مرسدس بنز در حال تغییر نام خود بوده و میخواهد محصولات گرانتر خود را با گزینههای شخصیسازی بیشتری عرضه کند. بخش سفارشی ساز مرسدس بنز “دیزاینو” نام خواهد داشت اما فعلاً با نام MANUFAKTUR شناخته میشود. مرسدس میگوید تأسیس این بخش قدم رو به جلوی دیگری برای پاسخگویی همهجانبه به نیازهای مشتریان سخت پسند میباشد. این کار با بهبود سبد محصولات کنونی و افزایش جنبههای انحصاری و اشرافی محصولات مرسدس صورت میگیرد. مرسدس میگوید متریال دستچین شده که فرایند تولید دستی را پشت سر میگذارند به همراه رنگهای خاص و تجهیزات باکیفیت در کابین باعث ارائه طیف وسیعی از آپشن ها خواهند شد.
این گفتهها ما را به یاد بخشهای سفارشی ساز مولینر بنتلی و Q استون مارتین میاندازند.
این خودروساز آلمانی قبلاً لیبل MANUFAKTUR را برای جی کلاس ارائه کرده که شامل آپشنهایی برای قدبلند آفرود ژرمنها میباشد. هماکنون این برنامه سفارشی ساز برای CLS، S کلاس، AMG GT چهار درب کوپه و مایباخ S کلاس در دسترس است.
مرسدس MANUFAKTUR برای رنگ بدنه چندین گزینه خاص شامل مات، متالیک یا غیر متالیک را ارائه خواهد کرد که برخی از این رنگها از محصولات تاریخی مرسدس انتخاب شدهاند. خاکستری گرافیت یکی از رنگهای خاصی است که در اوایل دهه ۶۰ میلادی و معمولاً روی مرسدس ۳۰۰ SL گالوینگ بکار رفته بود و در دسترس مشتریان کنونی مرسدس خواهد بود. رنگهای گرافیت متالیک و زیتونی متالیک در دهه ۸۰ میلادی معرفی شدند و بازهم ارائه خواهند شد.
داخل این خودروها درست به اندازه بدنه خاص خواهد بود و از رنگهای متضاد همچون سفید و مشکی، زرد و مشکی و… استفاده خواهد شد. قطعاً اینها برخی از چندین گزینه در دسترس خریداران بوده و آنها آزادی عمل زیادی در انتخاب ترکیب رنگها و متریال خواهند داشت.
خریداران همچنین میتوانند صندلیهایی با دوخت های الماسی شکل، بالشتکهای بیشتر و کفپوشهای سفارشی را انتخاب کنند و حتی نشانهای طلایی یا پلاتینیومی نیز در دسترس خواهد بود. از دیگر عناصر میتوان به فرمان دو رنگ و انیمیشن خاص روی نمایشگر در زمان باز و بسته کردن دربها اشاره کرد.
مرسدس میگوید لیبل MANUFAKTUR به زودی شامل سایر محصولات عادی، AMG، مایباخ و EQ خواهد شد.
علی بخششی
۱۸ مهر ۱۴۰۰سلام دوستان
به نظرتون نیسان اکسترا ۲۰۲۱ با انجین ۱۶۵ اسب بخار ماشین خوبی هست تو اغلب زمینه ها ؟
محمدرضا
۱۸ مهر ۱۴۰۰کجا زندگی میکنید؟
🔥A.H MOTORS🔥
۱۸ مهر ۱۴۰۰چقدر میخوای هزینه کنی؟
Sina10
۱۸ مهر ۱۴۰۰معتقدم زیباترین کابین های دنیا رو بنتلی و مرسدس میسازن و بعدش هم لکسس و در انتها جنسیس و رولزرویس
نسل قبل اس کلاس و G کلاس رو ببینید
همین کابین بالا تو عکس که برا جی کلاسه رو ببینید
شاهکاره
ادم فقط دوست داره توش بشینه و به وکابینش نگاه کنه
میثم
۱۸ مهر ۱۴۰۰موافقم
بنتلی واقعا طراحی داخلی و خارجی خوبی داره
مرسدس جدیدا طراحی داخلی عالی ولی طراحی خارجیش یه کوچولو عقبگرد داشته
لکسوس که عشق منه ولی تو طراحی اکثرا یک قدم عقبتر از آلمانی ها بوده و من همچنان عاشقشم و به اونا ترجیحش میدم (آدم مگه عشقشو با چیز دیگه ای مقایسه میکنه؟)
جنسیس با اینکه تازه استارت زده ولی انصافا استارت پرقدرتی زده
رولزرویس هم شاید برات عجیب باشه ولی علاقه ای بهش ندارم و هیچوقت بهش فکر نکردم فقط مدل گوست رو خیلی دوست دارم
Sina10
۱۸ مهر ۱۴۰۰نه اتفاقا اصلا برام عجیب نیست
طراحی کابین های رولزرویس همیشه یکم قدیمی به نظر میرسن برام
من رولزرویس فانتوم دراپ هد رو خیلی دوست داشتم
ولی باز هم طراحی هاشون بدون مشکل نیست
مثلا کالینان رو ببینید
AMG GT R
۱۸ مهر ۱۴۰۰بله
من هم دوتا از بهترین فضاهای داخلی رو پیرو صحبت های شما می گم فلایینگ اسپور و کانتینانتال gt
AMG GT R
۱۸ مهر ۱۴۰۰https://www.pedal.ir/%d8%a8%d9%86%d8%aa%d9%84%db%8c/%da%a9%d8%a7%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%a8%d9%86%d8%aa%d9%84%db%8c-%d9%81%d9%84%d8%a7%db%8c%db%8c%d9%86%da%af-%d8%a7%d8%b3%d9%be%d9%88%d8%b1-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af/
شما به عکس تیتر مقاله توجه کن
مجتبی
۱۸ مهر ۱۴۰۰این کابینو که میبینی تازه متوجه میشی رویاهات چه شکلی باید باشه
Audi rs e_tron gt
۱۸ مهر ۱۴۰۰ولی نظر بنده اول رولز رویس بهترین طراحی را می زنه بعد بنتلی و بعد از آنها مرسدس و تسلا
mohamadreza
۱۸ مهر ۱۴۰۰نظرات شما همیشه موجب تاسف اعضا است !
میگه تسلا بهترین طراحی رو داره !
اخه تسلا مگه طراحی کابین داره ؟!
ی تلوزیون چسبوندن به اون وسط همین !
اسکرین هم که ماشلا ۳ تا : هزار تومن
هی میندازه رو ماشیناش
مازیار
۱۸ مهر ۱۴۰۰مرسدس و کلا آلمانیها نهایت مهندسی اتومبیل هستن
اما در زمینه تجمل و اشرافی گری بعیده که به پای انگلیسی ها برسن چون این یک امر ذاتی هست درست مثل همون مهندسی
شایان
۱۸ مهر ۱۴۰۰اگر به ذات باشه که اشرافی ترن المانی ها یه سری توهم دارن هرکشوری پادشاهی داره پس اشرافیه تاریخ اشرافی گری اروپا رو بخون خاندان فعلی انگلیس رگ و ریشه المانی دارن اینکه تو فکر میکنی نیستن و خودشون مانور نمیدن به خاطر بازار هدف و هزینه هست مایباخ هم سود و درامدش از انگلیسی ها بیشتر بود ولی مرسدس به هدفش نرسید چون سود بالا میخواست و ماشین سوپر لوکس سودی توش نیست اگر مرسدس هم سالی فقط سه چهار هزار دستگاه بسازه حتی کسی به انگلیسی ها نگاه هم نمیکنه
مازیار
۱۸ مهر ۱۴۰۰اینجا ما راجع به اتومبیل و بقول خودتون بازار هدفش حرف میزنیم نه عصر طلایی قیصر و ویلهلم
((اگر مرسدس هم سالی فقط سه چهار هزار دستگاه بسازه حتی کسی به انگلیسی ها نگاه هم نمیکنه))
این اگر و مگر ها هم راه بجایی نمی بره میباخ و رولزرویس هم راهی رو انتخاب میکنن که دهها کارشناس با بررسی دقیق بازار تعیین کردن نه سلیقه و دلخوشی من و شما
R@m!n
۱۸ مهر ۱۴۰۰چیزی عجیبی نیست برندایی که نزدیک یه قرن فقط برای اشراف زاده ها ماشین میساختن معلومه که رسیدن بهشون چیزی نزدیک به غیر ممکنه.
Philipp
۱۸ مهر ۱۴۰۰درسته ب ام و آئودی و پورشه نمی تونن اولترالوکس بشن
اما مرسدس؟ در این مورد اوضاع یکم فرق می کنه این شرکت از همون اوایل تاسیسش (حدود 1925) وارد لوکس سازی شده و چند سال دیگه به تجربه صد سالگی میرسه
اونوقت ذاتش رو نداشته باشه؟
بعید میدونم
مازیار
۱۸ مهر ۱۴۰۰بله فیلیپ عزیز من هم با مدلهای فوق لوکس مرسدس در طول تاریخ این صنعت آشنا هستم اما خوب بعضی برندهای انگلیسی بطور تخصصی و تنها در این زمینه فعالیت دارن پس طبیعیه که در کلاس دیگه ای قرار بگیرن
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۸ مهر ۱۴۰۰موفق میشه بنز مایباخ رو که برگردوند دوباره یکم تمرین سوپرلوکس بودن کرد ، حالا وقتشه کل ا آموخته هاش استفاده کنه
Philipp
۱۸ مهر ۱۴۰۰در لحظه اول خبر خوبیه چون پتانسیل های میباخ رو آزاد می کنه
ولی یکم که فکر می کنی می فهمی که می خوان بزور رنگ های نوستالژی زیبایی از دست رفته شون رو برگردونن که واقعا برای شرکتی که در هر دهه الهه زیبایی داشته فاجعست….
MC20
۱۸ مهر ۱۴۰۰با احترام به نظر آقا شایان ، من با نظر آقا مازیار موافق هستم . باید DNA ی لاکچری داشت . لاکچری از درون شخصیت صاحب برند ، می جوشه . خیلی از برندها می تونن بر مراحل خالص تر شدن تولید و کنترل کیفیت مواد اولیه و محصول نهایی دقت بیشتری بکنن ، اما شاید نتونن به اندازه برند رقیب با روح شما ی مصرف کننده ارتباط برقرار کنن . من به بنز احترام میگذارم ، احترامی به قدمت تاریخ خودرو ، اما وقتی ماشین شما تاکسی می شه و شما خوشحالی ، چون فروختی ، وقتی به جای طراحی دکوراتیو ، با مانیتور کردن همه ی کابین ، سنت ها رو از بین می بری و به جای این که از طرحت بوی چرم و چوب و پوست و آج حیوانات کمیاب و آلومینیوم و دیگر فلزات گران بها و دوخت های زربفت و ابریشمی به مشام برسه ، بیشتر بوی سیلیکان ولی با طرحی ناپخته و روستایی میاد ، چون می خوای بگی من از همه نوآورترم ، زمانی هم که مردم بنتلی و رولزرویز رو اشرافی می دونن ، تو نمی توونی صرفا با تکیه بر خلوص متریال اعلا و نایاب ، ادعای لاکچری بودن بکنی . اون زمانی که دور تا دور ماشین رو شیلنگ نوری LED می کشیدی و مرزهای مینی مالیسم رو به خاک و خون میکشیدی باید می دونستی فرسنگ ها از سلیقه ی طبقه ی بورژوازی فاصله گرفتی اون هم با پیشینه ی روستایی قوم Deutsch در حالی که همون انگلوساکسون های کک مکی از سال 1215 میلادی با تصویب مگناکارتا دنبال شهرنشینی و پیشرفت و پز دادن بودن و حالا حقشون هست حداقل لاکچری به نظر برسن .
ماکان
۱۹ مهر ۱۴۰۰سلام . به اضافه برخی افراد دیگر من هم خیلی منتظر معرفی رسمی نسخه S63 و S73 از مدل کلاس S بنز هستم .
Reza Waffen SS
۱۹ مهر ۱۴۰۰تمام کرک و پرم ریخت