جدایی خیلی سخت است اما مرسدس هیچ زمانی را از دست نداده و با شرکت انویدیا همکاری میکند. کمتر از یک هفته پیش بود که این شرکت و بامو همکاریهای مربوط به توسعه تکنولوژیهای خودران را به حال تعلیق درآوردند.
با این همکاری جدید مرسدس و انویدیا سیستم محاسبه داخل خودروی انقلابی و زیرساختهای محاسبه هوش مصنوعی را ایجاد خواهند کرد. با آغاز سال ۲۰۲۴ این تکنولوژیها در محصولات مرسدس بکار خواهند رفت.
اگرچه این موضوع خیلی جذاب به نظر نمیرسد اما سیستم جدید یاد شده باعث خواهد شد محصولات آتی این خودروساز از نظر تکنولوژی رانندگی خودکار قابلیت ارتقا یابند. این همان روش تسلاست زیرا این برند معمولاً ویژگیهای خودران جدید را به محصولات کنونی خود اضافه میکند. تسلا سال پیش ویژگی احضار هوشمند را با نتایج بحثبرانگیزی عرضه کرد.
در ماههای آینده اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد اما این دو شرکت گفتهاند این سیستم معماری نرمافزاری جدیدی است که بر پایه پلتفرم انویدیا درایو ساخته میشود. گفته شده دو شرکت خواهند توانست عملکردهای رانندگی خودران شامل اتوماسیون مسیرهای معمول از یک آدرس به آدرس دیگر را ارائه کنند.
همچنین کاربردهای ایمنی و رفاهی زیادی در آینده ارائه خواهد شد و مشتریان خواهند توانست این ویژگیها را به لطف بهروزرسانی از راه دور خریداری و دریافت نمایند. مرسدس همچنین به سرویسهای اشتراکی اشاره کرده و بنابراین احتمالاً این سیستمهای خودران با هزینهای سالانه در دسترس خواهند بود.
هر دو شرکت اقدام به توسعه تکنولوژیهای هوش مصنوعی و رانندگی خودران سطح ۲ و ۳ خواهند کرد و البته روی سیستمهای پارکی که نهایتاً به سطح ۴ میرسد تمرکز خواهند نمود.
اولا کالنیوس مدیرعامل دایملر میگوید:
این پلتفرم جدید به سیستم کارا و نرمافزاری در محصولات آتی مرسدس بنز تبدیل خواهد شد. معماری محاسبه هوش مصنوعی انویدیا به ما کمک خواهد کرد به سمت رانندگی خودکار حرکت کنیم. این تواناییهای جدید از طریق فضای امنی قابل دانلود خواهند بود و باعث افزایش ارزشهای مالکیت محصولات مرسدس خواهد شد.
monster
۶ تیر ۱۳۹۹جالبه انویدیا یاد بازی کامپیوتری افتادم حیف سیستممون دیگه از رده خارجه الان بازی میچسبید الان بخوای سیستم جمع کنی یا لپتاپ گیم باید 20 تومن مایه بدی
meysam
۶ تیر ۱۳۹۹تازه دارن میفهمن چقدر از تسلا عقبن
ali (chevy nova)
۶ تیر ۱۳۹۹دقیقا
تسلا رقیب نداره و هیچ کسی نمیتونه باهاش رقابت کنه
meysam
۶ تیر ۱۳۹۹یکی از تفاوتهای تسلا با بقیه اینه که تسلا یه شرکت تولید و ارائه تکنولوژیه
دید تکنولوژیک اولویت اصلی و محوری این شرکته و هر فعالیت دیگه ای باید از این فیلتر رد بشه بخاطر همین نمیشه به تسلا عنوان یه خودروساز صرفرو چسبوند. تسلا یه شرکت تکنولوژیه که با این رویکرد ماشین میسازه و خود ماشین گام دومه و گام اولش تکنولوژیهاییه که با اون ماشین میخواد ارائه بده.
ولی باقی خودروسازان صرفا خودروساز هستن و هدف اصلیشون هم حمل و نقل تو سگمنتهای مختلفه و با نگرش یه خودروساز ماشین میسازن بخاطر همین گام اولشون تولید خودرو و بعدش همراه با اون یه سری تکنولوژیهایی هم ارائه میدن.
همه چیز سر نگرش اونهاست و اولویتهای اونها و این باعث پیشرو بودن تسلا تو الکتریکیها و همچنین رشد فروش و ارزش سهام و … شده و البته باعث پیش افتادنش از بقیه که فاصلشون هم روز بروز داره بیشتر میشه.
بنظر من از نظر تکنولوژی براحتی میشه به تسلا رسید و ازش رد شد تو 2 الی 3 سال ولی اول زاویه دید تغییر کنه و مقداری هم پول باید خرج کرد
وقتی چند تا جوون کاربلد نشستن برنامه نویسی کردن و سیستم خودران کاملی رو ساختن که از اتوپایلوت تسلا هم بهتر کار میکنه با یک هفتم قیمت سیستم تسلا، همین کافیه برای اثبات این داستان که میشه از تسلا هم بهتر بود.
اسم سیستمشون open pilot هستش و شرکتشون هم اگه اشتباه نکنم comma.ai فکر کنم
M سابق
۶ تیر ۱۳۹۹باز این علی اومد …
علی چیزی به نام غیر قابل رقابت نداریم
مگه ایلان ماسک 4 تا گوش داره یا 5 تا دست ؟ تازه نصف بزرگان سرمایه نداره
تازه مشکلات کیفی ماشیناش سر به فلک کشیدن !
کیفیت مونتاژ در حد سایپا کوِِئیک
با نویدم مخالفم
دست کم گرفته بودن چیه نگاه بندازن میتونن بفهمن یارو چیکارس !
اینارو من یه بار دیگه هم گفتم تسلا با بقیه مسیرش خیلی متفاوته و احتمال این که تسلا داره اشتباه میکنه خیلی بیشتره از این که کل جهان دارن اشتباه میکنن
خلاصه تا ده سال اینده مشخص میشه!
NAVID۰۰۹۸
۶ تیر ۱۳۹۹چون دست کم گرفته بودنش اما وقتی دیدن قضیه داره جدی میشه ، به خودشون اومدن و مطمئناً تسلا روزی در شرکتهای بزرگ ادغام میشه ، چون رقبا به سرعت باد در حال پیشرفتند و همگی دنبال این هستند که بازار تسلا را بگیرند تا نیاد شاخ بشه براشون .
البته این فرضیه من هست .
Elmiraj
۶ تیر ۱۳۹۹یعنی اگر تونست تا سال ۲۰۲۴ با همکاری آمریکایی ها ویژگی مانند smart summon را که تسلا پارسال با یه آپدیت اضافه کرده را در محصولاتش پیاده کنه ، تازه به این نتیجه رسیدن که ۵ سال تمام از تسلا عقب تر اند…!!!!
.
بعد اضافه کردن تشخیص چراغ قرمز ، اینبار نوبت smart autopark خواهد بود ( ویژگی ای که برعکس smart summon هست و شما میتونید با آن از ده ها متر دورتر ماشین تونو خودکار به پارکینگ هدایت کنید !!! ) که تا سه ماه آینده به ماشین های تسلا اضافه خواهد شد و تا پایان سال هم اگر NHTSA اجازه تردد بده خودران کامل یا به قول تسلا Full – self driving….
.
.
یعنی حساب کنید که فاصله اینبار چقدر میشه…؟!!!
محمد
۶ تیر ۱۳۹۹تازه اینم در نظر بگیر که تسلا نزدیک یک میلیون خودرو داره که به طور روزانه دارن دیتا جمع میکنن و با اومدن روبوتاکسی تسلا و خودران کامل هر راننده میتونه تا سالی سی هزار دلار درامد داشته باشه در صورتی که بقیه خودرو ها هرسال افت قیمت میخورن ایلان ماسک با برنامه استارلینک هم که میخواد اینترنت دنیا رو پوشش کامل بده و همه زیرساخت حمل و نقل و انرژی رو دست بگیره واقعا داره یه امپراطوری میسازه ولی اینکه دوستان میگن بقیه خودروساز ها عقبن درسته ولی همین چالش ها و رقابت های سنگین باعث پیشرفت کمپانی ها و در نهایت بشر میشه
Ferrari Fxx K Evo
۶ تیر ۱۳۹۹خب که چی ؟
Harley-Davidson
۶ تیر ۱۳۹۹الکی فقط اسپم میکنی ها. فقط میخوای یه چیزی ریپلای کنی
دوستمون داره اطلاعاتشو به اشتراک میذاره، بهتره زیر کامنتش اسپم نکنیم
Ferrari Fxx K Evo
۶ تیر ۱۳۹۹مگه شروع کرده بودند که الان عقب افتاندند ؟
OMID
۶ تیر ۱۳۹۹دقیقا چون شروع نکردن عقب افتادن !
AMIR / ARMI
۶ تیر ۱۳۹۹فوررد هم میخواد سیستم رانندگی بدون دست رو به موستانگ مک ای اضافه کنه
در حالی که اروپایی ها درگیر یک بوم دو هوا هستن
ولی افرین به بنز فهمید اینده در همکاری با بی ام و نیست
هر وقت ماهی رو از اب بگیری تازست
ALIREZA
۶ تیر ۱۳۹۹پدال در مورد سلطان f150 مطلب بزار
ALIREZA
۶ تیر ۱۳۹۹meysam عزیز منظورت شرکت جورج هاتز؟
meysam
۷ تیر ۱۳۹۹والا اسمشو دقیق نمیدونم ولی سرچ کنی راحت پیدا میکنی
نامجو
۶ تیر ۱۳۹۹انویدیا یک از رهبران تحقیق و توسعه بر روی هوش مصنوعی هست و بنز هم یکی از بهترین خودروسازان دنیا. امیدوارم بیشتر شاهد چنین همکاری هایی باشیم.
Bilbo
۷ تیر ۱۳۹۹به حدی که عده ای از پیشرفت های تسلا ارضای روحی و جسمی شدن بنظر میاد تو دنیای واقعی نشدن، خیلی عجیبه بعضی لحن ها. حالا انگار مثلا تسلا جهان خوردو رو تمام و بگیره چیزی از کسی کم میشه و از شدت غم سر به بیابون میذارن. شل کنید و از زندگی و پیشرفت علم لذت ببرید، ما حتی نمیتونیم اینا رو دیگه از نزدیک ببینیم. یعنی دیدن اینها هم دیگه ممکن نیست، خدا نگذره از باعث و بانی این حجم از بدبختی.
وقتی رقیبی نباشه، انحصار میاد و وقتی انحصار باشه پیشرفت های سریع امروز میشن جا زدن های خسته کننده فردا. نوکیا روزی پادشاه بود، یه پادشاه بی شاخ و دم که باور سقوطش محال بود، اما حالا پشم دنیای موبایل هم نیست، دقت کنید! پشم دنیای موبایل هم نیست.
Bilbo
۷ تیر ۱۳۹۹به حدی که عده ای از پیشرفت های تسلا ارضای روحی و جسمی شدن بنظر میاد تو دنیای واقعی نشدن، خیلی عجیبه بعضی لحن ها. حالا انگار مثلا تسلا جهان خوردو رو تمام و بگیره چیزی از کسی کم میشه و از شدت غم سر به بیابون میذارن. شل کنید و از زندگی و پیشرفت علم لذت ببرید، ما حتی نمیتونیم اینا رو دیگه از نزدیک ببینیم. یعنی دیدن اینها هم دیگه ممکن نیست، خدا نگذره از باعث و بانی این حجم از بدبختی.
وقتی رقیبی نباشه، انحصار میاد و وقتی انحصار باشه پیشرفت های سریع امروز میشن جا زدن های خسته کننده فردا. نوکیا روزی پادشاه بود، یه پادشاه بی شاخ و دم که باور سقوطش محال بود، اما حالا پشم دنیای موبایل هم نیست، دقت کنید! پشم دنیای موبایل هم نیست.
AMIR-REZA
۷ تیر ۱۳۹۹الان چه دلمون بخواد چه نخواد تسلا حرف اولو تو تکنولوژی می زنه دمش گرم که تونسته غول های خودروسازی رو از ترس عقب افتادن یه تکونی بده.
من خودم با پیشرفت تکنولوژی هیچ مخالفتی ندارم اما نمی فهمم که چرا هرچی داریم جلو تر میدیم هی میخوان ما رو از رانندگی دور کنن لذت رانندگی به اینه که فرمون دست خودت باشه دنده رو خودت عوض کنی (منظورم توی این لگن هایی که تو ایرانه نیست )نه اینکه ماشین برات رانندگی کنه متاسفانه مفهوم واژه رانندگی در آینده تغییر خواهد کرد….