جیپلندروور-رنجروورمرسدس بنز

نبرد آفرود جالب میان دیفندر، رانگلر و G کلاس

به‌طورمعمول از کارواو مسابقات درگ را می‌بینیم که با دود لاستیک و غرش پیشرانه‌ها همراه است اما در ویدئوی جدید مت واتسون از هیچ‌کدام از این‌ها خبری نیست زیرا این بار بجای برگزاری مسابقهٔ درگ بین خودروهای قدرتمند در مسیر آسفالت، سه آفرودر شامل جیپ رانگلر، لندروور دیفندر و مرسدس بنز G کلاس در مسیری خاکی و ناهموار به چالش آفرود دعوت شده‌اند. این ویدئو درواقع یک آزمایش آفرود هوشمندانه و جامع میان این سه خودروی شناخته‌شده است و بسیار توانمند است. سه خودرو اندازه‌ای نزدیک به هم دارند و با قدرتی از ۲۴۰ اسب بخار در لندروور تا ۲۷۲ اسب بخار در جیپ و ۲۸۶ اسب بخار در مرسدس، از لحاظ پرفورمنس هم تقریباً در یک سطح قرار می‌گیرند.

اولین چالش میان این سه خودرو مسابقهٔ سرعت در یک مسیر سربالایی است. برای این مسابقه، هر سه خودرو در حالت Low قرار می‌گیرند و تا میانه‌های شیب شانه‌به‌شانهٔ یکدیگر بالا می‌روند اما در ادامه جیپ عقب می‌ماند و لندروور مرسدس تقریباً هم‌زمان به پایان مسیر می‌رسند. البته آفرودرهای سرسخت به سرعت توجهی ندارند و بنابراین مسابقه‌های بعدی می‌تواند جالب‌تر باشد. برای چالش بعدی هر سه خودرو دوباره به‌صف شدند اما این بار آخرین خودرویی که از شیب پایین برود پیروز می‌شود. هدف از این رقابت آزمایش سیستم‌های کنترل پایین رفتن از سراشیبی‌ها بود زیرا در اینجا راننده‌ها نمی‌توانستند از ترمز استفاده کنند. این بار طرفداران جیپ خوشحال شدند چون رانگلر بهتر از دو خودروی دیگر عمل کرد.

در این ویدئو رقابت‌های دیگری شامل چندین چالش در مسیرهای آفرودی خشن هم برگزار می‌شود که می‌توانید آن‌ها را خودتان مشاهده کنید. برای تعیین برندهٔ کلی رقابت، در هر چالش به خودروها بین ۱ تا ۳ امتیاز داده می‌شود و شاید کمی عجیب باشد که ببینید نهایتاً کدام خودرو پیروز خواهد شد. ممکن است برخی با این نتیجه موافق نباشند زیرا خودروی پیروز نتوانست در یکی از چالش‌ها شرکت کند درحالی‌که دو خودروی دیگر آن‌را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

مشخصات فنی

 

جیپ رانگلر روبیکان

لندروور دیفندر

مرسدس G350d

پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو بنزینی ۲ لیتری I4 توربودیزل ۳ لیتری V6 توربودیزل
قدرت ۲۷۲ اسب بخار ۲۴۰ اسب بخار ۲۸۶ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۴۳۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۰۳۴ کیلوگرم ۲۲۴۸ کیلوگرم ۲۳۷۶ کیلوگرم
قیمت ۴۹,۴۰۴ پوند ۵۲,۱۱۰ پوند ۹۴,۰۶۵ پوند

آپارات:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. Amin

    ۲۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (119 ديدگاه)

    انتخاب برای این سطح قدرت جیپ تا ۴۰۰ اسب لندرور و بالاتر جی کلاس

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. پدر خودروسازی جهان

      ۲۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (44 ديدگاه)

      یعنی با وجود G کلاس افسانه ای همه باید برند تو افق محو بشوند
      هم سریع ، هم زیبا ، هم آفرودر ، هم لوکس هم با پرستیژ ، هم گرون و …..
      تازه اینجا هم که به آب خوردن رقبا را شکست داد

      موافقم 7
      مخالفم 12
      1. پدر خودروسازی جهان

        ۲۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (44 ديدگاه)

        اما به نظرم لندروور برای آفرود بیشتر از مرسدس استفاده بشه ، و وقتی ظاهرش را میبینم قشنگ میتونم اجدادش را به یاد بیارم
        واقعا خاص و زیبا مونده
        البته خیلی هم به جیپ احترام می زارم
        ولی بعد از مرسدس انتخاب من لندروور هست

        موافقم 9
        مخالفم 4
        1. MR.JJ

          ۲۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (109 ديدگاه)

          واقعا چرا همیشه ضعیفترین مدلهای هر خودرو را تست می کنید
          تا حالا همیشه مدل g350d را با رانگلر یا دیگر رقبا قیاس کردید و برخی فکر می کنند جی کلاس بیخود گرونه و پول برند میگیره و …
          جرعتشو دارید G63 AMG بیاورید خدا را شکر که رانگلر هم از مدل وی هشت رونمایی کرد والان میتواند با جی کلاس مقایسه شود

          موافقم 2
          مخالفم 2
      2. Hadi

        ۲۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        انتخابم از بین ین یه بزرگوار بدون شک G کلاسه ?
        درسته که خیلی گرونه ولی بازم عشقه ?
        بعد G کلاس هم دیفندر بعدشم رانگلر…

        موافقم 5
        مخالفم 2
    2. یانکی

      ۲۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      پدال عزیز چرا انقدر دنبال تخریب ماشین آمریکایی هستی.چرا تمام برنامهای احمقانه این مردک مت واتسن رو پوشش میدی ولی درگها و آفرودهای اصولی رو نه.مت واتسن دقیقا مخالف ماشین آمریکایی هست و تو برنامهاش تقریبا از آمریکاییها استفاده نمیکنه.هر وقتم بیاره مثل همین برنامش در صدد تخریبشونه.اگر فیلم رو ببینید تنها ماشینی که سه لنگ نمیشه جیپه.یا تو شتاب گیری تو شیب رو به بالا دوربین از زاویه مخالف نشون نمیده که جیپ چجوری حرکت میکنه.یعنی تو شتاب با قدرت بیشتر لاستیکهای چسبنده تر تو خاکی از دیفندر شکست میخوره.درگ جدیدش بین موستانگ بولیت و لکسوس ببنید که چجوری دندهای موستانگ رو عوض میکنه قشنگ مشخصه یا تعویض دنده بلد نیست یا از عمد اینکار رو میکنه.پدال دست از این جبهه گیریت بر علیه آمریکایی بردار.

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. پدر خودروسازی جهان

        ۲۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (44 ديدگاه)

        یانکی چته ؟ این آقای مت واتسون در بریتانیا زندگی میکنه ، در نتیجه زیاد خودرو آمریکایی فوق‌العاده در محل زندگی ایشون یافت نمیشه یا اگه بشه در چند نسخه محدود
        شما هم اگه ناراحتی خب این جور ویدئو ها را نبین

        موافقم 3
        مخالفم 5
      2. akrh78

        ۲۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1359 ديدگاه)

        تعویض دنده های موستانگ رو موافقم
        قشنگ سر دل استراحتی دنده عوض میکرد
        لکسس 20 متر نزدیک میشد هر بار

  2. ツSAMURAIツ

    ۲۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    دیفندر جدید واقعا عالیه ?
    طراحیش هم بد نیست

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. Ahmedreza2002

      ۲۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      شاید یکم گرونه فقط
      مابقیش رو واقعا دوستش دارم

  3. امیررضا

    ۲۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (301 ديدگاه)

    رنجرور نشون داد هنوز هم دود از کنده بلند میشه.
    بنز نشون داد بدون هیچ قابلیت و آپشن خاصی هم هنوز شماره یکه.
    جیپ هم نشون داد فلفل نبین چه ریزه! ?

    موافقم 10
    1. taha malek

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (916 ديدگاه)

      رنجرور ی مدل از شرکت لندروره لطفاً قیمه هارو نریز تو ماستا

  4. Benz

    ۲۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    جی کلاس لیاقت بهترین ها رو داره ولی قیمتش کمی زیاده

    موافقم 5
    مخالفم 1
  5. R@m!n

    ۲۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    انتخاب من جیپه. قیمت عالی توانایی بالا.

    موافقم 4
    مخالفم 4
  6. AMG///

    ۲۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    انتخاب من G منتها نه مدل 350d
    مثلا G500

  7. مازیار

    ۲۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    تنها قسمتی که تست ارزشمند آفرود بود همون قسمت آخر بود که لندروور و جیپ گذروندن و بنز نه
    بقیه مثلا تایم گیری زیر ۲۰ ثانیه تو جاده خاکی آخه چه ملاکی برای آفرود هست؟?

  8. میثم

    ۲۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    لندروور اگه قیمت معقولتری داشت عالی بود و انتخاب اولم
    ولی الان انتخابم جیپه

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. Mf1

      ۲۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (484 ديدگاه)

      لندرور اگه قیمت معقولتری داشت!!
      خیلی خنده داره فرق جیپ ولندرور از لحاظ قیمتی ۳ هزار پونده که مبلغ خیلی زیادیه میشه با این پول میشه یه لامبو خرید

      موافقم 1
      مخالفم 2
  9. Mf1

    ۲۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (484 ديدگاه)

    جیپ ولندرور نصف بنز قیمت داشتن ولی پا به پای بنز رفتن ولی اگه بخوام یکی انتخاب کنم لندرور چون قیمت مناسبی داره وهم از لحاظ طراحی و لوکس بودن در سطح بنزه البته با نصف قیمت بنز

    موافقم 4
    مخالفم 2
  10. овsкиكMас

    ۲۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    سلطان بی چون و چرای شاسی بلند ها جی کلاس
    افرود عالی در کنار لوکس بودن و فنی بسیار خوب این ماشین رو به یک پکیج بی نظیر تبدیل کرده،واقعا هم گَنگه این ماشین،ألبته بعید میدونم کسی که جی کلاس میخره زیاد به فکر افرود باشه

    موافقم 3
    مخالفم 3
  11. MAHDI

    ۲۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    جالب بود. مرسدس G کلاس امتیاز بیشتری گرفت?

