مرسدس بنز

ایمنی و آرامش خاطر با مرسدس بنز

چند روزی است که مرسدس بنز از فناوری جدید خود که ارتباط خودروها با یکدیگر است سخن می‌گوید،نام این فناوری car-to-x می‌باشد و قصد مرسدس بنز ایجاد رانندگی ایمن و آرامش خاطر رانندگان می‌باشد.

حال،مرسدس اعلام کرده است اولین خودروسازی است که از این تکنولوژی استفاده می‌کند.از طریق این سیستم خودروها در تماس با یکدیگر می‌باشند همچنین وضعیت ترافیک هم به راحتی به راننده نشان داده خواهد شد.

13c632_01.jpg.1280x0_q90

اما خودروها در تماس هستند یعنی چه؟مثلاً فرض کنید شما دارای این سیستم در ماشین خود هستید،ماشینتان خراب می‌شود یا خدایی ناکرده تصادف می‌کنید،حالا فرض کنید شب است و مه غلیظی جاده را فراگرفته است و راننده‌ها با سرعت به طرف شما می‌آیند(اما نگران نباشید)راننده‌هایی که از این سیستم استفاده می‌کنند به سرعت از ایجاد تصادف در جلوی خود با خبر می‌شوند،بنابراین سرعت خود را کم می‌کنند و یا از بزرگراه یا جاده خارج می‌شوند یا حتی ممکن است لاین خود را عوض کنند.به همین سادگی شما در امان ماندید!(این سیستم از طریق اینترنت وضعیت آب و هوا و شرایط جاده هم از طریق سنسور های اطراف خودرو چک می‌کند)

    13c632_04.jpg.1280x0_q90 13c632_09.jpg.1280x0_q90

همچنین اگر شما می‌خواهید به محل کارتان بروید بهتر است از این فناوری کمک بگیر تا وضعیت ترافیک را به شما نشان دهد و بر اساس تشخیص خود می توانید بهترین و خلوت ترین مسیر را انتخاب کنید.

مرسدس به این فناوری خود امیدوار است و قصد دارد تمام خودروهایش را تا پایان امسال به این تکنولوژی تجهیز کند.این سیستم به یک تلفن هوشمند و نرم‌افزار Digital Drive Style که در گوشی نصب می شود نیاز دارد.

مرسدس هم اکنون به دنبال فناوری‌های مکمل با این سیستم می‌گردد تا کارایی آن بالاتر رود.به هر حال این فناوری می‌تواند به تحولی در زمینه خودروسازی بدل شود،اما باید بدانید این پایان راه نیست و پیشرفت تکنولوژی ادامه دارد…!)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. amin

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    آدم نمیدونه چی بگه با دیدن همچین فناوری هایی
    انگار فقط باید ببینیم و بخونیم و بشنویم و حسرت بخوریم
    انوقت ما هم به خاطر کیسه هوا تحویل پرایدمون شش ماه عقب افتاده به این خاطر که خودرو ساز حاظر نیست روش کیسه هوا نصب کنه

    1. نیما

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      همیشه بنز بهترین و برترین بوده
      غیر ممکنه ادم هایی که ماشین باز هستم یکی از محصولات بنز رو تو خونه نداشته باشن

  2. مجيد

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    فقط میشه گفت که واقعا بنز به روح اعتقاد داره یا نه ؟؟؟؟؟؟؟

  3. امین

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    خیلی تکنولوژی جدیدی نیست
    الان همه ( بیشتر ) gps ها این تکنولوژی رو دارن ( حالا با خودرو های دیگه در ارتباط باشیم که چی ؟؟ )
    ضمنا موارد استفادش هم خیلی نادر بود …

    اگه بنز اینقدر بیکاره که به این کارا میپردازه ، بیاد یه دستی به صنعت خودرو ما بزنه که داره میپکه
    چند روز پیش یه سمند lx ef7 دیدم ولی رینگ اسپرت نداشت و قالپاقی بود !!!
    کسی که ماشین ایرانی بخره اول بدبختیاشه و باید یه ( حد اقل ) 500 هزار تومنی خرجش کنه ، مواردی مثل: روکش صندلی ، کف پوش ، روکش فرمون ، 2 جفت تایر به درد بخور به جای اون تایرهایی که انگار مال دوچرخه 28 هندیه و ….. ( تازه هزینه های فصلی ماشین ناشی از استهلاک بماند )
    کــــــــلا ما کجا و بنز کجا … قشنگ یه 40 سالی عقبیم

    1. نیما

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      نمیخوام بگم صنعت کشورمنو خوبه
      نه خوب نیست
      کلیم عقبه
      درست
      اما خواهشا با منطق حرف بزنید
      بنز همه جای دنیا بنزه
      واسه همه کشورها و مردمانش رویایی هستش
      فکر میکنید قیمتش تفاوت زیادی با اینکه تو ایران هست میکنه الان دیگه؟؟؟
      ارزونترین سدان بنز تو ترکیه
      c180
      90 هزار لیره که میشه 180 میلیون تومن
      به ازافه بیمه و حق مالیات نزدیکه 200 تا در میاد
      اینجا یک ذره گونتره
      پس نتیجه میگیریم اگه خودرساز ایرانی قوی بشه و مرزها باز بشه و گمرکی 0%
      بازم همه قدرت خرید بنزرو ندارن
      تنها مزیت که دارهحق انتخاب بیشتر میشه و امنیت جانی بالا میره
      که بازم به نظر من بی تاثیر هستش
      چون ببخشید اینو میگم فرهنگ سازی رانندگی تو کشور ما هیچه
      هنوز خیلی نیمدونن راهنما ماله کیه و چه زمانی استفاده میشه
      طرف راهنما زده اومده پیچیده نصف ماشین منو برده میگه راهنما زدم
      میگم راهنما 100 متر قیل پیچ میزنن مه یک دفعه
      حالا فرض کنیم ماشین ازاد شده
      همه ماشین 6 و 8 سیلندر سوران
      فکر کنم امار مرگ و میر 10 برابر میشه
      چون نصف کسایی که الان اروم رانندگی میکنن و مراقب هستن
      بخاطر ترس از ماشیناشونه که یک هو 4 تا چرخش نره هوا

      1. هادی

        ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (50 ديدگاه)

        حالا ما حتی ارزون‌ترین بنز رو هم نمی‌خوایم. ما هم آدمای منطقی‌ای هستیم. اما ماشینایی مثل هیوندای سوناتا هم واسه ما آرزو شده! چرا نباید بتونیم یه تویوتا کمری سوار شیم، یه ماشینی حدود ۲۰هزار دلار

      2. نیما

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (377 ديدگاه)

        من یک سوال دارم ازتون
        انوقتی که سوناتا Yf اومد 60 تومن بود

        یعنی به دلار الان 20 هزارتا
        درسته؟؟؟؟
        کسی که میتونست خرید
        الان دست نیافتی تر شده درست
        اما من از خودم میگم
        اگه میتونستم همون موقع میخریدم
        چرا میگیم ما اینطور ما اونطور
        من اصلا کاری به خودروساز کشور ندارم
        کارشون پر نقصه
        ادرست حرفتون
        اما نگید اگه اینا نبودن ما بنز سوار بودیم

      3. هادی

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (50 ديدگاه)

        عجب مقایسه‌ای کردید! یه مفهومی داریم به نام «قدرت خرید». قدرت خرید من همیشه در حدود همون ۲۰هزار دلار بوده و الانم یه مقداری کمتر شده،‌ اما باز هم می‌تونم ماشین ۲۰هزار دلاری بخرم. مشکل اینه که شما قیمت‌ها رو در ۲ زمان مختلف بر اساس مبانی متفاوتی مقایسه می‌کنید. اون زمان که سوناتا ۶۰میلیون بود، من می‌تونستم براش ۲۰هزار دلار هزینه کنم که میشد ۲۸میلیون تومن و ۶۰ میلیون نداشتم. الانم می‌تونم همون ۲۰هزار دلار رو هزینه کنم که میشه ۶۰میلیون، اما دیگه سوناتا ۶۰میلیون نیست.
        اگه مقایسه شما درسته، من مثال بهتری هم می‌تونم بزنم. چطوره سوناتا که هیچ، همون بنز رو بخریم با دلار ۷تا تک‌تومنی اوایل انقلاب؟ یعنی ۲۰٫۰۰۰ × ۷ = ۱۴۰هزار تومن. خب برادر من، هر زمانی یه نرخی داره!

      4. نیما

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (377 ديدگاه)

        ای بابا اقا هادی خیلی جالب جوابگو بودید
        میخواد دلارتو به نرخ الان چنج کنیم ماشینبه نرخ قدیم بخریم
        شما دلار 1000 تومنی حساب کنی
        20 تا داشتی میشه 20 میلون نومن
        درسته؟؟؟
        چی میخریدی باهاش
        یک 206 اتومات
        به 20 تومن
        الان 20 تا داری میشه 60 میلیون تومن
        چی میخری باهاش همون 206 اتومات
        به 60 میلیون تومن
        فرقی نکرده
        پول بی ارزش شده
        ماشین الکی گرون شده
        اما نرخ رشد و زیان همون بوده
        که الان هست
        شما اگه قبلا 20 هزارتا داشتی سوناتا yf میتونستی بخری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        نه
        الان نمبتونی
        پس فرقی نکرده واسه ماهایی که از اول نمیتونستیم بخریم

      5. هادی

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (50 ديدگاه)

        خب شما در جواب اولین کامنت من که گفتی «اون وقتی که سوناتا YF اومد 60 تومن بود، یعنی به دلار الان 20 هزارتا». خودتون قیمت اون زمان رو با دلار الان مقایسه کردید نه من. من خودم گفتم که «مشکل اینه که شما قیمت‌ها رو در ۲ زمان مختلف بر اساس مبانی متفاوتی مقایسه می‌کنید». در واقع شما گفتی ۶۰میلیون داشتی باید سوناتا می‌خریدی. اما اون موقع که دلار ۱۴۰۰ تومن بود، ۲۰هزار دلار من میشد ۲۸ میلیون تومن و نمی‌تونستم سوناتا رو – علی‌رغم اینکه پول واقعی‌اش رو یعنی ۲۰هزار دلار داشتم – بخرم. الانم با همون پول می‌تونم به ارزش واقعی‌اش بخرم، ولی بازم نمی‌تونم به قیمت داخل کشور پولشو بدم. شما خواهشا سری کامنت‌هامون رو یه دور دیگه بخون. شما در کامنت آخرتون بحث درستی رو مطرح کردید و در کامنت‌های قبلیش مطالب اشتباهی رو بیان کردید (به نظر بنده حقیر)!

      6. هادی

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (50 ديدگاه)

        منظور بنده اینه که اگه وضعیت خودروسازی داخلی و عوارض گمرکی این‌طور نبود، مسلما بنز نه، اما می‌تونستیم سوناتا بخریم که الان نمی‌تونیم. تازه من خوش‌شانس بودم که پولم به دلار بوده و قدرت خریدم خیلی تکون نخورده. اونی که پولشو به ریال نگه داشته بوده چی؟ اون که می‌تونست با ۲۰ میلیونش پارس بخره، حالا مجبوره پراید بخره. قدرت خریدش نصف شده.

  4. امیرحسین

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (237 ديدگاه)

    و باز هم مرسدس . . .

  5. عادل

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (169 ديدگاه)

    اصل این فناوری شبکه بین خودرویی نام دارد که بهش VANET میگن
    که تمام خودروها در یک محدوده جغرافیایی میتونن با هم در ارتباط باشن.
    من خودم زیاد راجع به این شبکه ها تحقیق کردم.
    این نوع شبکه ها نیاز به زیر ساخت های سخت افزاری بسیار پر هزینه ای دارد که باید تجهیزاتی مثل کارت شبکه بیسیم داشته باشه که بتونه اطلاعات رو بهgateway های کنار جاده منتقل کنه که این Gw ها انتن های بیسیمی هستند که میتونن ارتباط انواع خودروها رو در یک محدوده جغرافیایی در بعد بیشتری برقرار کنند و همچنین میتونن سرویسهایی مثل اینترنت رو هم در اختیار کاربران قرار بدهند و ترافیک جاده ها هم در این سیستم ها هستن که به روز میشن و در اختیار خودروها قرار میگیرن. علاوه براین ها باید سیستم های gps برای این منظور تجاری سازی بشن که بتونن با کارایی این خودروها منطبق بشن.

    کارهایی که میشه با این شبکه ها انجام داد :
    1- جلوگیری از تصادفات زنجیره ای ( یعنی اگه خودرویی در جاده دچار تصادف بشه سریع به gW های کنار جاده اطلاع میده تا تمام خودروهای در آن محدوده متوجه تصادف جلوتر بشن.)
    2- کشف سریع خودروهای سرقتی
    3- بازی تحت شبکه چند خودروی هم مسیر در جاده
    4- امکان ارسال پیام بین خودورها
    و ……….. هر کاری که فکرشو بکنین.

  6. Arash66

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (433 ديدگاه)

    این بنز هم هر کاری میکنه میگه ما اولین هستیم !
    آئودی زودتر از اینا سرویس Audi connect رو راه اندازی کرده.

    http://www.audiusa.com/help/audi-connec

  7. HASSANBMW

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (396 ديدگاه)

    من فقط عاشق optionهای بنز هستم!!!
    تو دنیا تکه!!!

  8. milad

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (57 ديدگاه)

    اون دوستی که میگه توی ترکیه سری cقیمتش 180ملیونه به این نکته دقت نکرد که پول ما در مقابل لیر ارزشش افت کرد و قیمت لیر دو برابر شده …دوست من با پول اینجا آدامس خارجی رو هم بخوای در نظر بگیری خیلی گرونه…

    1. نیما

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      چه ریطی داره برادر
      اونموقع که لیر 1100 یود
      c180 همین قدر بود 90000 تا
      که میشود 110 میلیون ما بدم عوارض و مالیات ترکیه
      که میشود نزدیکه به 140 میلیون تومن
      اینجا c200 همین قیمت بود
      120 تا 150
      النم که لیر 2 برابر شد قیمت ماشین تو ایرانم 2 برابر شده
      90 هزارتا الان میشه 180 تومن با عوارض 220 تا
      الان c200 با احتساب گمرک ایران 20 تا بیشتر در میاد
      بعدشم من منظورم اینه
      هی نگید اگه فلان شرکت نبود یا بهمان نبود
      ما الان بنز سوار بودیم
      نه اینطور نبوده نیست
      بنز سری e ارزوی هر ادمی هست تو دنیا
      که تازه ماشین متوسط لوکس بنز حساب میشه
      مطمئن باشید اگه این گمرکی عوارض نبود گفتم ماشین وارد میشود اما در حد چی
      مثلا به قول دوستمون سوناتنا میخریدیم 60 تومن
      درست؟؟؟
      همون موقع که 60 تومن بود ارزو بود واسه خیلیها
      حالا میگیم یک سریا میخرن
      با این وضع جاده
      وضع رانندگی و فرهنگ ضعیف مردم تو رانندگی
      به نظر من فقط امار مرگو میر بیشتر میشه
      شاید خیلیا بگن نه اینطور نیست
      من همیشه گفتم ما باید محدود باشیم
      هر چیزی جنبه میخواد مخصوصا ازادی تو هر چیزی
      فکر کنید ماشین 8 سیلندر ارزون میاد تو ایران
      خوش قیمت
      همه میخرن
      میخوام ببنیم کسی جرات میکنه تو کوچه نه خیابون راه بره
      بابا طرف با پراید تو کوچه با دنده 3
      100 تا پر میکنه
      وای به حالمون اگه ماشینهامون بهتر از اینا باشه

      1. احسان

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (101 ديدگاه)

        اقا نیما درست میگه خواهرم 8 سالشه به خاطر یکی از همین پرایدها که تو کوچه ده متری با سرعت بالا با چراغ زنون حرکت میکرد ازماشینه ترسید اومد خودشو پرت کرد که نره زیر ماشینه دستش شکست حالا تا یکماه باید دستش تو کچ باشه

      2. هادی

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (50 ديدگاه)

        متاسفم که شما بجای فرهنگ‌سازی درست، به فکر محروم کردن مردم از خودروهای به‌روز و مدرن و ایمن هستید.

        ضمنا لزومی نداره که ما کشورمون رو بین این همه کشور تو دنیا فقط با ترکیه مقایسه کنیم. همه می‌دونیم که عوارض گمرکی ترکیه هم برای خودرو بالاست و مشابه کشور خودمونه. اما در کجای اروپا و آمریکا و آسیا همچین گمرک بالایی روی خودرو اخذ میشه؟ هیچ‌جا. قیمت همه خودروها در بقیه دنیا با هر واحد پولی که محاسبه کنید، ۴۰ تا ۵۰ درصد ارزون‌تر از اینجاس برادر من. مثالش بازم همین سوناتا! ما می‌خریم مثلا ۱۵۰ میلیون، که با قمیت ۲۰هزار دلاری و دلار ۳۲۵۰ تومن باید ما هم مثل همه دنیا بخریم ۶۵ میلیون تومن.

      3. نیما

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (377 ديدگاه)

        کجا سوناتا 20 هزار دلاره؟؟؟
        من خودم متولد اباذانم
        بندر ازاده دیگه
        الان قیمت دقیق ندارم امات بیشتر از 20 تا هستش
        بادر من فرهنگ سازی به حرف منو شما نیست
        به دل ادم به شعور ادم هستش
        من نظرم اینه جرا الکی به خدمون امید بدیم
        به فرض محال که گمرکی بشه 0 %
        مشکلات میشه 10 برابر
        اقا گمرکی بزار کنار
        مردم ما خیلیاشون هنوز نمیدونن جای اشغال تو زبالست نه کنار باغ و سط خیابون
        بابا اروپایی اگه بنز سواره اگه ماشین ارزون 20 هزارتایی خوب سواره
        بخدا فرهنگش یک فرهنگی غنی و پختست
        هم رانندگیش هم روش زندگی اجتماعیش
        دیروز شماره گزاری بودم
        طرف مازراتی اورده پلاک کنه
        گزاشته وسط صف ول کرده رفته
        ادم مازراتیشو ببنیه با شعور نداشتشو
        نمونش بخدا همتون دید تو خیابون
        اما ترکیه
        من ترکیه رو نمونه یک کشور ضعیف میدونم
        به ایارنی جماعت التماس میکرد بیاد واسش کار کنه
        الان مارو تحویلم نمیگیرن
        نه اینایی که اونا بهترن
        نه
        میخوام ببنید پیشرفت اونا کجاست ما کجاییم

      4. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (6507 ديدگاه)

        درود.من با نیما موافقم.هادی جان طرف اینجا هنوز جنبه ی یک فرمون هیدرولیک رو نداره.چنان قیافه میگیره که بیا و ببین.مردم به طور عجیبی اشغالاشونو پرت میکنند بیرون.اصلا این ها هیچ.طرف ماشین مدل بالاسواره بعد میره تو خط ویژه!!!!!!!!!!!!این ادم فقط خودشو میبینهو انگار که این ادم باید زودتر از همه برسه به خونه.هادی جان به نظر تو پیش پا افتاده ترین مسایل نیاز به فرهنگ سازی داره؟کسی که گواهینامه گرفته یعنی نمیدونه نباید بره تو خط ویژه؟باید زور رو سر ما ایرانی ها باشه تا کارمون رو تا حدی درست انجام بدیم.
        V12

  9. AMIR*

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    خودروسازان گرامی با هزار منت بعد از چند سال تلاش بی وقفه یه کیسه هوای کشنده گذاشتن که نیم ساعت بعد از تصادف باز میشه
    که چند میلیون هم پای مشتری آب میخوره

  10. عرفان

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (237 ديدگاه)

    اگه انقلاب نشده بود ما و فرهنگ ما الان شده بود عین کشور های پیشرفته ی اروپایی یا شایدم از اونا بالاتر.

    1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود.من حرفتو قبول دارم.ولی همه چیز به این ها مربوط نمیشه.طزف اشغالشو میندازه تو جوب یا بیرون.میره تو خط ویژه.تو کوچه با سرعت زیاد میره.خب الان این چه ربطی به حکومت داره؟میدونم این ها هم مقصر هستند و کم کاری میکنند.
      به نظر تو اگه الان رژیم عوض بشه مردم تو خط ویژه نمیرن؟اشغال بیرون نمیندازن بیرون؟کمتر بوق مبزنن؟و………………
      یکسری مسایل به خودمون بر میگرده.
      از قدیم گفتن یک سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به دیگری.
      […]
      V12

    2. مرتضی

      ۸ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (846 ديدگاه)

      عرفان شاعری؟؟؟ ما که قبلا فقط کاباره و …. داشتیم همین چهارتا جاده و چهار تا موشک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! هم از خودمون نداشتیم فرهنگ ما چطور بالاتر از همه میشد؟؟ ببین میلاد هم همفکر توئه ولی چقدر خردمندانه به قضیه نگاه کرد فرهنگ ما با صمد اقا و مراد برقی و …. روز به روز عقب تر هم میرفت اصلا کاری به سیاست ندارم ما زمان قبل انقلاب حداقل دوران پهلوی بالای 52 سال!!!!!!!!!!!! وقت داشتیم حلبی اباد نداشته باشیم بجای پیکان بنز یا هر چی جز هیلمن از همه چی خلاص بزنیم(پیکان) ایا زدیم ؟ ایا تو صنعت و فرهنگ ذره ای جلو رفتیم؟؟؟ نه تحریمی بود نه فشار بین المللی ثروت افسانه ای در اختیار داشتیم و جمعیت کم چکار کردند قبلی ها؟؟؟ که حالا ما بیایم ازشون تعریف کنیم یه چیزی هست که واقعا حقه اونم اینه که این ملت تا وقتی از پیکان و رضا شاه تعریف میکنند هیچی نمیشن!! هیچی!! تعریف هم میخواین کنین از دورانی بگین که ایران به اندازه تمام کشورهای جهان کتاب داشت!!(الان کاغذ یه چیز پیش پا فتادست) از همه کشورها چند سر و گردن بالاتر بود از این بگین که مورخ مشهور انگلیسی نوشته زمانی که ما انگلیسی ها وحشی بودیم ایرانیان دارای تمدن عظیم بودند چرا خودتون و کشورتون رو حقیر میبینین؟؟؟ نمیگم دیگران رو خوار و حقیر ببینین ولی دیگه خودزنی نکنین از دوران سیاهمون از سر لجبازی و سرخوردگی تعریف نکنین تورو خدا برین درباره ایران مطالعه کنین والله حرفای محسنیان راد رو درباره ایران بشنوید یا بخونین هم به شدت حیرت زده میشین و هم به شدت اندوهگین!!! جوری که گاهی به اطرافیانم میگم کتاب محسنیان راد رو نخونین اگر میخونین مواظب باشین افسرده نشین!!! بعد تو میای از دوران سیاه ایران طرفداری میکنی؟؟؟ همین الانش هم دست به دست هم بدیم این کشور پتانسیلش بالاست با سرعت پیشرفت میکنه اما مردم عجیبی هستیم ما!! ماشین به قول شما اشغال ایرانی میخریم ولی یه جنس درجه یک ایرانی باشه و نمونه خارجیش حتما درجه یک ایرانی رو ول میکنیم و مارک داره خارجی و یا حتی معمولی خارجی رو میخریم این یعنی کشور دوستی؟؟؟ بجاش ماشین رو تحریم کنین بقیه رو حمایت کنین الان دیگه ایرانی ها از بس ماشین خریدن خیابون که هیچ کوچه ها کیپ تا کیپ ماشینه!!!! بعد میگن اشغاله بدرد نمیخوره خوب خدا پدرتونو بیامرزه نخرین تو اتوبوس داخل شهری تا حالا کسی هناغ(!!!؟؟؟؟) نگرفته من خودم همیشه با دیدن یه ماشین تک سرنشین دلم میخواد گلوشو جر بدم بیشعور خودخواه رو!!! ماشین دارم خوبشم دارم حرف نداره ولی منو بکشن تک سرنشین نمیرم بیرون تیکه تیکم کنند اشغال که هیچ اب دهن رو زمین نمیریزم اینو همیشه زندگیم رعایت کردم و رعایت خو.اهم کرد اینارو بیاین رعایت کنیم ببینین چقدر چهره شهر ها و ادمامون عوض میشه شماها که از من جون ترین شروع کنین ایران کمتر از ده بیست سال دیگه گلستان نشه هم دست کمی از گلستان نداشته باشه

  11. mahsa-alman

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (309 ديدگاه)

    دقیقا

  12. Xman

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (250 ديدگاه)

    انگار اگه جنگ اتمی بشه امن ترین جا کابین مرسدسه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا