در این پست، قصد داریم اولین تجربهٔ فراموشنشدنی از رانندگی با مرسدس بنز AMG GT S را به تصویر بکشیم و اظهارنظری دربارهٔ عملکرد موتور ۵۰۳ اسبی این خودرو در مقابل رقبایش یعنی ۹۱۱ توربو و جگوار F-Type R داشته باشیم.
حکمدر یک دید کلی GT S را اینگونه توصیف کنیم؛ خودرویی است به معنای واقعی اسپرت، کوچک و تهاجمی، با قلبی قدرتمند با چاشنی AMG، زیبا و باشکوه، با صدایی پرطنین و پرقدرت، با یک برچسب قیمت شش رقمی. اولین تصور هرکسی راجع به این خودرو این است که GT S در جاده باعث ترشح هرچه بیشتر آدرنالین خون ما خواهد شد.
مرسدس بنز AMG GT یک کوپهٔ اسپرت جدید است که همانند مدلهای کوپهٔ اسپرت دیگر این کمپانی، از مدل ۳۰۰ SL الهام گرفته است، کوچکتر و ارزانتر از مدل گالوینگ SLS AMG است، کمی چاشنی C63 نیز به موتور آن اضافه شده و برای رقابت با کوپههایی چون پورشه ۹۱۱ و جگوار F-Type R با به میدان گذاشته است و صدایی پرطنین و منحصربهفرد دارد. مرسدس بنز، این مدل را گل سرسبد خودروهای دو نفرهٔ اسپرت خود مینامد. برای لذت بردن از این خودرو نیاز به دیدن آمار و ارقام و ویژگیهای موتور ندارید، فقط کافی است دکمهٔ استارت را که در کنسول بزرگ مرکزی قرار دارد فشار دهید، صدایی فوقالعاده خشن و مردانه از پیشرانهٔ جدید ۴.۰ لیتری V8 توربوشارژ فوران میکند که حاصل از تلفیق دو موتور A45 AMG است، پس در این شکی نیست که موتور ۵۰۳ اسبی این خودرو اوج لذت و احساس قدرت را به شما القاء میکند. همچنین با کمترین میزان تولید آلایندگی سوخت در بین موتورهای V8 حکمرانی میکند. با اولین حرکت و شتابگیری احساس میکنید که سوار بر یک تفنگ شکاری شدهاید. ما برای اولین رانندگی با AMG GT از یک رانندهٔ حرفهای و معروف کمک گرفتهایم، برند اشنایدر (Bernd Schneider) برندهٔ پنج مسابقهٔ DTM، برندهٔ ۲۴ ساعتهٔ SPA، برندهٔ ۲۴ ساعتهٔ نوربرگرینگ و ۱۲ ساعتهٔ Bathhurst با SLS AMG GT بوده است. همچنین چون او میداند که بهترین اسپرت AMG به چه چیزهایی نیاز دارد، با حضور فعال خود و بیان تکنیکهای لازم، در فرآیند توسعه و تولید GT جدید به مرسدس کمک کرده است. برمیگردیم به توصیف موتور و عملکرد آن. پس از فریاد خشن اولیه از احتراق موتور، صدای خِرخِر خفه ای را میشنویم که ابهت خاصی دارد. البته تنظیمات دیگری برای سیستم اگزوز به صورت استاندارد بر روی این خودرو قرار دارد که سر و صدای اگزوز را در ترافیک به سطح قابل قبول اجتماعی محدود میکند. دکمه دیگری نیز صدای لوله اگزوز را باز میکند و به حالت معروف “yob” برمیگرداند. این یک خودروی ولگرد خیابانی نیست، یک مرسدس بنز است، که گرن توریزمو نیز نامیده میشود و باید قادر به انجام یک سفر طولانی بدون هیچ مشکلی باشد. در مدت زمانی که ما در این خودرو سپری کردیم فقط این موضوع را یافتیم که مرسدس از این خودرو، به معنی واقعی، یک AMG کامل ساخته است. شگفتانگیز است، سواری لذتبخش است، حتی انعطاف پذیر تر از خودروهای فراری یا پورشه است. کیفیت قطعات به طرز خارقالعادهای بالاست، صندلیها ضمن نرمی و راحتی فوقالعاده، اسپرت، زیبا و کارآمد هستند که به خوبی نیروی جانبی ناشی از فشار بدن را کنترل میکنند و حس ثبات بسیار خوبی به شما القاء میکند. پیشرانهٔ توئین توربو قدرت کافی را در اختیارتان میگذارد، نکتهٔ جالب این پیشرانه اینجاست که ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور مفید را تنها در ۱۷۵۰ دور بر دقیقه به چرخها منتقل میکند. این ویژگی را تنها در موتورهای دیزلی میتوان یافت ولی مرسدس بنز به تولید قدرت و گشتاور بالا در دور موتور پایین حتی در موتورهای بنزینی، ید طولانی دارد. این کار نه تنها شتاب و عملکرد بالای موتور را از همان ابتدای حرکت در دسترس قرار میدهد، بلکه مصرف سوخت را به شکل قابلتوجهی پایین میآورد، از این روی، مصرف سوخت ۹ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر این خودرو مارا شگفتزده کرد. ردلاین یا خط قرمز موتور هم از ۷۰۰۰ دور بر دقیقه شروع میشود. گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه، بسیار نرم و بدون تکان شدید باعث سرعت بخشیدن و شتابگیری خودرو میشود. AMG GT یک اسپرت جدی است، نه یک خودروی عضلانی؛ پوشش چرم آلکانترا همانند دیگر محصولات این کمپانی، طراحی داخل کابین را ضمن اسپرت بودن، ظاهر لوکس خود را حفظ کرده است. راحتی، پایداری، چابکی و صدای قدرتمند این خودرو خندههای مکرر را بر روی چهرهٔ اشنایدر نمایان میکند. اشنایدر به محض خارج شدن از ترافیک شهری، در مسیر بزرگراه، شروع به تاختن این تازهنفس کرد و در مسیرهای پر پیچوتاب نیز آن را مورد آزمایش قرار داد. با انتخاب دکمهٔ اسپرت که در کنسول میانی تعبیه شده است، خلقوخوی پیشرانهٔ V8 بهشدت تغییر میکند و به یک موجود خشن و رام نشدنی تبدیل میشود، پاسخ پدال گاز به شما سریع شده، سیستم تعلیم و فرمان سفتتر شده و پایداری خودرو دوچندان میشود. حال، هر آنچه که از یک خودروی مسابقهای نیاز دارید در اختیار شماست. با بالا رفتن دور موتور از ۳۰۰۰ دور بر دقیقه سر و صدای زیادی به پا میکند، صدایی که شبیه به خرناس کشیدن یک شیر نر عصبانی است. اشنایدر رانندهٔ حرفه ای خودروهای GT است، طبق ارزیابی او، توزیع وزن متعادل خودرو بر روی دو محور کاملاً مشهود است و با اینکه ۵۳ درصد وزن خودرو بر روی محور عقب است، Understeer کمی اتفاق میافتد. او میگوید: من هرگز چنین مرسدسی با این ثبات و پایداری ندیدهام. او برای اثبات حرف خود، تمامی سیستمهای کنترلی خودرو را خاموش کرد و سعی کرد کنترل خودرو را به صورت شخصی و بدون نیاز به سیستمهای کمکی جانبی در دست بگیرد، که از پس انجام این عمل نیز به راحتی برآمد. در انگلستان، قیمت AMG GT S حدود ۱۱۰,۰۰۰ پوند خواهد بود که بین پورشه GTS 911 با ۹۱,۰۰۰ پوند و پورشه ۹۱۱ Turbo با ۱۲۰,۰۰۰ پوند قرار میگیرد. در مجموع به گفتهٔ اشنایدر، اولین رانندگی با این خودروی جسور بسیار لذتبخش، سرگرمکننده و جذاب بود و یک سواری فراموش نشدنی را برای ما به ارمغان آورد. همچنین معتقدیم AMG GT S برای قهرمانانی چون جگوار F-Type R، آستون مارتین ونتیج S، آئودی R8 V10 و مزراتی آلفیری دندان تیز کرده است و همگی در تیررس مرسدس بنز تازهنفس قرار دارند، چراکه چابکی و پایداری بسیار عالی این خودرو زنگ خطری برای این خودروها به حساب میآید. مشخصات کلیدی:مدل: مرسدس بنز AMG GT S
قیمت: ۱۱۰,۰۰۰ پوند (حدود)
پیشرانه: ۴.۰ لیتری V8، توربو دوقلو
قدرت: ۵۰۳ اسب بخار
گشتاور: ۶۵۰ نیوتن متر
انتقال قدرت: گیربکس هفت سرعته دو کلاچ – محرکهٔ عقب
شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر: ۳.۸ ثانیه
بیشینهٔ سرعت: ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت: ۷.۴ در بزرگراه – ۹.۶ در شهر
میزان آلایندگی گاز دی اکسید کربن: ۲۱۶ گرم-۲۲۴ گرم
فروش: آوریل ۲۰۱۵
4MATIC
۱ آبان ۱۳۹۳نهamggtمی تونه جای slsروبگیره ونهslsجایslrرو ولیslsیه چیزدیگس
حیف که توایران5ملیارده
Alpha
۱ آبان ۱۳۹۳این ارزون تره خوب
saeed.shariati
۱ آبان ۱۳۹۳بشدت شکیییییییییل هست
کنسولش هم خیلی جالبه
حالا متعصبان به برند پورشهبیان با۹۱۱عرض اندام کنن
قیافه شو بدون موتور به صد تا ۹۱۱ ترجیح میدم
اکه تو ایران بیاد احتمالا یه میلیارد و ششصد قیمت میخوره
mahdi
۱ آبان ۱۳۹۳یهویی بد جوری جو گیر شدیا
ASTON MARTin
۲ آبان ۱۳۹۳ماشالا
مصرفش اندازه پارسو سمنده ولی این کجا وو انکجا :|
شاهکار
هرچی بگیم کم گفتیم
زمین تا اسمون با اس ال اس قبلی فرق داره
مرسدس خدای خودرو سازیه
یه خداس
DRAGONBORN
۲ آبان ۱۳۹۳کنسول وسطش زیباترین طراحی ای است که تا به حال دیدم
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲ آبان ۱۳۹۳باید هم باشه….از سلطان کهنه کار غیر این انتظار نمیره…
.
.
.
افسانه جدید متولد می شود!!!
DRAGONBORN
۱ آبان ۱۳۹۳ممنون داش احمد گل گلای سرمایه دار
Ahmad..F12
۱ آبان ۱۳۹۳ممنونم دراگون جان
پوری پوریا!
۱ آبان ۱۳۹۳افففرین 4MATICگل گفتی!
Zonda R
۲ آبان ۱۳۹۳@.F
احمد جان
ممنون از مطلبه زیبات
Ahmad..F12
۲ آبان ۱۳۹۳ارادت دارم داداش گلم
ممنون از توجه خودت
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲ آبان ۱۳۹۳داش احمد دستت درد نکنه خیلی منتظرش بودم!!!
Ahmad..F12
۳ آبان ۱۳۹۳فدات داش رضا
ماهان
۱ آبان ۱۳۹۳فقط این جمله یادم میاد هیچ ماشینی مثل بنز طراحی و مهندسی نشده
ELDORADO
۱ آبان ۱۳۹۳خیلی ازش خوشم میاد طراحی داخلیش معرکس
صدای اگزوزش روح ادمو پرواز میده
Alpha
۱ آبان ۱۳۹۳از اون چیزی که فکر میکردم بهتره .منتظر دیدن عملکردش تو نوربرگرینگ هستم.
دست شما هم درد نکنه احمد جان
Ahmad..F12
۱ آبان ۱۳۹۳قربونت آلفا جان
DRAGONBORN
۱ آبان ۱۳۹۳عجب ماشین باحالی شده
Alpha
۱ آبان ۱۳۹۳آواتار این ملعون رو چرا گذاشتی ؟
DRAGONBORN
۱ آبان ۱۳۹۳تو در جایگاهی نیستی که به کسی بگی ملعوم آلفا!!!
ELDORADO
۱ آبان ۱۳۹۳فقط فق فقط فقط فقط فقط فقط فقط
بنز بنز بنز
خداکنم حذف نام بنز واقیت نداشته باشه
DRAGONBORN
۱ آبان ۱۳۹۳بنز سلطان آلمانه
والسلام
شاهین
۱ آبان ۱۳۹۳داداش همینجوری خواستی یه چیزی گفته باشیا! ;)
BMW,آئودی,پورشه و… کشکن؟!
اونی که عاشق یه برند باشه مطمئن باش به عشقش خیانت نمیکنه! ;)
حتی اگه برندهای دیگه صد مرتبه از برند مورد علاقه ی خودش بالاتر
باشن.
یا حق.
Ahmad..F12
۱ آبان ۱۳۹۳درود بر شاهین عزیزم ♥
شاهین
۱ آبان ۱۳۹۳به به! سلام داداش احمد گلم 3>
جون خودم یادم رفت تو دوتا کامنت قبلی ازت بخاطر این پست خوشگل تشکر کنم،با خودم گفتم یه کامنت اضافه بزارم میشه هرزنویسی!
احمد جون دستت درد نکنه.خیلی آقایی ;)
ASTON MARTin
۲ آبان ۱۳۹۳عجب حرفی زدی شاهین : )
Ahmad..F12
۲ آبان ۱۳۹۳فدات شاهین جان
خیلی مخلصیم ♥♥♥
خاوری
۱ آبان ۱۳۹۳این مرسدس خیلی زیباست دوسش دارم… اما اگه قرار باشه تو این رنج ماشینی بخرم و انتخاب کنم فقط مزراتی آلفی یری رو انتخاب میکنم… چون طراحی و برندش خاص خاص خاصه
شاهین
۱ آبان ۱۳۹۳سلام خاوری عزیز
آقا من ارادت خاصی بهت دارم،خودت بهتر میدونی ;)
ان شاالله مازراتی آلفیری هم هرچه زودتر تولید بشه! شنیدم که چراغ سبز تولید رو دریافت کرده.
الان تو نت کار شو عکساشو دیدم بسی لذت بردم.
خاوری
۲ آبان ۱۳۹۳چاکریم..ماهم خیلی دوست داریم شاهین جون…
شاهین میدونی چرا مزراتی و آستون و جاگوار رو برا خرید ترجیح میدم؟ به نظرم بااینکه بنز و بی ام و و پورشه ترجیح میدم اما اینا یه زیبایی خاصی به صنعت خودرو میدن چون نحوه مهندسی ، مدیریت، طراحی و فروششون فرق داره … امیدوارم این سه تا برند همیشه تو روزای اوجشون باشن
بهاره
۱ آبان ۱۳۹۳خدایش واسه خودش غولیه.. بزارین یه داستان از شرکت بنز بگم . وقتی که ناصرالدین شاه رفته بود آلمان از قضا از کنار شرکت بنز رد میشه .چشمش به ماشین می خوره می بینه می گه عجب چیزی آهن خودش حرکت میکنه میگه مثل اسب ها دیگه خیابون هارو کثیف نمی کنه!!! تازه بیشتر هم بهش سوار میشن .!!! همون موقع رئیس شرکت بنز خبر دار میشه که شاه ایران اومده دم در شرکت خوشحال میشه .. میره دم در شرکت با شاه احوال پرسی میکنه. بعد شاه ایرانی میگه قیمت این چنده؟با خودش میگه الان فرست خوبیه که بنز رو به ایرانی آشنا کنیمو و صادرات کنیم به ایران وفعلا قیمت پایین بگم. میگه 5 قران. شاه از جیبش یه 2 تومنی در میاره و بهش میده میگه خورد ندارم 3 تا دیگه هم بدین .!!!! هر کی خوشش اومده لایک کنه.
RH - MB - DE - RM
۹ آبان ۱۳۹۳خیلی باحال بود ایول!!!!! :D
داریوش
۱ آبان ۱۳۹۳خیلی خوبه اتاقش هم که سنگ تموم گذاشته . ولی ما رفیقامونو به هیشکی نیمفروشیم. منظورم پورشه هستش.
دیدن بنز حس اعتماد بهم میده پورشه چالاکی و قدرت
امیرمسعود
۱ آبان ۱۳۹۳قطعا طراحی خارجی این خودرو از روی slsبوده
پس هیچ شکی در موفقیت حتمی طراحی خارجی این ماشین نیست.انگارکه slsمیمونه که سیبلشو زده!!!!
از لحاظ قدرت موتور تاحدی حریف ماشین های سوپر میشه ازلحاظ طراحی داخلی هم که قا بل مقایسه با رولز رویسه یعنی بهتر از لامبور وفراری و…تازه جی تی هم هست
پس خیییییییییلی دوس داشتنیه
مصطفی ...
۱ آبان ۱۳۹۳واقعا زبونم بند اومده فقط میتونم بگم :
خدااااااااااااااااااااا منم از اینا میخوام :((((
پوری پوریا!
۱ آبان ۱۳۹۳ماشین خوبیه ولی برای جانشینی SLS نباید ابعاد کوچیکتر میشد.من از کنسول میانی خوشم اومد مثل اینکه با الهام از هواپیمای F-22 کنسول میانی رو رو این مدل کار کردن.
DRAGONBORN
۱ آبان ۱۳۹۳پوری جانشین خوبیه این طور نگو!!!
امیدبرتر
۱ آبان ۱۳۹۳ظاهر جلوش و صدای اگزوزش فوق العادست!
راستی پشتش چقدر شبیه بی ام و ام6 شده!
Just germany...
۱ آبان ۱۳۹۳هیچ کس تو دنیا نیس که به کیفیت مرسدس شک داشته باشه
اگه قرار باشه یه نمره از 10 به هر قسمتش بدم اینه
مشخصات فنی 8.5/10
طراحی داخلی 10/10
طراحی بیرون 8/10
( البته این فقط سلیقه شخصی خودم هست )
چیزی که شدید تو ذوقم میزنه پشت ماشینه
یعنی واقعا میتونست بهتر باشه چراغاش خیلی کوچیکه
یا ما به پشت sls خیلی عادت کردیم یا این واقعا پشتش یه جوریه…!!!
Ahmad
۱ آبان ۱۳۹۳قیافش مثل با کلاسای مغروره!!!
سلطنت یعنی MERCEDES BENZ
…
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲ آبان ۱۳۹۳در ابتدا از احمد آقای گل گلاب تشکر میکنم و سلام عرض میکنم محضر شاهین عزیز.داداش انشالله که در درس هایت موفق هستی.
در مورد این خودرو هم باید بگم محشره ولی به نظرم SLS AMG یه چیز دیگه بود.
Ahmad..F12
۲ آبان ۱۳۹۳باربد عزیز ممنون ار لطفت
یه مطلب برات دارم دو آتیشه
شاهین
۲ آبان ۱۳۹۳سلام باربد جان
ممنون از لطفت و محبتت داداش گلم
ان شاالله شما هم همیشه تو زندگیت موفق باشی 3>
علی
۲ آبان ۱۳۹۳من نمیفهمم ماشین به این خوبی و زیبایی چه ربطی به جگوار و یا آستون مارتین داره . این کجا اونا کجا. موشه تو سوراخ نمیرفت جارو به دمش بستن.
این ماشین و لامبو اوراکان و اونتادر بازارهارو ۲ قبضه میکنند حالا خواهید دید.
میلاد . فقط آلمان . فقط بنز .
۲ آبان ۱۳۹۳درود .
خیلی عالی احمد جان ، کسایی که به این ماشین ایمان نداشتن و مدام ایراد گرفتن خودشون خجالت بکشن.
چقدر کامنتاشون با پست قبلی این بنز فرق کرده ، منم وحشتناک سرم شلوغه به علاوه مشکل اینترنت
Ahmad..F12
۲ آبان ۱۳۹۳فدات میلاد جان
آره واقعاً :)
ESI
۲ آبان ۱۳۹۳عشقم 911 TURBO
h112
۲ آبان ۱۳۹۳با اینکه استون مارتین رو زیاد دوست ندارم ولی….
http://uploadax.ir/images/r6qxw55utp8ql1he0ftf.jpg
h112
۲ آبان ۱۳۹۳درباره مرسدس بنز جی تی…یه خودرو همهچی تمومه…با مصرف سوخت فوق العاده خوب……
مرتضی
۲ آبان ۱۳۹۳سیاهش عجب هیبتی داره از ماشین اسپرت خوشم نمیاد اما واقعا سیاهش چشمم رو گرفت پام برسه المان یه امتحانی میکنم :D و البته کرایه خواهم کرد نه خرید :D
DRAGONBORN
۲ آبان ۱۳۹۳رنگ مشکیش واقعا به این ماشین میاد.
عاشقشم
مرتضی
۲ آبان ۱۳۹۳همین یه مدلش به کل محصولات!!! فله سازان فراخوانی میارزه!!
یاسین
۲ آبان ۱۳۹۳من این مدلو بینهایت دوست دارم خیلی با ابهت و پر سر وصدا در عین حال
کم مصرف و پر قدرتو لوکسه و کوچیکم که هست ! دیگه چی میخواین ؟ !
DRAGONBORN
۲ آبان ۱۳۹۳نسخه BLACK ش بیاد غوغا میکنه
DRAGONBORN
۲ آبان ۱۳۹۳بنز = پادشاه خودروسازی
Frankenstein
۲ آبان ۱۳۹۳خوب یه رقیب بسیار عالی برای پورشه 911
پدال جان لطفا یه مقایسه بین اینا بزار ببینیم چی میشه………
سعید
۲ آبان ۱۳۹۳ارگونومی در حد لیگ برتر…انجین در حد گل های دژاگه…
رامتین
۲ آبان ۱۳۹۳اگه سرعتش 320 میرسید بجای 310، یعنی میشد 200 مایل، اونوقت میتونستم بگم مهندسی آلمانی سرآمد همه دنیاست. هنوز ایتالیا یه مقدار بسیار کم جلوتر از آلمانه در سوپر اسپورت.
e36
۳ آبان ۱۳۹۳جای بحث نذاشته بنز