همه میدانیم که مرسدس به دنبال کاهش هزینهها و سرمایهگذاری بیشتر روی آیندهای الکتریکی است. رودستر SLC قبلاً با ما خداحافظی کرده و همین سرنوشت برای S کلاس کوپه و کانورتیبل نیز رقم خورده است. ماه پیش بود که مرسدس قویاً اعلام کرد دیگر C کلاس کوپه و کانورتیبل را نیز تولید نخواهد کرد و برنامههای مربوط به تولید سدان چهار دربی با نام CLC نیز لغو شده است.
ظاهراً محصولات بیشتری نیز به سرنوشت برادران خود دچار خواهند شد و حداقل در بازار آمریکا برخی مدلها با بازار خداحافظی خواهند کرد. اتوموتیونیوز به نقل از منابع مطلع گفته که آینده CLS نیز روشن نیست. شاید این موضوع با توجه به اینکه مرسدس قبلاً E کلاس سدان و AMG GT چهار درب کوپه را عرضه کرده سورپرایز کننده نباشد.
موضوع جالب اینکه E کلاس کوپه و کانورتیبل نیز به همراه یک مدل GT فعلی تولید نشوند. هویت مدل GT یاد شده مشخص نیست اما شاید این خودرو همان AMG GT کانورتیبل باشد زیرا نسل جدید SL رودستر سقف نرم اواخر امسال و تنها به عنوان محصولی با نشان AMG تولید خواهد شد. هنوز مشخص نیست این خودرو چه زمانی حذف میشود.
مرسدس قطعاً نیازمند کاهش محصولات خود در آمریکاست زیرا در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نسخه از محصولاتش را عرضه میکند. S کلاس ۲۰۲۱ مثال بارز تصمیمات ژرمنها برای سادهسازی سبد محصولات خود است زیرا میزان پیکربندیهای آن نسبت به نسل قبل تا ۸۶ درصد کاهش یافته است. بجای ارائه این خودرو با پکیجهای سفارشی زیاد، S کلاس جدید در سه تریم لاکچری لاین، AMG لاین و Executive لاین قابل انتخاب است.
با اینکه احتمالاً برخی محصولات حذف خواهند شد اما این به معنی کوچک شدن سبد محصولات مرسدس در آینده نیست زیرا این برند به دنبال تولید سبد محصولات الکتریکی EQ بوده و قبلاً EQC را در سال ۲۰۱۹ عرضه کرده و EQA نیز به تازگی رونمایی شده است. در سالهای آتی نیز EQB، EQS و EQE تولید خواهند شد و برنامههایی نیز برای عرضه شاسیبلند EQE و EQS وجود دارد.
همچنین مرسدس به دنبال تولید نسخه الکتریکی C کلاس بوده اما این خودرو تا سال ۲۰۲۵ عرضه نخواهد شد. حتی G کلاس پرمصرف هم به مدلی پاک تبدیل خواهد شد بنابراین به جرات میتوان گفت سبد محصولات مرسدس در سالهای آینده تغییرات وسیعی خواهد داشت.
کافر مقدس
۲۷ اسفند ۱۳۹۹اگر سی کلاس پر مصرفه پس کلاس جی و اس رو ندیدی
البته هزینه های استهلاک مرسدس هم به کنار . یا باید قیمت این نوع خودرو ها شل بشه یا مصرف و هزینه هاش وعلا تا چندسال آینده به دلایل زیاد اقتصادی به صرفه نخواهد بود. حتی کسی هم که عشق ش رو داره یک روزی تو هزینه ها گیر خواهد کرد حتی تو همین بازار داغون ایران کارکرده ها خیلی باید بخوابن و موتور پلمب بنز و بی ام دبلیو نسبت به مابقی خیلی کمه . بماند که نمایشگاه دارها خیلی هارو به اسم موتور پلمب بدون خرج فروختن . خرید کارکرده این نوع خودروها در هربرند و سگمنتی هزینه ست و هزینه
هزینه های یک بنز و بی ام و دهه نود میلادی اونقدر زیاد بود که عملا هیچ لذتی نبردم و رفتم سمت gm های دهه 70 میلادی یا سامورایی های دهه نودی تویوتا و نیسان و هوندا که اللخصوص هوندا واقعا به عنوان پیرمرد هم کم هزینه ست اذیت نداره . اگر صرفا دنبال سواری باشی هیچکدوم سواری یک کاپریس یا سویل یا پارک اونیو ـه پیر مرد رو هم بهت نمیدن . بماند که ایرانی باید درگیر ماشین های چند صد میلیونی ای باشه که در عراق هم سالها اسقاط شدن
مسعود
۲۷ اسفند ۱۳۹۹جای بسی بیچاره گیه البته برای ما علاقه مندان دنیای خودرو که این همه ماشین های زیبا طراحی شدن و استفاده شدن تو کشورهای دیگه و عمرشون به سر رسید و عرصه الکتریک اومد ما حتی نتونستیم تو کشورمون از نزدیک این ماشین ها رو ببینیمو لمسشون کنیم حتی اگه پول خریدشونو نداشته باشیم . دوروبرمونو ماشینای آشغال پر کرده …
علی
۲۷ اسفند ۱۳۹۹روزی که گفتم تسلا بخاطر شرکت های دیگه ماسک سرمایه نامحدود داره ولی خودرو ساز های دیگه سرمایه چندانی ندارند فکر نمی کردم اوضاع اینقدر خراب باشه
و سرمایه بیش تر یعنی پیش رفت سریع تر
زیزیگولو
۲۷ اسفند ۱۳۹۹مرسدس بنز CLS بیشترین فروش رو اول تو اروپا و بعد تو آمریکا داشته
ارشیا
۲۷ اسفند ۱۳۹۹مرسدس چجوری دلش اومد رو این بیریخت اسم cls بزاره
مهزیار
۲۷ اسفند ۱۳۹۹احسنت
دلیل اصلی توقف عرضه هم همین طراحی احمقانست
کی پول پا این میده
بعد میگن سرمایه گذاری روی الکتریکیا و …
خو اگه فروش داشت که میفروختید بازم
پارسا
۲۷ اسفند ۱۳۹۹بی ریخت ???????
آدم چی بگه ?
5speed
۲۷ اسفند ۱۳۹۹بهتر که متوقف شد توعکس دوم نمای پشت قرمز رنگ واقعا فاجعه ست ..حیف اون چراغهای جلو و عقب بزرگ و مستطیلی
REVO
۲۷ اسفند ۱۳۹۹نسل قبل سیالاس واقعا زیبا بود.
با اعتماد بنفس تمام نسل جدیدو طراحی کردن و هیچ انتقادیو نپذیرفتن…اینم نتیجش!
تک تک طراحیای اینجوری بنز آینده مشابه دارن…
طراح رو عوض کن نه الهیه زیبایی بنز رو!
mahan
۲۷ اسفند ۱۳۹۹یکی از بهترین دوران زندگیم مالکیت سی ال اس 63 بود و هنوزم هنوزه جاش برام خالیه.بنظر من نسل قبلش ازین نسل زیباتره و واقعا شاهکاری هست و. ارزش کلکسیونی شدن رو داره.خیلی وقت ها خواستم تو ایران بخرم نسخه 500 شو ولی واقعا با 63 خیلی فرق داره و تو ذوق میزنه
محسن
۲۷ اسفند ۱۳۹۹بهتر،واقعا مدل های مرسدس الکی زیاد و گیج کننده شده بود،همه عین هم و نزدیک به هم
Sina10
۲۷ اسفند ۱۳۹۹همون بهتر که تولید این نسل CLS متوقف شد
فقط قیافه عقبش رو نگاه کنید!!!
فاجعه هستش!!!
جلوش هم همینطور!!!
اما کابینش یکی از زیباترین کابین هاییه که تاحالا دیدم
این CLS بدردنخور کجا ، اون CLS فوق العاده زیبای نسل قبل کجا
و اینکه با وجود نسخه ای مثل GT 4 ، دیگه نیازی به CLS نیست
ولی واقعا حیفه که G کلاس برقی بشه ، هیبرید بشه ولی تمام برقی نشه ، این ماشین نمادین نباید خراب بشه
ولی بیان در عوض برقی کردن G کلاس ، سرعت برقی کردن مدل های ارزون تر رو افزایش بدن
Sina
۲۷ اسفند ۱۳۹۹واقعا این چراغ های بنز یه فاجعه طراحیه
کی قراره از این نسل غذاب اور رد بشیم
CLS فقط مدل 2012-2013 اونم نه با چراغ های طراح چشم عقاب؛!! چراغ های با دوتا دی لایت افقی موازی باهم
Benz309 1974
۲۷ اسفند ۱۳۹۹آدم میدیدش از صد کیلومتری میفهمید بنز هست و مثل یک عقاب پر اقتدار بود منم از نسخه AMG اون خوشم میاد جدیدشم بدک نیست ولی میتونست بهتر شه حیف که داره میره .
Benz309 1974
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ولی تا وقتی که هست ازش لذت میبرم بنظرم GT جا خودش اینم جا خودش ولی اینجور که بوش میاد تا چند سال بعد میرن.???
Hamid
۲۷ اسفند ۱۳۹۹آدم دلش میخواد آتیشش بزنه … واقعا فاجعست! زشته زشت!!!!!!!
Benz309 1974
۲۷ اسفند ۱۳۹۹مگه ما اون یارو روسی هستیم که بنز خودمونو آتیش بزنیم ؟
•Mohamad•
۲۷ اسفند ۱۳۹۹با پول این ماشین آدم میره یدونه آئودی A7 میگیره که هم قشنگ تره و هم قیمتش کمتره
samurai
۲۷ اسفند ۱۳۹۹از پشت شبیه 206 صندوقداره :)))
علی-کیوج
۳ فروردین ۱۴۰۰خیلیا میگفتن بعد از چند سال چشممون به طراحیش عادت میکنه ولی عادت که نکرد هیچ بدتر هم شده تو چشممون
آخه این چه طراحیه پشتیه?