مرسدس بنز

برابوس و سریع‌ترین سدانِ هیبریدی جهان

تمامِ کمپانی‌های تیونینگِ دنیا مشکل بزرگی با اتومبیل‌های هیبریدی دارند. در قَرنِ بیست و یکم اطلاعاتِ باارزشی دربارهٔ این موضوع داریم که چطور از یک موتور با سوختِ مایع قدت بیشتر و عملکردِ بهتری دریافت کنیم، ولی ترکیبِ رانندگیِ الکترونیکی و سیستم‌های هدایتیِ پیچیده، این کار را برای شرکت‌های تیونِر مثلِ”برابوس آلمان” در مورد اتومبیل‌های هیبریدی سخت‌تر از همیشه کرده است.

Brabus PowerXtra B50 Hybrid
Brabus PowerXtra B50 Hybrid
این یک Brabus powerextra B50 هیبریدی است؛ یک نسخهٔ کاملاً سفارشی از یک مرسدس بنز S500 Hybrid با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاوری برابر با ۸۸۹ نیوتن متر.
این کشتیِ لوکس می‌تواند شتابی معادل ۴.۹ ثانیه در رساندنِ سرعتش از صفر به 62mph (برابر با ۹۹/۷ کیلومتر بر ساعت) داشته باشد که برای سریع‌ترین سدان دنیا بودن، خیلی عالی به نظر می‌رسد.
Brabus PowerXtra B50 Hybrid
Brabus PowerXtra B50 Hybrid
Brabus PowerXtra B50 Hybrid
Brabus PowerXtra B50 Hybrid
وقتی‌که “برابوس” از سالِ ۱۹۷۷ تیونینگِ حرفه‌ای مرسدس را آغاز کرد و قطعات خاصی را برای مرسدس بنز طراحی کرده و ساخته بهتر از هر تیونر دیگری می‌تواند قطعات را کنار هم بچیند تا بهترین بازده را دریافت کند.
Brabus PowerXtra B50 Hybrid
Brabus PowerXtra B50 Hybrid
Brabus PowerXtra B50 Hybrid
Brabus PowerXtra B50 Hybrid
این مدل از یک کیت تقویت موتور V6 سه لیتریِ توربو بهره می‌برد که ۵۲ اسبِ بُخار اضافه‌تر تولید می‌کند. همان‌طور که میدانید قیمت اتومبیل‌های هیبریدی هزینه‌ای بیشتر از مدل‌های معمولی دارند و حالا که پای برابوس هم در میان است، قیمت این خودرو بسیار بالاتر رفته. قیمتِ اعلام شده برای B50 حدودِ ۱۷۵ هزار دلار است که با سفارش دادنِ آپشنها و قابلیت‌های دیگر به ۲۰۰ هزار دلار می‌رسد. ترجمه: محمدرضا کاظمی تاری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. ebi

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    کنسول میانی بیش از حد ساده هست

    1. AliZeus

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (419 ديدگاه)

      نمردیم و یکی از طراحی داخلی و کابین بنز ایراد گرفت! :/
      برادر، بنز خداست تو این زمینه.

    2. سعید

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      با سلام
      اولا ایراد منطقی بگبرثانیا از ایران خوش رو و سادو پا ملی که بهتره

    3. هادی

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بنز مدل s !
      سری a هم باز داشبوردش از سنتینتال مجلل تره !

    4. یک ایتالیایی

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      خیلی لوکسه!
      !we are juventus#

  2. آرمااااان

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (358 ديدگاه)

    حررررررف نداره،قبلا تا یک سال پیش زیاد علاقه ای به بنز نداشتم الان فهمیدم که واقعا لوکس بودن یعنی چی
    طراحیش حرف نداره خیلی با اصالته

  3. الوند

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    انصافاً برابوس تیونرش حرف نداره،
    900 نیوتون متر خیلیه، وای به حال لاستیکاش!

  4. MOHAMAD TBAG

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (146 ديدگاه)

    خدایا داخلش رو نگاه …
    اصلا با ادم حرف میزنه ……
    جووونم آلمانی …

  5. SAEED

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (480 ديدگاه)

    واقعأ کار یک تیونینگ درست و حسابی برای موتور عادی سخته
    چه برسه به هیبریدی !! که برابوس بازهم گل کاشته
    نتیجه نهایی کدوم تیونر رو بیشتر می پسندید ¿
    1/ Brabus
    like
    ———————————————————-
    2/ Carlsson
    dislike

  6. K.MAK.MISEL

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2706 ديدگاه)

    عالی عالی عالی
    فقط همین رو میتونم دربارش بگم

  7. احمد باقری

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    معرکه است. همین و بس.

  8. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    ۲۰۰ هزار دلار واقعا واسه یه برابوس ارزونه…اینو جدی میگما!
    یه نگاهی به قیمتای دیگر مدلاش بندازین
    البته این مدل در مقایسه با سایر کارهای برابروس اصلا تزیینات اضافی نداره و مهمترین دلیل عدم افزایش قیمتش همینه
    و اما در مورد خود برابوس
    هر چقدر آ ام گ در ساخت موتور هشت سیلندر خوب کار کرد (M157 کنونی) در ساخت موتور دوازده سیلندر (M279 کنونی) ضعیف عمل کرده و به همین دلیله پاگانی و استون مارتین این موتور رو سفارش نمیدن و بیشتر به سفارش موتور M120 علقه مندند و آ ام گ هم یک واحد جدا برای تقویت و کار روی این موتور داره و هر روز داره بهتر میشه با وجود اینکه طراحیش مال بیست سال پیشه!
    اما برابوس واقعا تو موتور v8 حرفی جلوی آ ام گ نداره اما تو V12 … صادقانه بگم آ ام گ رو میخوره…موتورهای دوازده سیلندر برابوس واقعا معرکه هستن و منحنی گشتاورشون حاکی از پرفورمنس فوق العاده ای داره…اگه برابوس به کار های خوبش ادامه بده و البته کمی کارهاشو به منطق نزدیک کنه (یا حداقل بخشی برای این کار بگذاره) اون موقع میتونه به حضور در کنار آ ام گ به عنوان بازوی مهندسی مرسدس بنز امیدوار باشه…

    1. maysam..laferrari

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (581 ديدگاه)

      میتونم بپرسم شغل شما چیه یا در چه زمینه ای فعالیت دارید؟ معدود کسایی مثل شما تو این سایت وجود دارن که اطلاعات خیلی خوبی دارن من با اینکه عاشق دنیای خودرو هستم ولی فقط از چند تا کمپانی مثل فراری،لامبورگینی،مکلارن و پورشه که بهشون علاقه دارم اطلاعات کافی دارم

      1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        میثم جان بنده فقط یه دانشجوی مکانیک ساده هستم

  9. maysam..laferrari

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (581 ديدگاه)

    متاسفانه من از ماشینهای لوکس اصلا خوشم نمیاد “just italian super sports” ولی به هر حال این یکی قابل احترامه

  10. mazaher

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    بنز زیباترین طراحیهای فضای داخلی رو در خودرو سازی دارد.

  11. احمدرضا

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    بلکه برابوس یه کاری واسه ها یبرید های بنز بکنه

  12. milad mohamde

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مرسدس بنز تمام دنیای منه عاشقشم بینظیره ممنون ازتمام نویسنده های سایت پدال

  13. K.MAK.MISEL

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2706 ديدگاه)

    برابوس واقعا تیون کننده خوبیه،البته منصوری ایرانی رو هم نباید دست کم گرفت.
    ای ام جی هم که دیگه برای مرسدس جای خود دارد،موتور های8سیلندر برابوس همونطور که رضای عزیز گفت واقعا معرکه هستند.موتور های12سیلندر هم که تو برابوس عالیه
    منصوری هم که ماشالله تو همه موتور های خوب،منصوری واقعا با برابوس برابری میکنه.
    واقعا روی این ایرانی هارو منصوری سفید کرده
    البته فکر کنم منصوری روی لامبو تمرکز داره و برابوس روی بنز

  14. عرفان

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (45 ديدگاه)

    من بازم سمت m5 میرم

  15. سید حسین

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فوق العادست یعنی آدمی که میخواد اینو بخره قبلش یه دو سه ترم بره دانشگاه تا بفهمه اون دکمه ها چیه!!
    منم با دوستمون خیلی موافقم قیمتش هم خیییلی خوبه این اگه بیاد ایران یه چیزی اطراف 2.5 میلیارد پولشه

  16. بابک

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    معرکه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا