هیولایی که در تصویر میبینید برابوس ۵۵۰ اَدوِنچر (۵۵۰ Adventure) میباشد؛ گونهای جدید از مرسدس G500 4×۴ که اختصاصاً برای ماجراجوییهای خارج جاده طراحی شده است.
ورودی هوای کاپوت، وینچ، پروژکتورهای متعدد روی سقف، تسمه بین زه جلو و ریل باربند، گلگیرهای حجیم و لاستیکهای غولپیکر نمای چشمگیر و فوقالعادهای به این نسخه بخشیده و موجب تمایز آشکار آن با دیگر مدلهای کلاس G ساخت آاِمگ و برابوس شدهاند.
اصلیترین تفاوت اما زیر کاپوت نهفته است. پیشرانه ۴ لیتری هشت سیلندر توربو دوقلو این بار ۵۴۲ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتونمتر گشتاور تحویل میدهد که با ۴۱۶ اسب بخار و ۶۱۰ نیوتونمتر قبلی تفاوت زیادی دارد. همچنین طبق ادعای برابوس، شتاب اولیه تنها ۶.۷ ثانیه به طول انجامیده و سقف سرعت آن ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت میباشد. باید اقرار کرد که چنین اعداد و ارقامی برای یک شاسیبلند آفرود ۳ تنی فوقالعاده به نظر میرسد.
از دیگر اختصاصات ۵۵۰ اَدوِنچر نیز میتوان سامانه تعلیق با تنظیم الکترونیکی و صفحات محافظ زیر بدنه را نام برد.
بد نیست اشارهای بکنم که برابوس همچنین علاوه بر قدبلند آلمانی، مدلهای متنوع دیگری ازجمله اسمارت فورتو؛ مازراتی لِوانته و مرسدس بنز کلاس V را نیز به نمایشگاه ژنو امسال آورده است.
(ali (CHEVY NOVA
۱۷ اسفند ۱۳۹۵فرهاد کاشانی نویسنده مجله ماشین یدونه از همین مدل البته ساخت دهه ی 70 رو داشت که سفید بود با تودوزی ابی
یادمه یه مطلبی نوشته بود که ماشین رو برده بود یه تعمیر گاه معروف بنز که کارهای ماشینش رو انجام بدن بعد چند وقت به علت ماسمالی کردن کارها توسط مکانیک کارشون به دادگاه کشیده شد و مکانیک گند زده بود به ماشینش
حتی زمانی که ماشینش رو به تودوزی کاری میبره با اینکه تاکید داشته چرم المانی در ماشینش استفاده بشه فرد تودوزی کار از چرم ایرانی استفاده کرده بود
نکته اخلاقی اینکه اگه ماشینتون رو دوست دارید و روش حساس هستید دست هر کسی نسپریدش که کارهاشو انجام بده یا حداقل هر زمان که خواست کاری بکنه بهش سر بزنید تا طرف حساب بیاد دستش کارو ماسمالی به شما تحویل نده
من خودم سر صافکاری ماشینم همین اتفاق افتاد و با صافکار دعوام شد و تو دعوا دماغش شکست اما به علت موضوعی نتونست ازم شکایت کنه منم تا کار از کار نگذشته بود ماشین رو گرفتم دادم به یه صافکار باوجدان خودمم هر ثانیه بالای سرش هستم و روی کار نظارت دارم
Mehran
۱۷ اسفند ۱۳۹۵به قول ما مشهدیا تِرسوندیما.کتک کاری چرا؟
جواد
۱۸ اسفند ۱۳۹۵با این “وجدانی کاری “امیدی به پیشرفت این کشورنیست،از ماست که بر ماست
نوید جهرمی
۲۷ اسفند ۱۳۹۵علی جون. شما دیگه چرا؟ :)
ENER-G-FORCE
۱۷ اسفند ۱۳۹۵می دونم که میزان قدرت مهم نیست ؛ بلکه نحوه و میزان استفاده از اون اهمیّت داره که با هنر برابوس , این ” نهایت استفاده ” به کمال رسیده , ولی با دیدن کلمه ” برابوس ” انتظار قدرتی معادل 800-900 اسب بخار رو داشتم که با دیدن عدد “542” یه کم تو مأیوس شدم! ولی خدای آفرود , ترسناکی و ابهته ها!
GT
۱۷ اسفند ۱۳۹۵تهشه لامصب عجب چیزیه.چقد تر تمیزو بی نقص ساختنش این آلمانیا اصن اون رکابو فقط ببین بقیه چیزاش که کولاکه
Madjid
۱۷ اسفند ۱۳۹۵.
اصل کار قیمتشه. وقتی نسخه ی برابوس اسمارت میشه 50/000 دلار ، خدا به G class رحم کنه.
Omid622
۱۷ اسفند ۱۳۹۵بچه چرا از منصوری خبری نیست داره از برابوس خیلی عقب می افته اگه از جدیدترین پروژه منصوری خبر دارید لطف میکنید به ما هم خبری بدید نا سلامتی بهترین تیونینگ کار دنیا هستش
فرشاد سجادیان
۱۸ اسفند ۱۳۹۵یکی از دلایلی که باعث شده از G 500 4×4² شدیدا خوشم بیاد، حذف تایر زاپاس از پشتشه؛ کلا زاپاس مخفی رو صد در صد بیشترمیپسندم اما بی انصافیه اگه بگیم فرزند جدید برابوس خوش چهره نیست.