فرصت را نباید از دست داد! درحالیکه کمتر از ۳ ماه از معرفی رسمی CLS شوتینگ بریک بیشتر نمیگذرد، مهندسین برابوس دست به کار شدند تا شرکتشان نخستین تیونری باشد که به سراغ این خودرو می رود . . .
سپر جدید جلو به همراه LEDهای مخصوص روز و رکاب های جانبی و گلگیرها را خوب نگاه کنید چرا که می گویند جدید هستند! اسپویلر زیر سپر جلو نیز از پکیج AMG به عاریت گرفته شده و فقط مختص مدل های CLS 63 AMG است.
رینگ ها نیز از سه مدل P و Q و R مخصوص برابوس و با شش طرح مختلف قابل سفارش هستند که سایز آنها از ۱۷×۸.۵ اینچ شروع و تا ۲۰×۱۰.۵ اینچی ادامه دارند. مشتریان برای رینگ های ۲۰ اینچی خودرویشان می توانند تایرهای کانتیننتال یا پیرلی و یا یوکوهاما را سفارش دهند که همگی آنها در جلو ۲۵۵ میلیمتری و در عقب ۲۹۵ میلیمتری هستند. کاهش ارتفاع ۳۵ میلیمتری تعلیق که به لطف فنرهای اسپرت Bilstein بوجود آمده دیگر تغییر ظاهری این CLS خواهد بود.
حال به قسمت فنی می رسیم؛ برابوس برای مدل های CLS 250 CDI از کیت تقویتی خود به نام ECO PowerXtra D4 بهره گرفته که قدرت را با ۳۱ واحد افزایش به ۲۳۵ اسب بخار و گشتاور را نیز به ۵۶۰ نیوتن متر رسانده است. برای مدل های CLS 350 CDI نیز از پکیج تقویتی Eco PowerXtra D6S استفاده شده که ۳۰۸ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. طبق ادعای برابوس هر کدام از پکیج ها در حداکثر زمانی معادل ۴۵ دقیقه قابل نصب خواهند بود.
برای مدل های CLS 500 نیز قدرت به ۴۹۳ اسب بخار و گشتاور به ۷۲۰ نیوتن متر رسیده تا این خودرو براحتی توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر برساعت را داشته باشد. برای نسخه های CLS 63 AMG که پیشرانه ای ۵.۵ لیتری V8 دارند قدرت به ۶۱۰ اسب بخار و گشتاور به حدود ۱۰۰۰ نیوتن متر افزایش یافته است. شتاب صفرتاصد این مدل ۴.۲ ثانیه و حداکثر سرعتش ۳۲۰ کیلومتر برساعت است. برابوس همچنین برای این مدل از پکیج جدید سیستم اگزوز بهره گرفته که صدای تولیدی آن در دو حالت Coming Home و Sport قابل انتخاب است.
در کابین نیز از مواردی همچون پدال ها و پدال شیفترهای آلومینیومی، چرم های Mastik و آلکانترا به همراه تریم فیبرکربنی برای داشبورد و کنسول، استفاده از لوگوی Brabus و نهایتا صفحه کیلومتری جدید که نشانگر سرعت تا ۳۴۰ یا ۴۰۰ کیلومتر درجه بندی شده از جمله مهم ترین تغییرات خواهند بود.
Matin
۲۱ مهر ۱۳۹۱ناراحت نشید ولی حس ماشین های ((حمل مرده(نش کش ))) رو میده !
مسی
۲۲ مهر ۱۳۹۱من حاضرم … :-D
بنز نش کش سوار شم
ولی
پراید سوار نشم :-D
Matin
۲۲ مهر ۱۳۹۱خدایش منم حاظرم . من یه جوون ایرانیم و ملت ایران تقریبا سهم بزرگی از شرکت بنز و داره ولی نمیتونیم بنز سوار بشیم .این بیشتر باعث شد این ماشین حس نش کش بده به من !
hesan
۲۲ مهر ۱۳۹۱نسل قبلی cls خوشگلتره خدایی.
پاشا
۱۸ آبان ۱۳۹۱عجب ماشینیه. ببین ما از 12 درصد سهام مرسدس بنز به کجا رسیدیم، پراید و وانت پیکان. اوووووووق…
MAHDI
۲۱ مهر ۱۳۹۱خیلی هم خوب
سجاد
۲۱ مهر ۱۳۹۱نمی دونم چرا اصلا نمیتونم با این ماشین کنار بیام.متین جان ۱۰۷/۷۵٪ باهات موافقم!
وحید
۲۲ مهر ۱۳۹۱فک کنم میخواسته از پورشه پانامرا تقلید کنه
امیر
۲۲ مهر ۱۳۹۱aslan class in 2ta be ham nemikhore k bekhad az porcshe taghlid kone
reza3303
۲۲ مهر ۱۳۹۱منم از این طرح ماشین خوشم نمیاد ولی برا مسافرت عالی هست ( نمی دونم ما که تو ایران ارزوی دیدن این ماشینا تو دلمون مونده چطور راحت داریم نقدش می کنیم )
Arash66
۲۲ مهر ۱۳۹۱استیشن یا آوانت یا شوتینگ بریک، در اروپا خصوصا آلمان طرفداران بسیاری دارد.
قرار نیست که ما خوشمون بیاد
سامان
۲۵ مهر ۱۳۹۱آرش جان راست میگه اکثریت آلمانى ها ماشین هاى استیشن مى خرند زیرا هم در براى خرید، مسافرت و کار بزرگ و راحتتره.
nani
۲۲ مهر ۱۳۹۱اگر مثل خودرو سازهای ایرانی می توانستند احتکار بکنند اون وقت از این حرفها نمی زدید
بنز بنز است
nani
۲۲ مهر ۱۳۹۱آمده است : حکومت اسلامی برای رعایت مصالح جامعه ،احتکار انچه که مورد نیاز مردم است را ممنوع کرده و حتی برای محتکر جریمه مالی قرار دهد.
مثلا جریمه خودرو سازهای ما افزایش قیمت محصولاتشان بود!!!
وای بحال ملت آن زمانی که دست حکومت اسلامی و احتکار کننده توی یک کاسه باشد :(
آن وقت خدا بداد جامعه برسد با تعرفه واردات بالا و افزودنی های لازم دیگر 130 الی 170 درصد و …
حُسین
۲۲ مهر ۱۳۹۱دقیقا با چه مدرکی به حکومت اسلامی میگویی محتکر؟؟
nani
۲۲ مهر ۱۳۹۱آقا شما کجا زندگی می کنی؟
ایران هستی و دنبال مدرک میگردی؟
پوآرو جان از قیمت دلار، خانه، ماشین و مخارج زندگی خبر داری یا دستت تو جیب بابات هست؟!
شما بگو دلیل گرانی خودرو چیست ؟؟؟
همه جای دنیا قیمتش پائین میاد و کیفیت و مدل بالا می رود در ایران برعکس
حتما همه اش بخاطر تحریم است
نه عزیز دل برادر
بابا شما تعرفه را بردار خودش درست میشه!
وقتی تو هر سوراخی انگشت کنی بهتر از این نمیشه
حُسین
۲۲ مهر ۱۳۹۱طرحش شبیه ماشین های پولدار های قدیم خارج مثل امریکا است.خیلی قشنگ و دلنشین است مخصوصا در مدل 600 اش.
hosein
۲۲ مهر ۱۳۹۱من که ازش خوشم اومد
شاید به زیبایی cls معمولی را نداشته باشه.
ولی به جاش می شه روش برای مسافرت طولانی حساب کرد.
نیتاران
۲۲ مهر ۱۳۹۱والا همچین بد هم نیست طرح جلوش بهتر از طرح عقبشه
maziyar
۲۳ مهر ۱۳۹۱این ماشین بدرد تفریح میخوره و یا مسافرت
اما قیافه و سرعت و جذبه نداره
این ماشین راحته و بدرد خانواده های شلوغ هم میخوره
َAli
۲۴ مهر ۱۳۹۱تو فرایند طراحی یک خودرو, خیلی مراحل باید طی بشه از اسکچ دستی با مداد روی کاغذ, تصاویر اولیه با کامپیوتر تا نمونه مقیاسی با گل و ساخت اولین پرتوتایپ و کانسپت.
ادیشن شوتینگ بریک از سی ال اس بعد از رونمایی در نمایشگاه مورد استقبال فرا تر از تصور قرار گرفت و از این رو مدیران بخش طراحی به سرعت ساخت نمونه قابل تولید انبوه را در دستور کار قرار دادند.
شوتینگ بریک تحلیل نوینی از خودرو های آوانت و استیشن است که ظاهر جعبه ای شکل, بی روح و خسته کننده این کلاس ها را دگرگون ساخته و تم هیجان انگیز و روح وحشی و سرکش یک خودروی کوپه را دز آن می آمیزد.
پس به جا است که صرفا برداشت و تحلیل بدون علم از یک اثر بدیع نداشته باشیم و زبان طراح را بفهمیم وبتوانیم الگو های غلط ذهنیمان رو دور بریزیم و بتوانیم زیبایی استادانه نهفته در تک تک خطوط تشکیل دهنده پیکره این مجسمه روی چرخ ببینیم…
واقعا دور از انصاف است که حاصل تلاش چهار سال طراحان بزرگ دنیا رو نش کش بنامیم و یا با جعبه ای مثل پراید مقایسه کنیم که در زمان خودش هم صرفا یک وسیله نقلیه بوده است…
Matin
۲۴ مهر ۱۳۹۱بله منم حرفای شما دوست بزرگ وار رو قبول دارم !
ولی دوست من توام یکم جای من باش !
باید عکس ماشینی رو ببینی که قسمتی از سهامش به نام ملته ولی نمیتونی حتی از نزدیک ببینیش !
خب این حس بدی به ادم میده !
esi
۲۹ مهر ۱۳۹۱ای کاش روزی برسد که با همه حمایتهای کورکورانه فرقونسازهای وطنی ورشکست وبه سزای اعمال خائنانه خود در قبال مردم ایران برسند
مردمی که ارزش انها بیش از ان است که این شرکتها بر سر انها می اورند
mahnz
۳۰ مهر ۱۳۹۱خیلی خوشگله ولی من موندم اگه بخرمش کارت سوخت که بهش تعلق نمیگیره دو گانه سوز هم که نمیشه پس نمیخوامش
فرهاد
۳ آبان ۱۳۹۱تو کلاس CLS انگاری مرسدس بنز قصد ترکیب سدان و کوپه و استیشن و… و فکر کنم به زودی کامیون رو داره. ولی واقعا” تا حالا بی نظیر کار کرده. این مدل سدان که تو کشور خودمون هست نمونش! یه سدان ولی طرح کوپه رو داره، عجیب طراحی میکنه ها!
خشايارر
۹ آبان ۱۳۹۱قشنگ ترین بنزیه که تا حالا دیدم((تا حالا بنز ندیدم)).اخه این چیه؟؟؟شبیه پیکان استیشن خودمونه.
حسین
۲۱ دی ۱۳۹۱با 26دیدگاه در مطالب داغ؟
من هم یکیشو می خوام