یک کارمند شرکت دایلمر که در تأسیسات زیندل فینگن مشغول بکار است با مرسدس بنز ۲۰۰ D W124 خود بیش از ۱ میلیون کیلومتر را طی کرده است.
مایکل نیکل ۵ سال پس از استخدام در دایملر و در سال ۱۹۹۲ این خودرو را خریداری کرده است. به دلیل عدم وجود بودجهی کافی نیکل نتوانسته است که مدلی مجهزتر را بخرد به همین دلیل به همین مدل بسنده کرده است.
رنگ خودرو بهصورت استاندارد سرمهای بوده و کابین فابریک نیز رنگ خاکستری روشن را دارد. از جمله تجهیزات سفارشی این خودرو میتوان به سانروف برقی، استراحتگاه دست مرکزی، قفل مرکزی، رادیو و پشتسریهای عقب اشاره کرد. نیروبخش این خودرو پیشرانهای دیزلی بوده که خروجی آن از نظر استانداردهای امروزی خندهدار است! به هر حال پیشرانهی دیزلی قدرت ۷۵ اسب بخاری و گشتاور ۱۲۶ نیوتون متری دارد. این خودرو در طول ۲۵ سال گذشته بهطور متوسط ۶ لیتر در صد کیلومتر سوخت سوزانده است.
برنامهی نیکل این بود که پس از یک سال خودرو را بفروشد اما این کارمند ۵۵ ساله که حالا جزئی از کارمندان خط مونتاژ مدل GLE است تصمیم گرفت تا خودرو را نگه دارد. او در طول این سالها قطعاتی چون کلاچ، ترمزها، آلترناتور و واتر پمپ را تعویض نموده است.
درست همانند کل مدلهای W124، این خودرو نیز بسیار قابلاعتماد بوده است. البته برخی مشکلات همانند زنگزدگی و تصادف در سال ۲۰۰۳ رخ داده است. یک سال بعد نیز تصادفی کوچک رخ داده به گونهای که این خودرو از پشت به خودرویی دیگر برخورد کرده و نیاز به تعویض چراغهای جلو، جلوپنجره و کاپوت داشته است. همهی این موارد از لوازم اوراقی تهیه گردیده اما سپر جلو بهصورت نو خریداری شده است.
نیکل شاید در صنعت خودرو مشغول بکار باشد اما طرفدار خودرو نیست: “برای من، خودرو یک وسیله برای استفاده است. من به ندرت خودرو را شسته و تمیز میکنم.”
سامان اذری
۹ بهمن ۱۳۹۵ایول
قبل این یه لکسوس LS400 با کار کرد 1.5 میلیون کیلومتر و یه تویوتا توندرا با کارکرد 1.610 کیلومتر هم ثبت شده بود که هردو در وضعیت بسیار خوبی قرار داشتند
الهی
۱۰ بهمن ۱۳۹۵و همینطور ولوو پی1800 که حدود 5 میلیون کیلومتر کار کرده…
یاشار
۱ فروردین ۱۳۹۶یه نفر هم تو هند 12 سال پیش ادعا کرده بود که مرسدس بنز کلاسE اش 7 میلیون کیلومتر کار کرده….اون گفته بود که این ماشین از پدرش بهش رسیده و 46ساله که این ماشینو داریم …کارش هم مسافر کشی بود….بعد از این ادعا ….مسئولانی از شرکت دایلمر میان و ماشین رو توسط دستگاه ها بررسی میکنن و میبینن که ادعاش درست بوده و به عنوان هدیه هم بهش یه s کلاس میدن
علیرضا
۹ بهمن ۱۳۹۵خوشگل ترین بنز تاریخ..
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۹ بهمن ۱۳۹۵بنز های الان خیلی زیباترن.
Genius
۹ بهمن ۱۳۹۵قبول دارم!!!
شاید زیبایی در منظر برخی دوستان طرح های فضایی و اغراق شده باشد اما بنظر بنده این نسل از مرسدس ها دارای خصیصه های کاریزماتیک مرسدس بنزهای حقیقی مثل جلوپنجره و فرم خاص چراغ های جلو بودند که در نسل های جدید دستخوش تغییرات بزرگی شده اند
شاید تا یکدهه آینده فرم جدید مرسدس بنزها جای خودشان را بیش از پیش در قلب علاقه مندان جهان خودرو بازکنند
محمد حسین
۹ بهمن ۱۳۹۵آقا شاهین ، در قسمت اشاره به مصرف سوخت ، اشتباه تایپی وجود داره.
شاهین
۹ بهمن ۱۳۹۵سلام
من متوجه نشدم اشتباه رو. ممنون میشم بهم بگید
كاپيتاليسم
۹ بهمن ۱۳۹۵سلام شاهین جان
“بهطور متوسط 6 کیلومتر در صد کیلومتر سوخت سوزانده است. ” احتمال منظور 6 لیتر در صد کیلومتر هست
شاهین
۹ بهمن ۱۳۹۵سلام اها ممنون که گفتین
من فکر کردم درباره بخش هزینه سوخت میگین
بازم ممنون
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۹ بهمن ۱۳۹۵عاشق اون Made In Germany هستم که روی موتورش نوشته ???
Aria
۹ بهمن ۱۳۹۵بدنه انقدی ۷۵ اسب؟ فکر کنم باید خیلی کند باشه ولی فک کن چه کیفیت ساختی داره
شاهین
۹ بهمن ۱۳۹۵قابل اعتماد و آلمانی…کلمه ای که مخصوص کمپانی بنزه=( لکسوس در ژاپن)
زیبا و آلمانی= ب ام و (مزدا در ژاپن)
لوکس و آلمانی= پورشه (هوندا در ژاپن)
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۹ بهمن ۱۳۹۵.
قابل اعتماد، زیبا ، و لوکس و البته آلمانی = آئودی (نمونش رو هم در ژاپن نداریم)
فقط تویوتا و هوندا
۹ بهمن ۱۳۹۵اتفاقاً لکسوس همه ی این ویژگی ها رو داره حتی با درجه ی بیشتر. چون هم قابلیت اطمینانش بالاتره (طبق سایت های معتبر لکسوس اوله ، آئودی چهارم) هم طراحی های جدیدش زیباتره نمونش LS جدید (البته زیبایی یه بحث سلیقه ای هستش تو لوکس ها. چون همشون زیبایی خاص خودشون رو دارند). هم اینکه عین آئودی لوکسه. تازه زیرمجموعه ی شرکت بزرگی به نام تویوتا هستش که آینده از آنشه و از همه مهم تر اینکه اسمش قشنگ تره :) :) :)
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۹ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیز اینقدر بچگانه حرف نزن.
آینده ازآنشه و اسمش قشنگ تره معیار هایی هستن که به درد خودت هم نمیخورن.
فقط تویوتا و هوندا
۱۰ بهمن ۱۳۹۵عجب. یعنی واقعاً نفهمیدی که جمله آخرو برای شوخی گفتم؟ خوبه علامت خنده هم گذاشتما. شایدم از اول کامنتم داری میسوزی که منطقی حرف زدم. اتفاقاً این شمایید که داری بچه گانه حرف میزنی که میگی قابلیت اطمینان و زیبایی و لوکس بودن رو هیچ ژاپنی نداره.
اینم بدون که معیارهایی که برای من درمورد یه ماشین مهمه از معیارهای تو بالاتره. خواستی با هم بحث می کنیم ببین کی کم میاره. فک نکن مدت زیادیه تو پدالی و 5000 تا کامنت گذاشتی خبریه. عزت زیاد
حسین وی
۹ بهمن ۱۳۹۵کاش جای دنا همینو مونتاژ میکردن میفروختن :(
datsun
۹ بهمن ۱۳۹۵کیفیت بنز ثابت شدس ولی هزینه نگه داریش خیلی بالاست
این بنده خدا 62 هزار دلار براش هزینه کرده
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۹ بهمن ۱۳۹۵پول داشته، ماشینش رو دوست داشته نوش جونش.
صد تا براش هزینه میکنی ، صد میلیون تا ازش لذت میبری.
نوش جونش. 600 هزار دلار هم اگر داشته باشی و برای بنز خرج کنی ، حق داری.
هیچ وقت لذت و اعتماد به نفسی که در روندن بنز هست در سوار شدن پشت فرمون هیچ ماشینی نیست.
آریا
۹ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیز شما میگی پول داشته لذتشو برده.
ایشون خودش گفته به ماشین علاقه نداره ها…
Amirhossein
۹ بهمن ۱۳۹۵به علاقه ربطی نداره.
2 سال پشت فرمون پراید بشین، از نگاه کردن به بنز هم لذت میبری.
خیلی وقت ها از بعضی چیز ها بدون اینکه خودمون خبر داشته باشیم داریم لذت میبریم.
کسی که در روستا زندگی میکنه وقتی یک بار میاد تهران بعد میفهمه باید از هوایی که یک عمر براش عادی شده نهایت لذت رو ببره.
لذت بردن از یک چیزی ربطی به این که عاشق اون باشی نداره.
کافیه “بد” رو تجربه کنی تا از “خوب” لذت ببری.
YaShar
۹ بهمن ۱۳۹۵من یه پراید مدل 90 دارم هفته پیش 300 تومن برای کمک های عقبش خرج کردم دیروز هم 100 تومن برای رادیاتور
باطری و جلوبندیشم خرج داره…
شبا از عذاب وجدان خوابم نمی بره!
S500
۱۴ خرداد ۱۳۹۸این ماشین بنظر من یه چرخش به یه پراید می ارزه کسی که سواره پراید اگه یک دور با این ماشین بزنه دیگه رانندگی با پراید براش عذابه اصلا دیگه نمیخواد از این ماشین پیاده بشه. کسی که پشته بنز نشست دیگه پشته هیچ ماشینی نمیتونه سوار بشه
datsun
۹ بهمن ۱۳۹۵متاسفانه اون لذت سوار شدن بنز رو که شما گفتید من تجربه نداشتنم تا الان
در کیفیت خودروهای آلمانی شکی نیست ولی هزینه نگهداری بالاست این ماشین به طور میانگین سالیانه 2.5 هزارتا هزینه داشته
رامکال
۱۰ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیز
فکر کنم علت این هزینه همون چند بار تصادفیه که صاحب ماشین تا حالا کرده و در متن هم بهش اشاره شده.
Chrysler
۹ بهمن ۱۳۹۵خب این هزینه در طول 25 سال استفاده ی مداوم بوده نه تو یه مقطع زمانی
S500
۱۴ خرداد ۱۳۹۸من کارتلش شکست برایه عوض کردن کارتل باید صد درصد موتر میومد پایین یه چیزایی خرجش بالاست ولی وقتی سر پیچ که پژو با صدتا اونم به سختی میشه کنترل کرد اینا راحت با 170 بپیچ نه سر میخوره نه شونه اونجوری خالی میکنه خیلی ماشین مطمعا و با کلاسیکه حتی الان تو این دهه امکان نداره یه تمیزشا داشته باشی کسی توجش به این ماشین جلب نشه
حمیدرضا
۹ بهمن ۱۳۹۵24 سال ازش استفاده کرده جالبه این مدلو 5سال بعد از ورودش خریده و اعلام کرده بودجه خرید یکی دیگه رو نداره
Genius
۹ بهمن ۱۳۹۵والا من یه تمیزه این مرسدس رو با 1000000 کیلومتر کارکرد به صفر 405 و پرشیا و دنا ترجیح میدم!!!!!!!
Matin
۹ بهمن ۱۳۹۵وای عاشق بنز ۲۳۰ e هستم مدل هایی که تو ایران هستن بنزینی ۲.۳ لیتری هستن که قدرتشون بیشتر از ۱۳۰ اسب بخاره تمیزاشون بین ۴۵ تا ۶۰ تومن می شه البته بیشتر از ۶۰ تومن هم پیدا میشه که کارکردشون خیلی کمتره واقعا ارزش خرید داره یه قسمت تخته گاز هم همین مدل بنزینی رو آوردن که باهاش بالای ۲۲۰ تا تو بزرگراه های آلمان رفت ولی موتورش سوخت? اما بازم همینکه ۲۲۰ رو رد کرد ارزشاشو ثابت کرد?
نوید جهرمی
۱۴ بهمن ۱۳۹۵منم اولین ماشینی که از بچگی عاشقش شدم همین بود. به نظرم بعد از بنز اس ال گالوینگ قشنگ ترین طراحی مربوط به همین بنزهای دهه 90ه.
ایرانی
۹ بهمن ۱۳۹۵هم لوکس با ظاهری واقعا آدم وار……
هم خاطره ای فراموش نشدنی….
مو به بدنمون سیخ میشد…………
ehsan
۹ بهمن ۱۳۹۵اگر خدا بخواد یدونه کم کارکردش رو هر وقت پول داشتم میخرم . با 50 60 تومن بجای اینکه اشغال چینی بخرم اینو میخرم .
نوید جهرمی
۱۴ بهمن ۱۳۹۵منم بالاخره یکی میخرم. اما این مدل حیفه برای استفاده روزمره. اینو باید گاهی گداری استفاده کرد و نازشو خرید. یه ماشین دم دستی هم باشه برای استفاده روزمره که نگران خرابی و تصادف و … نباشی.
حسين
۹ بهمن ۱۳۹۵آخرت ماشین بودن این بنزهای ۲۳۰ ، و در زمان خودشون ابهت عجیبی داشتند والبته هنوز هم شیر پیر باوقاری هستد ، دیدنش به هزاران هزار ماشین چینی و لگنهای داخلی می ارزه !
Omid622
۹ بهمن ۱۳۹۵یکی به ما بگه بیشترین کیلومتر شماری که پراید جون طی کرده چند بوده و مالک ماشین هم تجربیات خودشو بگه
خیلی خوب میشه منتظریم
حسین وی
۱۰ بهمن ۱۳۹۵والا آشنای ما یه دونه داره 800/000 تا رفته ولی از اون مدلای قدیمیه که کیا میزد توشم دیگه داره از بین میره
جواد
۴ اسفند ۱۳۹۵یه دونه از این مدل مرسدس میارزه به اکثر ماشین های داخلی یا حتی کل ماشین های داخلی.اون زمان آپشن شیشه برقی داشته!آپشن تنظیم پشت سری داشته!چیزی که همین الانش هم خودرو های داخلی شاید تک توک توشون پیداشه.من خودم بشخصه اگه پولشو داشتم حتما بی برو برگشت یکیشو می خریدم حتی همین الانم یه مدل دست دومش به صدتا مدل نو داخلی می ارزه.البته این نظر بندس و نظر دوستان هم جایگاه خاص خود را دارد و برای ما نیز ارزشمنده.
محمود
۱۲ مرداد ۱۳۹۹w124
شاهکار کمپانی بنز