مرسدس بنز

ساخت نسخهٔ 4x4x2 آلترین توسط مهندسان مرسدس بنز

مرسدس بنز هرگز با ساخت خودروهای آفرود بی‌نظیر غریبه نیست که با نگاه به مدل‌های G63 6×۶ و G500 4×۴۲ کاملاً می‌توان به این حقیقت پی برد؛ اما حالا مهندسان این شرکت، خودروی دیگر را هم به این خانواده اضافه کرده‌اند. این خودرو یک E کلاس آلترین است که حالا آلترین ۴×۴۲ نام گرفته است.

مرسدس بنز سال گذشته با معرفی مدل E کلاس آلترین، پاسخی به مدل کهنه‌کار آئودی A6 آلرود داد. این خودرو با بدنه‌ای کراس مانند، ۱۵۶ میلی‌متر ارتفاع از سطح زمین و برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic به‌صورت استاندارد در تمامی مدل‌ها، جایگزین مناسبی برای یک SUV محسوب می‌شود؛ اما نسخهٔ معمولی این خودرو با وجود داشتن نامی که به معنای تمام مسیرها است، تمرکز چندانی بر روی جاده‌های خشن و ناهموار ندارد. به همین دلیل، حالا این E کلاس آلترین به یک آفرودر توانا تبدیل شده است تا اطمینان بدهد که می‌تواند در تمامی مسیرها حرکت کند.

برای این کار، مهندسین مرسدس بنز از مدل‌های G63 6×۶ و G500 4×۴۲ الهام گرفته و در اولین قدم، آلترین را به محورهای پورتال مجهز کردند که ارتفاع کلی آن‌را به ۴۲ سانتیمتر رسانده است یعنی بیشتر از دو برابر ارتفاع نسخهٔ معمولی آلترین. علاوه بر این، این خودرو به مجموعه‌ای از رینگ‌های ۲۰ اینچی با لاستیک‌های ۲۸۵ مجهز شده و به‌طورکلی فاصلهٔ عرضی محورهای آن نیز ۲۰ سانتیمتر بیشتر شده است.

برای پیشرانهٔ این کراس استیشن آفرود نیز از یک واحد ۳.۵ لیتری V6 توربوشارژ استفاده شده است که از مدل E400 قرض گرفته شده و ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه به‌اندازهٔ کافی قدرتمند هست تا بتواند آلترین ۴×۴۲ را روی مسیرهای ناهموار به‌پیش براند اما این موتور یا هر موتور بنزینی دیگری در آلترین معمولی قابل انتخاب نیست چراکه این خودرو صرفاً با موتورهای دیزلی در دو مدل E220d و E350d عرضه می‌گردد.

اما برخلاف خودروهای آفرود قبلی مرسدس بنز، آلترین ۴×۴۲ فاقد گیربکس ضریب سنگین و قفل دیفرانسیل است که از توانایی‌های آفرود آن می‌کاهد. از این خودرو فعلاً فقط همین یک دستگاه ساخته شده است اما اتو اکسپرس پس از آزمایش آن، نظر مثبتی نسبت به آلترین ۴×۴۲ داشته همچنین طبق گفته‌هایی، این احتمال وجود دارد که مرسدس بنز اقدام به تولید آن در تعدادی بسیار محدود نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دیگه بهتر از این نمیشه

    1. فقط انگلستان

      ۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (26 ديدگاه)

      این ماشین خیلی مسخرست شاید اگر بنز بیشتر تلاش می کرد محصولاتش با کیفیت تر و به روزتر بودن زیاد چشمم آب نمی خوره ولی به امید روزی که شرکت بنزمحصولاتی با کیفیت ارائه بده این ماشین هم یک آشغال آلمانیه همه جای دنیا برندهای بد از بین میرن ولی نمی دونم شرکت بنز چه جوری هنوز پا برجاست ماشینای بنز همش 10 هزار دلار هزینه ساخت میبرن ولی نامردا با قیمت 100 هزار دلار به مردم میندازن دزدی فقط از دیوار مردم بالا رفتن که نیست خیلی ها که بنزشون دیفرانسیل عقب بود دیفرانسیل خودروشون خراب شد و بنز اینقدر نامرد بود اومد خودروشون رو دیفرانسیل جلو کرد به جای اینکه تعویضش بکنه به نظرم بهتره به جای بنز یه پورشه جیگر خرید.

      1. فرشاد

        ۱ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        مطمئنی مرسدس رو با سایپا و ایرانخودرو اشتباه نگرفتی؟! این وصله‌ها به پدر خودروسازی جهان نمی‌چسبه عزیز. قول میدم از فاصله ده متری یه بنز رد شی، میتونی کیفیتش رو حس کنی، نیاز به سوار شدنت هم نیست‌.

        1. Amir Machine

          ۱ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          فرشاد جان خیلی کامنت‌های این دوستمون «فقط انگلستان» رو جدی نگیر

      2. Roham

        ۱ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (757 ديدگاه)

        الان فازت چیه؟!!!!
        به نظر من این ماشین اصلا خوشگل نیست و همون بهتر که تولید نشه
        اما بنز بی کیفیته؟!!!!
        تو آلمان وقتی می خوان بگن فلان چیز سگ جونه می گن مثل بنز کار می کنه ( این اصطلاح رو تو ایران و خیلی جاهای دیگه دنیا هم می شنویم)
        دقت کن …
        دوباره تکرار می کنم : مثل بنز کار می کنه
        بازم دقت کن …
        مثل بنز
        گرفتی نکته رو
        نمی گن فلان چیز مثل پورشه یا مثلا آئودی یا بی ام و کار می کنه ! و این شاید بی دلیل نیست!!
        شما یه لطف در حق خودت بکن برو از تو واژه نامه معنی واژه کیفیت رو ببین
        یا نمی دونی بنز چیه! یا تعریفت از کیفیت اشتباهه ! یا اینکه هدفت اینه که خودت رو متفاوت و خاص نشون بدی و مورد توجه قرار بگیری !!!
        به هر حال به نظر من متفاوت بودن همیشه و به هر قیمتی خوب نیست…

      3. ACR VIPER

        ۱ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (589 ديدگاه)

        شما چطور فهمیدی که سیستم دف عقبشو دراووردن و دف جلوش کردن
        مگه پژو آردیه(البته برعکس)
        یا فیلم هندیه

      4. Erfan

        ۱ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (77 ديدگاه)

        چشم از این به بعد بیشتر تلاش میکنه…
        داداش ماذا فاز؟
        بی کیفیتی؟؟؟ ؟ بنز؟؟؟؟
        مثل این میمونه که بگی شکر شیرین نیست!
        نمیدونم چرا بنز خار شده تو چشم رقیباش!
        هیچ وقت کسی شمارو جدی نمیگیره ولی این سطح از توهین غیر قابل قبول لطفا اگر عقل و منطق داری ازش استفاده کن جای دوری نمیره….

        The Best or nothing…

        1. ستاره های بی فروغ(Daniel)

          ۱ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (955 ديدگاه)

          ی ضرب المثل هست که میگه:
          اگه نتونم خودمو به خودت برسونم
          خودتو به خودم میرسونم

      5. silver

        ۱ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (226 ديدگاه)

        (( همه جای دنیا برندهای بد از بین میرن ولی نمی دونم شرکت بنز چه جوری هنوز پا برجاست ))
        دقت کن به حرفی که زدی ،
        وقتی میبینی هنوز پا برجاست ینی برند بدی نیست که هنوز مونده و داره رقابت میکنه.
        پس دیدگاه توهه که ایراد داره
        یه حرفی هم بزن که منطق پشتش باشه مگه ایرانه که دیفرانسیل عقب رو حذف کنن بگن از این به بعد با دیفرانسیل جلو برو؟
        قیمت تموم شده ۱۰ هزار دلار رو از کجا آوردی؟
        اینا رو ول کن ، اصلا من چرا دارم با تو بحث میکنم!!!!!
        راحت باش.

        1. Roham

          ۴ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (757 ديدگاه)

          نه برداشت من از حرفش اینه که طرف دیفرانسیل ماشینش خراب شده
          اونم برده دم در کارخونه بنز
          اونجا هم اوس اصغر جوشکار از پرسنل دزد و شریف شرکت بنز بهش گفته داداش این شماره خودمه بعد از ظهر بیا دم مغازه تا درستش کنم این بنزی هیچی بلد نیستن الکی جنس چینی میندازن بهت ، تازه باید کلی هم پول مالیات و پول زور اینا بدی
          خلاصه اینکه با چوب و چماق و چکش همون زیر ماشین یه دیفرانسیل جلو واسش ساخته
          طرف هم خوشحال و شاد خندان راه افتاد و در افق محو شد و 500 متر اونور افق به دیار باقی شتافت
          إنا لله وإنا إلیه راجعون
          مراسم سوم و هفتم و چهلم هم همین پنجشنبه ست
          عزیزان دیگه بعد از اون تو زحمت نیوفتید
          می بینی بنز چقدر بی معرفته!!!
          ای مرگ بر آمریکا

      6. محمد حسین

        ۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (489 ديدگاه)

        وقتی یه نفر چنین نظری میده ، یا شوخی کرده یا می خواد توجه دیگران رو جلب کنه
        در هر دو صورت بهترین کار سکوت هست

      7. Sina

        ۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (831 ديدگاه)

