مرسدس بنز

بررسی مرسدس‌بنز SLK250 با گیربکس دستی

مرسدس‌بنز SLK250 رودستر با گیربکس دستی؛ برای کسانی که می‌خواهند خودشان دنده را کنترل کنند و در همین حال، خودروی زیر پایشان چیزی غیر از مرسدس‌بنز نباشد. البته این گزینه تنها مخصوص بازار امریکا خواهد بود که در عین داشتن ستاره بنز، یک گیربکس دستی نیز به مشتری ارائه می‌کند. با این حال باید توجه داشت که خریدارانی که گیربکس دستی را انتخاب می‌کنند، درصد کمی از مشتریان SLK هستند؛ مشتریانی که خودشان تعداد زیادی نیستند. در سال ۲۰۱۳، تعداد ۴۷۵۷ خودروی مدل SLK جدید به فروش رسیده و این رقم برای سال ۲۰۱۴ به سمت ۴۳۵۳ دستگاه حرکت کرده است.

Mercedes-Benz SLK 250
Mercedes-Benz SLK 250
برای اینکه تمایز SLK250 با گیربکس دستی را در بین خودروهای موجود در بازار بیشتر درک کنیم، باید اشاره کنیم که نه تنها دیگر مدل‌های مرسدس‌بنز در امریکا، بلکه تمام خط تولید با عملکرد بالای AMG نیز منحصراً به صورت گیربکس اتوماتیک ارائه می‌شوند. شاید مرسدس مدل SLK خود را در رقابت با اسپورت‌هایی مانند آئودی TT، ب‌ام‌و Z4 و پورشه باکستر می‌بیند و بنابراین برای ایجاد یک نوع اعتبار، به گیربکس دستی نیاز دارد.
Mercedes-Benz SLK 250
Mercedes-Benz SLK 250
گیربکس مورداشاره، مسلماً درگیری راننده را در هنگام راندن SLK بالا می‌برد. حرکات دسته دنده بسیار خوب انجام می‌شوند و عملکرد کلاچ بسیار دقیق است. در همین حال، شاید بهتر بود این گیربکس با یک موتور ارتقا یافته همراه شود. موتور ۱/۸ لیتری چهار سیلندر توربو در ایجاد پیشرانه کُند عمل می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود که تعویض دنده‌ها شرایطی مخصوص به خود را پیدا کند. اگر قرار باشد به این صورت از گیربکس‌های دستی استفاده کنیم، شاید بهتر باشد همان روال طبیعی صنعت خودرو را طی کنیم و به سراغ گیربکس‌های اتوماتیک برویم. شاید اگر از گیربکس در کنار موتور توربوی ۲ لیتری چهار سیلندر کلاس C استفاده می‌شد، نتیجه بهتری گرفته می‌شد. البته این موضوع (کنار گذاشتن گیربکس دستی) ممکن است در هنگام آپدیت SLK در یک یا دو سال آینده عملی شود و باید درک کرد که دیر یا زود گیربکس‌های دستی به طور کامل کنار خواهند رفت.
Mercedes-Benz SLK 250
Mercedes-Benz SLK 250
Mercedes-Benz SLK 250
Mercedes-Benz SLK 250
هر چقدر از عملکرد پیشرانه گلایه داشته باشیم، در مورد راحتی و کنترل مناسب شاسی SLK باید تعریف کنیم. در همین حال، اگر سیستم کنترل پایداری را غیرفعال کنید، دماغه SLK در هنگام ترمز به یک طرف کشیده خواهد شد و انتهای عقب آن در یک حالت کنترل شده خواهد ایستاد. خودروی تست شده در اینجا با یک پکیج آپشن هندلینگ داینامیک به ارزش ۹۹۰ دلار همراه بوده که در آن تجهیزات دامپر انطباقی با دو حالت «اسپورت» و «کامفورت» اضافه شده است. همچنین پکیچ اسپورت نیز با قیمت ۲۵۰۰ دلار اضافه شده که برای SLK امکاناتی چون چرخ‌های ۱۸ اینچی AMG، یک کیت بدنه و روشنایی قرمز پیرامونی کابین به همراه داشته است.
Mercedes-Benz SLK 250
Mercedes-Benz SLK 250
SLK در تست شتاب، سرعت ۹۶/۶ کیلومتر را در ۶/۳ ثانیه طی می‌کند و در تست لغزش در پیچی، نیروی چسبندگی ۰.95g را از خود نشان می‌دهد. این آمار شتاب ۰/۹ ثانیه نسبت به SLK350 با موتور ۳۰۲ اسب‌بخاری عقب‌تر است، ولی در عین حال، شتاب جانبی SLK250 به اندازه ۰.۰۶ بیشتر است. سیستم فرمان SLK تعادل وزنی مناسبی دارد و در مجموع حس خوبی به راننده منتقل می‌کند. سیستم ترمز نیز اطمینان‌بخش است و اگر پدال آن محکم‌تر عمل می‌کند، شرایط از این نیز بهتر می‌شد. در هر حال، این رودستر از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت می‌تواند در ۴۸/۷۷ متر کاملاً متوقف گردد.
Mercedes-Benz SLK 250 Interior
Mercedes-Benz SLK 250 Interior
Mercedes-Benz SLK 250 Interior
Mercedes-Benz SLK 250 Interior
Mercedes-Benz SLK 250 Interior
Mercedes-Benz SLK 250 Interior
Mercedes-Benz SLK 250 Interior
Mercedes-Benz SLK 250 Interior
در یک حالت پنهانی و غیر مستقیم، شاید SLK می‌خواهد خود را به شخصیت کلاس SL نزدیک کند و البته فقط در برخی زمینه‌ها موفق عمل کرده است. این خودرو بسیاری از عناصر زیبایی‌شناسانه‌اش را، به‌جز جزئیات و بخش‌های عجیب و غریب!، با SL مشترک است. ولی در عین حال، با شرایط لوکس برادر بزرگ‌تر فاصله زیادی دارد. به عنوان نمونه، در سرعت‌های بالا در بزرگراه سر و صدای زیادی از بیرون وارد کابین می‌شود. ولی در همین حال، باید به این نکته اشاره کرد که شیشه‌های بزرگ به کار رفته در این خودرو، شرایط دید بسیار خوبی در داخل کابین ایجاد می‌کنند؛ چیزی که در بسیاری از کانورتیبل‌های دیگر از آن خبری نیست. در خودروی تست از یک سقف آفتابگیر الکتروکرومیک ۲۵۰۰ دلاری «مجیک اسکای کنترل» که آسودگی بیشتری برای داخل کابین به ارمغان می‌آورد.
Mercedes-Benz SLK 250 Interior
Mercedes-Benz SLK 250 Interior
کلاس رودسترهای کوچک امّا سطح بالا، خودروهای محجوبی هستند. در همین حال، SLK هنوز هم در سطوح بالای آن قرار گرفته است. شروع قیمت این مدل از ۴۴۸۷۵ دلار است که در آن مرسدس امکاناتی مانند صندلی‌های تنظیم‌شونده، اتصال بلوتوث، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران، چرخ‌های ۱۷ اینچی با تایرهای تابستانی و سقف سخت کانورتیبل استاندارد ارائه می‌کند. برای خودروی تست، در مجموع ۱۵ هزار و ۶۹۵ دلار صرف آپشن‌های مختلف شده است.
Mercedes-Benz SLK 250
Mercedes-Benz SLK 250
مشخصات:
  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۲ سرنشین، ۲ در کانورتیبل.
  • قیمت مدل تست: ۶۰۵۷۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۴۴۸۷۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ با چهار سیلندر در یک ردیف، با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۱۷۹۶ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۰۱ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۱۰/۴۸ نیوتن‌متر در ۲۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی.
2014 Mercedes-Benz SLK250 turbocharged 1.8-liter inline-4 engine
۲۰۱۴ Mercedes-Benz SLK250 turbocharged 1.8-liter inline-4 engine
ابعاد:
  • فاصله محوری: ۲/۴۳۱ متر.
  • طول ماشین: ۴/۱۳۵ متر.
  • عرض: ۱/۸۱۱ متر.
  • ارتفاع: ۱/۳ متر.
  • وزن کلی: ۱۵۰۱ کیلوگرم.
تست‌های سرعت:
  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۳ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۶/۲ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۳۳ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۳ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۷ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۲/۸۹ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی: تست نشده.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۸/۷۶۸ متر.
  • چسبندگی در پیچ به قطر ۳۰۰ فوت: 95g.
مصرف سوخت:
  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۰/۷ لیتر در شهر و ۷/۳۵ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۰/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹۶ دیدگاه‌ها

  1. امیررضاFXX K

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    از بنز کمتر از این برنمیاد مصرفشم که فوق العاده ست این چسبندگی رو باور کنید بعضی ماشینهای مسابقه هم ندارن سرعتش بااینکه تست نشده ولی باقدرتی که داره کمتراز250نمیشه…

    1. پیر پشمک موی

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      کجاش فوق العادس موتور۱۸۰۰اگه تویوتا بود الان داد میزدید این چیه فلانه بهمانه…

      1. فرشاد

        ۲۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (9 ديدگاه)

        دقیقا.مثلا آلفا رومیو 4C از انجین 1750 اسبی حدود 237 اسب قدرت گرفته.بنز همین طور نزولی داره میره دقیقا برعکس BMW♥

      2. احمد

        ۲۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (23 ديدگاه)

        ای پیر؛ پس از خواندن دو سه تا کامنتتان
        از مریدان شما شده ایم

        رخصت
        خدایییی با اسمتان خیلی حال کردم و خندیدم

    2. انزو

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (369 ديدگاه)

      ولی اسب بخارش کمه.

      1. مهدی .فقط آمریکا .فقط دوج

        ۲۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (89 ديدگاه)

        ولی ساعتش خیلی کوچیکه تا بیای ببینی ساعت چنده رفتی تو باغالیا

        1. سجاد

          ۲۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (15 ديدگاه)

          عاشق ساعت وسط داشبوردشم!
          و خوشحالم که صنعت اتومبیل سازی داره به سمتی میره که همه اتومبیلهای لوکس وسط داشبوردشون یه ساعت آنالوگ داشته باشن :)

    3. $@kasra@$

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      سلام دوستان ببخشید اینجا کامنت میذارم و کامنتم بی ربطه ولی میخوام از

      بچه های با تجربه کمکم کنید.

      میخوام ماشین بخریم.

      دنا با42 میلیون قیمت تا چند روز دیگه به ما تحویل میدن.

      دو راه داریم.

      در ضمن یه25-30 میلیونم گذاشتیم یه ماشین کم مصرف بگیریم.
      —————————————————————————
      1-دنارو بگیریم همراه با اون ماشین کم مصرف یعنی 2تا ماشین داشته باشیم.
      —————————————————————————
      2-دنا رو بفروشیم و پول اون ماشین دومی رو بذاریم روی پول فروش دنا یا

      جیلی امگرند7 بگیریم.
      —————————————————————————
      کدوم بهتره دوستان؟؟؟

      1. نوید

        ۲۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        به نطر من برو سراغ s5 چهل و پنج میلیون الان بده اونم بزار بانک سود بیاد روش تا قسط بعدی
        البته نظر من بود

        1. $@kasra@$

          ۲۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (2706 ديدگاه)

          پدرم فقط از جیلی تو ماشین های چینی خوشش اومده،از بقیه نه!

      2. مهران72

        ۲۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (232 ديدگاه)

        سلام.
        بستگی به تعداد راننده های خانوادتون داره.اگه مثل ما سه تا راننده دارین که هرکدوم یه شهر دانشگاهن بهتره دوتا ماشین داشته باشین.دنا چون سری اوله احتمالا ماشین خوبیه
        ولی اگه مشکل بالا رو ندارین
        یه ماشین بهتر بگیرین

        1. $@kasra@$

          ۲۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (2706 ديدگاه)

          درود
          نه ما فقط1 راننده داریم که البته در3سال اینده میشود 2 راننده.
          پدرم هم میگه اگر دنا خوب در اومد نگهش میداریم و یه کیا ریو دست2 یا یه فولکس گل دست2 تمیز میگیریم برای داخل شهر و دنا باشه برای مسافرت.
          اخه دنا هم امکاناتش بالاتر از جیلی هست.
          جیلی جی پی اس نداره،ولی دنا داره.
          جیلی شیشه های نشکن نداره،ولی دنا داره
          جیلی قطعاتش گرونه،ولی اگر دنا بیاد با توجه به داخلی بودنش قطعاتش به مراتب ارزونتر از جیلیه.
          و به قول شما چون سری اوله احتمالا ماشین خوبی در بیاد.
          راستی نمیدونم جیلی مانیتور داره یا نه؟
          ولی دنا داره

        2. $@kasra@$

          ۲۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (2706 ديدگاه)

          راستی این خبر راسته که میگن:
          دنده های جیلی با سلام صلوات جا میره؟
          و صفحه کلاچش هر10هزار کیلومتر 1بار باید عوض شه؟

    4. MAFIA

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      قیمتش زیاده

      1. 4MATIC

        ۲۷ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1051 ديدگاه)

        به نظر من یا اکسنت بگیرین یاi30مدل2010ویاi20
        تا می تئنی سراغ چینی ها نرو

    5. مصطفی

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (226 ديدگاه)

      آقا مصرف داخل شهرش برای یه موتور 1800 توربو امروزی زیاد نیست ؟؟ الان اگه موتور 405 1800 سی سی رو تنطیم کنی تو شهر صدی 11 مصرف می کنه.!

    6. E 36

      ۲۷ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (917 ديدگاه)

      فروش کمش تو آمریکا به خاطر تنوع زیاد بازار اونجا و قیمت بالای مرسدس هست

  2. فردین

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (129 ديدگاه)

    و باز هم ساعت وسط داشبورد میدرخشد !!!!!!!!!!

  3. سجاد

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (203 ديدگاه)

    فوق العاده زیبا و دلربا !!! نگاه کردن به ماشینای بنز ، حس تماشای یه اثر هنری رو به آدم القا می کنه ..
    البته فعلا من که تحت تاثیر شاسی بلندای فول سایزم ( یه مدتیه آقا نوید مارو فرستاده تو باقالیا !!! ) ///
    اما انگار مد شده ساعت رو اینجوری میزارن عین کیلومتر شمار .
    راستی دقت کردین شورولت کوروت هم قیمت اینه ؛ ولی این کجا و آن کجا …

    1. امیر محمد

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (279 ديدگاه)

      منم چند وقتیه از فول سایزا خوشم اومده ولی تاثیر نوید نیست :)

      1. احمدرضا ب ام و

        ۲۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (394 ديدگاه)

        کوروت بهتره

        1. مرتضی

          ۲۵ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (849 ديدگاه)

          تو دیگه در رقابت؟!؟!؟! با مرسدس از بی ام و هم پیشی گرفتی!! یعنی اون ور هیوندای هم بود مطمئنا میگفتی هیوندایی بهتره!! چرا؟؟ خوب معلومه!

        2. E 36

          ۲۷ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (917 ديدگاه)

          آره کوروت به خاطر قیمتش از این بهتره!

    2. نوید

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      سجاد جون
      من اینو همیشه میگم
      به قول یه نفر قربونتم
      راستی یه سر به اونجا که نوشتی داغونم کردی بزن
      جواب کوبنده ای بهت دادم
      آقا امیر محمد داشتیم؟

      1. نوید

        ۲۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        منظورم
        خودرو های سال 2015 آمریکای شمالی هست

        امیر محمد جان بعد از این همه تلاش جان کاه و طاقت فرسا شما میگی …
        شوخی کردم امیدوارم که هیچوقت از این فاز بیرون نیای

        1. سجاد

          ۲۵ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (203 ديدگاه)

          آره آقا نوید .. حرف حق جواب نداره .. شاید باورش غیر ممکن به نظر بیاد ولی اون توصیفات زیبایی (!) که توی همون کامنت گذاشتم ، یکی از رویا های خواب من بودش!! فکرشو بکن این چند روز چقدر دارم به فول سایزا فکر می کنم که خوابشو دیدم ///
          خلاصه من هدف ماشینی زیاد داشتم ( یعنی ماشینایی که دوس دارم داشته باشم ) ولی الان حداقل یکی شون یه شاسی بلند فول سایز هستش ..

          ممنونم که آرزو هام رو متحول کردی آقا نوید !!!

        2. نوید

          ۲۵ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          خواهش
          میگم چرا اینجوریه؟
          مگه شما عضو نیستی؟
          چرا هیچوقت جزء آخرین کاربران نیستی؟
          چرا اصلا هیج جا نیستی که بیام بهت پیام بدم؟
          مجبورم اینجا کامنت بذارم

  4. محمدرضا ♥BMW♥

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    جلو و داخلش خوشگله اما از عقبش بیشتر انتظار میرفت.
    قیمتشم نسبت به بقیه خوبه :)

  5. یه پسر

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    من تجربه گیربکس اتومات رو نداشتم :/

