تاریخچه شرکت برابوس پر است از خودروهای رکوردشکنی که بر اساس مرسدس بنزهای مختلف تیون شدهاند. رکوردهایی نظیر سریعترین خودروی سدان، سریعترین واگن و سریعترین تاکسی را میتوان در کارنامه برابوس دید.
حالا کلاس E دستمایه برابوس شده تا یک خودروی سریع دیگر پا به عرصه وجود بگذارد. بدین منظور برابوس مدل تقویت شده E63 AMG را انتخاب کرده است تا با تیون مجدد آن راه خود را تسهیل کند. پیشرانه توربوی این خودرو که در حالت عادی ۵۷۷ اسب بخار نیرو تولید میکند اکنون قادر است ۸۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید نماید. برای رسیدن به این اعداد خارقالعاده، برابوس حجم موتور را از ۵.۵ به ۵.۹ لیتر افزایش داده و علاوه بر آن سیستم تهویه و هواکشهای بزرگتر موتور، سیستم اگزوز جدید و کمپرسوری که درونش با لایهای از طلا پوشیده شده را به کار گرفته است.
نتیجه این افزایش قدرت رسیدن به شتاب صفر تا صد ۳.۱ ثانیه ای و نهایت سرعت ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت میباشد. این اعداد هنوز با برابوس V12 E که با وجود قدرت ۷۹۰ اسبی، میتوانست به سرعت ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد، فاصله بسیار دارند.
شاهین
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳به نظرم همین برابوس اگه از M و AMG سرتر نباشه،کمتر هم نیست.
واسم جالبه که چرا برابوس خودش ماشین تولید نمیکنه.با این سطح از دانش فنی حیفه واقعا.
ونیز
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳وقتی یه تیونر تا این حد تغییرات فنی و ظاهری اعمال می کنه لوگوی اون ماشین را با ماله خودش عوض میکنه ، برابوس قبلا هم این کار را کرده بود،
sadegh
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳داش شاهین، ونیز جان درست میگه، یه چیز دیگه هم هست و اینه که تولید یه ماشین خیلی خیلی بیشتر از تیون اون هزینه بر میداره (مخصوصا ماشینای سوپر اسپرت)، حتی طراحیِ چراغ ماشین هم هزینه ی خیلی زیادی داره (چه برسه به طراحیِ بدنه و…)، احتمالا برابوس توانایی مالیِ انجام این کار رو نداره، برای همینم هست که از خودش ماشین نداره
علی اقا
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳فقط یک سوال کوچک: اگر این تغییرات قابل اجرا با حفظ دوام و کیفیت ماشین در دراز مدت بود چرا خود کمپانی بنز با اون همه آزمایشگاه و دانشمند و طراح، خودش این تغییرات رو انجام نمی داد؟ به نظر من این تغییرات استاندارد نیست و قطعا عمر ماشین رو پایین میاره
سامان
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستان شرکتى مثل برابوس توانایى تولید ماشین خودش را دارد و بنز هم توانایى انجام این تغییرات را دارد ولى چیزى که هست مرسدس میاد از مدلى مثل E-CLASS از E200 تا E64 AMG را تولید میکنه چون یک چیزه معقول و قابل قبولیه براى شرکت خودش، و شرکت هاى تیونینگ نمیشه گفت چرا خودرو تولید نمى کنند چون کارشون ارتقاع و تیونینگ هست براى افرادى که خودروى خاصتر و یا بهتر از حد نرمال مى خواهند.
در کل اونجا هرکس وظیفه اى خودش را انجام مى دهد و در امور یکدیگر دخالت نمى کنند.
اگر قرار بود بنز خودش هم بدنه کربن بسازه، هم موتور تقویتى بسازه و … شرکت هاى تیونینگى مثل برابوس، منصورى، کارلسون و … ورشکسته مى شدن و یا اگر اونها مى خواستن هر کدام یک ماشین مجزا تولید کنند الان هزاران برند خودرو داشتیم.
امید
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳دوست عزیز بذار سوال شما رو جور دیگه ای جواب بدم اگه یکی از شما بپرسه که چرا پورشه , کیمن رو بهتر از ۹۱۱ نمی سازه جواب قطعا اینکه که اون وقت اگه از اون بهتر باشه باید خیلی گرونتر باشه و اون وقت ۹۱۱ دیگه ۹۱۱ نیست دقیقا همینه اگر بنز بیاد کلاس ای رو بهتر از اس بسازه اونوقت خیلی گرونتر می شه و اس دیگه اس نیست و هر کسی نم تونه ای بخره.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳درود . شاهین جان جواب شما و دیگر دوستان رو دادم .
ولی فکر کنم تا اخر شب ظاهر بشه .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
بارها من این موضوع را توضیح دادم .
جمهوری فدرال المان ، شرکت برابوس رو به عنوان یک خودروساز قبول دارم .
این مطلب رو نه تنها در نشریات ایرانی بلکه در کتاب مشخصات کشور المان هم
نوشته . چندروز پیش که با پژو به نمایشگاه کتاب رفته بودم ، کتاب المان
رو خریدم . این مطلب در ان کتاب هم بود .
علت اینکه برابوس میتونه ارم ماشین رو برداره همینه . البته یک علت
دیگه هم داره :
علته دیگش اینه که تغییراتی که در خودرو میده ، تقریبا به اندازه ی
تحقیق و کاوش یک خودروساز برای تولید یک خودروی جدید با موتور جدید و
مشخصات جدید است .
البته تیونرهای دیگری هم این کارو انجام میدهند .
همانند :
لورینزر . کیخرر . فاب دیزاین . کارلسون و …. .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳درود . البته باید بگم که یک زمانی قویترین شاسی بلند استاندارد جهان رو
هم تولید کرد .
مرسدس بنز G 65 AMG برابوس با 800 اسب بخار . البته حدود 4 سال پیش بود .
شاهین
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد عزیز و صادق جون
کاملا با صحبت های شما موافقم.
Ahmad..F12
۲۰ شهریور ۱۳۹۳واای
ینی تصور اینکه 850 اسب دف عقب زیر پات بندازی و بخوای گاز بدی سخته
خیلی غوله خدایی
مصطفی فقط P1
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳یا خدااااا.3.1؟!خوابم یابیدار؟!
امیر
۷ تیر ۱۳۹۳تیون با تولید یه دنیا فرقشه
قابل قیاس نیستن
زیگما
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳چجوری به خودش اجازه داده لوگوی مقدس بنز رو برداره؟ خجالت آوره. ننگ بر این تیونر
سجاد
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳عاشق گیر دادناتم استاد
زیگما
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳:)
مصطفی فقط P1
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳حالا سایپا اومده لوگوی کیارو برداشته و آرم خودشو زده ننگ نیست؟
احمدرضا بی ام و
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳M6 گرن کوپه این رو لوله میکنه
edwardak
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳شما جو نده
M6 گرن کوپه خودشو بکشه به پای CLS 63AMG برسه
CLS63 هم که توسط RS7 له میشه
در ضمنRS7 هنوز سریع ترین ماشین دنیاست تو 0-100 چون این ماشین هنوز تست نشده صفر تا صدش تایید شده به حساب نمیاد
مصطفی فقط P1
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ام6گرن کوپه به دود اگزوزشم که مطمئنم دود نداره هم نمی رسه.
reza
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳منم با برداشتن لوگوی ماشین مخالفم
به نظرم یه تیونر هر چقد بره تیون یه ماشین وقت بزاره و زحمت بکشه بازم به اندازه کارخونه سازنده زحمت نکشیده.(البته نظر شخصیمه)
درکل ماشین خوبی شده، برابوس هم ثابت شدس
sadegh
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳رضا جان خیلی از تیونر ها این کار رو میکنن، مث هامان.
مطمئنن برای این کار از کارخونه اصلی اجازه میگرن و به احتمال زیاد هزینه برند رو نیز پرداخت میکنن
reza
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳میدونم داداش
مطمئنا بدونه اجازه که نمیشه برند رو تغییر داد
ولی به نظر من کارخونه نباید اجازه بده
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳اولین شرکت تیونینگی که دولت المان به اون لقب خودرو ساز را داد برابوس بود.
از همین رو برابوس توانست ارم خود را به جای مرسدس بگذارد.
ولی الان این مهم تقریبا همه جه و همه گیر شده و شرکت های دیگری این کار رو بر روی محصولاتشون انجام میدن.
مثال:
ادو.
کارلسون.
فاب دیزاین.
کیخرر.
ام پاور.
لورینزر.
جی پاور.
و…..
ایران و المان
ahmad
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳خب کارلسون هم چندین بار ارم خودشو به جای ارم بنز گذاشته
امید
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳رنگ سیاهش خیلی خوبه
Metalhead
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳عاشق طراحی داخل E کلاسم
saied
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳کارش عالیه . کاش یه مقاله هم در مورده استهلاک این جور ماشینا هم میذاشتین . تاببینیم فقط توانایی هاش فقط همین اعداد و ارقامه با تو سره پیچ ها هم کم نمیاره و اسباب بازی نیست :)
ROLSE ROISE
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳به این میگن ماشین!!!!!!!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳درود . قبلا هم اینجا توضیح دادم .
http://www.pedal.ir/%D8%A8%D9%86%D8%B2/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D9%88%D8%B3-850-biturbo/
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳درود . قبلا برابوس از موتورهای 12 سیلندر 800 اسب خروجی میکشید . اما الان
با 8 سیلندر این کارو می کنه .
تازه با این که تکنولوژیش بالاتر رفته ، 100000 هزار کیلومتر هم گارانتی
میکنه .
ESI
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳هیچی مثل نیسان GTR های تقویت شده نمیشه
رضا
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳آدم این همه قرت و شتاب و سرعت رو مییخواد چیکار؟!! مگه همون e63amg کم قدرت داره؟!
الته محصولات برابوس همیشه ستودنی و فوق العاده هستن ولی این ماشین مطمئن باشین اول میفته زیرپای پولدارای عرب
مصطفی فقط P1
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳خوب این همه قدرت که چی؟تو ایران نه پیستی براش هست و نه میشه باهاش300تا رفت فقط یه10دقیقه ببریش بیرونو تموم!
ahmad
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳حالا شما قصد دارید واردش کنید
Just 323
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳عجب هیولاییه … خدا نگه داره… میگم حالا دمشون گرم 5.5 کردن 5.9 آخه ددیگه اون 0.1 برای چیه با.. میکردین 6 حالشو ببرن… ولی طراحی داخلی تو دل برویی داره..
bardia
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳خوب اخه اینهمه گشتاور اصلا” نمیتونه بیاد سر چرخ ماشین,کاملا” ماشین احمقانه ایه
دقیقا” مثل باراباس sl65 که کلا” چرخش همیشه اسپین میشد و خود ترکشن کنترل ماشین اجازه نمیداد گشتاور رو بفرسته به چرخ
ماشینای باراباس کاملا” احمقاستت