مرسدس بنز

اعتقاد و اطمینان کامل مرسدس به آینده سدان‌ها

این روزها می‌توان تا چندین ساعت درباره مقایسه سدان ها و کراس اوورها مقاله نوشت اما اکثر افراد به شما خواهند گفت که کراس اوورها و شاسی بلندها کاملاً اوضاع را در دست گرفته‌اند. نگاهی به آمار فروش نشان می‌دهد که این قدبلندان چهار چرخ بیش از هر زمان دیگری قلب مشتریان را تسخیر نموده‌اند.

با این وجود مرسدس بنز هنوز هم اعتقاد و اطمینان کاملی به سدان ها و مخصوصاً سدان S کلاس دارد. هفتمین نسل این خودرو به تازگی معرفی شده و اولا کالنیوس مرد شماره یک مرسدس نیز اظهارات جالبی درباره این دسته از خودروها داشته است. او گفته است:

در ارتباط با این موضوع باید بگویم سدان های سه جعبه‌ای در کلاس لوکس‌ها همچنان خواهان دارند.

البته کالنیوس از میزان فروش شاسی بلندهای مرسدس بنز راضی است به گونه‌ای که یک‌سوم فروش محصولات این برند را خودروهای یاد شده تشکیل می‌دهند. GLS یکی از کلیدی‌ترین شاسی بلندهای مرسدس بوده و GLS مایباخ نیز برای جلب رضایت مشتریان خاص پسند طراحی شده است.

اما مدیر دایملر و مرسدس امید خود به سدان ها به ویژه S کلاس را از دست نمی‌دهد. او می‌گوید سدان های سطح بالا و لوکس بسیار بسیار جذاب به نظر می‌رسند.

S کلاس پرچم‌دار همچنان فروش خوبی را برای مرسدس به ارمغان می‌آورد. در واقع بزرگ‌ترین بازار این خودرو نه اروپا و نه آمریکا بلکه چین است جایی که هر ماه ۷۰۰ دستگاه از S کلاس فروخته می‌شود. سدان‌ها جایی نخواهند رفت اما طولی نخواهد کشید که لیست سدان‌های عرضه شده در بازار کوتاه‌تر خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    بیا ، ببین ، همینه وه ترامپ کلید کرده رو چین ، دیده آمار فروش S رفته بالا ، پس یعنی به تعداد ثروتمندان اضافه میشه ، پس باید بزنیم سرویسشون کنیم? .

    خود من هم که اعتقادم به خرید شاسی‌بلند هست ، پاش بیوفته معلومه که S میخرم .
    نابودی سدان ‌ها شاید روی فروش C یا E تاثیر بزاره اما روی S کلاس به سبب مخاطب خاصش ، خیر .

    موافقم 24
    مخالفم 13
    1. ممد ژانگولر

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      یک فرق اساسی شاسی بلند ها با سدانها که مدیران مرسدس بنز بهش اشاره نکردن حالا عمدا یا سهوا
      موقعی که با منشیهات در سفر جاده چالوس هستی و داری کیف میکنی یهو میفهمی ۳۰۰ متر جلوتر ایست بازرسیه و یهو مجبور میشی بزنی به جاده خاکی و تپه ها و دور بزنی مسیرو‌با تمام پستی بلندیهاش ولی با سدان ها اصلا نمیشه پیچوند و مثل یک بچه خوب باید بری جلو بگی خیلی مخلصم‌جناب سروان در خدمتیم و تمام ???

      موافقم 11
      مخالفم 22
      1. NISSAN GTR SOLTAN

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (187 ديدگاه)

        داداش از کی تا حالا ملت با منشی هاشون میرن جاده چالوس؟??

        موافقم 26
        مخالفم 1
        1. ممد ژانگولر

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (4150 ديدگاه)

          داداش نیسان جی تی سلطان… مگه خبر نداری ملک چقدر گرون شده
          طرف به این نتیجه میرسه ی بنز بخره با دو خط موبایل هزینش خیلی کمتره در ضمن بهره برداری سه گانه هم توش هست ?

          موافقم 13
          مخالفم 1
  2. محمد حسین

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (489 ديدگاه)

    من که هنوز راز محبوبیت رو به افزایش کراس اور ها و شاسی بلند ها رو نفهمیدم !
    حالا یکی طرفدار آفرود باشه یه چیزی
    ولی یه ماشین شهری که فقط قدش بلندتر هست ، چرا باید جذاب تر از سدان باشه ؟ مثل همن دیگه !!
    هیچ کارکرد خاص و اضافه ای نداره ، نه مصرف کمتر ، نه جابجایی راحتتر مثل ماشین های کوچیک شهری ، نه رفاه بالاتر ، نه طراحی خاص تر مثل اسپرت ها و سوپراسپرت ها ، تنها چیزی که به ذهن میرسه اینه که تو ترافیک از بالاسر ماشین جلویی بتونی ببینی جلوتر چه خبره ! که خب این مزیت هم با افزایش تعداد شاسی بلندهای شهری دیگه از دست میره. مگر اینکه در یک رقابت مسخره هی ارتفاع ماشین رو بیشتر کنن !!

    موافقم 40
    مخالفم 7
    1. علی

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (164 ديدگاه)

      جواب یک کلمه است (ابهت)
      ماشین های کراس اورر ابهت بیش تری دارند نسبت به سدان ها

      مگر سدان های لوکس که معمولا ابعاد نسبتا بزرگی دارند مثل آئودی a8

      و برای کسایی مثل من که از شاسی بلند های بزرگ خوششون نمیاد ،عالیه

      موافقم 17
      مخالفم 9
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      محمد حسین
      یه سفر با یه کراس‌اوور برو ، یه سفر هم با سدان ، اونجاست که متوجه فرق و احساست نسبت به شاسی‌بلندها می‌شوی .

      موافقم 14
      مخالفم 8
    3. 2646

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (340 ديدگاه)

      جواب خیلی ساده است …
      1. راحتی در سوار شدن و پیاده شدن
      2. فضای بزرگ تر برای حمل وسایل و مسافرت های خانوادگی
      3. قابلیت خواباندن صندلی های عقب و دراز کشیدن در ماشین
      4. امکان انتخاب به صورت دو ریفرانسیل در گسترده بیشتر محصولات (پایداری بیشتر در مسیرهای گلی، بارانی و برفی شهری و نه آفرود)
      5. امنیت بیشتر در تصادفات دنیا واقعی (در تست های تصادف ماشین با هر ارتفاعی از قسمت شاسی به مانع ضربه می زند اما در دنیا واقعی، شاسی خودروهای اس یو وی و کراس اوور همواره بالاتر از خودروهای سدان، کوپه و هاچبک است، به همین دلیل در یک تصادف واقعی، خودروی کراس اور با شاسی به بدنه خودروهای سدان و هاچبک و کوپه می کوبد، چیزی شبیه به کوبیدن مشت به چشم!)
      6. ابهت بیشتر نسبت به خودروهای سدان
      7. محصولات جدیدتری نسبت به سدان ها هستند و بازار دوست دارد محصولات جدید را تست کند. اس یو وی ها از گذشته بودند، اما کراس اورها قیمت های به شدت ارزون تری دارند، استهلاک کمتری دارند و نرم تر هستند. بنابراین خریدارانی که در گذشته مجبور به انتخاب بین اس یو وی گرون و سفت و پر استهلاک یا سدان بودند، حالا می توانند خیلی راحت تر کراس اورها رو انتخاب کنند.

      معایبی مثل مصرف سوخت بیشتر و استهلاک بالاتر، بر خلاف نظر بسیاری از افراد تفاوت محسوسی بین سدان ها و کراس اورهای هم اندازه ندارد؛ مضاف بر این هندلینگ پایین تر کراس اورها هم در مصارف شهری و جاده ای عموم خریداران اصلا لمس نمی شود. کمتر راننده کراس اوری سعی در پیچیدن با حداکثر شتاب جی ماشین اش دارد.

      موافقم 11
      مخالفم 6
    4. سورنا

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      در یک کلمه کلاس گذاشتن !!!!
      شما ببین طرف میره مثلا ۳۰۰ میلیون میده جک میخره که فقط بگه شایی دارم هرچند ۳۰۰ تومن برای خودرو دیکه پولی نیس تو ایران ولی حیفه این پولو بدی برای این ماشین
      ولی خو امان از دست فخر فروشی و کلاس گذاشتن و به قول معروف عقل مردم تو چشمشونه :)

      موافقم 19
      مخالفم 6
    5. مهدی

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (140 ديدگاه)

      زیرش گیر نمیکنه
      به اضافه اینکه چون دیگه خیلی هم شتری و بلند نیستند،در مجموع خوش قواره تر به نظر میان

      موافقم 6
      مخالفم 3
  3. پدرام

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (79 ديدگاه)

    آقا یک سوال
    تیبای منم سدان سه جعبه ایی حساب میشه؟
    ?

    موافقم 24
    مخالفم 1
    1. Hadi

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2197 ديدگاه)

      از شاسی بلند ها و کراس اوور ها بدم میاد و سدان ها گزینه های معقول تری هستند
      و این خیلی خوبه که مرسدس سدان ها رو حفظ می‌کنه و به آیندشون امید داره?

      موافقم 10
      مخالفم 2
  4. MASIHA

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (947 ديدگاه)

    خب
    حالا که مرسدس گفته میشه یه امیدی داشت.

    موافقم 11
    مخالفم 6
  5. مهدی

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (140 ديدگاه)

    ربطی به اعتماد به آینده سدان ها نداره
    بنز توی سدان ها،بازار هدف مشخصی داره
    برند لوکسه و بازار خاص داره
    اونایی بیشتر دنبال ذائقه بازار هستند که طیف عمومی رو درنظر دارن مثل هیوندا و تویوتا

    موافقم 12
    مخالفم 3
  6. Chiron sport

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (38 ديدگاه)

    هرچی به عکساش نگاه میکنم واسم جذاب ترمیشه

    موافقم 15
    مخالفم 1
  7. Malt hill

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    آخه چرا باید به جای E class، آدم بره GLE بخره؟! :/
    شخصیت سدان ها رو فقط شاسی بلندهای واقعی دارند.

    موافقم 7
    مخالفم 5
  8. سورنا

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    یه تار موی سدان ها میرزه به کل شاسی ها البته به جز اوروس که تنها شاسی ای هست که دوس دارمش

    موافقم 10
    مخالفم 7
  9. فرشاد

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    اگر ایران ازاد بشه بازار بزرگی برای سدان ها مطرح خواهد شد

  10. AMG///

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (576 ديدگاه)

    من از شاسی بلند های واقعی مثل G کلاس و Yukon خوشم میاد
    ولی خدایی شما آمار فروش c class رو با glc یا X3 با 3 series رو مقایسه کنید تا تفاوت فروش رو متوجه بشید

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا