مرسدس بنز

آفرود فوق‌العاده مرسدس یونیماگ در زمین‌های خشن مواب

اخیراً بحث آفرود و رانندگی خشن بیشتر روی خودروهایی همچون فورد F-150 رپتور و برانکو و البته رم TRX متمرکز شده است. به همین خاطر شاید هم‌اکنون زمان خوبی برای یادآوری این موضوع باشد که مرسدس بنز یونیماگ مدت‌ها قبل از رخ‌نمایی چنین محصولاتی از آمریکا در حال پشت سر گذاشتن کوه‌ها بوده است. ریشه‌های این هیولای آفرود به دهه ۴۰ میلادی می‌گذرد و هرچقدر که زمان گذشته یونیماگ هم بهتر شده است.

تیم TFL آفرود در جدیدترین ماجراجویی خود سری به مواب زده جایی که جیپ رانگلرهای زیادی جولان می‌دهند؛ اما آنچه که تقریباً بالاتر از تمامی رانگلرها می‌ایستد این یونیماگ دهه ۹۰ میلادی است که توسط مهندسان کوچ آفرود در دنور کلرادو ساخته شده است. از آنجایی که مرسدس یونیماگ در آمریکا عرضه نمی‌شود بنابراین از قانون ۲۵ ساله برای واردات خودروها به آمریکا استفاده شده و یونیماگ جزو جدیدترین محصولاتی است که می‌توان وارد این کشور کرد. جی کوچ مالک این کمپانی می‌گوید از بسیاری جهات یونیماگ را ترجیح می‌دهد زیرا این خودرو هنوز هم یک محصول آنالوگ جذاب است. تولید و نگهداری این خودرو راحت بوده و آن‌گونه که در ویدئو دیده می‌شود توانایی‌های بسیار زیادی هم دارد.

پیشرانه یونیماگ موردبحث ارتقا یافته و هم‌اکنون قدرت ۳۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۸۵ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با یک گیربکس ۸ سرعته دستی با دنده‌سنگین همکاری می‌کند. سازنده این یونیماگ می‌گوید با خودرو به سرعت حدود ۱۳۰ کیلومتر در ساعت نیز رسیده اما حس غیرطبیعی‌ای داشته بنابراین داشتن سرعت کمتر بهتر است. با توجه به ارتفاع یونیماگ از سطح زمین و رینگ‌های ۱۹ اینچی و وزن بالا، انتظار سرعت ‌بالا از این خودرو چندان منطقی نیست.

با تمامی این تفاسیر افراد کمی انتظار دیدن یونیماگ در بخش بسیار ناهموار و صعب‌العبور از مواب را دارند. یکی از بخش‌ها که با نام Hell’s Revenge شناخته می‌شود پر از تپه‌های عمیق و سنگ‌های تیز بوده که هیچ جایی برای خطا و اشتباه باقی نمی‌گذارد. قطعاً یونیماگ خودروی بسیار توانایی است اما راننده نیز مهارت بسیار زیادی در کنترل چنین خودرویی دارد.

یونیماگ آفرودری فوق‌العاده است که توسط راننده‌ای ماهر و باتجربه و در یکی از سخت‌ترین محیط‌های آفرود تست شده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (215 ديدگاه)

    مثل جی کلاس هست حتی شاید افرودش به جی کلاس شش چرخ هم برسه

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. مازیار

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      شاید آفرودش به جی کلاس شش چرخ هم برسه؟!
      اول اینکه جی کلاس شش چرخ آفرودی مثل چهارچرخش نداره و بیشتر یه نمایش از قدرت هست و بجز نواحی بیابونی در بقیه میادین آفرود چهارچرخ عملکرد بهتری داره
      و تازه آفرود همون چهارچرخ هم در برابر این یونیماگ اصلا بحساب نمیاد یعنی تو یه کلاس نیستن که بشه اونها رو باهم مقایسه کرد
      فلسفه ساخت یونیماگ گذر از نقاطی هست که هیچ اتومبیل دیگه ای قادر به عبور از اون نباشه

      موافقم 13
    2. ALI

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (295 ديدگاه)

