مرسدس SLS AMG از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ تولید شد و در آن زمان به عنوان پرچمدار محصولات این برند محسوب میشد. در ادامه این خودرو جای خود را به AMG GT داد که مدلی ارزانتر بود و هدف اصلی آن رقابت با پورشه ۹۱۱ اعلام شده بود. مرسدس درسهای زیادی از SLS گرفت که یکی از آنها چگونگی رفتار خریداران در پول دادن به یک خودروی سفارشی AMG بود. با گذشت زمان شاید SLS به یک خودروی کلکسیونی جذاب تبدیل شود زیرا این خودرو دارای پیشرانهی تنفس طبیعی، استایلی با نیمنگاه به گذشته و دربهای گالوینگ جذاب است؛ اما وضعیت مدل رودستر این خودرو چگونه بود؟
مرسدس همچنین نسخهی رودستر SLS را تولید کرده که به دلیل نصب سقف پارچهای با دربهای گالوینگ خداحافظی کرده است. نسخهی رودستر این خودرو در زمان صفرکیلومتر بودن چند هزار دلاری گرانتر از مدل کوپه بود اما افت قیمت آن هماکنون بیشتر است. شاید حالا زمان خوبی برای خرید SLS رودستر باشد چراکه بهای آن نسبتاً پایین است.
چرا باید این خودرو را خرید؟
زمانی که به دنبال مدلهای کارکردهی SLS باشید ارزانترین مدلها از نوع رودستر خواهند بود. چرا؟ چون این خودرو فاقد دربهای گالوینگ است. SLS خودروی بسیار جالبی بود که از رنگهای متمایزی برای بدنه سود میبرد. رانندگان هر بار که از این خودرو پیاده شوند حس بسیار خاصی خواهند داشت. SLS بدون دربها شباهتی به SL افسانهای نداشته و توجه زیادی را به خود جلب نخواهد کرد.
این امر بسته به نوع نگاه خریدار چیز بدی خواهد بود. همهی افراد از جلبتوجه خوششان نمیآید و شاید هم توجه ویژهای را که عابران به آنها در زمان پیاده شدن از SLS دارای دربهای گالوینگ خواهند کرد را دوست نداشته باشند؛ بنابراین اگر شما از آن دسته افرادی هستید که سوپرکارها را به شدت دوست داشته اما از جلبتوجه فراری هستید SLS رودستر میتواند انتخاب بسیار خوبی باشد. همچنین این خودرو ارزانتر از مدل کوپه است.
قیمت
مدل کوپه در آن زمان بهای پایهی ۱۹۲ هزار دلاری داشت درحالیکه قیمت نسخهی رودستر به حدود ۲۰۰ هزار دلار میرسید. خودروهای روباز معمولاً گرانتر از نسخههای کوپه هستند بنابراین این اختلاف قیمت جای تعجبی ندارد اما در بازار دستدومها وضعیت متفاوت است. ارزانترین مدلهای SLS از نوع رودستر هستند که قیمت آنها از حدود ۱۰۰ هزار دلار آغاز میشود. در مقابل باید گفت ارزانترین مدلهای کوپه حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار گرانتر از نسخههای رودستر بوده و اگر میخواهید به ارزانترین مدل SLS دست پیدا کنید بهتر است مدل کارکردهی رودستر را بخرید.
پرفورمنس
حالت روباز خودرو کمترین تأثیر را روی پرفورمنس خواهد داشت. سقف تاشوی این خودرو تنها چند کیلوگرمی به وزن خودرو اضافه کرده و حداکثر سرعت آن با مدل کوپه برابر است. نیروبخش این خودرو همان پیشرانهی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری ۵۶۳ اسبی بوده که نیروی خود را از طریق گیربکس ۷ سرعته ی دوکلاچه به چرخ های عقب منتقل میکند. این پیشرانه در زمان خود عنوان قویترین پیشرانهی ۸ سیلندر تنفس طبیعی تاریخ را یدک میکشید. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت SLS رودستر مجهز به لانچ کنترل برابر با ۳.۵ ثانیه است که تقریباً با مدل کوپه برابر میباشد.
کابین
مرسدس در مدتزمانی کوتاه راه زیادی را برای ارتقای کابین محصولات خود طی کرده است. کابین SLS خوب است اما در برابر استانداردهای کنونی از مد افتاده به نظر میرسد. سیستم اطلاعات سرگرمی مرکزی با سیستم کامند مرسدس کنترل میشود اما صفحهنمایش آن در مقایسه با محصولات کنونی مرسدس کوچک است. همچنین دکمهها و سوئیچهای مشترک زیادی با مدلهای ارزانتر مرسدس دیده میشود اما برخی موارد همچون تریم فیبر کربن و پشت آمپرهای ویژه خاص این خودرو هستند.
فضای کابین و بار
SLS رودستر به گونهای مهندسی شده که سقف تاشو تأثیر زیادی روی فضای بار ۱۷۲ لیتری مدل استاندارد نداشته باشد. شما احتمالاً چند باری در طول سفر برای بنزین زدن توقف خواهد کرد چراکه این خودرو مصرف بالایی دارد. یک مزیت مدل رودستر عدم دراز کردن بدن برای بستن دربهای گالوینگ خواهد بود!
نتیجه نهایی
اگر به دنبال یک خودروی کلکسیونی هستید که در آینده گرانتر شود، SLS AMG کوپه را باید انتخاب کنید. این خودرو درست همانند فورد GT استایل رترویی داشته و توجه کلکسیونرها را به خود جلب میکند. مدل رودستر این خودرو شاید از نظر ارزش به مدل کوپه نرسد اما در حال حاضر چند هزار دلار ارزانتر است. اگر اهمیتی به دربهای گالوینگ نمیدهد، SLS رودستر انتخاب هوشمندانهای است.
والا برای شما ارزش نداره . برای ما حکم ققنوس هفت آسمان را داره . برای ما حکم زلیخا یوسف را داره .
من نمیدونم اینایی که مطلب خودرویی میزارند ، یعنی نمیدونند زمین گرده ، نمیدونند جایی هست به نام ایران ، جایی که پژو ، پراید ،جکوجانورهای چینی سَروری میکنند و خودروهایی مثل تویوتا هیوندای لاکچری به حساب میان ، دیگه چه برسه به بنز و هیولای لاتی مثل sls لاستیک کُش .
بعضی مطالب گریه منی که تو ایرانِ ثروتمند زندگی میکُنمو ، مردمونش با ۵سال کار ، تازه اگر بتوانند پراید ۵۰ میلیون میخرند و مثل کامیونهای پاکستانی زَلَمزیمبو بِهِش میبندند ، میشنوم که (( چرا مرسدس sls رودستر طزفدار زیادی ندارد ؟؟؟ )) اصلاً به وجود خَلق خدا پِی نمیبَرم .
ای کاش ایران یه قانونی داشت که هرچی خودرو در کشورهای دیگه فروش نمیره ، بیارنشون ایران تا ببینند چطور نیومده تو هوا قاپشو زدن .
تابلو معلومه فقط تیترو خوندیو اومدی ی کامنتی بدی… متن داره میگه که مدل رودستر ب چند دلیل محبوبیت کوپه رو نداره کی گفت اس ال اس محبوب نیست؟؟؟؟ قشنگ معلوم شد بقیه حرفاتم همین مدلی میزنی فقط تیترو جمله اولو میخونیو بدون فکر کامنت میدی حالا شما که ثروتمندی(!!!) مث که وقت نداری من برات میگم خلاصشو 1-رودستر درهای معمولی داره و جذابیت گلوینگ رو نداره 2-ارزش کلکسیونی کوپه خیلی بیشتر خواهد شد در آینده 3-بدلیل وزن بیشتر پرفورمنس ضعیف تری داره(مدلای رودستر معمولا وزن بیشتری دارن بخاطر بند وبساط های تاکننده سقف و…) 4-فضای تنگ تری داره 5-درزمان فروش صفر گرونتر بود و ملت کمتری میگروییدن بهش بحث نسبته نسبت به کوپش کمتر طرفدار داره
Car lover عزیز من متوجه منظور نوید جان میشم و اتفاقا باهاش موافق هم هستم اینکه چرا فروش جهانی مدل کوپه رو نداره دلیل عمده اش همین درهای گالونیک هست . اما خود من اگه دست دوم این ماشین رو بتونم بخرم ۱۰۰.۰۰۰ دلار وقتی دارن سانتافه رو تو بازارما قیمت میدن بالای ۱.۰۰۰.۰۰۰ میلیارد، امکان نداره بنز رو ول کنم هیوندا رو بچسبم (گرچه که کلاس یکی نیست فقط جهت مقایسه قیمت خودرو و نمونه دست دوم) منم موافقم اگه خیلی خودروهایی که فروش جهانی و دست دوم خوبی تو دنیا نداره رو بیارن تو ایران خیلی از خودروهای صفر ما مشتری نخواهد داشت بله منم دوست دارم بجای پراید قسطی بتونم بین بنز و بیمر انتخاب کنم . بحثشما بحث مقاله است بحث نوید جان بحث انحصاره بلایی که انحصار سر بازار ما آورده قابل دفاع نیست و باز هم داریم ادامه میدیم دوست عزیز صحبت از تولید ال-۹۰ اتاق قدیم رنو رده خارج (همین تولید خودمون) با موتور سمند EF7 هست یه چیزی مثل پیکان آر-دی پژو روا یعنی همین موتور رده خارج رو هم بهمون نمیدن اینجوریه وضعیت . اینه که خیلی از این خودروها میتونستن تو ایران آقایی کنن اگه با همین قیمتی که تو بازار خارج میان و مشتری ندارن بیان ایران
در باب صحبتهای car lover باید عرض کنم که بر میگرده به مقاله دیروز که از من به دل گرفتند و من از طرف خودم از ایشان معذرت خواهی میکنم که باعث رنجششون شدم ولی از کامنت خودم دفاع و هنوز هم منتقد شدید نِگرِش ایشون نسبت به خانم ها هستم .
فقط تست این خودرو (( البته کوپه )) در top gear ، که توسط جرمی کلارکسون در آمریکا پخش میشد را ببینید تا به قُلدُری و عظمت این هیولا پِی ببرید .
sls را در تهران زیاد از نزدیک دیدم ولی در دوبی سوار شدم ، فقط میتونم به جرئت بِگم که یکی از خودروهای عتیقه و آنتیک آینده و گران به حساب میاد .
اُمیدوارم روزی برسه که بتونم نمونه بِلَک سریز رنگ زردش را بخرم و تا آخرین عمر زندگیم نِگهداریش کنم .
نه نوید جان بدل نگرفتم مگه بچه پنج سالم؟! راستیتش خواستم بهت بگم که خیلیم هرچیزی که فکر میکنی درست نیست شما ی جوری صحبت میکنی اگه ی نفر مخالف نظر شمارو داشته باشه دیگه جرئت نمیکنه حرف بزنه دوستانه بهت میگم که لحنت حمله گرانس این که معذرت خواهیم میکنی هم بزرگواریه شماس. من چیزی نگفتم خطاب به شخص شما ولی بهر حال منم همینطور و در ضمن من هیچ وقت زن رو پایین نیاوردم اینرو میتونید از اطرافیانم بپرسید که نحوه برخورد من با زن های اطرافم چجوریه… حرفم سر جابجا نشدن جای زنو مرد بود دیگه بحثش گذشت و ادمی که سی سال نگرشش ی جوریه با کامنت توی سایت خودرویی و بحث غیر رودرو نمیشه نظرشو برگردوند والسلام این بحث دیگ تموم. به محمدم بگم که جواب من به اون بخشش بود که مقالرو نقد کرد و خرده گرفت که مقاله نویس متوجه نیست که بنز چه عظمتیه و … گرنه بنده خودم اطلاع دارم که بازار ما مزخرفه و اخبار شمارو هم میدونم:/ و حرف نویدرو تو پاراگراف های بعدی قبول دارم…
دوست عزیز!! نظر شما کاملا محترم!! اما نباید دچار سو تفاهم برای دوستان المانی بشه ک یه شخصی شاید امریکایی یا به ظاهر امریکایی داره بحث و جدل راه میندازه خواهشا یکم رعایت کنید ممنون
اس ال اس افسانه ای … ادم میمونه در مورد این اسطوره چی بنویسه که ارزش هاش رو نشون بده ،کلمه ای به ذهنم نمیرسه فعلا. خب مشخصه که نسخه رودستر فاقد در های گالوینگه و همین بزرگترین دلیل محبوبیت کمترش هست.
NAVID۰۰۹۸
۷ تیر ۱۳۹۸والا برای شما ارزش نداره .
برای ما حکم ققنوس هفت آسمان را داره .
برای ما حکم زلیخا یوسف را داره .
من نمیدونم اینایی که مطلب خودرویی میزارند ، یعنی نمیدونند زمین گرده ، نمیدونند جایی هست به نام ایران ، جایی که پژو ، پراید ،جکوجانورهای چینی سَروری میکنند و خودروهایی مثل تویوتا هیوندای لاکچری به حساب میان ، دیگه چه برسه به بنز و هیولای لاتی مثل sls لاستیک کُش .
بعضی مطالب گریه منی که تو ایرانِ ثروتمند زندگی میکُنمو ، مردمونش با ۵سال کار ، تازه اگر بتوانند پراید ۵۰ میلیون میخرند و مثل کامیونهای پاکستانی زَلَمزیمبو بِهِش میبندند ، میشنوم که (( چرا مرسدس sls رودستر طزفدار زیادی ندارد ؟؟؟ )) اصلاً به وجود خَلق خدا پِی نمیبَرم .
ای کاش ایران یه قانونی داشت که هرچی خودرو در کشورهای دیگه فروش نمیره ، بیارنشون ایران تا ببینند چطور نیومده تو هوا قاپشو زدن .
شرمنده ، تیتر مقاله منفجرم کرد .
car lover
۷ تیر ۱۳۹۸تابلو معلومه فقط تیترو خوندیو اومدی ی کامنتی بدی…
متن داره میگه که مدل رودستر ب چند دلیل محبوبیت کوپه رو نداره
کی گفت اس ال اس محبوب نیست؟؟؟؟
قشنگ معلوم شد بقیه حرفاتم همین مدلی میزنی فقط تیترو جمله اولو میخونیو بدون فکر کامنت میدی
حالا شما که ثروتمندی(!!!) مث که وقت نداری من برات میگم خلاصشو
1-رودستر درهای معمولی داره و جذابیت گلوینگ رو نداره
2-ارزش کلکسیونی کوپه خیلی بیشتر خواهد شد در آینده
3-بدلیل وزن بیشتر پرفورمنس ضعیف تری داره(مدلای رودستر معمولا وزن بیشتری دارن بخاطر بند وبساط های تاکننده سقف و…)
4-فضای تنگ تری داره
5-درزمان فروش صفر گرونتر بود و ملت کمتری میگروییدن بهش
بحث نسبته نسبت به کوپش کمتر طرفدار داره
محمد
۷ تیر ۱۳۹۸Car lover عزیز من متوجه منظور نوید جان میشم
و اتفاقا باهاش موافق هم هستم
اینکه چرا فروش جهانی مدل کوپه رو نداره دلیل عمده اش همین درهای گالونیک هست
.
اما خود من اگه دست دوم این ماشین رو بتونم بخرم ۱۰۰.۰۰۰ دلار وقتی دارن سانتافه رو تو بازارما قیمت میدن بالای ۱.۰۰۰.۰۰۰ میلیارد، امکان نداره بنز رو ول کنم هیوندا رو بچسبم
(گرچه که کلاس یکی نیست فقط جهت مقایسه قیمت خودرو و نمونه دست دوم)
منم موافقم اگه خیلی خودروهایی که فروش جهانی و دست دوم خوبی تو دنیا نداره رو بیارن تو ایران خیلی از خودروهای صفر ما مشتری نخواهد داشت
بله منم دوست دارم بجای پراید قسطی بتونم بین بنز و بیمر انتخاب کنم
.
بحثشما بحث مقاله است
بحث نوید جان بحث انحصاره
بلایی که انحصار سر بازار ما آورده قابل دفاع نیست
و باز هم داریم ادامه میدیم
دوست عزیز صحبت از تولید ال-۹۰ اتاق قدیم رنو رده خارج (همین تولید خودمون) با موتور سمند EF7 هست
یه چیزی مثل پیکان آر-دی
پژو روا
یعنی همین موتور رده خارج رو هم بهمون نمیدن
اینجوریه وضعیت
.
اینه که خیلی از این خودروها میتونستن تو ایران آقایی کنن اگه با همین قیمتی که تو بازار خارج میان و مشتری ندارن بیان ایران
NAVID۰۰۹۸
۷ تیر ۱۳۹۸محمد عزیز
لطف دارید شما
در باب صحبتهای car lover باید عرض کنم که بر میگرده به مقاله دیروز که از من به دل گرفتند و من از طرف خودم از ایشان معذرت خواهی میکنم که باعث رنجششون شدم ولی از کامنت خودم دفاع و هنوز هم منتقد شدید نِگرِش ایشون نسبت به خانم ها هستم .
فقط تست این خودرو (( البته کوپه )) در top gear ، که توسط جرمی کلارکسون در آمریکا پخش میشد را ببینید تا به قُلدُری و عظمت این هیولا پِی ببرید .
sls را در تهران زیاد از نزدیک دیدم ولی در دوبی سوار شدم ، فقط میتونم به جرئت بِگم که یکی از خودروهای عتیقه و آنتیک آینده و گران به حساب میاد .
اُمیدوارم روزی برسه که بتونم نمونه بِلَک سریز رنگ زردش را بخرم و تا آخرین عمر زندگیم نِگهداریش کنم .
car lover
۷ تیر ۱۳۹۸نه نوید جان بدل نگرفتم مگه بچه پنج سالم؟!
راستیتش خواستم بهت بگم که خیلیم هرچیزی که فکر میکنی درست نیست شما ی جوری صحبت میکنی اگه ی نفر مخالف نظر شمارو داشته باشه دیگه جرئت نمیکنه حرف بزنه دوستانه بهت میگم که لحنت حمله گرانس
این که معذرت خواهیم میکنی هم بزرگواریه شماس. من چیزی نگفتم خطاب به شخص شما ولی بهر حال منم همینطور
و در ضمن من هیچ وقت زن رو پایین نیاوردم اینرو میتونید از اطرافیانم بپرسید که نحوه برخورد من با زن های اطرافم چجوریه…
حرفم سر جابجا نشدن جای زنو مرد بود
دیگه بحثش گذشت و ادمی که سی سال نگرشش ی جوریه با کامنت توی سایت خودرویی و بحث غیر رودرو نمیشه نظرشو برگردوند والسلام این بحث دیگ تموم.
به محمدم بگم که جواب من به اون بخشش بود که مقالرو نقد کرد و خرده گرفت که مقاله نویس متوجه نیست که بنز چه عظمتیه و … گرنه بنده خودم اطلاع دارم که بازار ما مزخرفه و اخبار شمارو هم میدونم:/ و حرف نویدرو تو پاراگراف های بعدی قبول دارم…
Meysam
۷ تیر ۱۳۹۸شما نخر دیگه دوست عزیز?
car lover
۷ تیر ۱۳۹۸ی در خواستم ازت دارم پاراگراف سه تو(بعضی مطالب…) ی بار دیگه معنی میکنی؟؟
هرکار میکنم فعلاش جوردرنمیاد؟
سامی
۷ تیر ۱۳۹۸شما رو منفجر کرد مغز من رو هم ترکوند، عکسهای بنز رو نگاه میکردم عملن هیچی نگم بهتره
Khosrow
۷ تیر ۱۳۹۸چرا مرسدس SLS رودستر طرفدار زیادی ندارد؟! / چون مدل کوپه که اومد برگ و کرک و فک همه ریخت / هنوز ری استارت نشدن ..
مانی
۷ تیر ۱۳۹۸جالبه که قیمت SLS AMG Black Series کم کم داره به 700هزار یورو میرسه
(مدل های در حد صفر)
ahmad
۷ تیر ۱۳۹۸دیگه ماشین چینی این حرفارو نداره.چه میکنند این جیلی و بایک
امیر
۸ تیر ۱۳۹۸دوست عزیز!!
نظر شما کاملا محترم!! اما نباید دچار سو تفاهم برای دوستان المانی بشه ک یه شخصی شاید امریکایی یا به ظاهر امریکایی داره بحث و جدل راه میندازه
خواهشا یکم رعایت کنید
ممنون
Sajjad
۷ تیر ۱۳۹۸از اون ماشیناست که هرسال که پیرتر میشه جذاب تر میشه
" Swedish Arrogant Tiger"
۸ تیر ۱۳۹۸اس ال اس افسانه ای …
ادم میمونه در مورد این اسطوره چی بنویسه که ارزش هاش رو نشون بده ،کلمه ای به ذهنم نمیرسه فعلا.
خب مشخصه که نسخه رودستر فاقد در های گالوینگه و همین بزرگترین دلیل محبوبیت کمترش هست.
سورنا
۸ تیر ۱۳۹۸ولی من slr رو خیلی بیشتر از این دوس دارم
از فرم چراغای جلوی sls خوشم نمیاد slr یه چیز دیگست تو دنیای خودرو …
امير
۲۰ آذر ۱۳۹۸اس ال ار که یک افسانه هست و بی تکرار