روزهای اخیر اخبار خوبی از مرسدس و AMG به گوش نمیرسد و اخباری از مشکلات کیفیتی پیشرانههای ۸ سیلندر این برند در آمریکا به گوش رسیده است. فیلیپ شیمر که مسئول بازوی پرفورمنس مرسدس است اخبار خوبی را منتشر کرده و گفته که پیشرانه ۴ لیتری توئین توربوی AMG حتی با وجود الکتریکی سازی قابلتوجه کمپانی مادر یعنی دایملر شانس زیادی برای زنده ماندن خواهد داشت.
رود اند تراک از شیمر درباره آینده پیشرانه ۸ سیلندر AMG پرسیده و او گفته است:
من فکر میکنم آیندهای برای این پیشرانه وجود خواهد داشت. فکر میکنم در ۱۰ سال آینده ما V8 ها را قطعاً خواهیم دید. ما مشتریان زیادی داریم که خودروی خود را دوست دارند و هنوز معتقدم در آینده شاهد خریدارانی خواهیم بود که خودرو را برای استفاده در مدتزمان زیاد میخرند. ما واقعاً تقاضای زیادی از سراسر جهان داریم.
با اینکه AMG نسل بعدی پیشرانه V8 را به خاطر برنامههای الکتریکی سازی نخواهد ساخت اما مهندسان هنوز هم در حال یافتن راههایی برای بهروزرسانی قوای محرکه کنونی هستند. همچنین پیشرانه درونسوز موردبحث به بخش مرکزی قوای محرکه پلاگین هیبریدی تبدیل شده و این موضوع در مدل جدید GT 63 S E پرفورمنس دیده شده است. این پیشرانه درونسوز با واحد الکتریکی در عقب همکاری کرده تا قدرت کلی ۸۳۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۰۰ نیوتون متری تولید کند و آن را به قویترین محصول تاریخ AMG به جز هایپرکار وان بدل کند.
اگرچه V8 یاد شده تا ۱۰ سال آینده در دسترس خواهد بود اما حالت منطقی این است که تنها محصولات سطح بالای AMG از آن استفاده کنند. نسل بعدی C63 و احتمالاً GLC 63 پیشرانه ۴ لیتری را از دست داده و از پیشرانه ۴ سیلندر الکتریکی شده AMG 45 استفاده خواهند کرد. احتمالاً E63 نیز برخی سیلندرهای خود را از دست میدهد اما هنوز مشخص نیست این امر چه زمانی اتفاق میافتد.
در نظر داشته باشید مرسدس علاقه خود به الکتریکی شدن کامل تا پایان دهه جاری میلادی را ابراز کرده است. AMG قبلاً با EQS 53 وارد بازی الکتریکیها شده و احتمالاً EQE 53 نیز به زودی روانه بازار خواهد شد چراکه قبلاً شاهد تست پروتوتایپ های آن بودهایم.
AMG GT R
۲ مهر ۱۴۰۰هی روزگار V12 های مرسدس کم بود V8 ها شم اضافه شد به لیست مردگان
والا اول از همه باید ۴ سیلندر ها رو متوقف کنن کرولا رو باید برقی کنن گلف رو باید برقی کنن داچیارو باید برقی کنن نه فراری و مرسدس و آئودی و …
Nima RST
۲ مهر ۱۴۰۰کلا همه فسیلی سوز ها تا ۲۰۴۰ از بین میرن
البته منظورم کمپانی های مهم و بزرگ وگرنه امثال ما و یمن و پاکستان شاید تا صد سال دیگم تمام برقی نشیم
درضمن با اون حرفتون که اول باید پر فروشتر ها مثل گلف و کرولا رو برقی کنن کاملا موافقم
Reza Waffen SS
۳ مهر ۱۴۰۰نه فدات شم ایرانخودرو و سایپا یه برنامه ریزی بلند مدت واسه اشغالای برقی دارن که قراره سورپرایزمون کنن
زیزیگولو
۲ مهر ۱۴۰۰یکی از بهترین ماشینای ۱۰ سیلندر دوج وایپر
F22RAPTOR
۲ مهر ۱۴۰۰مسخره بازیه به خدا
mm.y@rlou
۲ مهر ۱۴۰۰همه ی پیشرانه های افسانه ای از فراری ولامبو و پیشرانه های ۱۲ سیلندری فوق العادشون تا ماسل کار های آمریکایی با موتور های حجیم مثل هلکت و کایوت فورد در نابودی و انقراض هستن ودیگه قرار ما از شنیدن صدای اونا ها هم منع بشیم مایی که فقط دیدن این ماشین ها از تو عکس یا تو مناطق آزاد خوش بودیم نهایت لذت ما از این خودرو های دوست داشتنی بازی کردن با اونها تو نید فور اسپید کربن بوده ما که قسمت نشد داشته باشیم ولی امید وارم هرکسی توی خارج از این مملکت ما این خودرو ها داره قدرشون رو بدونه و از اون هالذت ببره😔
Sina10
۲ مهر ۱۴۰۰امیدوارم حتی تا بعد از ۲۰۳۵ ، موتور های AMG رو ببینیم
بامو که گفته تا ۲۰۴۰ دونسوز ها رو نگه میداره
تویوتا هم از مخالفان برقی سازیه و روی درونسوز هیدروژنی کار میکنه ، که اگه موفق بشه رقیب خطرناکی برای برقی ها و مهم تر از اون شرکتاییه که میخوان تماما برقی بشن
مزدا هم تلاش هایی برای نگه داشتن درونسوز ها کرده ، مخصوصا واسه نسل بعد mx-5 ، سوخت مصنوعی برای پیشرانه نسل بعد این ماشین حرفایی زده شده
پورشه هم روی سوخت مصنوعی کار میکنه و ۹۱۱ رو حفظ میکنه بصورت کنونی
لامبورگینی V12 رو تا جانشین اونتادور حفظ میکنه و بعید نیست با تلاش های دولت ایتالیا بیشتر هم عمر کنن
کل خبرای مثبت درباره پیشرانه های درونسوز اینا هستن ،که به نظرم امیدوار کننده میان
Audi rs e_tron gt
۲ مهر ۱۴۰۰☹😔
دوست داشتم همه الکتریکی بشن پس دیگه اونطور که فکر می کردم ۹۱۱ تا ابد بنزینی بمونه پس دیگه اون شتاب ،سرعت،قدرت،تکنولوژی که می خوام رو نداره😔
چیزی که من دوست داشتم ابن بود که جانشین های ۹۱۱،۹۱۸و اونتادر یکی دو نسل بنزینی باشن اما بعد تمام الکتریکی
امیدوارم منبع خبری که sina 10 خوندن معتبر نباشه
یا نظرشون عوض بشه
البته سوخت های مصنوعی بیان و بنزینی ها بمونن خیلی دوست دارم عالیه اما اینکه جانشین اونتادر و همه الکتریکی نشن نه هرگز راضی نیستم
چقدر برای آینده ماشین خوشحال بودم زد تو ذوقم
Moon
۳ مهر ۱۴۰۰فکر کنم تو نسخه ی رام شده ی سایلنتی با این تفاوت که اون خیلی وحشیانه حمله می کنه به درونسوزها ولی تو به آرومی درونسوزها رو میکوبی در هر صورت نظرات جفتتون هیچ ارزشی برای یه ماشین باز واقعی نداره
امیر
۲ مهر ۱۴۰۰خوبه خبر خیلی خوبیه خوشحال شدم. امیدوارم درون سوز هیدروژنی و سوخت مصنوعی
جواب بده.
ولی یه سوال وقتی ماشین روغن کم می کنه یا تبخیر می کنه باید چی کار کرد ؟
" Swedish Arrogant Tiger "
۲ مهر ۱۴۰۰کم کردن روغن تا یه مقداری طبیعیه البته بستگی به کیفیت روغن هم داره ولی اگه محسوس بود نشون از وجود مشکل تو موتور هست.
مهم ترین دلیلش هم استهلاک موتور در اثر کارکرد طولانیه که اون وقت نیاز به تعمیر داره!
mc20
۲ مهر ۱۴۰۰آیا در دنیا کسی تا به حال به گرمایی که باتری ها در انواع گجت ها و دیگر وسایل تولید میکنند و در آینده با خودروهای برقی بیشتر هم به گرمای کره زمین اضافه می شود فکر کرده ؟ یک کره زمین با میلیارد ها باتری که حرارت تولیدی هرکدام نه اسمی نه رسمی هرگز صفر نیست . این گرما کجا میره ؟ مرگ بر سیلیکان ولی .
MOHAMMAD.n.r
۲ مهر ۱۴۰۰عالی.
کاش یکی ثابت کنه که الکتریکی ها چندان هم پاک نیستن!
کلا با الکتریکی کنار نمیام. شاید چون تجربه استفاده ندارم اینجوریه.
مشتاقی
۲ مهر ۱۴۰۰این دیگه چه سمّیه؟
Amard
۲ مهر ۱۴۰۰قطعا الکتریکی ها هم معایبی دارند میدان مغناطیسی ایجاد شده روی بدن تاثیر بد داره باتری های که استفاده هم زباله میشن و هم اینکه موادی که پرسون هست پاک نیست و اونم نوعی آلودگی هیدوژن یا بیو دیزل یا انواع سوخت مصنوعی در کنار سیستم الکتریکی بهترین پکیج
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳ مهر ۱۴۰۰۱۰سال فایده نداره،این موتور باید تا ابد زنده بمونه…