      اره بالاترم هست مرسدس تراک های بزرگ آفرودی هم داره یا تراک های نظامی ریکاوری که خیلی خفنن..
      همین یونیماگ همه کاری باهاش انجام میدن به انواع و اقسام وسیله های کاربردی تبدیل میشه از خودروی برف روب و تراکتور و کشنده الوار و غیره بگیر تا مدل های امداد و نجات و مخصوص آفرود و مدل های نظامی.
      یونیماگ رکورد کوهنوردی هم داره یعنی بالاترین ارتفاعی که تاکنون یک خودرو تونسته صعود کنه تا ارتفاع ۶۶۹۴ متری ( اهل کوهنوردی میدونن تو اون ارتفاع حتی راه رفتن هم به همین راحتی نیست) از کوههای آتشفشانی شیلی با مدل u5023 که توسط بخش کامیون های مخصوص مرسدس توسعه یافته صعود کنه. و خیلی نکات دیگه از دیدن این همه قابلیت و پتانسیل های اون تعجب میکنی.

    3. NAVID۰۰۹۸

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      نه اصلاً !
      بحث این خودرو با تمام آفرودرهای جهان متفاوته ، حتی با G کلاس ۶چرخ هیولا !!!

      یه بار در مورد شاسی این خودرو یه چیزی میخوندم که فقط میدونم مخصوص این خودرو و مخصوص آفرود هست که در اصل شاسیه این خودرو باعث شده که با تمام خودروها و تراک‌ها متمایز باشه !

      یونیماگ بهترین وسیله برای کسانی هست که میخواند کمپینگ درست کنند و برای مدت‌های طولانی بزنند به دل طبیعت وحشی بدون ترس از خراب شدن و در جایی ماندن !
      یونیماگ بهترین وسیله هست برای جنگ‌های فرسایشی در طبیعت‌های وحشی و خطرناک !

      به نظر من تنها رقیب یونیماگ ، خودروهای نظامی روسی هستند با این تفاوت که یونیماگ جهانی و در دسترس همگان است اما خودروهای روسی گمنام و بیشتر مخصوص خود ارتش روسیه و لاغیر !

      1. ALI

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (295 ديدگاه)

        اره تنها رقبای اون که اینهمه توانایی آفرود هم داشته باشن خودروهای ارتش روسیه هستن خودروهای نظامی آفرو ارتش امریکا هم همینطور اونها هم چیزای خفنی توشون هست.

    4. NAVID۰۰۹۸

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      یه چیز دیگه که یونیماگ را متمایز کرده از تمام آفرودرهای استاندارد در جهان ، زاویه‌ی بینظیر ورود و خروجش هست !
      اگر به فیلم توجه کنید ، تازه باد لاستیک هم کم نکرده بودن و مثل آب خوردن موانع سنگی را رد میکرد !

  2. مازیار

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    اگه خدا یکی است پس خدای آفرود هم باید یکی باشه اونم همینه

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. علی turbo s

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (279 ديدگاه)

      یه یونیماگ برداری کوه هارو شخم بزنی .

      موافقم 3
      مخالفم 1
  3. زیزیگولو

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    مثل مارمولک از کوه و صخره میره بالا

  4. R@m!n

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    یکی از ماهرترین راننده های آفرودی بود که تو عمرم دیدم. با ماشین و ظرفیتش کاملا آشنا بود و مسیرم بلد بود در کنار اون خیلی خوب با گشتاور بازی می کرد. یونیماگ هم که نیازی به تعریف نداره با این که کلیپ بنظر تبلیغاتی میومد مخصوصا یکی دو جا گفت من با جیپ اینکارو نمی کنم ولی ویدیوی جالبی بود.

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. R@m!n

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      البته یونیماگ بدرد آفرود تفریحی نمی خوره. یه ماشین امدادی به حساب میاد

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. نعمت اله آزموده

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      تازه کراز ۲۲۲ رو ندیدن زمان رژیم سابق خریدند تو جنگ فوق العاده بود توانایی آفرودیش

      موافقم 2
      مخالفم 1
  5. Porsche

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    واقعا بهترین آفرودری هست که دیدم عالی البته که G کلاس هم بی نظیره و نسل یونیماگ خودشو ثابت کرده و عالیه
    تاریخچه درخشان و عالی ای هم داره

    1. ناشناس

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      این افرود بینظیر هم فکر کنم برای اینه که اول ساخته شد تا جایگزین تراکتور شه!!!!!!!!!!

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. PHILIPP

        ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        خیر
        برای مصارف نظامی در جنگ جهانی دوم ابداع شد

  6. SF90 STRADALE

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    یونیماگ تو آفرود حرف نداره چون کلاسش با بقیه فرق داره
    یک تراک متوسط AWD که از عهده انجام هر کاری بر میاد
    فکر نکنم رقیب سرسختی در آفرود داشته باشه جزء چندتا آمریکایی گردن کلفت مثل F_150 رپتور و RAM TRX

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. R@m!n

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      رقیب هیچ کدوم نیست چون از نظر ابعاد از اون دو تا بزرگته و تو کلاس کامیون های کوچیکه

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. SF90 STRADALE

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (4062 ديدگاه)

        آقا رامین
        گفتم کلاسش با بقیه فرق داره و بزرگتره
        ولی نزدیک ترین رقباش همین دوتا پیکاپ های غول پیکر آمریکایی هستن
        سلاطین صحرا …. سلاطین جامپ

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. R@m!n

          ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          رقیب داره کاماز و ایویکو هم تو این کلاس ماشین دارن

          موافقم 2
          مخالفم 2
  7. Aref.Genial

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (299 ديدگاه)

    سلام آیا میشه اینجا فن خودرو های فرانسوی بود؟
    داخل اینستا تا من از از سیتروئن طرفداری کردم نزدیک بود اعدامم کنند!

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. ناشناس

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      سوال اینطوری ندیده بودم بله میشه حتی از چین کره هم میشه فقط شاید شما به طرفدارای امریکا المان یا ……. توهین کردین

    2. Hamid

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      والا اکثر اونایی که طرفدار یا حتی هیتر سیتروئن توی اینستا هستن هیچ خبری از گذشته و افتخاراتش ندارن …
      طرفدار هاش به یه زانتیا دل خوش اند و اونایی که ازش متنفرن فکر میکنن سیتروئن یا پژو فقط محصولاتی مثل زانتیا و … داشتن …

  8. میثم

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    عالیه این ماشین
    از هر نظر می پسندمش
    ایویکو ایتالیا هم آفرودرهای خفنی میسازه در حد خودشون خیلی خوبن
    روسها هم تو این مورد خیلی کاردرستن و حتی ژاپنی ها هم همچین محصولاتی دارن از نیسان و هینو و میتسوبیشی

    ولی فکر نکنم هیچکدوم به یونیماگ برسن. خیلی پکیج کاملیه

    1. R@m!n

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      البته روسها کاماز رو دارن که هر سالم قهرمان رالی داکار میشن و آفرودر بسیار قهاریه و یه جاهایی از یونیماگ هم قوی تره مخصوصا مسیرهای شنی

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. مازیار

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        رامین جان بله کاماز سابقه خوبی در رالی داره و همینطور نمونه های مشابه دیگه روسی
        اما فلسفه یونیماگ جدا از بقیه است
        من با سری چهارش از نزدیک آشنا هستم ریز جزئیاتی داره شگفت انگیز
        اول اینکه یونیماگ اساسا کندرو هست
        موتور ۹۱۱ سوپردار یعنی موتور کامیون ۹ تن بنز روی یونیماگ حدود ۴ تنی که تازه سوپرشارژر هم بهش اضافه شده
        گیربکس با هشت سرعت جلو و شش سرعت عقب! و سرعت دنده یکش حدود یک متر در چهار پنج ثانیه هست! که ناگفته پیداست در کشیدن اجسام تا چه حد تاثیر داره
        ترمزها چهارچرخ دیسک و چرخ جلو با دو سیستم ترمز در دو طرف دیسک مثل لودر
        زیر ماشین که بری نصف اونچه که قابل دیدنه گیربکس و کمک هست?
        یونیماگ همون طور که اشاره کردی برای انواع خدمات جاده ای و خارج از جاده ساخته شده از جمله برف روبی و کابل کشی و جرثقیل های امداد برای نقاط خارج از دسترس

        1. R@m!n

          ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          درسته مازیار جان تو عظمت و توانایی یونیماگ شکی نیست واقعا ماشین خارق العاده ای هست منتها من منظورم از حیث رقابت بود ولی ماشینای کاماز هم واقعا فوق العادن تستای برفی و شنی ماشینای کاماز هست واقعا هوش سر آدم می بره و اون قسمت برتری مسیر شنی بخاطر طراحی اختصاصی دیفرانسیل و سیستم تعلیق هست که تو نوع خودش کم نظیره. در کل هر دو ماشین خیلی عالین و بسیار توانا. پیشنهاد می کنم یکی از مسابقات کاماز تو مسیر شنی داکارو ببینی خودت اطلاعاتت تو افرود بالاس کاملا متوجه میشی.

        2. مازیار

          ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          شوروی سابق که همیشه دور از انتظار ظاهر میشد خصوصا در صنایع سنگین
          تمامی ابزارها و ادواتی که ازش باقی مونده ممکنه در نگاه اول نامتعارف بنظر برسه اما در عمل قابلیتی چه بسا فراتر از نمونه های غربی داره
          کلا میشه گفت همه چیزشون با زبان و قالبی متفاوت و خاص خودشون تولید شده بدور از ظرافت و همیشه توام با قدرت

          موافقم 2
          مخالفم 1
  9. میثم

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    ای کاش یه مطلبی هم از 4 چرخه های آفرودی میزاشتین مثل KTM و CAN AM یا هوندا تالون
    خیلی کارا باهاشون میکنن تو این مسیرهای آفرودی واقعا جالبن

  10. Farzad

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    خدای آفرود .
    کوهنورد دنیای خودرو که رکوردش ارتفاع ۶۶۹۴ متری هست !

  11. نعمت اله آزموده

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (475 ديدگاه)

    یاد ماز ۵۳۷ افتادم چه دورانی داشتیم با این نره غول وقتی توپ ام ۱۰۹ روش بود انگار نه انگار چیزی سرشه با قدرت می کشید ۱۲ تا چرخ گنده داشنت توپ ام ۱۰۹ واقعا سنگین بود اما این خرس براش آب خوردن بود
    لطفا راجعش مطلبی بذارید آقای احمد زاده اگر آشنایی با کسایی که تو نیرو زرهی اند دارید

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. امیرحسین

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (448 ديدگاه)

    یونیماگ،زتروس،G کلاس؛افسانه های مرسدس.

  13. امیرحسین

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (448 ديدگاه)

    یونیماگ،زتروس،G کلاس؛افسانه های آفرود مرسدس.

  14. امیرحسین

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (448 ديدگاه)

    سلام جناب آزموده،منظورتون اون ماز ۱۲ محور هست که برقیه یا نه؟

    1. نعمت اله آزموده

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      نه عزیز ماز ۵۳۷ زمان جنگ هم بوده تانک ها و توپ های بزرگ خودکششی رو جابه جاکرده

  15. MOS

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    ماشین همه کاره

  16. BenzSLR

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    خدای آفرود جیپه یا بنز ؟ کاملا تابلو هست .
    ولی از انصاف دور نشیم ژاپنی ها روس ها آمریکایی ها هم آفرودر که نه ( بولدوزر) های عالی میسازن

    1. Farzad

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      بعد از این هیولای بی شاخ و دم ، هامر H1 هست که یه آفرودر همه فن حریفه که توانایی عبور از مسیرهای صعب العبور رو داره ، البته H1 یه لول پایین تر از یونیماگ هست و رقیبش هم نیست .
      جیپ و لندروور هم در سطح پایین تری از H1 هستن .

  17. kastech

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (204 ديدگاه)

    یونیماگ و کاماز دو ماشین آخرالزمانی هستن که با تکنولوژی پورتال اکسل کلیرنس فوق العاده ای دارند و برگ برنده این ماشینا محسوب میشه والبته فوق العاده گرون و دور از دسترس

  18. خوشنام

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (215 ديدگاه)

    این کامیون با این قیافه، فقط به درد بابابزرگا میخوره که باهاش خاطره بازی کنن

  19. مهدی

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    این ماشین غول ترین ماشینی هست که من دیدم
    یعنی راه نمیفهمه
    افرود ترین ماشینی هست که من تا به حال دیدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا