مرسدس بنز از پاکتر کردن کافی پیشرانههای دیزلی به منظور ادامه فروششان و احیای تصویر خراب شدهی پاک و اقتصادی بودنشان مطمئن است. اولین قدم در میان برنامههای جاهطلبانه این کمپانی تحقیقات درباره تقلبهای آلایندگی ادعایی است زیرا دایملر معتقد است دیزلها باید به منظور برآورده کردن قوانین زیستمحیطی سفتوسخت بهبود یابند.
مدیرعامل دایملر آقای دیتر زچه پس از اعلام نتایج مالی سه ماهه دوم سال جاری گفت:
دیزلها ارزش جنگیدن را دارند. ما همانند اکثر خودروسازان متقاعد شدهایم که به سوی حملونقل الکتریکی حرکت میکنیم. تا زمان رخ دادن این موضوع، کاهشهای بیشتر دیاکسید کربن از طریق پیشرانههای احتراق داخلی به دست خواهد آمد و پیشرانههای دیزلی نقش قابلتوجهی خواهند داشت.
تعهد مرسدس به بهبود پیشرانههای دیزلی به وضوح با فراخوان داوطلبانهای که هفته پیش اعلام شده برجسته میشود. این شرکت مبلغ ۲۵۶ میلیون دلار روی بهبود نرمافزار سیستم اگزوز تقریباً تمامی محصولات مدرن دیزلی تردد کننده در جادهها هزینه خواهد کرد.
اخیراً اخباری در رسانههای آلمان منتشر شده مبنی بر اینکه مرسدس، ب ام و، آئودی و پورشه یک کارتل برای تنظیم سایز مخازن ادبلو روی خودروهای دیزلی و به منظور کاهش هزینهها تشکیل دادهاند. زچه از اظهارنظر درباره این اخبار خودداری کرده است. چند روز پیش ب ام و به برگزاری نشستهای مهندسان چهار کمپانی یاد شده اذعان کرده اما مدیرعامل دایملر سخنی دراینباره نگفته است.
زچه گفت:
صنعت خودرو سر خط بسیاری از اخبار کنونی بوده و این اخبار از نوع خوب نیستند. من میدانم افراد زیادی خواهان شفافیت هستند اما ما نمیتوانیم درباره این گمانهزنیها اظهارنظری داشته باشیم.
AMIR SCHUMACHER
۱۰ مرداد ۱۳۹۶.
دمش گرم
من از دیزل بدم نمیاد و به نظرم جای پیشرفت بیشتری از بنزین در مورد کاهش آلایندگی داره.
علي
۱۰ مرداد ۱۳۹۶حیف شد ما باید تو کشورمون از ۴۰ سال پیش رو دیزل سرمایه گذاری میکردیم هم با صرفه تر بود هم باعث میشد ی پول عظیمی در کشور اندوخته بشه هم اینکه من شنیدم موتورای دیزل فوق العاده کم هزینه و روون هستن و مشکلات انجینهای بنزینو که خشک کار میکنن ندارن و در ضمن با استفاده از فیلترهای کاتالیزور شرایط زیست محیطی رو هم رعایت میکنن.
با تچکر
فرامرز
۱۰ مرداد ۱۳۹۶اتفاقاْ موتورهای دیزل هزینه های نگهداری بیشتری دارن که یکی از هزینه های زیادشون واسه پارتیکل فیلتر هست که با گازوییل بی کیفیت ایران خیلی زودتر از کار میافته. بعد اینکه موتورهای دیزلی لرزش و صدای بیشتری دارن و با کیفیت ساخت و مونتاژ ایران خرابی های زودهنگام اصلا بعید نیست.
علي
۱۰ مرداد ۱۳۹۶دوست عزیز من منظورم فقط تولید engin نبود و بیشتر امکان افزایش زیرساخت و گسترش پمپهای گازوئیل در ایستگاهای سوختگیری بود که باعث تشویق رونق و خرید خودروهای گازوئیلی بشه. در ضمن ی مطالعه بیشتری کنی متوجه میشی همه جوره به صرفه تره . الان دقت کنی ایران بابت تولید بنزین بی کیفیت که فرمول ساختشو به ایران ندادن چه خسارتهای جانی و بیماریهای ریوی نصیب مردم نشده . همچنین خودروهای روز دنیا با سوختگیری از بنزین بی کیفیت ایران چه آسیبهایی به موتورشون وارد نمیشه. ولی تولید گازوئیل زیاد کار سختی نیست و از فرمول خاصی بهره نمیبره. امیدوارم لپ مطلبو رسونده باشم.
باتچکر