مدل قبلی اسمارت فورتو کابریولت از آن دست خودروهایی بود که خیلی سخت به فروش میرسید. یک گیربکس سنگین و خشک، شتاب ضعیف و ابعاد خفهکننده، از ویژگیهای بارز این خودرو بودند. اگر مدل فورتو کوپه حالتی احمقانه برای سرنشینانش ایجاد میکرد، مدل سقف باز کابریولت، این امکان را برای شخصیت مسافران فراهم میکرد که با آسودگی بیشتری تبخیر شود! ولی مدل جدید، شرایط بسیار بهتری دارد و با وجود ابعاد کوچکش، با استایل جدید و قامت عریضتر، راه زیادی را به سمت جلوگیری از شرمندگی مسافران و رانندگانش پیموده است.
البته میتوان درک کرد که بسیاری افراد پس از دیدن طول ۲۶۸۲ میلیمتری و قدرت ۸۹ اسببخاری در فورتو، اشتیاق خود را برای این مدل بهسرعت از دست میدهند. ولی چیزی که در برگه مشخصات این مدل چندان جلبتوجه نمیکند، شرایط آخرین نسخه فورتو است که بیش از پیش به یک خودروی واقعی نزدیک شده است. اضافهشدن ۴ اینچ (۱۰۲ میلیمتر) به عرض بدنه، بسیاری از مشکلات ظاهر باریک و بلند مدل قبلی را رفع کرده و به پایداری بیشتر خودرو در جاده کمک زیادی کرده است. البته کسی نمیتواند برای یک ظاهر قدرتمند، یک «فورتو کابریولت» را مثال بزند، ولی مطمئناً اضافهشدن عرض، چراغهای مسقیم در جلو و عقب میتوانند باعث شوند که این خودرو، اعتماد به نفس مناسبی را به همراه داشته باشد. بسیاری از ویژگیهای مدل سقفباز، شرایط قابلتوجهی دارند؛ از جمله ریلهای سقفی جمعشونده که در محفظه صندوق عقب پنهان میشوند و یک سقف پارچهای با کنترل الکترونیکی که میتواند در حال حرکت و سکون، و در هر سرعتی، باز و بسته شود. در حالی که در بسیاری از مکانیزمهای سقفی در کانورتیبلها به سرعتهای ۴۰ تا ۴۸ کیلومتر بر ساعت محدود میشوند، در اسمارت میتوانید با حداکثر سرعتی برابر ۱۵۴/۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کنید و در همین حالت، کنترل سقف کابریولت را در اختیار داشته باشید. حالا تصور کنید که بخواهید در پورشه ۹۱۱ کابریولت، یعنی دیگر کانورتیبل دیفرانسیل عقب و موتور عقب موجود در بازار امریکا، این کار را انجام دهید. با جمعشدن سقف و متعلقات آن در کنار ستونها و محور افقی در عقب، دید از عقب تا اندازهای محدود میشود و در همین حال، امکان دید بسیار خوبی از طرفین برای راننده ایجاد میگردد. البته قرار دادن سقف در وضعیت نیمهبسته و در حالتی که پنجره شیشهای عقب خودرو در وضعیت قائم بایستد، شرایط دید از عقب را بهبود میبخشد. سقف کابریولت را میتوان در هر درجهای از باز و بسته بودن تنظیم کرد. در حالتی که سقف کاملاً باز باشد، سروصدای کابین تنها اندکی بیشتر از فورتو کوپه است و هنگامی که در سرعتهای بزرگراهی رانندگی میکنید، در هنگام صحبتکردن نیازی نیست که فریاد بکشید.- نوع خودرو: موتور عقب، دیفرانسیل عقب، ۲ سرنشین، ۲ در کانورتیبل.
- قیمت مدل پایه (تخمین): ۲۰۰۰۰ دلار.
- نوع موتور: DOHC سه سیلندر در یک ردیف با ۱۲ سوپاپ، توربوشارژر و خنککننده داخلی،بلوک و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
- گنجایش: ۸۹۸ سیسی.
- قدرت: ۸۹ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۱۳۵/۵۸ نیوتنمتر در ۲۵۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ سرعته دو کلاچه اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
- فاصله محوری: ۱/۸۷۲ متر.
- طول ماشین: ۲/۶۹۵ متر.
- عرض: ۱/۶۶۴ متر.
- ارتفاع: ۱/۵۵۲ متر.
- وزن کلی (تخمین): ۹۵۲ کیلوگرم.
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۸ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۸/۷ ثانیه.
- سرعت نهایی: ۱۵۴/۵ کیلومتر بر ساعت.
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۶/۹۲ لیتر در شهر و ۶/۰۳ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
جواد
۱۰ بهمن ۱۳۹۴اینقدر گیر دادین به قدرت این ماشین مگه چقدر وزن داره تازه برای شهر ساخته شده نه اتوبان برای دوستای گلم بگم همانطوری که بنز موتور و پلتفرم به گروه رنو – نیسان میده مپل مدلهای اینفنیتی پلتفرم و موتور اکثر اسمارتها مخصوصا فورتو مال گروه رنو هستش اخر شراکت هستن
علي
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ماشین باحال و لذت بخشیه به خاطر سقف جمع شوندش ولی مصرف سوختش منو غافلگیر کرد به نظرم بالاست.
اشکان
۱۰ بهمن ۱۳۹۴من اگه آمریکا بودم(که نیستم?) یکی میخریدم میدادم منصوری دو تا سوپر شارژ میبست زیرش تا پرواز کنم….فکر کن 900 کیلو وزن و یه موتور 500 اسبی!!!!!!!!فکر کنم پرواز میکرد….
AliASg
۱۱ بهمن ۱۳۹۴فیلمش تو پدال هست که با شلبی درگ میکنه و جفت چرخ میزنه
sina
۱۰ بهمن ۱۳۹۴شتاب 10.8 کند ؟؟؟ پس پراید چیه ؟با شتاب 15
hamid
۱۰ بهمن ۱۳۹۴تو رشت یه شرکت منطقه ازاد اینو قرمزشو وارد کرد 85 تومن قیمتش بود.قیمتش خیلی بالا بود فکر کن با 65 تومن میشه مزدا 6 2016 صفر خرید.اپتیمام تمام فول 80 تومن.اخر فکر نکنم کسی اینو خرید فکر کنم برگشت دادن
احمد باقری
۱۰ بهمن ۱۳۹۴با این وزن و با این ابعاد، این قدرت خیلی مناسبه.
Pou ya
۱۰ بهمن ۱۳۹۴نویسندگان پدال لطفا سایت رو سریع تر بروز رسانی کنید و تعداد پست های هر روز رو بیشتر کنید
با تشکر
mahyar
۱۰ بهمن ۱۳۹۴قدرتش از پراید بیشتره خخخخخ
moein
۱۰ بهمن ۱۳۹۴بابا این جارو برقی چیه
مرد باس پشت ماکسیما یا شاسی بلند فول ساز بشینه جم کنید این قوتی کبریت رو حالم بهم خورد فک کنم تاریش اندازه ماشین شارژی های بچهگانه باشه
Pou ya
۱۰ بهمن ۱۳۹۴از موتور که بهتره !
ایمان
۱۰ بهمن ۱۳۹۴سلام برهمه ی دوستان .
ببخشید هیچ ربطی به این موضوعی که پدال تو سایت گذاشته نداره.
میخواستم نظر شما هارو درباره ی DS6بپرسم.
از نظر کیفیت واقعا فوق العاده بود .
اما از نظر شتاب وقدرت اون دودلم .
موتورش کمی ضعیفه نسبت به رقیباش و قیمتش.
نظرات تون رو بگید از این خودرو.
AliASg
۱۱ بهمن ۱۳۹۴نسبت به قیمتی که گذاشتن روش و نداشتن پرستیژ محصولات فرانسوی و نا آشنا بودن برند و نداشتن خدمات پس از فروش مناسب و موتور ضعیف و …….
اصلا نمی ارزه
نوید جهرمی
۱۱ بهمن ۱۳۹۴بنده از محصولات فرانسوی متنفرم. اینو گفتنم ک بدونی بدون تعصب حرف میزنم.
با توجه ب قمیتی که گذاشتن از رقباش جلوتره.
موتورش توربو هس و نسبت قدرت ب وزن مناسبی داره.انتظار ی ماشین خفن رو نداشته باش.اما دست و پا بسته هم نیست. اولویت محصولات دی اس روی راحتی رانندگی هست.. کیفیتش هم اطلاعی ندارم اما تا 5 سالو خیالت راحت باشه.
از نظر امکانات هم چیزی کم نداره.
مهم ترین مزیتاش ب نظرم ایمنی بالا،مصرف مناسب و اقتصادی و قیمت خوب باتوجه ب لوکس بودنشه.
اما معیایب که ب نظر میاد یکی عدم شناخت از این برند و خدمات پس از فروش مبهمه.
اگر میخواید خودروتون خاص باشه و شهرستانی نیستید که نگران خدمات و قطعات باشید خوبه. احتمالا چون شناختی هم روش نیست برای فروش مجدد با افت قیمت و دردسر مواجه بشید که اگر بخواید خودروتون رو دراز مدت نگه داریداین مورد منتفیه.
حميد
۱۱ بهمن ۱۳۹۴به نظر من تو شهر همه باید ماشینهای کوچیک سوار بشوند
و برا خارج جاده ماشینهای بزرگ
محسن
۶ مرداد ۱۳۹۷فک کن اگه ماشین های توی این ابعاد سوار شن مشکل ترافیک تا حدود خیلی زیادی کم می شه