G کلاس یکی از خودروهای نمادین مرسدس بنز است که همواره طی ۳۷ سالی که از عمرش میگذرد در ظاهر تغییرات عمدهای نداشته و همچنان با همان طراحی جعبهای شکل کلاسیک تولید میشود؛ اما مرسدس بنز در حال کار بر روی ساخت نسل جدید این SUV لوکس است و گفته است که نسل جدید این خودرو فیسلیفت عمدهای را تجربه خواهد کرد بهگونهای که هنگام معرفی، طرفداران شاهد ارائهٔ G کلاس کاملاً جدیدی خواهند بود. انتظار میرود (تأیید نشده است) که نسل جدید G کلاس در نمایشگاه فرانکفورت سال آینده رونمایی گردد.
هرچند G کلاس جدید همچنان شخصیت و طراحی سنتی نسل فعلی را حفظ کرده است اما عرض آن تا ۱۰ سانتیمتر افزایش یافته که موجب افزایش فضای داخلی و ارائهٔ صندلیهای عریضتر شده است. رئیس بخش SUVهای مرسدس بنز «Andreas Zygan» در مورد G کلاس جدید گفته است:
«ما باید مراقب میراث خود باشیم. ما قصد ساخت خودروی واقعاً خاصی را داریم. سال گذشته بهترین سال فروش G کلاس بود و این شگفتانگیز است. G کلاس یکی از بُتهای ما است».
کد W463 همچنان برای G کلاس حفظ شده است اما ساختار آن بهطور گسترده از نو طراحی شده است. در ساخت این خودرو بیشتر از آلومینیوم استفاده شده و با افزایش حدود ۱۰ سانتیمتری عرض، پهنای کلی آن به حدود ۱.۸۶ متر رسیده است. همچنین تغییر ساختار G کلاس از فولاد به آلومینیوم موجب کاهش وزن بیش از ۳۰۰ کیلوگرمی آن شده است. این در حالی است که G350 فعلی ۲۵۷۰ کیلوگرم وزن دارد. سیستم تعلیق جلوی G کلاس جدید از نوع سه یا چهار اتصالی بوده و به سیستم فرمان مدرنتر الکترومکانیکی مجهز شده است.
به نظر میرسد نسل آیندهٔ G کلاس همچنان طراحی جعبهای شکل بیرونی خود را حفظ کرده باشد بهگونهای که همچنان زاویهٔ نزدیک به عمودی شیشهٔ جلو به چشم میخورد. همچنین در برخی قسمتها هم از کانسپت Ener-G-Force که در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۲ رونمایی شد الهام گرفته شده است. تغییرات داخلی اساسی این اتومبیل تنها شامل افزایش فضا نمیشود بلکه راحتی و کیفیت آنهم بهبود یافته است. بعلاوه با استفاده از ویژگیهایی چون چراغهای LED و سیستمهای کمکراننده، سطح تکنولوژی خودرو هم افزایش پیدا کرده است.
لیست موتورهای نسل جدید G کلاس شامل یک پیشرانهٔ جدید ۳ لیتری بنزینی شش سیلندر خطی و یک واحد دیزل میشود که موتور دوم برای اولین بار در نسل جدید E کلاس مورداستفاده قرار گرفته است. در G کلاس، موتور بنزینی بیش از ۳۶۰ اسب بخار و موتور دیزلی بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. نیروی این موتورهای جدید بهصورت استاندارد توسط گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا میکند که درنتیجه موجب کاهش مصرف سوخت خودرو میگردد.
هماکنون نیمی از فروش G کلاس را مدلهای اسپرت و قدرتمند AMG تشکیل میدهند و به همین دلیل پس از معرفی نسخهٔ استاندارد، نسخههای AMG نسل جدید G کلاس هم معرفی خواهند شد. مدل G63 مجهز به همان موتور ۴ لیتری V8 مدل G500 خواهد بود که البته توسط AMG تقویت و مجهز به دو توربوشارژر شده است. همچنین این موتور جهت کاهش مصرف سوخت از سیستم غیرفعال سازی سیلندرها نیز استفاده خواهد کرد.
منبع: AutoCar
MPH
۱۹ آبان ۱۳۹۵خدا کنه طراحی جعبه ایش حفظ بشه.جی کلاس اگه جعبه ای نباشه که جی کلاس نیست.
Elemento
۱۹ آبان ۱۳۹۵دونالد ترامپ رئیس جمهور شد.
خدا آخر و عاقبت ford و GM رو بخیر کنه.
سامان اذری
۱۹ آبان ۱۳۹۵8مجید ترامپ یکی از میلیادرهای امریکا هستش
اسمش هم تو خیابون هالیوود نوشته شده
از سیاست زیاد حالیش نیس ولی تاجر و انبوه ساز بسیار خوبیه
در کل واسه حال ما فقیر فقرا هیچ فرقی نمیکنه
فقط دلار و طلا یکم گرون شده اونم برمیگرده سر جاش
Elemento
۱۹ آبان ۱۳۹۵سامان جان
درست میگی
ولی ترامپ فورد رو به خاطر برخی اقدامات تهدید کرده بود.
Bavaria
۱۹ آبان ۱۳۹۵قبلا همیشه بنز شش سیلندر وی شکل تولید میکرد،ب ام و خطی ولی الان بنز فهمید که الکی فقط هزینه های تولیدشو با وی شکل کردن میبرده بالا
احمد باقری
۱۹ آبان ۱۳۹۵خیلی ماشین سخت جونیه.
«میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ آبان ۱۳۹۵درود . عاشقشم . محشره . آقای خاااص . امیر جان میتونی لینکی . یاستی یا آمار فروشی ازش بهم بدی؟ یا اگر کسی داره بهم معرفی کنه . ممنون میشم.