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. AMG///

      ۲۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      Germany ??

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. ツSAMURAIツ

      ۲۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      قیمتش دو برابر بقیست باید همینطور باشه

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. AMG///

        ۲۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        ببین داداش g از ی طرف با gls رقابت میکنه از یه طرف با رنگلر
        G هم لوکسه هم آفرود

        1. Mazda3

          ۲۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (295 ديدگاه)

          تازه کجاشو دیدی G500 4×4² که خودش یه تانکه 3 تن وزنشه با اون چرخای گنده و اکسل پرتال رسما تو یه کلاس و سطح بالاتر قرار میگیره و با یه چیزی مثل هامر رقابت میکنه اگه تو ایران بود اسمشو میزاشتن خدا چون خیلی از لندکروز بالاتره انصافا تو همه چیز عالیه لامصب.

  12. زیزیگولو

    ۲۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    اگه بخایم تو ایران درنظر بگیریم ماشینای آفرودی ابعادو انواع مختلفی دارنو هر کسی معیارو نظر خاص خودشو واسه انتخاب ماشین آفرودی داره و البته بینشون ماشیناییم هستن که تمومی ویژگیای یه آفرودر تموم عیار رو تو خودشون دارن ولی مسلماً قیمتاشونم نسبت به بقیه ماشینای آفرودی دیگه که از حداقل امکاناتو تجهیزاتو پیشرانه ضعیف‌تری برخوردارن بیشتره و این وسطم عشق آفرودای ایرانی دنبال ماشینی هستن که بتونه از هر مانعی تو دل طبیعت عبور کنه و حتی علاوه بر گشتو گذار تو دل طبیعت واسه تردد تو شهرو خیابونای شلوغم بتونن از ماشین شاسی بلندشون استفاده کنن و در حال حاضرم بهترین ماشینایی که تو ایران هستنو میتونن هر دو کارو انجام بدن اینا هستن : میتسوبیشی پاجرو، تویوتا پرادو، تویوتا لندکروز، نیسان رونیز، سوزوکی گرند ویتارا، تویوتا اف جی کروز و کیا موهاوی

  13. AMIR / ARMI

    ۲۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    اعتبار این رقابت فقط اونجاش که جی کلاس تو رقابت نهایی اصلا شرکت ندادن
    تو بقیه موارد ادیت فیلم گویای همه چیز هست
    ادمین پدال هم استاد پوشش رقابت های سطح کوچه بازاری

    موافقم 7
    مخالفم 2
  14. مهدی

    ۲۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    انتخاب من فقط لندرور همین و بس بعدش جی کلاس و بعدش جیپ لندرور اگر هم توی تست ها 0 بیاره من باز لندرور رو انتخاب میکنم مگه با امتیاز از ارزش ماشین کم میشه ؟؟؟؟ معلومه که نه . دیفندر یه ماشین افسانه ای و تاریخ دار هستش و از همون قدیم خیلی محبوب بوده مرسدس هم که عالیه هم لوکسه هم سریعه هم قشنگه و ادم اصلا دوست نداره ببرتش افرود جیپ هم که دیگه بامزه ی منه بامزه ی وحشی و درنده در واقع ظاهرش چیزی نداره اما وجودش یه هیولاس

    موافقم 1
    مخالفم 2
  15. امیر

    ۲۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    جالب بود واقعا
    اخرش چی شد اصلا….!
    فقط سیستم تعلیق جیپ و قیمتش برای نتیجه نهایی کافیه
    اونایی ک افرود بازن متوجه میشن

    موافقم 4
    مخالفم 1
  16. Elmiraj

    ۲۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3190 ديدگاه)

    آفرود یعنی توان بی راهه نوردی…
    .
    شتاب آخه….!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۲۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1179 ديدگاه)

      باز خوبه آپشن های لوکس و چرم و تو دوزی و سیستم اطلاعات و سرگرمی رو مقایسه نکردن!
      فقط تست دوم و آخر جنبه آفرودی داشت وگرنه شتاب گیری و لپ تایم توی آفرود اصلا ملاک نیست. مگه رالی آخه؟!

  17. یوسف

    ۲۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    اول دیفندر
    بعد جیپ
    بعد جی کلاس

    موافقم 1
    مخالفم 2
  18. یوسف

    ۲۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    تویه همچین تستی باید لاستیک ها عاج یکسان داشته باشن. لاستیک جیپ بهتر از او دوتا بود.
    به نظر من نتیجه این تست قابل استناد نیست.

  19. Alan.r

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    جی کلاس از هر لحاظ از همشون بهتره تازه مدل g550 رو واسه تست آوردن بودن اگه G63 4matic رو می‌آوردن تو کسری از ثانیه همشونو با خاک یکسان می‌کرد جی کلاس هم خیلی لوکسه هم توانایی های آفرود خیلی خوبی داره تازه قدرت جی ۶۳ خیلی از اینا بیشتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا