پس از یک عملکرد قدرتمند در ششماهه اول سال ۲۰۱۶، به نظر میرسد که هیچ اشتباهی از مرسدسبنز سر نخواهد زد. امّا گام بعدی چه خواهد بود؟ به گفته دکتر ینس تیمر (Jens Thiemer)، معاون بازاریابی مرسدسبنز کارز، «گلف» چیزی است که این کمپانی به دنبال آن است و «مرسدسبنز استایل» به تازگی از ماشین گلف «گاریا» رونمایی کرده است.
این ماشین گلف که از آن به عنوان «یک خودروی اسپورت واقعی» نام برده شده، ترکیبی خالص از طراحی اتومبیل بینقص مرسدسبنز را به گلف کارت پرمیوم انتقال داده است. البته در حال حاضر، این ماشین گلف تنها یک کانسپت است که تحت همکاری طراحان مرسدسبنز و تولیدکننده گلف کارت «گاریا» شکل گرفته است، ولی شاید همین الان نیز برای رفتن به مرحله تولید آماده باشد.
طراحیای که در اینجا میبینید، الگوهایی از ایدههای یک رقابت طراحی در سال ۲۰۱۳ را در خود دارد؛ جایی که خودروساز آلمانی هواداران اتومبیل و گلف را از سراسر جهان برای ثبت ایدههای خود در مورد یک گلف کارت مرسدسبنز در آینده فراخوانی کرد. با این حال، باید اذعان کرد که برخی نشانههای طراحی «اسمارت» قابلتشخیص هستند.
در میان عانصر برجسته طراحی ظاهری گاریا میتوان به یک جلوپنجره الهام گرفته شده از توپ گلف، چراغهای جلوی LED، یک شیشه جلوی منحنی، سقف فیبر کربنی و چرخهای آلیاژی ۵ پرهای با ابعاد ۱۴ اینچ اشاره کرد. البته اینها تمام ماجرا نیستند و این ماشین گلف در عقب با یک دیفیوزر فیبر کربنی، اسپویلر عقب و یک نگهدارنده کیسه گلف همراه است.
ولخرجیهای کابین به همان اندازهای است که در طراحی بدنه دیده میشود. اولین نمونه، صندلی نیمکتی لوکس و غربیلک فرمانی است که در یک پوشش چرمی پرمیوم با رنگ روشن پیچیده شدهاند. علاوه بر این، قطعههایی از فیبر کربن و الگوهای چوبی بر حسّ پرمیوم کابین افزودهاند. امضای گاریا بر روی پدالهای ماشین گلف دیده میشود؛ جایی که پدال سمت راست دارای یک علامت مثبت، و پدال سمت چپ یک علامت منفی دارد.
مرسدسبنز به جنبههای کاربردی این ماشین گلف نیز توجه داشته است؛ جایی که یک یخچال کوچک در زیر صندلی پیشبینی شده و یک محفظه در داشبورد، توپهای گلف را در یک ردیف، در کنار هم قرار میگیرد. مهمتر از همه، یک نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچی است که وضوح تصویری برابر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل دارد و میتواند علاوه بر نمایش اطلاعات وسایل نقلیه، جزئیات مربوط به دور مسابقه و امتیازات گلف را نیز نشان دهد. امکان اتصال بلوتوثی و پخش صدا از طریق اسپیکرهای تعبیه شده در پشت فریم سقف نیز وجود دارد. این نمایشگر همچنین میتواند کنترل حالت رانندگی ماشین گلف (شامل اکو و اسپورت)، چراغهای جلو، گرمکننده شیشه جلو، برفپاککنها و موارد دیگر را در اختیار قرار دهد.
برای پیشرانه، «گلف کار» از یک موتور الکتریکی با خروجی ۳ کیلووات یا ۴ اسببخار استفاده میکند که میتواند در فواصل زمانی کوتاه به ۱۵ اسببخار نیز برسد. این پیشرانه میتواند برای وسیله نقلیهای که وزنش ۴۴۰ کیلوگرم است (۴۶۰ کیلوگرم در هنگام حمل وسایل)، به منظور رسیدن به محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت و در دامنه مسافت ۸۰ کیلومتر کافی باشد. زمان لازم برای شارژ کامل باتری لیتیومی برابر ۶ ساعت خواهد بود. «تیمر» در مورد این ماشین گلف میگوید:
در «مرسدسبنز استایل ادیشن گاریا گلف کار» یک ماشین گلف بسیار سطح بالا را ارائه میدهیم؛ وسیلهای که بسیار منحصر به فرد است و فقط برای گلفبازان حرفهای و ورزش موردعلاقه آنها توسعه داده شده است.
Nima
۲۴ تیر ۱۳۹۵جالب بود ایدش
ولى بنز خیلى جالبه ها از 20 هزار دلار تا 300 هزار دلار ماشین داره. فقط موتور نمیسازه عین BMW
اونم بسازه دیگه تکمیله. به نظرم یه برند ارزون باید براى زیر مجموعه براى خودش درست کنه.
آخه آدم مینیبوس بنز میبینه بعد S63 AMG هم میبینه
نوید جهرمی
۲۴ تیر ۱۳۹۵منم خیلی دلم میخواسته این پیشنهادو براشون ایمیل کنم. اما راهشو بلد نیستم.
مثلا میتونن همین برند اسمارت رو توسعه بدن در حوضه ی خودروهای ارزون. به صورت جدی با خودروهای عمومی رقابت کنن.
برند بنز هم در رده ی لوکس فعاله. میباخ رو توسعه بدن(نه که یه آرم بچسبونن بهش بگن اینم میباخ) و از نظر ظاهری ارتقاع و تفاوت براش بزارن.
فرامرز
۲۴ تیر ۱۳۹۵به نظرم بنز هدف گذاریش تولید خودروی (سواری) ارزون نیست. همین آ کلاس های نسل قبلی (یه چیزی شبیه ماتیز) که بی ریخت بودن وکیفیت داشبوردشون در حد تندر ۹۰ بود هم قیمت گلف بودن. الآن هم اسمارت تقریباْ هم قیمت گلف هست در حالیکه گلف رقیب آ کلاس های جدید هست.
نوید جهرمی
۲۴ تیر ۱۳۹۵چه اشکال داره همه قشری رو هدف قرار بده.
موتور سیکلت و قایق و کشتی و هواپیما هم بزنه(حالا نه با همین برند)
لاقل این ستاره سه پر (هوا-دریا-زمین) رو کامل کنه.
مجید.فقط مرسدس بنز.فقط آ ام گ
۲۴ تیر ۱۳۹۵ایمیل کنین… برای اسم برند های جدید من چند تا پیشنهاد دارم. ان شا الله با کمک هم چند زیرمجموعه برای مرسدس تاسیس کنیم….
یعنی واقعا فکر کردین ایده ای که در 20 یا 30 سالگی به ذهن شما رسیده 130 ساله که به ذهن مدیران و سرمایه گذاران بنز نرسیده؟ اونا چیزایی که ما میگیم رو نمیدونن.
عزیزم تاسیس شرکت که مثل تاسیس سوپرمارکت نیست. واسه همین سوپرمارکت باید سه چهارم سرمایتو خرج مجوز و پروانه کسب و …. بکنی. تاسیس یک زیر مجموعه کلی مسایل حقوقی و مالیاتی داره. چندین بار گفتم بازم میگم بنز 130 ساله داره این کارو میکنه. 130 ساله در همه ی طبقه ها و کلاس ها ماشین داره. ماهیت لاکچری بنز این نیست که فقط s class بزنه. اگه فقط اس کلس بزنه دیگه بنز نیست. میشه رولزرویس. ماهیت لاکچری بنز اینه که در هر کلاسی گرونترین ماشینا مال بنزه. ماهیت لاکچری اینه که وقتی اخبار نگاه میکنی همه ی سران کشور ها از ماشینای بنز استفاده میکنن. ماهیت لاکچری اینه که A class جزو گرونترین هاچبک هاست ولی بازم فروشش بالایه.لوگوی بنز بیانگر تسلط این شرکت بر زمین و هوا و دریاست. شما باید اول یک لوگوی جدید برای بنز پیشنهاد کنین بعد برین سر تاسیس یک برند جدید. چندین و چند بار درهمین پدال آمار خودروهای پرفروش در دنیا مطرح شده. اگه اسمی از بنز اومده هیچ وقت به خاطر مدل های بالای 50/000 پوند نیومده. همیشه مدل های در دسترس تر برای عوام مثل cla بودن که بار فروش بنز رو به دوش میکشیدن. اتفاقا ادغام مایباخ با مرسدس نشون داد چیزی که در ذهن سرمایه گذاران مرسدس هست یعنی تولید محصولات در یک طیف وسیع دقیقا عکس پیشنهاد شماست.
شرکت هایی مثل بنز یا آئودی یا bmw یا …. هزاران مشاور فروش در هر کشوری از دنیا دارن که چندین سال در معتبر ترین کالج های دنیا تحصیل کردن و جزو نوابغ علم بازاریابی محسوب میشن و اونا هستن که سکان هدایت شرکت رو در دست دارن.
دوستی هم که کیفیت بنز رو با تندر مقایسه کردن مطمئنن تا حالا بنز دیدن؟؟؟ حتما با رنو ساندرو اشتباه گرفتن.
نوید جهرمی
۲۴ تیر ۱۳۹۵درسته. اما اینم هست که به کم اهمیت ترین نظرات هم بها میدن. هر چقدر هم میخواد مسخره ب نظر بیاد.
اونا رو با خودمون مقایسه نکن.
ما جهان سومی هستیم و خواهیم موند.
احمدرضا خواجه زاده
۲۴ تیر ۱۳۹۵دقیقا بچه ها منم دوست دارم بنز یه برند زیر مجموعه ارزون داشته باشه میتونه حتی cla و a و b رو تحت نظر برند ارزون قیمتش باشه
علي
۲۴ تیر ۱۳۹۵نیما عزیز این چیزی که گفتی مال زمانیه که سرمایه کمی داشته باشی و فقط متمرکز بشی رو چند مدل محدود و تیراژ کم مثل کاری که انگلیسیا میکنن و برای اینکه کم نیارن اسمشو میذارن اصالت و از این حرفا( حکایت ضربالمثل گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بوده و از این حرفا) .ولی شرکتهایی مثل مرسدس به قدری فروش بالایی دارن و سهامدار و پولهای متورم شده گوشه حسابهای بانکیشون مجبور میشن به برنامه ریزی و توسعه و ایجاد شغل برای مردمی که احتیاج به درامد دارن و به این ترتیب هر روز دامنه فعالیتشونو گسترش میدن و بهره وری و اشتغال میشه اولویت . که مجبوربه تولید اتوبوس اونم اتوبوسهایی که از نزدیک یا دور میبینی میگی کاش من هم سوار یکیشون بشم نمونش اتوبوس تیم ملی فوتبال آلمان که وقتی میاد به سمت استادیوم از هیبت و زیبایی خشکت میزنه.
ali
۲۴ تیر ۱۳۹۵این بنزه؟؟؟؟؟ به قول رفیق عشقه المانی مونats چقدر خندس
احمد باقری
۲۴ تیر ۱۳۹۵دیگه همه کار می کنن.
باران
۲۶ تیر ۱۳۹۵قیمت این ماشین چنده به پول ایران