        نه آشغال گفتن درست نیست!! بنزه ها
        دیگه باید واسه هر سلیقه ای ماشین زد
        خودمم یه زمانی عاشق استیشن با آفرود خوب بودم
        اما حقیقتش منم خوشم نیومد از چ نظر میگم ببینید خود بنز کلی شاسی بلند داره که توی بحث معرفی ماشینهایی واسه مناطق صعب العبور حرفی واسه گفتن نداره میدونم جی کلاس داره در کل میگم
        میخوام اینو بگم منی که واسه آفرود میرم سراغ شاسی بلند بنز همچین آپشنی در اختیارم نمیگذاره بعد میاد روی استیشن همچین پروژه بزرگی پیاده میکنه
        یا همون آئودی مدل کیو 7 که پرچمدار شاسی بلندشه اونقدار که باید تو آفرود قوی نیست بعد مدل آلترین میده بیرون

        منی که میرم سراغ شاسی بلند ملاک اولم آفرود واسه جاده های سنگلاخی و گل و رودخونست چکار دارم پیست نوربرینگ رو چقدر میره رعایت همین نکات شاسی بلندهای تویوتارو برتر کرده
        اول همچین مواردیو انجام بده همچین مدلایی بده بیرون بعد اوکی مدل شاسی بلندایی هم بزن واسه کسایی که عشق سرعتن
        درکل این آپشنو بزنه واسه مدلهای GLE GL GLc و غیره خیلی نتیحه بهتری داره

      8. Roham

        ۴ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (757 ديدگاه)

        کاری با خودت و افکارت ندارم
        ولی عاشششق این 12 نفرم که لایکت کردن
        خخخخخخخخخ
        اینا خیلی خوبن
        فقط مرگ من میشه لطفا توضیح بدی اون دیفرانسیل جلویی رو دقیقا کجا جا دادن استاد
        ***

  2. فرشاد

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    عجب جوونوریه! عجیبه، کمتر کسی ازش استقبال می‌کنه، اما جالبه ?

  3. ACR VIPER

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    ظاهرش خیلی یقور و گنده شده
    وبا توجه به سیستم چهار چرخ فرمان پذیر باید مانور خیلی خوبی تومسیر های بیابانی و خارج از شهر داشته باشه

  4. Fericuda

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    چرا آخه؟
    به چه دلیل؟

    1. فرشاد

      ۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      به دلیل ریسک‌پذیری بالای مهندسین مرسدس. مرسدس الکی معیار خودروسازای دنیا نشده، همیشه یه چیزایی برای معرفی و عرضه داره که بقیه کمپانی‌ها به فکرشونم نمی‌رسه.

  5. Amir schumacher

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    اینو می‌خوام ❤❤❤

  6. CNA

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    من همیشه دوست داشتم یه همچین ماشینی تولید بشه(البته دلم میخواست بخرمش?)

  7. charger

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    حرفی واسه گفتن نذاشته

  8. #ali.m#

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    بر خلاف قیافه ی جی کلاس این اصلا شبیه یه ماشین افرود نیست .
    نه که افرودر خوبی نباشه .
    فقط اگه من تو خیابون ببینمش فکر میکنم مثل این ماشینای امریکایی که یه،دیوونه زیرش یه چرخ گنده میذاره و خیلی زودم چپ میشه (البته مسابقات جالبی دارن ?)
    فکر میکنم اینم یه دیوونه ی پولدار بوده .
    نه مهندس های کار بلد بنز .

  9. Kamran

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    ایول به مرسدس عجب چیز گولاخی زده

  10. sevlan

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    قیافه ی وحشتناکی داره ، شبیه یه سوسماره که تو بیابون سر پا واستاده و شکارشو زیر نظر گرفته?????

  11. Omid622

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    اگر موتور E63s می ذاشت روش غوغا به پا میکرد

  12. مهدی

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1327 ديدگاه)

    ای کاش دولت این دو غول بیریخت خودرو ساز رو میفروخت به شرکت های خارجی با پولش میرفت تو کار لوازم کشاورزی و اب خیز داری این طوری هم خودرو ساز رشد میکرد هم کشاورزی رونق میگرفت

    1. ماکان باند

      ۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (47 ديدگاه)

      آخه کدوم شرکتی اینارو می‌خره داداش ؟

  13. fara2001

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (201 ديدگاه)

    از مرسدس انتظار بیشتری میرفت انگار یه سری e رو آوردن یه خورده آفرودش کردن

  14. Anderiaski

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (42 ديدگاه)

    همینو با لندرور عوض نمیکنم.

  15. mohammad_fm480

    ۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا زیباست…
    بنظرم میتونه موفق باشه ولی کاش قفل دیفرانسیل داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا