اسمارتمرسدس بنز

بررسی اسمارت فورتو کابریولت مدل ۲۰۱۷

مدل قبلی اسمارت فورتو کابریولت از آن دست خودروهایی بود که خیلی سخت به فروش می‌رسید. یک گیربکس سنگین و خشک، شتاب ضعیف و ابعاد خفه‌کننده، از ویژگی‌های بارز این خودرو بودند. اگر مدل فورتو کوپه حالتی احمقانه برای سرنشینانش ایجاد می‌کرد، مدل سقف باز کابریولت، این امکان را برای شخصیت مسافران فراهم می‌کرد که با آسودگی بیشتری تبخیر شود! ولی مدل جدید، شرایط بسیار بهتری دارد و با وجود ابعاد کوچکش، با استایل جدید و قامت عریض‌تر، راه زیادی را به سمت جلوگیری از شرمندگی مسافران و رانندگانش پیموده است.

2017 Smart Fortwo cabriolet
۲۰۱۷ Smart Fortwo cabriolet
البته می‌توان درک کرد که بسیاری افراد پس از دیدن طول ۲۶۸۲ میلی‌متری و قدرت ۸۹ اسب‌بخاری در فورتو، اشتیاق خود را برای این مدل به‌سرعت از دست می‌دهند. ولی چیزی که در برگه مشخصات این مدل چندان جلب‌توجه نمی‌کند، شرایط آخرین نسخه فورتو است که بیش از پیش به یک خودروی واقعی نزدیک شده است. اضافه‌شدن ۴ اینچ (۱۰۲ میلی‌متر) به عرض بدنه، بسیاری از مشکلات ظاهر باریک و بلند مدل قبلی را رفع کرده و به پایداری بیشتر خودرو در جاده کمک زیادی کرده است. البته کسی نمی‌تواند برای یک ظاهر قدرتمند، یک «فورتو کابریولت» را مثال بزند، ولی مطمئناً‌ اضافه‌شدن عرض، چراغ‌های مسقیم در جلو و عقب می‌توانند باعث شوند که این خودرو، اعتماد به نفس مناسبی را به همراه داشته باشد.
2017 Smart Fortwo cabriolet
۲۰۱۷ Smart Fortwo cabriolet
بسیاری از ویژگی‌های مدل سقف‌باز، شرایط قابل‌توجهی دارند؛ از جمله ریل‌های سقفی جمع‌شونده که در محفظه صندوق عقب پنهان می‌شوند و یک سقف پارچه‌ای با کنترل الکترونیکی که می‌تواند در حال حرکت و سکون، و در هر سرعتی، باز و بسته شود. در حالی که در بسیاری از مکانیزم‌های سقفی در کانورتیبل‌ها به سرعت‌های ۴۰ تا ۴۸ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شوند، در اسمارت می‌توانید با حداکثر سرعتی برابر ۱۵۴/۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کنید و در همین حالت، کنترل سقف کابریولت را در اختیار داشته باشید. حالا تصور کنید که بخواهید در پورشه ۹۱۱ کابریولت، یعنی دیگر کانورتیبل دیفرانسیل عقب و موتور عقب موجود در بازار امریکا، این کار را انجام دهید.
2017 Smart Fortwo cabriolet
۲۰۱۷ Smart Fortwo cabriolet
با جمع‌شدن سقف و متعلقات آن در کنار ستون‌ها و محور افقی در عقب، دید از عقب تا اندازه‌ای محدود می‌شود و در همین حال، امکان دید بسیار خوبی از طرفین برای راننده ایجاد می‌گردد. البته قرار دادن سقف در وضعیت نیمه‌بسته و در حالتی که پنجره شیشه‌ای عقب خودرو در وضعیت قائم بایستد، شرایط دید از عقب را بهبود می‌بخشد. سقف کابریولت را می‌توان در هر درجه‌ای از باز و بسته بودن تنظیم کرد. در حالتی که سقف کاملاً باز باشد، سروصدای کابین تنها اندکی بیشتر از فورتو کوپه است و هنگامی که در سرعت‌های بزرگراهی رانندگی می‌کنید، در هنگام صحبت‌کردن نیازی نیست که فریاد بکشید. در جاده‌های اسپانیا و اطراف «والنسیا» که این بررسی در آن انجام شده، اسکوترها در خیابان‌ها به‌وفور دیده می‌شوند و خیابان‌ها نیز همانند پیاده‌روها، شلوغ هستند. در همین حال، یک اسمارت فورتو با طرح رنگ‌آمیزی قرمز و سفید می‌تواند نظر خیلی‌ها را به خود جلب کند. در هنگام رانندگی با این کابریولت، هیچ اثر منفی ناشی از وزن اضافی ۴۰ کیلوگرمی مربوط به مهاربندی داخلی و تقویت ستون‌های پنجره جلو دیده نمی‌شود. ضمن اینکه فورتو با دایره گردش نزدیک به ۷ متری که دارد، می‌تواند در فضایی کوچکتر از یک جاده دو خطه، دور بزند.
2017 Smart Fortwo cabriolet
۲۰۱۷ Smart Fortwo cabriolet
در همین حال، رفتن به جاده‌های خلوت‌تر بیرون از شهر، به ما نشان می‌دهد که فشار آوردن به اسمارت برای سرعت بیشتر، دیگر یک حرکت قهرمانانه نیست. سیستم تعلیق شرایط راحت‌تر و پایدارتری نسبت به قبل پیدا کرده و لغزش‌های بدنه کمتر و واکنش‌های بهتری را نسبت به ورودی‌های راننده از طریق سیستم فرمان شاهد هستیم. سیستم فرمان جدید با دستیار الکترونیکی، وزن و بازخورد کمتری دارد، ولی در همین‌حال، سریعتر و تیزتر است و از دقت مناسبی نیز برخوردار است.
2017 Smart Fortwo cabriolet
۲۰۱۷ Smart Fortwo cabriolet
موتور توربوی سه سیلندر ۸۹ اسب‌بخاری نسبت به ورودی پدال گاز، واکنشی خطی دارد. برای انتقال قدرت این موتور، از یک گیربکس جدید ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه استفاده می‌شود که آرامش و شرایط بسیار بهتری نسبت به گیربکس قدیمی و ناخوشایند نیمه‌اتوماتیک در اختیار قرار می‌دهد. البته گیربکس دستی ۵ دنده مدل کوپه در این نسخه از فورتو ارائه نمی‌شود، ولی احتمالاً برای مأموریتی که برای مدل کابریولت درنظر گرفته شده، بسیار مناسب است. شتاب کُند در هنگام شروع به حرکت در حالت‌های رانندگی «استاندارد» و «اکو»، مطمئناً از مواردی است که با استفاده از یک دسته‌دنده یا پدل‌شیفتر روی فرمان، کمتر احساس خواهد شد. در حالی که سرعت شیفت دنده‌ها تا حدودی راضی‌کننده است، ولی کامپیوتر به صورت خودکار، به محض نزدیک‌شدن به خط قرمز موتور، به دنده بالاتر شیفت می‌کند. فورتو مسلماً یک خودروی «اسپورتی» نیست، ولی می‌تواند سریع و چابک باشد.
2017 Smart Fortwo cabriolet
۲۰۱۷ Smart Fortwo cabriolet
نسخه کابریولت از فورتو، نمایش بهتری از تم «کوچک و هیجان‌انگیز» اسمارت نسبت به همتای کوپه‌اش است. این مدل بالاخره تبدیل به یک جایگزین قابل‌قبول برای مدل هم‌رده قیمتی‌اش، یعنی فیات 500C سقف‌باز و یا حتی یک مدل پایه از مزدا MX-5 میاتا شده است. البته در این میان، قدرت ۸۹ اسب‌بخاری اسمارت می‌تواند بسیار تعیین‌کننده باشد.
2017 Smart Fortwo cabriolet
۲۰۱۷ Smart Fortwo cabriolet
مشخصات:
  • نوع خودرو: موتور عقب، دیفرانسیل عقب، ۲ سرنشین، ۲ در کانورتیبل.
  • قیمت مدل پایه (تخمین): ۲۰۰۰۰ دلار.
  • نوع موتور: DOHC سه سیلندر در یک ردیف با ۱۲ سوپاپ، توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی،بلوک و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
  • گنجایش: ۸۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۸۹ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۱۳۵/۵۸ نیوتن‌متر در ۲۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته دو کلاچه اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
2017 Smart Fortwo cabriolet
۲۰۱۷ Smart Fortwo cabriolet
ابعاد:
  • فاصله محوری: ۱/۸۷۲ متر.
  • طول ماشین: ۲/۶۹۵ متر.
  • عرض: ۱/۶۶۴ متر.
  • ارتفاع: ۱/۵۵۲ متر.
  • وزن کلی (تخمین): ۹۵۲ کیلوگرم.
2017 Smart Fortwo cabriolet
۲۰۱۷ Smart Fortwo cabriolet
2017 Smart Fortwo cabriolet
۲۰۱۷ Smart Fortwo cabriolet
تخمین عملکرد:
  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۸ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۸/۷ ثانیه.
  • سرعت نهایی: ۱۵۴/۵ کیلومتر بر ساعت.
2017 Smart Fortwo cabriolet
۲۰۱۷ Smart Fortwo cabriolet
2017 Smart Fortwo cabriolet
۲۰۱۷ Smart Fortwo cabriolet
مصرف سوخت:
  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۶/۹۲ لیتر در شهر و ۶/۰۳ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    اینقدر گیر دادین به قدرت این ماشین مگه چقدر وزن داره تازه برای شهر ساخته شده نه اتوبان برای دوستای گلم بگم همانطوری که بنز موتور و پلتفرم به گروه رنو – نیسان میده مپل مدلهای اینفنیتی پلتفرم و موتور اکثر اسمارتها مخصوصا فورتو مال گروه رنو هستش اخر شراکت هستن

  2. علي

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (969 ديدگاه)

    ماشین باحال و لذت بخشیه به خاطر سقف جمع شوندش ولی مصرف سوختش منو غافلگیر کرد به نظرم بالاست.

  3. اشکان

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (106 ديدگاه)

    من اگه آمریکا بودم(که نیستم?) یکی میخریدم میدادم منصوری دو تا سوپر شارژ میبست زیرش تا پرواز کنم….فکر کن 900 کیلو وزن و یه موتور 500 اسبی!!!!!!!!فکر کنم پرواز میکرد….

    1. AliASg

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (283 ديدگاه)

      فیلمش تو پدال هست که با شلبی درگ میکنه و جفت چرخ میزنه

  4. sina

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    شتاب 10.8 کند ؟؟؟ پس پراید چیه ؟با شتاب 15

  5. hamid

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    تو رشت یه شرکت منطقه ازاد اینو قرمزشو وارد کرد 85 تومن قیمتش بود.قیمتش خیلی بالا بود فکر کن با 65 تومن میشه مزدا 6 2016 صفر خرید.اپتیمام تمام فول 80 تومن.اخر فکر نکنم کسی اینو خرید فکر کنم برگشت دادن

  6. احمد باقری

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    با این وزن و با این ابعاد، این قدرت خیلی مناسبه.

  7. Pou ya

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    نویسندگان پدال لطفا سایت رو سریع تر بروز رسانی کنید و تعداد پست های هر روز رو بیشتر کنید
    با تشکر

  8. mahyar

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    قدرتش از پراید بیشتره خخخخخ

  9. moein

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    بابا این جارو برقی چیه
    مرد باس پشت ماکسیما یا شاسی بلند فول ساز بشینه جم کنید این قوتی کبریت رو حالم بهم خورد فک کنم تاریش اندازه ماشین شارژی های بچهگانه باشه

    1. Pou ya

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (10 ديدگاه)

      از موتور که بهتره !

  10. ایمان

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام برهمه ی دوستان .
    ببخشید هیچ ربطی به این موضوعی که پدال تو سایت گذاشته نداره.
    میخواستم نظر شما هارو درباره ی DS6بپرسم.
    از نظر کیفیت واقعا فوق العاده بود .
    اما از نظر شتاب وقدرت اون دودلم .
    موتورش کمی ضعیفه نسبت به رقیباش و قیمتش.
    نظرات تون رو بگید از این خودرو.

    1. AliASg

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (283 ديدگاه)

      نسبت به قیمتی که گذاشتن روش و نداشتن پرستیژ محصولات فرانسوی و نا آشنا بودن برند و نداشتن خدمات پس از فروش مناسب و موتور ضعیف و …….
      اصلا نمی ارزه

    2. نوید جهرمی

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      بنده از محصولات فرانسوی متنفرم. اینو گفتنم ک بدونی بدون تعصب حرف میزنم.
      با توجه ب قمیتی که گذاشتن از رقباش جلوتره.
      موتورش توربو هس و نسبت قدرت ب وزن مناسبی داره.انتظار ی ماشین خفن رو نداشته باش.اما دست و پا بسته هم نیست. اولویت محصولات دی اس روی راحتی رانندگی هست.. کیفیتش هم اطلاعی ندارم اما تا 5 سالو خیالت راحت باشه.
      از نظر امکانات هم چیزی کم نداره.
      مهم ترین مزیتاش ب نظرم ایمنی بالا،مصرف مناسب و اقتصادی و قیمت خوب باتوجه ب لوکس بودنشه.
      اما معیایب که ب نظر میاد یکی عدم شناخت از این برند و خدمات پس از فروش مبهمه.
      اگر میخواید خودروتون خاص باشه و شهرستانی نیستید که نگران خدمات و قطعات باشید خوبه. احتمالا چون شناختی هم روش نیست برای فروش مجدد با افت قیمت و دردسر مواجه بشید که اگر بخواید خودروتون رو دراز مدت نگه داریداین مورد منتفیه.

  11. حميد

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    به نظر من تو شهر همه باید ماشینهای کوچیک سوار بشوند
    و برا خارج جاده ماشینهای بزرگ

  12. محسن

    ۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فک کن اگه ماشین های توی این ابعاد سوار شن مشکل ترافیک تا حدود خیلی زیادی کم می شه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا