خودروهای سنگینمرسدس بنز

اتوبوس آینده به روایت مرسدس بنز

اتوبوس مرسدس‌بنز فیوچر باس با هدف استفاده از تکنولوژی خودکار در محیط شهری، به صورت آزمایشی در خیابان‌های آمستردام هلند به راه افتاده است. در مسیری که به بلندترین خط اتوبوس‌های تندرو (BRT) در اروپا مشهور است، فیوچر باس می‌تواند تا حداکثر ۷۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و در همین حین، در ایستگاه‌ها توقف کرده، درها را باز و بسته می‌کند و با ارتباط مناسب با چراغ‌های راهنمایی، می‌تواند به‌خوبی تمام موانع، اعم از عابران پیاده تا خودروها را پشت‌سر بگذارد.

2016 Mercedes-Benz Future Bus
۲۰۱۶ Mercedes-Benz Future Bus
دایملر اولین تولید‌کننده‌ای در جهان است که یک اتوبوس شهری با سیستم رانندگی خودکار را در شرایط ترافیک واقعی قرار می‌دهد. البته یک راننده نیز شرایط CityPilot را رصد می‌کند. این سیستم با فشردن یک دکمه فعال می‌شود و در عین حال، به راحتی با حرکت کوچک در فرمان یا لمس پدال گاز یا ترمز از جریان خارج می‌گردد.

2016 Mercedes-Benz Future Bus

2016 Mercedes-Benz Future Bus

2016 Mercedes-Benz Future Bus
سیستم  CityPilot مرسدس‌بنز از رادارهای دوربرد و کوتاه‌برد، سیستم ناوبری ماهواره‌ای GPS، دوربین‌های با ابعاد بزرگ و حسگرهایی که بیشتر آنها از کانپست فیوچر تراک ۲۰۲۵ مشتق شده‌اند، بهره می‌برد. علاوه بر این، این سیستم می‌تواند از طریق وای‌فای، اطلاعاتی در مورد وضعیت چراغ‌های ترافیکی دریافت کند.

2016-mercedes-benz-future-bus-4

ولفگانگ برنهارد (Wolfgang Bernhard)، عضو هیئت مدیره دایملر AG برای تراک‌ها و اتوبوس‌های دایملر در این زمینه می‌گوید:

سیستم CityPilot توسعه‌ا‌ی فراتر نسبت به Highway Pilot، مخصوصاً برای شهرهای بزرگ پیدا کرده است. در نتیجه، امکان رانندگی خودکار به صورت جزئی، در برخی خط های ویژه اتوبوس فراهم می‌گردد؛ موضوعی که موجب ایمن‌تر شدن حمل‌ونقل شهری، بهینه‌سازی و بهره‌وری بیشتر آن می‌شود. به این ترتیب، افراد بیشتری می‌تواند به موقع و در شرایط راحت به مقصد برسند. اپراتورهای اتوبوسی، رانندگان اتوبوس و مسافران؛ همه از این تکنولوژی جدید سود خواهند برد.

البته تکنولوژی دایملر، رانندگان اتوبوس را بیکار نمی‌کند؛ چرا که آنها در پشت‌فرمان و برای واکنش به شرایط مسیری که برای رانندگی خودکار مناسب نیست، حضور خواهند داشت. در هر حال، برای اینکه «فیوچر باس» از نسخه کانسپت کنونی به مرحله تولید برسد، احتمالاً نیازمند ساخت خطوط جداگانه‌ای در بین خطوط BRT خواهد بود.
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    درود. جالبه که بگم ب ام و یک سال زودتر از بنز کار روی ماشینای خودران رو شروع کرد اما بنز پیشرفت بیشتری داشته

    1. Genius

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      چون بنز یعنی خدای مهندسی در میان شرکتهای تولید انبوه خودرو در جهان!

      1. فرامرز

        ۳۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1597 ديدگاه)

        و حتماْ ب ام و یه شرکت کاملاْ معمولی؟ از رو تبلیغات و … نمیشه فضاوت کرد و من خودم قبل از اینکه سری ۷ جدید معرفی بشه راجع به کامیون های خودران مرسدس خونده بودم

      2. حسین

        ۳۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1363 ديدگاه)

        ب ام و همزمان تمرکز خودش رو روی پروژه « i » هم گذاشته بود و در عوض الان در اون زمینه از بنز جلوتره. اگه بنز زودتر از ب ام و ماشین نیمه خودران تولید کرد، ب ام و هم زودتر از بنز سوپر اسپرت هیبریدی تولید کرد.

        به قول یه دوستی، این دوتا شرکت مثل دوتا پا میمونن که از یه نردبان بالا میرن

        1. مجید. بهترین یا هیچ.

          ۳۰ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          مثال دو تا پا خیلی زیبا و مناسب بود. جدا خوشم اومد.

    2. علي

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      حسین جان مرسدس با بی ام وه مثل دو برادر میمونن. دقیقا جریان شرکت آدیداس و پوما که البته واقعا این دو برادر هستن ولی برادری دلیل بر تنبلی نیست و رقابت حرف اول و آخر رو میزنه . آلمان کشوریه که بر اساس کار و تلاش و خلق تکنولوژی(تولید) مردمشو عادت میده و این شده ی فرهنگ تغریبا مشابش تو آمریکا نه مثل کشور خودمون بر اساس دلال بازی و ملک بازی . همه به فکر این هستن که ی ملک به ملکاشون اضافه کنن و یا رو منابع کشورهای دیگه برنامه ریزی کنن. این باعث میشه عمرتو به این افکار انگل وار تباه کنی و خصلت خلاقیت به طور کامل از وجودت بره و همش به دنبال جبران تورم و گرونی باشی.

      1. فری

        ۳۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (581 ديدگاه)

        احسنت

    3. یو اس اس اینترپرایز

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      خیلی خوشگل

    4. ارش

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2095 ديدگاه)

      ببخشید این اتوبوسه یا هتل متحرک؟؟

  2. امید محمودیان

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خیلی اتوبوس عالیه

  3. mahdi

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هنوز در ایران از اتوبوس های از رده خارج استفاده میشه.

    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      مینی بوس های فیات برای 60 سال پیش هنوز در خط ها درحال فعالیت هستن

  4. king 918

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    حیف نیست تو این بشینی با گوشیت ور بری ……
    من بودم تمام در و دیوارش لمس می کردم ………
    اما داخلش کم جا داره ….
    چراغ عقبش خیلی ساده طراحی شده …….

  5. احمد باقری

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی خوب کار شده.

  6. مجید. بهترین یا هیچ.

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    خوشم میاد بنز در هر زمینه ای یک دستی داره.

  7. احسان(احسان سابق)

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    واقعا باید سیستم های جدید تو دنیای واقعی قرار بگیره تا هم مصرف کننده ببینه و با سیستم اشنا بشه و هم تکنولوژی واقعا در معرض ازمون قرار بگیره

  8. Reza :: Deutschland :: Mercedes

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    توسعه همزمان high-way pilot و city pilot میتونه انقلابی برای خودروهای خودروان تجاری به وجود بیاره
    دایملر تراکس والین شرکتی بود که مجوز تردد کامیون خودروان در اروپا و امریکا رو برای کامیون های خود گرفت و این اتفاق به زودی برای اتوبوس در اروپا هم خواهد افتاد
    واقعا یک سر و گردن از باقی کامیون سازان بالاتره و البته اینم در نظر داشته باشین که بیشتر این تکنولوژی ها رو میشه در سواری هم به اشتراک گذاشت

  9. حميد

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    دل ادم میخواد خیابونهای خلوت اب و هوای خوب لباسهای شیک و یک اتوبوس خود ران

  10. حمیدرضا

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چیدمان صندلی هاش برام جالبه با این شیشه به این بزرگی عین مترو افرادروبروی هم میشینن نه پشت سر هم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا