سدان کوپهی CLS در نسل دوم خود (همانند نسل نخست) با چهره گیرا و فرم بدنه خاص و دوستداشتنیاش جذابیت و اغواکنندگی غیرقابلانکاری دارد و خوی خشونت آن حتی در چشمهایش هم تماماً پیداست! گرچه ازنظر صفات لوکس و راحتی نیز چیزی کم نمیآورد.
پس از انجام فیس لیفت نسبتاً جزئی برای سال ۲۰۱۵ که بهمنظور هماهنگی بیشتر با سایر اعضای خانوادهاش صورت گرفت در راستای استفاده از سامانه روشنایی پیشرفته و جدید تیغههای دوتاییِ درون چراغهای جلو جای خود را به طرحی ملایمتر دادهاند و بهطورکلی حالت نگاه چشمهای CLS از افسارگسیختگی و وحشیگری سابق به سمت متانت بیشتر رفته است. سواری راحت و تعادل بسیار خوب آن شمارا به یاد کلاس E میاندازد (این دو دارای پلتفرم مشترک هستند)، گرچه به علت شیب تندتر انتهای سقف فضای سرِ سرنشینان عقب محدودتر شده و نصب کنسول میانی ثابت در ردیف عقب اجازه نشستن تنها دو نفر را میدهد؛ درحالیکه در کلاس E ظرفیت خودرو پنج نفر است.
پیشرانه آن یک بلوک توربو دوقلوی ۶ سیلندر V شکل به حجم ۳ لیتر است که گرچه شاید بهاندازهی نمونه ۸ سیلندر موجود در CLS550 قدَر نباشد اما در نوع خود بسیار خوب و کارآمد است و کاملاً شمارا راضی خواهد کرد؛ اما اگر عطش قدرت و سرعتتان بیشتر از این حرفهاست باید به سراغ نسخهی دستپروردهی آ اِم گ آن بروید! ویژگی نهچندان دلچسب این پیشرانه (بهجز موارد فنی) نوای نسبتاً معمولی و کم هیجان آن است که از این نظر در جایگاهی کاملاً پایینتر نسبت به نسخههای ۸ سیلندر قرار میگیرد. CLS400 فورماتیکبا قیمت پایهی ۶۹,۴۱۵ هزار دلار ازنظر بهای پرداختی رقبای خود یعنی آئودی A7، پورشه پانامرا و بامو سری ۶ را به چالش کشیده است و با احتساب تمامی آپشنهای سفارشی قابل انتخاب بازهم از این نظر برتریهایی نسبت به آنها دارد که بیشک در میزان فروش آن مؤثر خواهد بود؛ البته توجه داشته باشید که از این نظر CLS بین این ۴ خودرو در رتبه دوم قرار دارد و جایگاه نخست متعلق به فرزند خلف آئودی یعنی A7 خواهد بود.
اگر بخواهیم از آپشنهای سفارشی آن بگوییم میتوانیم به بسته Premium 2 با قیمت ۶,۹۰۰ دلار اشاره کنیم که شامل نویگیشن، تِلِماتیک، کنترل صوتی، استارت بدون کلید، صندلیهای جلو مجهز به تهویه، سامانهی کمکی تطبیقی نورِبالا، چراغهای LED مجهز به سامانه نورپردازی خمیده، آینههای جمعشونده فعال و… میشود. با پرداخت ۲,۸۰۰ دلار دیگر بستهی کمکی رانندگی و سامانههای نگهداری خودرو بین خطوط، هشدار وقوع تصادف و کمکی تشخیص نقاط کور اطراف خودرو در دسترس خواهند بود. از موارد دیگر نیز میتوان سامانه تعلیق بادی به قیمت ۱,۶۱۰ دلار، سامانه کمکی پارک با امکان دید ۳۶۰ درجه اطراف خودرو به قیمت ۱,۲۹۰ دلار، چرم سفارشی مشکیرنگ به قیمت ۱,۳۷۰ دلار، صندلیهای تاشوی عقب به قیمت ۴۴۰ دلار و گرمکن صندلیهای عقب به قیمت ۶۲۵ دلار را نام برد.
در پایان نگاهی به ویژگیهای فنی مرسدس CLS400 فورماتیک میاندازیم: پیشرانه: بلوک و سر سیلندر آلومینیومی دارای ۶ سیلندر V شکل و ۲۴ سوپاپ، حجم دقیق ۲۹۹۶ سیسی، تزریق مستقیم سوخت، خنککنندهی داخلی، دو توربو حداکثر توان خروجی: 329 اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه بیشینه گشتاور: 479.۹ نیوتون متر در ۱۶۰۰ دور در دقیقه جعبهدنده: 7 سرعته خودکار با قابلیت تعویض بهصورت دستی وزن خشک: 1934 کیلوگرم ابعاد بدنه (میلیمتر): طول ۴۹۴۰.۳، عرض ۱۸۸۲.۱۴، ارتفاع ۱۴۱۷.۳۲، فاصله بین محورها ۲۸۷۵.۲۸ شتاب ۰-۹۶ کیلومتر بر ساعت: 5.۱ ثانیه شتاب ۰-۱۶۱ (۱۰۰ مایل بر ساعت): 12.۹ ثانیه شتاب ۰-۲۰۹ (۱۳۰ مایل بر ساعت): 23 ثانیه زمان عبور از مسافت یکچهارم مایل: 13.۷ ثانیه با حداکثر سرعت ۱۶۵.۷ کیلومتر بر ساعت مصرف سوخت (لیتر در یکصد کیلومتر): شهری ۱۲.۳، جادهای ۹.۰۴
بنده خودم تو المان زندگى کردم و با بیشتر خودرو هاى المانى سر کردم میتونم بگم بى ام دبیلیو رو بیشتر قشر جوان الامان استفاده میکردن و بنز رو بیشتر لوکس سواران البته مدلا هاى کوپه و کلا سى ال اس پونصد هم طرفدار زیاد داشت ????
ب ام و که لوکس تره هم داخل ب ام و چرم های قشنگ تری داره هم مانیتور بزرگ تری داره هم عقبش بزرگ و مدل چهار نفره اون هم خفن تره تازه میتونی کانورتیبل و کوپه اش هم بخری در صورتی که بنز هی چ کدام را ندارد
اولا تا اونجایی که من میدونم بی ام دبلیو درسته و تو کل دنیا به این اسم میشناسنش و تو ایرانه که بصورت بی ام و خونده میشه و به اینصورت جا افتاده دوما فک کنم شما به کلاس زبان بیشتر نیاز داری دوست عزیز
مهدی جی ام پس کل دنیا دارن اشتباه میکنن چون درستش بی ام و هست کل دنیا چون نادونن و دارن اسمه انگلیسیشو میگن کل دنیا نفهمن و حتی اینقدر در دستور زبان شناسی بلد نیست که اسمهارو میشه هرجور نوشت و خوند دلیل نمیشه که بخوای اسمشو درست نگی که(گرچه اینجوری نیست و نه کل دنیا و اکثرشون میگن بی ام و) من نمیفهمم تا یه حرفی پیش میاد میگن کل دنیا اگه کل دنیا هم بگن بازم اشتباست من اسمم شایان کل دنیا بگن علی پس دارن درست میگن؟!!! بعضی ها آدمو کفری میکنن به خدا
منظورش از کل دنیا کشورهای انگلیسی زبان و کشورهای مستعمره اونهاست چند وقت دیگه این ملت مرسی فرانسوی رو هم با تنکس!! عوض میکتتد یا مثل انگلیسی ها خ رو نمیتونند تلفظ کنند ببینین کی گفتم! اینقدر ملت جو زده ای شدیم شاید واقعا دیدن ماهواره بیشتر از این حرفها فرهنگ و جنبه میخواد
خدمت حضرات عرض کنم که تلفظ درست کلمه BMW در زبان آلمانی به صورت “بی-ام-وی” هست (یعنی تلفظ اصلی اینه) حالا تو انگلیسی میگن بی ام دابلیو تو فارسی هم میگن بی ام و ( گرچه ب ام و هم غلط نیست ولی بی ام و بهتره)
ahmad rezaye شما شتاب سری ام رو با بنز معمولی که 400 هست مقایسه میکنی که انتهای زرنگ بازیه!! اگر cls amg 63 شتابش از سری ام بی ام و کمتر نباشه تفاوتش از دهم ثانیه هم بیشتر نیست
داداش شما که تو المان سر کردی حتما زبان المانیتم فول اگه خدا بخواد حرف دبلیو (و) خوانده می شه داداش نه دبلیو از این لاسا نزار زشته بوخودا اون بی ام و بعدشم بیشتر مردم المان دوچرخه سوارن برای اینه که الودگی کشورشون اینقدر پایین بعد آقا امیر تو سال 2012 هیوندای کره بیشترین فروش رو تو المان داشت از پورشه و ائودی و فراری و لامبو و ….. . عجب صبری خدا دارد
ای خدا منو بکش میگه بی ام و اشتباه چون اسمه انگلیسیش میشه بی ام دبیلو اسمه شما بابکه یکی بگه بی باک یا بادبادک میگی درسته!!!!! چون تویه اون زبون درسته به خدا این دستورات زبانی در زمان ابتدائی و راهنمایی بهمون گفته شده ها که اسم هارو باید همون جوری گفت چون اسم هیچ وقت عوض نمیشه مارو بیشتر عصبی نکنید خواهشا با اون آرمت کاری نکن اینجا خون و خونریزی راه بیفته
شایان جان درست صحبت کن اسم هیچ وقت عوض نمیشه برای همینه که من فقط گفتم ب ام و درسته چون اسم آلمانیش ب ام و ست ولی چون زبان انگلیسی زبان مطرح دنیاست به اسم BMW هم مشهوره من فقط گفتم تلفظ درستش میشه ب ام و ولی من با اسم بابک یا شما با اسم شایان اگه بریم فرانسه نمیتونن مثل زبان فارسی ما رو صدا کنن چون آ در زبان فرانسه تلفظ نمیشه درسته تو ایران به بی ام و مشهوره ولی من فقط گفتم تلفظ درستش اینه همین اگه حرف اشتباهی زدم بگو مطلع شم حالا میخوای خون و خون ریزی راه بندازی راه بنداز من نمیخوام تشنج ایجاد کنم چون پدال رو دوست دارم بعدش برادر من چیزی نداری گیر بدی به آرم گیر میدی؟
بابک چرا داری مغلطه میکنی بی ام و اسمه درسته مگه میشه چون انگلیسی میشه بی ام و یه ژاپنی بگه بی ام دبلیو!!!!! بابا آدم دیوانه نکنید چون انگلیسی مطرح تره زبونش پس باید به اون اسم گفته بشه آدم بعضی موقع یه چیزهایی میشنوه که میخواد سر به بیابون بذاره بعدم کی گفته زبون مطرح دنیاست این ساخته و پرداخته ذهن ایرانی هاست در هر کشوری تعداد محدودی زبان انگلیسی بلدن حتی در کشورهایه پیشرفته تر از ایران هم تعداد اندکی انگلیسی بلدن نه همه الان کلی منفی میخورم چون دارم واقعیت و میگم و از نزدیک دیدم و تعجیب کردم فقط تعداد محدودی ازشون که مجبورن این زبانو یاد میگرن اونم نه به خوبیه ایرانی ها!!!!!!
فوق العادس ازطرح cls خیلی خوشم میاد! من یه سوال داشتم الان یدونه وراکروز دارم و خیلی از شتابشو و…. راضیم! میخواستم دلایلی عوضش کنم و bmw x4 28i رو انتخاب کردم بنظر شما دوستان شتاب x4 به هیوندای وراکروز میرسه؟ (البته من شاسی بلند بودن و شتاب برام مهمه) این سوال خیلی ذهن منو درگیر کرده خوشحال میشم نظراتون رو بدونم! ممنون از همه
سلام سجاد ببین مقایسه بین BMW و هیوندای کلا اشتباهه مطمئن باش اگر از وراکروز بری به سمت یه BMW که شتاب کمتری هم داره مطمئنا پشیمون نمیشی در حالی که اگه تحقیق کنی X4 28i شتاب بهتری نسبت به وراکروز داره با این که حجم موتور کمتری داره قدرتشون تقریبا در یه حده و وزن BMW و مصرف سوختش کمتره
سلام بابک جان! ممنون از پاسخ ات که به من دادی! یعنی من از خرید x4 پشیمان نخواهم شد؟! اخه یکی از رفقا میگف که حجم موتور bmw x4 28i کمه و شتاب خوبی مثل وراکروز نداره و بنظرم بی ام و نخر ! و عده ای مثل شما میگفتند که x4 بخر و اینجوری شد که من از خرید x4 ترسیدم و گفتم نکنه خوب شتاب نداشته باشه و مجبور بشم بفروشمش! پس یعنی من تو x4 شک نداشته باشم و با اطمینان بخرم!؟ خیلی ممنون
داداش ملاکت رو حرف بقیه چرا میزاری؟ ببین خودت از ماشین چه انتظاراتی داری. x4 هایی ک میان درسته موتورهای کم حجم تر و کم قدرت تری دارن از وراکروز اما نسبت وزن ب قدرتشون از اون بهتره. شتابشون مقایسه نکردم اما فک نکنم کم بیارن.x4 کوپه اسپرته بین شاسی بلندا و هم کلاس وراکروز نیست. پس جای کمتری داری نسبت ب اون. اگه هم کیفیت سواری و لذت رانندگی برات اهمیت داره که تو خرید ب ام و شک نکن. نکته آخر که باید بگم اینه ک خرج ب ام و هم اصلن با هیوندای یکی نیست. باید از این نظر هم حواست باشه. نه این که ماشینت با خرابی مواجه بشه اما همون سرویس دوره ای هاش هم هزینه بره . که ب نظرم نسبت ب سواری و لذتش میارزه
رفتن سمت بی ام و هیچوقت باعث پشیمونی نمیشه من خودم یک ایکس 3 دارم و یک ماشین کره ای فقط یک چیزی رو در جریان باش و اون هم اینکه هزینه نگهداری ماشین های المانی و به خصوص بی ام و بسیار بالاست اگر با این هزینه ها مشکلی نداری بخر و حالشو ببر
از ما نپرس بنظر خودت شتاب x4 توطین توربو bmw بیشتره یا ۳۵۰۰ هیوندای موتور۲۸ بی ام وجزو بهترین موتور های ساله اخه من نمیدونم شما چطوری شتاب ۶.۴ رو یا ۸.۵ یکم به سوالاتتون دقت کنید لطفا
X4 شتابش عالیه ۶.۴ نباید با وراکروز مقایسه کنیش باید با کاین۶سیلندر که شتابش ۷.۵ یا کاین اس که ۵.۹ هست مقایسه بشه البته از نظر شتاب و سرعت بعد شما وقتی با چی مقایسش کردی دوست شما هم حتما حسودیش شده به شما که همچین حرفی زده
نظرات در مورد مرسدس کلا چاپ نمیشه عشقه محبوبیتش آدم مجذوب خودش میکنه اونایی که هی اتومبیل هایه اشرافی و به رخ میکشن اینو بدونن اشرافیت باید در خون باشه نه در قیافه پدال محبوب از دل نمیره عشقه برنده مرسدس که آرمه سه پرش خودش یه تاریخه
با سلام خدمت دوستان ای کاش طراحی بدنه بنز به دوران اوج برگرده یعنی هم با اصالت باشه هم جذاب و پویا طراحی بدنه بنز بیست سال پیش نماد یک ماشین اسپورت و زیبا و ایمن بود شما اگه توجه کنین طراحی بنز کلاس ایی معروف به اتاق کپول یا حتی اتاقهای قدیمی معروف به اتاق دانشجویی و اتاق معماری گویای همین عرض بنده است یعنی اگه تمام آرم و لگوهای ماشین رو هم حذف کنین بازم میشه فهمید که این ماشین یک بنز هستش برای طراحی بدنه کلاس اس جدید نمیتوان ایراد خاصی گرفت درسته زبان طراحیش کمی گرایش به انگلیسی داشته و صد در صد آلمانی نیست که اون هم برمیگرده به طراح سرشناسش آقای گوردن واگنر که یک طراح فارغ التحصیل از دانشگاه انگلیس هست ولی طراحی قابل قبول و زیبایی داره ولی دیگه همون طراحی رو با سایز کوچک در مدل جدید کلاس سی به نمایش گذاشتن یا حالا مطمئنا خواهیم دید نسل جدید کلاس ایی هم از این طراحی استفاده خواهد کرد برای دوستداران و هواداران متعصب بنز قابل قبول نیست که البته این مدل طراحی در بی ام دبیلیو هم وجود داشته که الان تمامی مدلها چراغهای جلو چسبیده به شبکه فقط سایز اتاق و شکلشون با هم کمی فرق داره ای کاش طراحی بنز برگرده به طراحی زمان آقای پیترفایفر و بی ام دبیلیو هم برگرده به مدلهای محبوب 518 آن زمان البته به شکلی مدرنتر و ایمنتر!
مگه فقط بنز یه طراح داره؟ برای هر کلاسی شاید دهها طراح و نظرها باشه بعدم منم قبول دارم طرحهاش یکم داره فاصله میگیره ولی چه ربطی به انگلیس داره حالا اونا شدن طرح انگلیسی!!! شما تویه کدوم برند انگلیسی چنین طراحی میبینی لطفا حرف که میزنید مستند باشه ضد بنزی ها دارن از هر راه برای بی ارزش شدن بنز استفاده میکنن ولی بنز مساویه با اصالت محض
اون زمانی که پیتر فایفر سر طراح بنز بود همه ی کارشناسان از بنز به عنوان برندی برای افراد مسن یاد میکردند و جوان پسندی و فروش بی ام و رو به رخ بنز میکشیدند! حالا که بنز رفته به سمت جوان پسندی باز دارن انتقاد میکنند! زمانی که کریس بنگل در بی ام و خط مشی اینده طراحی بی ام و رو کامل تغییر داد باز هم منتقدین از خجالت اقای بنگل دراومدن ! هرچند بعدها معلوم که منتقدین در اشتباهند.
سلام … ای کاش مدل 550 رو تست میکرد (یا میذاشتید) چون سی ال اس 400 رو سه یا چهار ماه پیش پدال گذاشته بود … این ماشین واقعا m6 gran coupe و آئودی A7 رو به چالش میکشه … شب خوش …
همین یه ساعت پیش داشتم خونه میومدم یه cls350 سفید با کیت amg دیدم یه چند دقیقه نگاش کردم سرجام میخکوب شدم انصافا از هرنمایی فوق العاده زیبا به نظر میرسه و مطمئن باشید 10 سال دیگه هم بگذره بازم جذابیت خودشو داره
[…] مرسدس با موتور 6سیلتدر 3000 سی سی تونسته 329 اسب بگیره تازه با توربو ، خواهشن نگین ژاپنی باز ولی میتسوبیشی 3000gt در دهه 90 ، 326 اسب با موتور 6 سیلندر و توربو گرفته ، مطلبش تو پدال هس الان دیس بارون میشم ای وای یادم رف تو پدال نباید از ماشین های المانی ایراد گرفت ببخشید
دوست عزیز انگار شما تازه پیوستی ! خبر نداری همین دو هفته پیش پدال مطلب گذاشته بود در مورد مرسدس بنز A class AMG 45 که از یه موتور 2 لیتری 375 اسب تازه 4 سیلندر گرفته بود … یا GLA45 که 360 اسب از موتور 2 لیتری 4 سیلندر گرفته … بعدشم شما لحنت رو درست کن و درست و حسابی حرف بزن نه مثه آدم های ترسو که فقط حرف میزنن و بعد فرار میکنن همون ماشین چرا دیگه تولید نشد؟ دلیلش به خاطر استهلاک بالای موتور نبود؟ لطفا با دلیل و منطق حرف بزن … شما انگار فقط از مرسدس بدت نمیاد بلکه از آلمانی ها بدت میاد !!! اگه از جایی ناراحتی یا ماشینت تصادف کرده نتونستی خسارت بگیری یا کلن عصبانی ، دلیل نمیشه بیای اینجا خالی کنی … اینجا با هر جایی خیلی فرق میکنه و باید به همدیگه احترام بزاریم و نباید به یک خودروساز بزرگ اونم مرسدس بد و بیراه بگیم … امیدوارم درک کنی!
مرسی متین جان مخصوصا اون قسمت تصادفش!!!! اینا فکر میکنن با این جور حرف زدنا مثلا بنز و بی ام و یا هر برنده دیگه ای میره زیر سوال اگه ما طرفدار بنز و بی ام و یا برندهایه آلمانی شدیم همینجوری و از رویه یه دقیقه نگاه کردن و یه بار عکس گرفتن نبود ما میبینیم که هر کدوم از کمپانی هاشون بانی و پیشگام چه در طراحی موتور و چه در طراحی داخلی و بدنه از خیلی ها جلوتر و شیک تر بودن ما میبینیم که هر کدوم از اونا برای به رخ کشیدن هم در تلاش هستن برای بهتر شدن چون رقابتشون حتی در داخل خیلی بیشتر از خارجه این یعنی خودش یه قطب قوی در این صنعت حالا بقیه چیزهاشون بماند و دوستان کارشناس و محقق خیلی بهتر از بنده میدونن/// اگه در این سایت شب تا صبح هم مطلب بد بزارن ازشون بازم سرآمد تکنولوژی,مدیریت این صنعت , کیفیت , وقار و اصالت هستن بقیه کشورها هم همین طوره ولی صنعت اتومبیل در این کشور یه دنیای دیگست
اولا من اصلا عصبانی از چیزی نیستم دوما قبول کنید خیلی ضایس 6 سیلندر3000 سی سی با توربو 329 اسب گرفته بشه ، و از همه بعید تر این که کمپانی مرسدس که سابقه درخشانی داره این موتور رو تولید کرده. سوما این موتور صددرصد به اندازه موتور gla روش کار نشده و اگرنه مرسدس چرا همون موتور 4 سیلندر gla رو این ماشین نزاشت؟؟؟؟ چهارما من از مرسدس یا هیچ یک از کمپانی های المانی بدم نمیاد و فقط نظرمو گفتم پنجما اون شمایی که باید لحنت رو عوض کنی عزیز
خواهش میکنم شایان جان و ممنون از کامنتی که گذاشتی … این دوست عزیز نمیدونم با چه […] اومده جواب شما رو داده و از لحن بد و زشتش داره دفاع میکنه همین ایشون نبود که به مرسدس گفت خاک بر سرش ؟ حالا پدالی ها قضاوت کنن لحن من بده یا لحن این آقا … (خوبه پدال این حرف زشت رو که این آقا زد برداشت چون این کلمه در حد پدال نبود )
الان اسب بخار خیلی مهم نیست شتاب و سرعت مهمه شما x3 3.0 لیتر قدیمی رو یا ۲۸ الان مقایسه کن قدیمی قدرت بیشتر داره ولی سرعت و شتاب کمتر ربطی به اسب بخار بیشتر نداره
آقا امیر علی ، با اینکه خودم طرفدار دو آتیشه پورشه(البته بعد لامبورگینی ) هستم،ولی باید این نکته رو باید قبول کنیم که S Class نسل آخر بهترین سدان لوکس دنیا در عصر حاضره.
احساس میکنم بنز دراین چند سال گذشته در طراحی دچار دچار سردرگمی و آشفتگی شده و المان هایی که مشخصه بنز بود با طرح های جدیدش زیاد جور در نمیاد.ولی تو bmwفوقالعاده هماهنگه.اگر از نظر فنی و کیفیت هم پایین بیاد تا چند سال دیگه جز جند مدل شاخص مثل همین یا سری جی بازارو به بقیه واگذار میکنه.
امير
۱۰ تیر ۱۳۹۴بنده خودم تو المان زندگى کردم و با بیشتر خودرو هاى المانى سر کردم میتونم بگم بى ام دبیلیو رو بیشتر قشر جوان الامان استفاده میکردن و بنز رو بیشتر لوکس سواران البته مدلا هاى کوپه و کلا سى ال اس پونصد هم طرفدار زیاد داشت ????
ALL CARS
۱۰ تیر ۱۳۹۴آقا امیر audi & Porsche چه جایگاهی داشتن ؟
AHMADREZA
۱۰ تیر ۱۳۹۴آقا امیر خیلی دوست دارم از تجربیاتت بیشتر برامون بگی به پدال خو ش امدی
AHMADREZA
۱۰ تیر ۱۳۹۴ب ام و که لوکس تره هم داخل ب ام و چرم های قشنگ تری داره هم مانیتور بزرگ تری داره هم عقبش بزرگ و مدل چهار نفره اون هم خفن تره تازه میتونی کانورتیبل و کوپه اش هم بخری در صورتی که بنز هی چ کدام را ندارد
M.SH
۱۱ تیر ۱۳۹۴بنز هیبت می خواد پشتش بشینی اینو از اگزوزش میشه فهمید
ولی بی ام و کلاس زبان می خواد که بی ام و درسته یا بی ام دبلیو
mahdi-GM
۱۱ تیر ۱۳۹۴اولا تا اونجایی که من میدونم بی ام دبلیو درسته و تو کل دنیا به این اسم میشناسنش و تو ایرانه که بصورت بی ام و خونده میشه و به اینصورت جا افتاده
دوما فک کنم شما به کلاس زبان بیشتر نیاز داری دوست عزیز
AHMADREZA
۱۱ تیر ۱۳۹۴بنز شتابش 5.1 و ب ام و 3.7 هست میتونی بفهمی باید با کدوم گاز بدی
شایان
۱۱ تیر ۱۳۹۴مهدی جی ام پس کل دنیا دارن اشتباه میکنن چون درستش بی ام و هست کل دنیا چون نادونن و دارن اسمه انگلیسیشو میگن کل دنیا نفهمن و حتی اینقدر در دستور زبان شناسی بلد نیست که اسمهارو میشه هرجور نوشت و خوند دلیل نمیشه که بخوای اسمشو درست نگی که(گرچه اینجوری نیست و نه کل دنیا و اکثرشون میگن بی ام و) من نمیفهمم تا یه حرفی پیش میاد میگن کل دنیا اگه کل دنیا هم بگن بازم اشتباست من اسمم شایان کل دنیا بگن علی پس دارن درست میگن؟!!! بعضی ها آدمو کفری میکنن به خدا
سعید
۱۱ تیر ۱۳۹۴شتاب m6 رو با CLS400 مقایسه میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بنز هم یه مدل داره به نام CLS 63 با شتاب 3.5
نوید جهرمی
۱۱ تیر ۱۳۹۴بی ام دابلیو لفظ انگلیش و ب ام و لفظ آلمانیشه.
ما ایرانیا هردورو قاطی کردیم و میگیم بی ام و
رهگذر
۱۲ تیر ۱۳۹۴منظورش از کل دنیا کشورهای انگلیسی زبان و کشورهای مستعمره اونهاست چند وقت دیگه این ملت مرسی فرانسوی رو هم با تنکس!! عوض میکتتد یا مثل انگلیسی ها خ رو نمیتونند تلفظ کنند ببینین کی گفتم! اینقدر ملت جو زده ای شدیم شاید واقعا دیدن ماهواره بیشتر از این حرفها فرهنگ و جنبه میخواد
Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes
۱۴ تیر ۱۳۹۴خدمت حضرات عرض کنم که تلفظ درست کلمه BMW در زبان آلمانی به صورت “بی-ام-وی” هست (یعنی تلفظ اصلی اینه)
حالا تو انگلیسی میگن بی ام دابلیو
تو فارسی هم میگن بی ام و ( گرچه ب ام و هم غلط نیست ولی بی ام و بهتره)
ارمان
۱۱ تیر ۱۳۹۴ahmad rezaye شما شتاب سری ام رو با بنز معمولی که 400 هست مقایسه میکنی که انتهای زرنگ بازیه!! اگر cls amg 63 شتابش از سری ام بی ام و کمتر نباشه تفاوتش از دهم ثانیه هم بیشتر نیست
M.SH
۱۱ تیر ۱۳۹۴داداش شما که تو المان سر کردی حتما زبان المانیتم فول اگه خدا بخواد حرف دبلیو
(و) خوانده می شه داداش نه دبلیو از این لاسا نزار زشته بوخودا
اون بی ام و
بعدشم بیشتر مردم المان دوچرخه سوارن
برای اینه که الودگی کشورشون اینقدر پایین
بعد آقا امیر تو سال 2012 هیوندای کره بیشترین فروش رو تو المان داشت از پورشه و ائودی و فراری و لامبو و ….. .
عجب صبری خدا دارد
بابک
۱۱ تیر ۱۳۹۴M.SH
بی ام و اشتباهه
در زبان انگلیسی بی ام دبیلیو و در زبان آلمانی ب ام و گفته میشه
راس میگی عجب صبری خدا دارد
رافال
۱۱ تیر ۱۳۹۴مرجع ما باید زبان و کشور سازنده باشه
اگه اینطوریه که شما می گی باید بگردیم ببینیم پینه بیسائو و اسراییلی و ایضا انگلیسی زبان ها بهش چی بگن؟؟؟
رهگذر
۱۱ تیر ۱۳۹۴بی ام و اشتباه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابک چطور چنین چیزی به ذهنت رسید؟
شایان
۱۱ تیر ۱۳۹۴ای خدا منو بکش میگه بی ام و اشتباه چون اسمه انگلیسیش میشه بی ام دبیلو اسمه شما بابکه یکی بگه بی باک یا بادبادک میگی درسته!!!!! چون تویه اون زبون درسته به خدا این دستورات زبانی در زمان ابتدائی و راهنمایی بهمون گفته شده ها که اسم هارو باید همون جوری گفت چون اسم هیچ وقت عوض نمیشه مارو بیشتر عصبی نکنید خواهشا با اون آرمت کاری نکن اینجا خون و خونریزی راه بیفته
بابک
۱۲ تیر ۱۳۹۴شایان جان درست صحبت کن
اسم هیچ وقت عوض نمیشه برای همینه که من فقط گفتم ب ام و درسته چون اسم آلمانیش ب ام و ست
ولی چون زبان انگلیسی زبان مطرح دنیاست به اسم BMW هم مشهوره
من فقط گفتم تلفظ درستش میشه ب ام و
ولی من با اسم بابک یا شما با اسم شایان اگه بریم فرانسه نمیتونن مثل زبان فارسی ما رو صدا کنن چون آ در زبان فرانسه تلفظ نمیشه درسته تو ایران به بی ام و مشهوره ولی من فقط گفتم تلفظ درستش اینه همین
اگه حرف اشتباهی زدم بگو مطلع شم
حالا میخوای خون و خون ریزی راه بندازی راه بنداز من نمیخوام تشنج ایجاد کنم چون پدال رو دوست دارم
بعدش برادر من چیزی نداری گیر بدی به آرم گیر میدی؟
شایان
۱۲ تیر ۱۳۹۴بابک چرا داری مغلطه میکنی بی ام و اسمه درسته مگه میشه چون انگلیسی میشه بی ام و یه ژاپنی بگه بی ام دبلیو!!!!! بابا آدم دیوانه نکنید چون انگلیسی مطرح تره زبونش پس باید به اون اسم گفته بشه آدم بعضی موقع یه چیزهایی میشنوه که میخواد سر به بیابون بذاره بعدم کی گفته زبون مطرح دنیاست این ساخته و پرداخته ذهن ایرانی هاست در هر کشوری تعداد محدودی زبان انگلیسی بلدن حتی در کشورهایه پیشرفته تر از ایران هم تعداد اندکی انگلیسی بلدن نه همه الان کلی منفی میخورم چون دارم واقعیت و میگم و از نزدیک دیدم و تعجیب کردم فقط تعداد محدودی ازشون که مجبورن این زبانو یاد میگرن اونم نه به خوبیه ایرانی ها!!!!!!
رهگذر
۱۱ تیر ۱۳۹۴المان زندگی کرده باشی و بی ام و رو بی ام دبیلیو بگی؟ امکان نداره!
محمد
۱۱ تیر ۱۳۹۴المانی ها b رو /ب/ تلفظ میکنن و w رو /و/ با کسره انگلیسی میشه بی ام دبلیو و المانی میشه ب ام و
لاکی استریک
۱۱ تیر ۱۳۹۴منم تو المان بودم یه چن سال کجا بودی ندیدمت؟؟ :D
بایستی بگم که بیشتر جوانان المان از پراید استفاده کرده و بقیه همینم ندارن و بنده جزو دسته دومم
Lamborghini SESTO-ELEMENTO
۱۰ تیر ۱۳۹۴سلام.ممنون بخاطر مطلب خوبتون آقای صفری.
من عاشق خمیدگی عقب کلاس cls ام،همینطور عاشق cls 63 AMG S هستم.
ممنون.
sajad
۱۰ تیر ۱۳۹۴فوق العادس ازطرح cls خیلی خوشم میاد! من یه سوال داشتم الان یدونه وراکروز دارم و خیلی از شتابشو و…. راضیم! میخواستم دلایلی عوضش کنم و bmw x4 28i رو انتخاب کردم بنظر شما دوستان شتاب x4 به هیوندای وراکروز میرسه؟ (البته من شاسی بلند بودن و شتاب برام مهمه) این سوال خیلی ذهن منو درگیر کرده خوشحال میشم نظراتون رو بدونم! ممنون از همه
بابک
۱۰ تیر ۱۳۹۴سلام سجاد
ببین مقایسه بین BMW و هیوندای کلا اشتباهه
مطمئن باش اگر از وراکروز بری به سمت یه BMW که شتاب کمتری هم داره مطمئنا پشیمون نمیشی در حالی که اگه تحقیق کنی X4 28i شتاب بهتری نسبت به وراکروز داره
با این که حجم موتور کمتری داره قدرتشون تقریبا در یه حده و وزن BMW و مصرف سوختش کمتره
sajad
۱۱ تیر ۱۳۹۴سلام بابک جان!
ممنون از پاسخ ات که به من دادی! یعنی من از خرید x4 پشیمان نخواهم شد؟! اخه یکی از رفقا میگف که حجم موتور bmw x4 28i کمه و شتاب خوبی مثل وراکروز نداره و بنظرم بی ام و نخر ! و عده ای مثل شما میگفتند که x4 بخر و اینجوری شد که من از خرید x4 ترسیدم و گفتم نکنه خوب شتاب نداشته باشه و مجبور بشم بفروشمش! پس یعنی من تو x4 شک نداشته باشم و با اطمینان بخرم!؟ خیلی ممنون
نوید جهرمی
۱۱ تیر ۱۳۹۴داداش ملاکت رو حرف بقیه چرا میزاری؟
ببین خودت از ماشین چه انتظاراتی داری.
x4 هایی ک میان درسته موتورهای کم حجم تر و کم قدرت تری دارن از وراکروز اما نسبت وزن ب قدرتشون از اون بهتره. شتابشون مقایسه نکردم اما فک نکنم کم بیارن.x4 کوپه اسپرته بین شاسی بلندا و هم کلاس وراکروز نیست. پس جای کمتری داری نسبت ب اون.
اگه هم کیفیت سواری و لذت رانندگی برات اهمیت داره که تو خرید ب ام و شک نکن.
نکته آخر که باید بگم اینه ک خرج ب ام و هم اصلن با هیوندای یکی نیست. باید از این نظر هم حواست باشه. نه این که ماشینت با خرابی مواجه بشه اما همون سرویس دوره ای هاش هم هزینه بره . که ب نظرم نسبت ب سواری و لذتش میارزه
احمد
۱۱ تیر ۱۳۹۴رفتن سمت بی ام و هیچوقت باعث پشیمونی نمیشه
من خودم یک ایکس 3 دارم و یک ماشین کره ای
فقط یک چیزی رو در جریان باش و اون هم اینکه هزینه نگهداری ماشین های المانی و به خصوص بی ام و بسیار بالاست اگر با این هزینه ها مشکلی نداری بخر و حالشو ببر
sajad
۱۱ تیر ۱۳۹۴احمد جان ممنون که جوابم رو دادی! هزینه ی چه تعمیراتی و………. بالاست ؟ میشه بیشتر توضیح بدی ! مرسی
Amin
۱۲ تیر ۱۳۹۴از ما نپرس بنظر خودت شتاب x4 توطین توربو bmw بیشتره یا ۳۵۰۰ هیوندای موتور۲۸ بی ام وجزو بهترین موتور های ساله اخه من نمیدونم شما چطوری شتاب ۶.۴ رو یا ۸.۵ یکم به سوالاتتون دقت کنید لطفا
Ali
۱۲ تیر ۱۳۹۴X4 شتابش عالیه ۶.۴ نباید با وراکروز مقایسه کنیش باید با کاین۶سیلندر که شتابش ۷.۵ یا کاین اس که ۵.۹ هست مقایسه بشه البته از نظر شتاب و سرعت بعد شما وقتی با چی مقایسش کردی دوست شما هم حتما حسودیش شده به شما که همچین حرفی زده
شایان
۱۰ تیر ۱۳۹۴نظرات در مورد مرسدس کلا چاپ نمیشه عشقه محبوبیتش آدم مجذوب خودش میکنه اونایی که هی اتومبیل هایه اشرافی و به رخ میکشن اینو بدونن اشرافیت باید در خون باشه نه در قیافه پدال محبوب از دل نمیره عشقه برنده مرسدس که آرمه سه پرش خودش یه تاریخه
masoud v12
۱۰ تیر ۱۳۹۴با سلام خدمت دوستان ای کاش طراحی بدنه بنز به دوران اوج برگرده یعنی هم با اصالت باشه هم جذاب و پویا طراحی بدنه بنز بیست سال پیش نماد یک ماشین اسپورت و زیبا و ایمن بود شما اگه توجه کنین طراحی بنز کلاس ایی معروف به اتاق کپول یا حتی اتاقهای قدیمی معروف به اتاق دانشجویی و اتاق معماری گویای همین عرض بنده است یعنی اگه تمام آرم و لگوهای ماشین رو هم حذف کنین بازم میشه فهمید که این ماشین یک بنز هستش برای طراحی بدنه کلاس اس جدید نمیتوان ایراد خاصی گرفت درسته زبان طراحیش کمی گرایش به انگلیسی داشته و صد در صد آلمانی نیست که اون هم برمیگرده به طراح سرشناسش آقای گوردن واگنر که یک طراح فارغ التحصیل از دانشگاه انگلیس هست ولی طراحی قابل قبول و زیبایی داره ولی دیگه همون طراحی رو با سایز کوچک در مدل جدید کلاس سی به نمایش گذاشتن یا حالا مطمئنا خواهیم دید نسل جدید کلاس ایی هم از این طراحی استفاده خواهد کرد برای دوستداران و هواداران متعصب بنز قابل قبول نیست که البته این مدل طراحی در بی ام دبیلیو هم وجود داشته که الان تمامی مدلها چراغهای جلو چسبیده به شبکه فقط سایز اتاق و شکلشون با هم کمی فرق داره ای کاش طراحی بنز برگرده به طراحی زمان آقای پیترفایفر و بی ام دبیلیو هم برگرده به مدلهای محبوب 518 آن زمان البته به شکلی مدرنتر و ایمنتر!
شایان
۱۰ تیر ۱۳۹۴مگه فقط بنز یه طراح داره؟ برای هر کلاسی شاید دهها طراح و نظرها باشه بعدم منم قبول دارم طرحهاش یکم داره فاصله میگیره ولی چه ربطی به انگلیس داره حالا اونا شدن طرح انگلیسی!!! شما تویه کدوم برند انگلیسی چنین طراحی میبینی لطفا حرف که میزنید مستند باشه ضد بنزی ها دارن از هر راه برای بی ارزش شدن بنز استفاده میکنن ولی بنز مساویه با اصالت محض
FcmZ
۱۰ تیر ۱۳۹۴اون زمانی که پیتر فایفر سر طراح بنز بود همه ی کارشناسان از بنز به عنوان برندی برای افراد مسن یاد میکردند و جوان پسندی و فروش بی ام و رو به رخ بنز میکشیدند!
حالا که بنز رفته به سمت جوان پسندی باز دارن انتقاد میکنند!
زمانی که کریس بنگل در بی ام و خط مشی اینده طراحی بی ام و رو کامل تغییر داد باز هم منتقدین از خجالت اقای بنگل دراومدن ! هرچند بعدها معلوم که منتقدین در اشتباهند.
احمد باقری
۱۰ تیر ۱۳۹۴ماشینهای بنز خیلی عالیند.
مهران72
۱۰ تیر ۱۳۹۴چشم کف پاش عجب رینگی داره لامصب!
متین
۱۰ تیر ۱۳۹۴سلام …
ای کاش مدل 550 رو تست میکرد (یا میذاشتید) چون سی ال اس 400 رو سه یا چهار ماه پیش پدال گذاشته بود … این ماشین واقعا m6 gran coupe و آئودی A7 رو به چالش میکشه …
شب خوش …
رضا
۱۰ تیر ۱۳۹۴همین یه ساعت پیش داشتم خونه میومدم یه cls350 سفید با کیت amg دیدم یه چند دقیقه نگاش کردم سرجام میخکوب شدم انصافا از هرنمایی فوق العاده زیبا به نظر میرسه و مطمئن باشید 10 سال دیگه هم بگذره بازم جذابیت خودشو داره
بنتلی
۱۰ تیر ۱۳۹۴خیلی قشنگه،بزرگ،کوپه،لوکس،شیک وبا ابهت،خیلی انحنای ی سره ک از اول تا انتها ادامه داره رو دوس دارم،دوس دارم زود تر ب روز بشه و نسل جدیدش بیاد
احسان(احسان سابق)
۱۰ تیر ۱۳۹۴طراحی جلوی این ماشین بی نقصه
تحریم خودروسازی داخلی جهاد در خداست
۱۰ تیر ۱۳۹۴[…] مرسدس با موتور 6سیلتدر 3000 سی سی تونسته 329 اسب بگیره تازه با توربو ، خواهشن نگین ژاپنی باز ولی میتسوبیشی 3000gt در دهه 90 ، 326 اسب با موتور 6 سیلندر و توربو گرفته ، مطلبش تو پدال هس
الان دیس بارون میشم
ای وای یادم رف تو پدال نباید از ماشین های المانی ایراد گرفت
ببخشید
متین
۱۰ تیر ۱۳۹۴دوست عزیز انگار شما تازه پیوستی ! خبر نداری همین دو هفته پیش پدال مطلب گذاشته بود در مورد مرسدس بنز A class AMG 45 که از یه موتور 2 لیتری 375 اسب تازه 4 سیلندر گرفته بود … یا GLA45 که 360 اسب از موتور 2 لیتری 4 سیلندر گرفته … بعدشم شما لحنت رو درست کن و درست و حسابی حرف بزن نه مثه آدم های ترسو که فقط حرف میزنن و بعد فرار میکنن همون ماشین چرا دیگه تولید نشد؟ دلیلش به خاطر استهلاک بالای موتور نبود؟ لطفا با دلیل و منطق حرف بزن … شما انگار فقط از مرسدس بدت نمیاد بلکه از آلمانی ها بدت میاد !!! اگه از جایی ناراحتی یا ماشینت تصادف کرده نتونستی خسارت بگیری یا کلن عصبانی ، دلیل نمیشه بیای اینجا خالی کنی … اینجا با هر جایی خیلی فرق میکنه و باید به همدیگه احترام بزاریم و نباید به یک خودروساز بزرگ اونم مرسدس بد و بیراه بگیم … امیدوارم درک کنی!
علی
۱۱ تیر ۱۳۹۴آ قربونت آقا متین.حرف دل منو زدی
AHMADREZA
۱۱ تیر ۱۳۹۴عزیزم اون یه مدل دیگه بود . راست میگه با توربو خیلی ضایع هست
شایان
۱۱ تیر ۱۳۹۴مرسی متین جان مخصوصا اون قسمت تصادفش!!!! اینا فکر میکنن با این جور حرف زدنا مثلا بنز و بی ام و یا هر برنده دیگه ای میره زیر سوال اگه ما طرفدار بنز و بی ام و یا برندهایه آلمانی شدیم همینجوری و از رویه یه دقیقه نگاه کردن و یه بار عکس گرفتن نبود ما میبینیم که هر کدوم از کمپانی هاشون بانی و پیشگام چه در طراحی موتور و چه در طراحی داخلی و بدنه از خیلی ها جلوتر و شیک تر بودن ما میبینیم که هر کدوم از اونا برای به رخ کشیدن هم در تلاش هستن برای بهتر شدن چون رقابتشون حتی در داخل خیلی بیشتر از خارجه این یعنی خودش یه قطب قوی در این صنعت حالا بقیه چیزهاشون بماند و دوستان کارشناس و محقق خیلی بهتر از بنده میدونن/// اگه در این سایت شب تا صبح هم مطلب بد بزارن ازشون بازم سرآمد تکنولوژی,مدیریت این صنعت , کیفیت , وقار و اصالت هستن بقیه کشورها هم همین طوره ولی صنعت اتومبیل در این کشور یه دنیای دیگست
تحریم خودروسازی داخلی جهاد در خداست
۱۱ تیر ۱۳۹۴اولا من اصلا عصبانی از چیزی نیستم
دوما قبول کنید خیلی ضایس 6 سیلندر3000 سی سی با توربو 329 اسب گرفته بشه ، و از همه بعید تر این که کمپانی مرسدس که سابقه درخشانی داره این موتور رو تولید کرده.
سوما این موتور صددرصد به اندازه موتور gla روش کار نشده و اگرنه مرسدس چرا همون موتور 4 سیلندر gla رو این ماشین نزاشت؟؟؟؟
چهارما من از مرسدس یا هیچ یک از کمپانی های المانی بدم نمیاد و فقط نظرمو گفتم
پنجما اون شمایی که باید لحنت رو عوض کنی عزیز
متین
۱۱ تیر ۱۳۹۴خواهش میکنم شایان جان و ممنون از کامنتی که گذاشتی … این دوست عزیز نمیدونم با چه […] اومده جواب شما رو داده و از لحن بد و زشتش داره دفاع میکنه همین ایشون نبود که به مرسدس گفت خاک بر سرش ؟ حالا پدالی ها قضاوت کنن لحن من بده یا لحن این آقا … (خوبه پدال این حرف زشت رو که این آقا زد برداشت چون این کلمه در حد پدال نبود )
سجاد
۱۱ تیر ۱۳۹۴با این ادبیاتت معلومه که منطقت از اونایی که تحریمشون کردی بیشتر نیست از لیست تحریم خارجشون کن بی زحمت.
رهگذر
۱۱ تیر ۱۳۹۴کلا ادبیات ژاپنی ها همینه جز یکی دوتاشون که معتدلند و بقیه………. جالبیش اینه اگه من چنین چیزی بنویسم اصلا پدال بهش بر میخوره تایید نمیکنه
Amin
۱۲ تیر ۱۳۹۴الان اسب بخار خیلی مهم نیست شتاب و سرعت مهمه شما x3 3.0 لیتر قدیمی رو یا ۲۸ الان مقایسه کن قدیمی قدرت بیشتر داره ولی سرعت و شتاب کمتر ربطی به اسب بخار بیشتر نداره
ارمان
۱۱ تیر ۱۳۹۴کاملا نسبت به سری 6 بی ام و از نظر من سر تره
سعید
۱۱ تیر ۱۳۹۴یکی از بهترین طراحی ها رو دربین سدان ها داره،البته به نظر من که بهترینه،آدم از دیدنش خسته نمیشه
محمد زمانلو
۱۱ تیر ۱۳۹۴طراحی جذاب و پویا ، متانت و وقار و البته با چاشنی خشونت همگی از این خودرو چهره ای دوست داشتنی و پر طرفدار می سازه .
با تشکر از آقای قوام صفری
أمير علي
۱۱ تیر ۱۳۹۴تو توضیحات این صفحه گفته بود از بین این چارتا ماشین بنز دوم و ائودی اول است ولی به نظر من اس کلاس جدیدم به پای پانامرا ۲۰۱۴ نمیرسه
محمد زمانلو
۱۴ تیر ۱۳۹۴آقا امیر علی ، با اینکه خودم طرفدار دو آتیشه پورشه(البته بعد لامبورگینی ) هستم،ولی باید
این نکته رو باید قبول کنیم که S Class نسل
آخر بهترین سدان لوکس دنیا در عصر حاضره.
davood
۱۷ تیر ۱۳۹۴احساس میکنم بنز دراین چند سال گذشته در طراحی دچار دچار سردرگمی و آشفتگی شده و المان هایی که مشخصه بنز بود با طرح های جدیدش زیاد جور در نمیاد.ولی تو bmwفوقالعاده هماهنگه.اگر از نظر فنی و کیفیت هم پایین بیاد تا چند سال دیگه جز جند مدل شاخص مثل همین یا سری جی بازارو به بقیه واگذار میکنه.