بهتازگی شایعاتی منتشر شدهاند که احتمال شراکت دو رقیب دیرینه یعنی مرسدس بنز و بامو را مطرح کردهاند. در این شایعات گفته شده ممکن است بامو و شرکت مادر مرسدس بنز یعنی دایملر برای توسعهٔ پلتفرمهای آینده، باطریها و تکنولوژیهای رانندگی خودکار باهم مشارکت کنند. به گزارش اتوموتیو نیوز به نقل از منبعی که نخواسته نامش فاش شود، بحثهای بین این دو شرکت فعلاً در مراحل اولیه است. اما اگر این توافق نهایتاً به انجام برسد، نباید انتظار داشت که نتایج آن سریعاً مشخص شود زیرا فرایندهٔ توسعهٔ کُند خودروها میان زمان آغاز شراکت تا زمان دیدن نتایج آن در نمایندگیهای فروش چندین سال فاصله میاندازد.
البته همکاری میان دایملر و بامو کاملاً بیسابقه نیست. مثلاً در سال ۲۰۱۷ این دو خودروساز همراه با فورد و فولکسواگن بهمنظور ایجاد شبکهٔ شارژ سریع در سراسر اروپا، همکاریهایی را باهم آغاز کردند. در سال ۲۰۱۶ نیز این دو برند آلمانی برای تنظیم مشخصات شبکهٔ اینترنت 5G با شرکتهای مخابراتی همکاری کردند. در همین حال، آئودی، دایملر و بامو برای خرید خدمات نقشهبرداری نوکیا باهم همکاری کردند و قصد داشتند از این فناوری برای بهبود نسل آیندهٔ سیستمهای کمکراننده و تکنولوژیهای خودران استفاده کنند.
درهرحال آنچه این روزها بهوضوح میتوان احساس کرد این است که صنعت خودروسازی در حال گذر بزرگی از دههها ساخت پیشرانههای درونسوز به تمرکز بیشتر روی وسایل نقلیهٔ الکتریکی است. علاوه بر این، تکنولوژیهای خودران نیز بهسرعت در حال پیشرفت هستند و حتی ممکن است در آینده نیازی به انسان برای کنترل خودروها نباشد؛ اما هردوی این تکنولوژیها به سرمایهگذاریهای گستردهای نیاز دارند و همکاریهایی مانند مشارکت دایملر و بامو هزینههای توسعهٔ فناوریهای جدید را کاهش میدهد.
ahmad
۳۰ آذر ۱۳۹۷دایملر و بی ام و هر کدوم به صورت مجزا صاحب برترین تکنولوژی در دنیای خودرو هستند.این تصمیم اگه صحت داشته باشه علاوه بر کاهش هزینه های تحقیق و توسعه در آینده شاهد خودروهای بی بی نظیر تر و بی نقص تر از این دو خودرو ساز هستیم.
pooriya.bmw..german
۳۰ آذر ۱۳۹۷این طور که پیداست تا چند سال دیگه فقط یک خودروساز و یک پلت فرم وجود خواهد داشت و همون یک پلتفرم با صدها برند مختلف عرضه خواهد شد همکاری در صنعت خودروسازی انکار ناپذیره ولی نباید این همکاری به فدا شدن رقابت منجر شود اگر این شرایط ادامه پیدا کنه میشه مثل ایران خودرو و سایپا که هدفشان فقط فروش و کسب سود هست و رقابت در افزایش قیمت و کاهش کیفیت
اصلا خبر خوبی نبود
M
۳۰ آذر ۱۳۹۷اشتباه نکن!
اتفاقا کار اشتباهی که سایپا و ایرانخودرو میکنن علاوه بر بد بخت کردن ما خودشون رو هم از سود بالا محروم کرده و فقط اونارو به فروش یه سری آشغال به یه سری بد بخت بیچاره محدود کرده
در عوض هیوندایی و کیا که همزمان با این دوتا تاسیس شدن ببین الان کجا هستن
ولی ما این رو هم میتونیم نتیجه بگیریم(از همون مثال هیوندایی و کیا) که به ثمر نشستن این برنامه ریزی ها و تصمیمات چند دهه طول میکشه اما اینجا ایجوریه که هر مدیر و رئیسی که میاد فقط به فکر خودشه و همون چند سال مدیریت خودش که به اندازه خودش بخوره و ببره و گور بابای هرکی و هرچی که بعد از اون قراره پیش بیاد…
Dante
۱ دی ۱۳۹۷امیدوارم این اتفاق نیفته
جیلی مفت خور ظاهرا از این طریق میخواد از تکنولوژی و دانش بی ام و استفاده کنه .