که انتخاب میکنیم، E63 دارای طیف گستردهای از تواناییها است. منو حالات رانندگی گوناگون این ماشین متشکل از راحت، اسپرت، اسپرت پلاس، مسابقه و شخصی است که در آخری راننده میتواند هر ترکیبی از تنظیمات را که دوست دارد برای فرمان، دریچهٔ گاز، اگزوز، تعویض دنده و حتی مداخلهٔ ESP انتخاب کند؛ اما صرفنظر از هر حالت رانندگی که انتخاب کنید، E63 دارای صندلیهای بزرگ، فرمان دوستداشتنی، کیفیت ساخت درجهیک و فضای کاملاً مناسب عقب و جلو است.
فقط با فشردن یک دکمه، E63 AMG S را میتوان از یک سدان لوکس و راحت که سواری آرامی مانند یک E220d دارد، تبدیل به یک سوپرسدان فوقالعاده سریع کرد که پاسخ دریچهٔ گاز آن فوری بوده، اگزوز وحشیانهای دارد و شتاب بیرحمانهای را ارائه میکند. همچنین هدایت و متوقف کردن این غول ژرمن هم بسیار با دقت و ستودنی انجام میگیرد. در هر حالتی غیر از حالت راحت و خصوصاً در حالت مسابقه، این خودرو هندلینگ بسیار عالی و تیزی دارد که برای سدانی با وزنی نزدیک به ۲ تن واقعاً قابلتوجه است.
شاید مهمترین بخش E63، حالت جدید دریفت باشد که از طریق منوی داینامیک قابل تنظیم است. سازنده میگوید این حالت فقط باید در پیست استفاده شود تا جایی که حتی نمایندگان مرسدس بریتانیا اعلام کردهاند که ممکن است اگر مالک حالت دریفت را در جادههای عمومی فعال کند، در صورت تصادف، سازمانهای بیمه خسارات را پرداخت نکنند.
اما صرفنظر از این موارد، زمانی که حالت دریفت فعال گردد، E63 کاملاً دیفرانسیل عقب میشود، کنترل کشش خاموش شده و گیربکس هم در حالت دستی قرار میگیرد. در این حالت، E63 S به یک خودروی وحشی و دیوانهٔ واقعی تبدیل میشود؛ اما بااینوجود در حالت دریفت هنوز هم کشش و چسبندگی شگفتآوری وجود دارد که از نابود شدن لاستیکهای عقب جلوگیری میکند.
نتیجه
E63 AMG پیشرفتهترین سدان سریع در جهان است و قطعاً یکی از بهترین رانندگیها را ارائه میکند. در نسخهٔ معمولی یا S، پرچمدار خانوادهٔ E کلاس تواناییهای فراوانی را به همراه عملکرد خارقالعاده، یک شاسی بسیار خوب، بالاترین حد کیفیت ساخت و سواری شگفتآور درآنواحد ارائه میکند. همانطور که مرسدس بنز ادعا میکند، این خودرو واقعاً مانند یک جت شخصی بر روی چهارچرخ است؛ بنابراین پس از رانندگی با مرسدس بنز E63 AMG S مدل ۲۰۱۷ میتوان اعتراف کرد که این خودرو نهتنها پیشرفتهترین سدان اسپرت دنیا است بلکه در حال حاضر بهترین است.
Mercedes Benz E63 AMG S 2017 | |
قیمت | ۸۳ هزار پوند |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۳.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۰ کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۱ لیتر در صد کیلومتر |
تولید آلایندگی | ۲۰۷ گرم در هر کیلومتر |
reza
۱۵ آذر ۱۳۹۵ینی زبونم بند اومد…
امپراتور لامبورگینی
۱۵ آذر ۱۳۹۵ینی آخرشه لاکردار…
الف.ی
۱۵ آذر ۱۳۹۵واقعا من اگه روزی پول داشته باشم،انتخاب اول من تو سدان ها همین ماشین خواهد بود.البته تو یک جا خوندم شتاب نسخه S فقط 3.1 ثانیه هست .حالا راست یا دروغش با منبع.
Mehrbod
۱۵ آذر ۱۳۹۵http://www.aparat.com/v/5iAsX
joojoo
۱۵ آذر ۱۳۹۵اون 0 -60 مایل هست که 3.1 ثانیس
البته همونو یه جا خوندم 3.2 حالا چه فرقی میکنه.
وقتی مورسیه لاگو 640 رو تو شتاب اولیه میگیره یعنی یه شاهکار وحشی
فکم افتاده رو پام
امپراتور لامبورگینی
۱۵ آذر ۱۳۹۵مورسیه لاگو ماشین سال 2000 هست. ( طراحی سال 2000 عرضه 2003 )
E63 واقعا یک شاهکاره
اما تو با مقایسش باماشین 16 سال قبل در واقع بهش توهین کردی.
.
مورسیه لاگو اینجور سیستم کنترل کشش و هرزگردی و همینطور گیربکس 9 سرعته ی دوبل کلاچ نداشت. قدرتش هم فقط 30 اسب ازین بیشتر بود. گشتاورش هم 250 نیوتن متر کمتر ….
علم ثانیه به ثانیه پیشرفت میکنه . ماشین امسال نسبت به پارسال 100برابر بهتر میشه چه برسه به 16 سال قبل.
Erfan
۱۵ آذر ۱۳۹۵دوست عزیز jojo…
اینا اصلا توی یک کلاس نیستند…
این سدان هست اون سوپر اسپرت کار هست….
هیچ ارتباطی به هم ندارند..
فرشاد سجادیان
۱۵ آذر ۱۳۹۵بهترین مثال از ترکیب لاکچری، قدرت و قیمت مناسب (در سطح خودش) بدون شک همین E63 AMG S هست، از طرفی چاشنیهای لوکس S کلاس تا حد زیادی بهش اضافه شدن، از طرفیم عملکردی در حد یه سوپر اسپورت متوسط رو به بالا رو داره. جدا از تعصب، ایشون در حال حاضر کاملترین خودروی خانوادگی بازار هستن.
آریا
۱۵ آذر ۱۳۹۵یه سدان اسپرت تمام عیار که اگه راننده حالت کامفورتو انتخاب کنه میتونه آسایش و آرامش یه مرسدسو داشته باشه
عالی
hamid_hk
۱۵ آذر ۱۳۹۵این خیلی خوبه. یعنی اگه من یه دونه از اینا داشته باشم 10 سال نگهش می دارم. خدایا خودت یکی یه دونه از اینا برا یوزرهای سایت پدال قسمت کن.
pooriya
۱۵ آذر ۱۳۹۵بی صبرانه منتظر ب ام و ام ۵ هستیم پاسخ کوبنده ب ام و چه خواهد بود؟؟
امپراتور لامبورگینی
۱۵ آذر ۱۳۹۵و همینطور Audi RS5 و S4…
بنزما
۱۶ آذر ۱۳۹۵Auidi a6 هم کلاس این ماشین میشه نه a4
MPH
۱۵ آذر ۱۳۹۵نمیتونم چیزی بگم،آخه زبونم بند اومده
تا چند وقت پیش فقط سوپراسپرتای وحشی شتاب زیر 4 ثانیه داشتن
MPH
۱۵ آذر ۱۳۹۵راستی
THE BEST OR NOTHING
امپراتور لامبورگینی
۱۵ آذر ۱۳۹۵آلمانیش
Das beste oder nichts.
A4
۱۵ آذر ۱۳۹۵بی تردید این بهترین سدان اسپرت دنیا نیست ..
فقطm5 بهترین سواری ، هندلینگ و چابکی
نویدی
۱۵ آذر ۱۳۹۵زیاد جذاب و لوکس به نظر نمیرسه…من M5 و پانامرا و آئودی RS7 رو ترجیح میدم.
امپراتور لامبورگینی
۱۵ آذر ۱۳۹۵گفتی RS7 و دیوونم کردی
یک ایرانی
۱۵ آذر ۱۳۹۵همشون عالین ولی اینم خیلی خوبه آئودی آر اس هفت که شاهکار هنریه من اونو و با هیچ اتومبیلی عوض نمیکنم با هیچ اتومبیلی
رامین
۱۵ آذر ۱۳۹۵واقعا کارشون درسته.
Omid622
۱۵ آذر ۱۳۹۵چه حالی میده با یک سدان که پنج نفر سواری داره با این قدرت وحشتناک با سوپر اسپرت های دو نفره کل کل بندازی من که اینو ترجیح میدم
Erfan
۱۵ آذر ۱۳۹۵دوستای آلمانی باز…
نمیدونم آیا با این فکر این که برابوس یه دستی به سر این هیولایی وحشی لوکس بکشه شما هم سرتون گیج میره آیا؟
وایییییی خدا…
لامصب مثل این میمونه که ی دست لباس داشته باشی هم باهاش بری ورزش هم بری خیابون هم بری دعوا هم بری میهمونی!!!
The Best or nothing…
MPH
۱۵ آذر ۱۳۹۵دقیقا همینه
هم میتونی باهاش بری پیست و یه لپ تایم خوب بزنی
میتونی تو یه مهمونی بزرگ و مهم خیلی شیک و باوقار شرکت کنی
میتونی با خانواده بزنی به جاده و بری سفر
هرگاهم حالت خوب نبود دکمه دریفت کلی آدرنالین برات ترشح میکنه
omid
۱۵ آذر ۱۳۹۵البته که این بنز خیلی پیشرفته و در نوع خودش شاهکاره، اما بزار بی ام و M5 جدید دربیاد تا بعد معلوم شه پیشرفته ترین سوپر سدان لوکس دنیا از کدام برند خواهد بود ؟! Eکلاس ، M5 ، آئودی A6 ، کادیلاک CTS یا ….
Saied
۱۶ آذر ۱۳۹۵اینکه این ماشین عالی هستش بحثی نیست؟
ولی منظور نویسنده اینه که از پانامرا توربو اس هم پیشرفته تره؟ یا از s65 هم بالا تره؟؟؟
فکر کنم یکم با اغراق نوشتن که پیشرفته ترین سدان هست.
Ehsan
۱۶ آذر ۱۳۹۵ظاهرش خیلی تکراریه
خصوصا باید طراحی کابینشو تغییر بده
کلا طراحی های بنز و بی ام و جدیدا چنگی به دل نمیزنه
Mercede kaviani
۱۶ آذر ۱۳۹۵با درود به دوست عزیز امیر دهقان
وسپاس از مطلب خوب شما
با پوزش چرا مرسدس غیر از مدل اس سدان رادیاتور کلاسیک را ندارد جای رادیاتور کلاسیک مرسدس که روی ان ستاره مرسدس باشد در کلاس ایی وسی خالی است
با سپاس از پاسخ و راهنمای شما
دوستدار شما مرسده کاویانی
احمد باقری
۱۶ آذر ۱۳۹۵کابینش که حرف نداره، در نوع خودش، بهترینه.
مهدی
۱۸ آذر ۱۳۹۵M5 جدید اگه بیاد و قدرتش از E63 AMGs کمترم که باشه اسپرت تر و جذاب تر خواهد بود . با این قدرت بازم پیرمردیه .هر کاری که بکنه بازم پیر مردیه.
شهرام
۹ شهریور ۱۳۹۶چه جالب پراید من با موتور ۱۳۰۰ در شهر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ لیتر میسوزونه یعنی از این ماشین با این موتور بیشتر مصرف میکنه حالا بماند وزنش هم ازنصف این کمتره فقط ادعا داریم اینم بخش بزرگی از دستاوردهای ***ماست