این روزها میتوان تا چندین ساعت درباره مقایسه سدان ها و کراس اوورها مقاله نوشت اما اکثر افراد به شما خواهند گفت که کراس اوورها و شاسی بلندها کاملاً اوضاع را در دست گرفتهاند. نگاهی به آمار فروش نشان میدهد که این قدبلندان چهار چرخ بیش از هر زمان دیگری قلب مشتریان را تسخیر نمودهاند.
با این وجود مرسدس بنز هنوز هم اعتقاد و اطمینان کاملی به سدان ها و مخصوصاً سدان S کلاس دارد. هفتمین نسل این خودرو به تازگی معرفی شده و اولا کالنیوس مرد شماره یک مرسدس نیز اظهارات جالبی درباره این دسته از خودروها داشته است. او گفته است:
در ارتباط با این موضوع باید بگویم سدان های سه جعبهای در کلاس لوکسها همچنان خواهان دارند.
البته کالنیوس از میزان فروش شاسی بلندهای مرسدس بنز راضی است به گونهای که یکسوم فروش محصولات این برند را خودروهای یاد شده تشکیل میدهند. GLS یکی از کلیدیترین شاسی بلندهای مرسدس بوده و GLS مایباخ نیز برای جلب رضایت مشتریان خاص پسند طراحی شده است.
اما مدیر دایملر و مرسدس امید خود به سدان ها به ویژه S کلاس را از دست نمیدهد. او میگوید سدان های سطح بالا و لوکس بسیار بسیار جذاب به نظر میرسند.
S کلاس پرچمدار همچنان فروش خوبی را برای مرسدس به ارمغان میآورد. در واقع بزرگترین بازار این خودرو نه اروپا و نه آمریکا بلکه چین است جایی که هر ماه ۷۰۰ دستگاه از S کلاس فروخته میشود. سدانها جایی نخواهند رفت اما طولی نخواهد کشید که لیست سدانهای عرضه شده در بازار کوتاهتر خواهد شد.
NAVID۰۰۹۸
۱۸ شهریور ۱۳۹۹بیا ، ببین ، همینه وه ترامپ کلید کرده رو چین ، دیده آمار فروش S رفته بالا ، پس یعنی به تعداد ثروتمندان اضافه میشه ، پس باید بزنیم سرویسشون کنیم? .
خود من هم که اعتقادم به خرید شاسیبلند هست ، پاش بیوفته معلومه که S میخرم .
نابودی سدان ها شاید روی فروش C یا E تاثیر بزاره اما روی S کلاس به سبب مخاطب خاصش ، خیر .
ممد ژانگولر
۱۸ شهریور ۱۳۹۹یک فرق اساسی شاسی بلند ها با سدانها که مدیران مرسدس بنز بهش اشاره نکردن حالا عمدا یا سهوا
موقعی که با منشیهات در سفر جاده چالوس هستی و داری کیف میکنی یهو میفهمی ۳۰۰ متر جلوتر ایست بازرسیه و یهو مجبور میشی بزنی به جاده خاکی و تپه ها و دور بزنی مسیروبا تمام پستی بلندیهاش ولی با سدان ها اصلا نمیشه پیچوند و مثل یک بچه خوب باید بری جلو بگی خیلی مخلصمجناب سروان در خدمتیم و تمام ???
NISSAN GTR SOLTAN
۱۸ شهریور ۱۳۹۹داداش از کی تا حالا ملت با منشی هاشون میرن جاده چالوس؟??
ممد ژانگولر
۱۸ شهریور ۱۳۹۹داداش نیسان جی تی سلطان… مگه خبر نداری ملک چقدر گرون شده
طرف به این نتیجه میرسه ی بنز بخره با دو خط موبایل هزینش خیلی کمتره در ضمن بهره برداری سه گانه هم توش هست ?
محمد حسین
۱۸ شهریور ۱۳۹۹من که هنوز راز محبوبیت رو به افزایش کراس اور ها و شاسی بلند ها رو نفهمیدم !
حالا یکی طرفدار آفرود باشه یه چیزی
ولی یه ماشین شهری که فقط قدش بلندتر هست ، چرا باید جذاب تر از سدان باشه ؟ مثل همن دیگه !!
هیچ کارکرد خاص و اضافه ای نداره ، نه مصرف کمتر ، نه جابجایی راحتتر مثل ماشین های کوچیک شهری ، نه رفاه بالاتر ، نه طراحی خاص تر مثل اسپرت ها و سوپراسپرت ها ، تنها چیزی که به ذهن میرسه اینه که تو ترافیک از بالاسر ماشین جلویی بتونی ببینی جلوتر چه خبره ! که خب این مزیت هم با افزایش تعداد شاسی بلندهای شهری دیگه از دست میره. مگر اینکه در یک رقابت مسخره هی ارتفاع ماشین رو بیشتر کنن !!
علی
۱۸ شهریور ۱۳۹۹جواب یک کلمه است (ابهت)
ماشین های کراس اورر ابهت بیش تری دارند نسبت به سدان ها
مگر سدان های لوکس که معمولا ابعاد نسبتا بزرگی دارند مثل آئودی a8
و برای کسایی مثل من که از شاسی بلند های بزرگ خوششون نمیاد ،عالیه
NAVID۰۰۹۸
۱۸ شهریور ۱۳۹۹محمد حسین
یه سفر با یه کراساوور برو ، یه سفر هم با سدان ، اونجاست که متوجه فرق و احساست نسبت به شاسیبلندها میشوی .
2646
۱۸ شهریور ۱۳۹۹جواب خیلی ساده است …
1. راحتی در سوار شدن و پیاده شدن
2. فضای بزرگ تر برای حمل وسایل و مسافرت های خانوادگی
3. قابلیت خواباندن صندلی های عقب و دراز کشیدن در ماشین
4. امکان انتخاب به صورت دو ریفرانسیل در گسترده بیشتر محصولات (پایداری بیشتر در مسیرهای گلی، بارانی و برفی شهری و نه آفرود)
5. امنیت بیشتر در تصادفات دنیا واقعی (در تست های تصادف ماشین با هر ارتفاعی از قسمت شاسی به مانع ضربه می زند اما در دنیا واقعی، شاسی خودروهای اس یو وی و کراس اوور همواره بالاتر از خودروهای سدان، کوپه و هاچبک است، به همین دلیل در یک تصادف واقعی، خودروی کراس اور با شاسی به بدنه خودروهای سدان و هاچبک و کوپه می کوبد، چیزی شبیه به کوبیدن مشت به چشم!)
6. ابهت بیشتر نسبت به خودروهای سدان
7. محصولات جدیدتری نسبت به سدان ها هستند و بازار دوست دارد محصولات جدید را تست کند. اس یو وی ها از گذشته بودند، اما کراس اورها قیمت های به شدت ارزون تری دارند، استهلاک کمتری دارند و نرم تر هستند. بنابراین خریدارانی که در گذشته مجبور به انتخاب بین اس یو وی گرون و سفت و پر استهلاک یا سدان بودند، حالا می توانند خیلی راحت تر کراس اورها رو انتخاب کنند.
معایبی مثل مصرف سوخت بیشتر و استهلاک بالاتر، بر خلاف نظر بسیاری از افراد تفاوت محسوسی بین سدان ها و کراس اورهای هم اندازه ندارد؛ مضاف بر این هندلینگ پایین تر کراس اورها هم در مصارف شهری و جاده ای عموم خریداران اصلا لمس نمی شود. کمتر راننده کراس اوری سعی در پیچیدن با حداکثر شتاب جی ماشین اش دارد.
سورنا
۱۸ شهریور ۱۳۹۹در یک کلمه کلاس گذاشتن !!!!
شما ببین طرف میره مثلا ۳۰۰ میلیون میده جک میخره که فقط بگه شایی دارم هرچند ۳۰۰ تومن برای خودرو دیکه پولی نیس تو ایران ولی حیفه این پولو بدی برای این ماشین
ولی خو امان از دست فخر فروشی و کلاس گذاشتن و به قول معروف عقل مردم تو چشمشونه :)
مهدی
۱۸ شهریور ۱۳۹۹زیرش گیر نمیکنه
به اضافه اینکه چون دیگه خیلی هم شتری و بلند نیستند،در مجموع خوش قواره تر به نظر میان
پدرام
۱۸ شهریور ۱۳۹۹آقا یک سوال
تیبای منم سدان سه جعبه ایی حساب میشه؟
?
Hadi
۱۸ شهریور ۱۳۹۹از شاسی بلند ها و کراس اوور ها بدم میاد و سدان ها گزینه های معقول تری هستند
و این خیلی خوبه که مرسدس سدان ها رو حفظ میکنه و به آیندشون امید داره?
MASIHA
۱۸ شهریور ۱۳۹۹خب
حالا که مرسدس گفته میشه یه امیدی داشت.
مهدی
۱۸ شهریور ۱۳۹۹ربطی به اعتماد به آینده سدان ها نداره
بنز توی سدان ها،بازار هدف مشخصی داره
برند لوکسه و بازار خاص داره
اونایی بیشتر دنبال ذائقه بازار هستند که طیف عمومی رو درنظر دارن مثل هیوندا و تویوتا
Chiron sport
۱۸ شهریور ۱۳۹۹هرچی به عکساش نگاه میکنم واسم جذاب ترمیشه
Malt hill
۱۸ شهریور ۱۳۹۹آخه چرا باید به جای E class، آدم بره GLE بخره؟! :/
شخصیت سدان ها رو فقط شاسی بلندهای واقعی دارند.
سورنا
۱۸ شهریور ۱۳۹۹یه تار موی سدان ها میرزه به کل شاسی ها البته به جز اوروس که تنها شاسی ای هست که دوس دارمش
فرشاد
۱۸ شهریور ۱۳۹۹اگر ایران ازاد بشه بازار بزرگی برای سدان ها مطرح خواهد شد
AMG///
۱۸ شهریور ۱۳۹۹من از شاسی بلند های واقعی مثل G کلاس و Yukon خوشم میاد
ولی خدایی شما آمار فروش c class رو با glc یا X3 با 3 series رو مقایسه کنید تا تفاوت فروش رو متوجه بشید