مرسدسبنز در حال حاضر یکی از سرآمدان توسعه تکنولوژی خودروهای بدونراننده به منظور جابجایی مسافر است و اکنون، این تکنولوژی را به کلاس جدیدی از وسایل نقلیه بسط داده است: کامیونها. این کامیون آینده برای سال ۲۰۲۵، نشانههایی از روند توسعه حمل بار در جادهها با استفاده از تکنولوژی حرکت خودکار و هوشمند وسایل نقلیه در یک سیستم بزرگراهی جدید در اختیار ما قرار میدهد.
این تکنولوژی این امکان را برای یک کشنده فراهم میکند که در یک آزادراه تا سرعت ۸۳ کیلومتر بر ساعت به مسیر خود ادامه دهد. سیستم کنترلی آن بسیار پیشرفتهتر از سیستمهای کنونی مانند سیستم کنترل حرکت انطباقی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و ترمز اتوماتیک است. مرسدسبنز برای توسعه این تکنولوژی از سیستم اتوپایلوت (خلبان خودکار) در یک هوا بهره برده است. در سیستم اتوپایلوت، از اطلاعات مربوط به توپوگرافی راه و ویژگیهای دیگر مسیر برای بهینهسازی استفاده از پیشرانه و مصرف سوخت بهتر استفاده میشود. همچنین، کمپانی درنظر دارد تا امکان ارتباط کامیونها با یکدیگر را به منظور پیشبینی شرایط ادامه مسیر و ایجاد یک الگوی ترافیکی یکنواخت فراهم کند. مرسدسبنز اهمیت این تکنولوژی رانندگی خودکار را برای رانندههای کامیون و امکاناتی که برای آنها ایجاد میکرد، درک کرده است. به علاوه، انتظار میرود که انتقال بار جادهای در دهه آینده افزایش یابد. ای سیستم معرفی شده در یک کامیون آیندهنگرانه، نه تنها از یکنواختی مسیر برای راننده کم میکند، بلکه این اجازه را به رانندگان میدهد که هنگامی که سیستم اتوپایلوت کار میکند، به انجام کارهای مهم دیگر بپردازند. به عنوان مثال، رانندگان میتوانند از پشت فرمان کارهای مدیریتی انتقال بار را انجام دهند. شاید به لطف مرسدسبنز، رانندگی کامیون به یکی از شغلهای جذاب آینده تبدیل شود. البته با وجود تست اولیه موفق کامیون آینده ۲۰۲۵ مرسدس که در یک بزرگراه آزمایشی (اتوبان A14) آلمان انجام شده، این تکنولوژی هنوز تا رسیدن به جادهها در دنیای واقعی فاصله دارد. کمپانی درنظر دارد تا این کامیون بدون راننده را تا سال ۲۰۲۵ عرضه کند. پخش این خبر، تنها کمی پس از آن است که مرسدسبنز برنامه خود را برای فروش یک اتومبیل خودکار با استفاده از تکنولوژی اینتلیجنت درایو اتوماتیک ارائه کرد؛ سیستمی که در حال حاضر برای مرسدسبنز کلاس S مدل ۲۰۱۴ در جادههای دنیای واقعی در آلمان تست شده است. [دانلود ویدئو] [jwplayer mediaid=”۷۹۹۵۲″]۲۹ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
خودروي ملي ,انحصار ملي
۲۰ تیر ۱۳۹۳آقا من خودم راننده ماشین سنکین هستم ترانزیت کار می کنم یه اف هاش 2013 شرکت زیر بامه خدایی بالاتر از این ماشین ندیدم
milad
۲۰ تیر ۱۳۹۳داداش شما fh 2013 رو از کجا اوردی
خودروي ملي انحصار ملي
۲۰ تیر ۱۳۹۳واسه من نیست داداش واسه شرکت حمل بار
ًًميلاد . فقط آلمان . فقط بنز .
۲۰ تیر ۱۳۹۳درود .
ولوو هم ماشین خوبیه . الان قویترین کامیون دنیا برای ولوو با ۷۵۰ اسب بخاره.
اما مرسدس بنز هم در بین کامیون ها تنها برند پیشتازه . همینطور جزو کم استهلاک ترین هاست .
در ضمن هنوز هیچ کامیونی نتوانسته نصفه جوایزی مرسدس بنز به دست اورده را کسب کنه!
غمگین
۲۰ تیر ۱۳۹۳میگم آقا میلاد شما نظرت راجع به این ماک های دماغ دار چیه؟
ماک هم الان موتور های 700 اسبی داره ولی ابهتی که ماک داره این اروپایی ها هیچ کدوم ندارن. حیف که کامیون های ماک تو قاره اروپا نیست فکر کنم برای همین هم است که توی شبیه ساز
Euro Truck Simulator 2
هم جای کامیون های ماک خالیه .
میلاد . فقط آلمان . فقط بنز .
۲۰ تیر ۱۳۹۳ولی خب کامیون های امریکایی ، خدای ابهت هستند .
اروپایی ها تکنولوژی و
میلاد . فقط آلمان . فقط بنز .
۲۰ تیر ۱۳۹۳درود .
کامیون های امریکایی نو اوری کم دارند . بیشتر در اصالت به سر
میبرند . البته بهشون ایرادی وارد نیست . چون قوانین اروپا با
امریکا فرق داره . اما اینو بدون که کامیون های امریکایی زیر نظر
اروپایی ها هستند . من در بین اروپایی ها پفتم .
میدونستی ماک زیر نظر ولوو است ؟؟؟
میدونستی فرایت لانر که در بین امریکایی ها ایرودینامیک تره ،
ریر نظر مرسدس بنزه ؟؟؟
و ……
Ahmad..F12
۲۱ تیر ۱۳۹۳اول از پدال تشکر میکنم بابت توجه کردن به نظری که دادم راجع به این پست
دوم اینکهباید بگم آکتروس برای 20 سال پیاپی جایزه بهترین کامیون سال رو تا 2013 از آن خودش کرده که این خودش همه چیز رو میرسونه
اونم میونه این همه غول که هر کدوم واسه خودشون حرفی برای گفتن دارن
کیانوش
۲۲ تیر ۱۳۹۳من خودم همیشه میخوام از بنز تعریف کنم میگم بنز بنزه تمام…
مک میسل
۲۰ تیر ۱۳۹۳اینا این چیزارو درست میکنن اونوقت ما دنبال قالپاق پیـــــــــ کــ جوــــــاانــــ انــــــ 1.6 مــــــــــــــــــد80لـــــــــــ میگردیم…
هر کی تونست بگه من چی میگم جایزه داره!!
صادق
۲۰ تیر ۱۳۹۳جوانان مدل 80 ؟؟؟!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
داداش مک میسل، تازه تولید کردن؟؟! :) ;)
مک میسل
۲۱ تیر ۱۳۹۳yes
:(
ahmadreza
۲۰ تیر ۱۳۹۳واااااییی مرسدس فوقالعاده هست like
elring
۲۰ تیر ۱۳۹۳کامیون های بنز همیشه خودشو در مقابل رقباش مث ولو و مان و… ثابت کرده حداقل در زمینه تکنولوژی.مث کامیون آکتروس که زمانی که هیچ شرکتی تکنولوژی ترمز خودکار رو نداشت اون داشت
زنده باد مرسدس……..!@#$%^&*)(_
VAHID JINPACHI
۲۰ تیر ۱۳۹۳زنده باد مرسدس بنز …..
واقعا حرف نداره…..
هیچ حرفی نمی تونم بزنم….فقط می تونم بگم
{درود بر المان و ماشیناش}
Ehsan
۲۰ تیر ۱۳۹۳این مگر Actros MPIV نیست ؟ چرا روش کاور کشیدن ؟
PEUGEOT
۲۰ تیر ۱۳۹۳احسان من یه بار این آکتروسا رو روندم
دندش نیمه اتوماتیکه
واقعا خداست من خیلی باهاش حال کردم حیف که دیگه نسل جدیدش وارد نشد
صاحبش می گفت این ماشین اصلا خرابی نمی فهمه چیه
Ehsan
۲۰ تیر ۱۳۹۳درسته محمد جان خیلی کامیون خوبیه ، سال 2012 بهترین کامیون سال شده ، جالبه که سال 2011 نیز مدل ATEGO از بنز بهترین کامیون سال شد
دوستان در یک پست دیگه این سوال رو پرسیدم ، کسی در ایران اسکانیا R730 دیده یا ایویکو HI-WAY ؟
sahand
۲۰ تیر ۱۳۹۳فک میکنم اگه یه دیتا سنتر مرکزی ارائه بشه که همه کمپانیا از اون استفاده کنن آینده روشنی برا خودرو های بدون راننده بشه متصور شد,که البته قبلش این نیازمند یه زیر خوب برا اینترنت هست که تمام وسایل نقلیه حتی تو جاهای دور افتاده هم بتونن اطلاعات رو رد و بدل کنن,که البته تو ایران :-)
hero
۲۰ تیر ۱۳۹۳نمیدونم با این همه پیشرفت چرا یه داشبرد خوشگلتر براشون طراحی نمیکنن!؟
مرتضی
۲۰ تیر ۱۳۹۳داشبورد پوشونده شده!
صادق
۲۰ تیر ۱۳۹۳کامیونای بنز جای هیج حرفی باقی نمیزارن
الان نصف سیستم حمل و نقل کشور از دستاوردای 50 سال پیش بنزِ
ایران هم مثلا اومد یه سری بنز تک و زیر مایلر و ده چرخ و… تولید کرد، ولی غیر از آبروریزی کاری نکرد!
توی موتور ماشینی که تولید میشه (مخصوصا بنز تک و زیر مایلر و ده چرخ و…، چون خودم دیدم) دور پیچ ها و بعضی جاها یه سری برچسبای آبی هست، که وقتی ماشین تعمییر بشه (چند بار پیچا باز و بسته بشن) با با فشار زیاد شسته بشن، این برچسبا از بین میرن
حدود 5-6 سال پیش، یه موتور از یکی از این بنزا گذاشتیم پایین، اون ماشین آلمانی بودن، بچه ها شاید باورتون نشه، ولی هنوز روی بعضی از پیچاش هنوز برچسب بود، اصن وقتی که دیدمشون باورم نمیشد، که این بر چسبا چه جوری 20 و خورده ای سال موندن!!!
ببین کم استهلاکی چیکار میکنه ها
sky
۲۰ تیر ۱۳۹۳بازم بنز …………..
احسان1
۲۱ تیر ۱۳۹۳به نظرم دیگه راننده های کامیون هم باید برن لیسانسی فوقی بگیرن خلاصه ادامه تحصیل بدن با این وضع دیگه باید باسواد بشن ( توهین نیست )ولی بیشتر راننده های پایه 1 راننده هایی که من دیدم و میشناسم با شاگرد شوفری الان شدن راننده راهنمایی رو به زور دارن که فقط کارت هوشمند بگیرن
غمگین
۲۱ تیر ۱۳۹۳متاسفانه تو کشور ما این طوریه دوست عزیز راننده ماشین های سنگین یکی از مهم ترین و با اعتبار ترین شغل هاست مخصوصا این که ماشین های سنگین نقش مهمی تو اقتصاد یک کشور دارند. مثلا تو کشور ترکیه رانندگی کامیون اهمیت خاصی رو داره تازه بیشتر شون تحصیلات بالایی هم دارن!
راننده های تاکسی تو کشور های دیگه هم میزان تحصیلات خوبی رو دارن.
به امید روزی که تو کشور عزیزمون هرکسی به شغلی که تخصص وعلاقه داره برسه.
امید
۲۱ تیر ۱۳۹۳چه راحتی و اسایشی برای رانندش داره خانه لوکس متحرک
یه شاهکاره دیگه از بنز
ناصر
۲۹ مهر ۱۳۹۳اینایی که حرف از ولوو یا اسکانیا میزنن نمیدونن ماشین سنگین یعنی چی … ماشین یعنی بنز مخصوصا کشنده هاش که اکتروس و اکسور هستن که هم کم اصطحلاکن هم پرکار هم اخرت تکنولوژی و پر ابهتن … بنز پرچمت واسه همیشه بالاس
آرش عزیزی
۲۰ فروردین ۱۳۹۷اون موقعی ک بنزداشت کامیون میساخت ولوو اسکانیا وبقیه کامیون سازا کجابودن اولین کامیون دنیا ب اسم بنز بود اولین اتوبوس دنیا ب اسم بنزبودخلاصه بنزوفقط بنزوفقط بنز
آرش عزیزی
۲۰ فروردین ۱۳۹۷کامیون فقط بنز ب قول کارل بنزموسس شرکت بنزبهترین یاهیچ