    اما خیلی گیربکس دستی رو دوست دارم و به نظرم اگه دنده و کلاچ تو ماشین نباشه رانندگی نصف تفریحشو از دست می ده

    اما گاهی تو شهر اعصاب خرد کنه اما اگه بنز دستی باشه دیگه سالاره

    1. مهدی .فقط آمریکا .فقط دوج

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (89 ديدگاه)

      مخصوصا موقعی که معکوس میکشی .بقیه ماشین هارو نمیدونم ولی پارس من وقتی باهاش معکوس میکشم یه حالی بهم میگه که نگو
      ولی دنده دستی از نوع پدال شیفتر هم باید خیلی جالب باشه

    2. Ahmad..F12

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      برای یه ماشین باز هرچی باشه خوبه

      ولی SLK فقط اتوماتیک با شیفتر پشت فرمان ♥♥♥♥♥

  6. farzad

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    جزء معدود مدلهای بنز است که ازش خوشم نمیاد

    1. Ahmad..F12

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      به دلیل اینه که پشتش ننشستی آقا فرزاد

      یه چرخ بزنی باهاش نظرت 180 درجه برمیگرده :)

  7. امیرfxx

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    فک نمیکنم مصرفش خیلی ام کم باشه،صدی 10.8 لیتر اونم با حجم موتور 1,8لیتر.
    انتظارات از مرسدس بیش از اینه!

    1. پیر پشمک موی

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      بابا بنزه دیگه گیر نده فک کردی تویوتاست که بینقص باشه

      1. Ahmad..F12

        ۲۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        جلو چشم خودم هفتۀ پیش یه تویوتا لندکروز رو با جرثقیل بردن

        طبق اعلام و تشخیص نمایندگی، آب از کنار سقف و شیشه به قسمت های الکترونیکی موتور نفوذ کرده بود و ماشین روشن نمیشد :D

        لطفاً با تویوتا(سلطان فراخوان) دیگه دم از نقص نزن پشمک جان :D

        1. پیر پشمک موی

          ۲۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (179 ديدگاه)

          جلو چشش منم ی بنزو داشتن با نیسان گاوی میبردن چون رانندش خوابش برده بود […] شده بود اون لند کروزم ک میگی احتمالا یا بنز بوده ارم تویوتا داشته یا رانندش راننده بوده اینجارو باش کرده مینو جان

        2. Ahmad..F12

          ۲۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          آخ چقدر با مزه ای توووووو….

  8. یه هیوندای ...!

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    خیلی خوشگله مخصوصا داخلش.

    وقتی این ماشینو می بینم یاد sls AMG می کنم…!!!

  9. سعید

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    به این میگن بچه SL،من که خیلی ازش خوشم میاد

    1. Ahmad..F12

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      عاشقشم مــــــن ♥♥

  10. در آرزوی vanquish

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اون ساعت رو داشبورد بنز و مازراتی منو آخر میکشه.

    1. پیر پشمک موی

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      دقیقا این ساعتارو از لکسس کش رفتن

      1. saeid

        ۲۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (188 ديدگاه)

        بسم حق

        من لکسس و دوس دارم
        ولی تا حایی که من یادمه , اول برندی از سرزمین جرمن ها از این ساعتا بهره برد
        بله پورش !!!
        پس اگه من اشتباه نکرده باشم
        لکسسی که خودش متولد تویوتاست جز اولین کپی کننده ها بوده : ))))

        1. پیر پشمک موی

          ۲۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (21 ديدگاه)

          بله حق با شماس ولی بنز هم کپی کرده کپی از لکسس کپی

        2. شایان

          ۲۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          پیر پشمک موی اسمت مثل نظراتت با مزست البته باید دقت کنی زیاد مزه نریزی تا یه دفعه ملت بالا بیارن

        3. Ahmad..F12

          ۲۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          شرکت سوئیسی IWC Schaffhausen، برترین، گرون ترین و

          لوکس ترین ساعت‌های جهان رو تولید میکنه که اولین بار

          خودروسازهای بزرگی مثل مرسدس بنز و پورشه از اونا در

          خودروهاشون استفاده کردند.

        4. پیر پشمک موی

          ۲۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (179 ديدگاه)

          اقا اصن ساعت مال شما شما خودتون ساعتین ولی وجدانا قشنگ نشده دیگه اخه ماشین رود استر چ ب ساعت رو میزی پدربزرگ من حالا این ساعت زنگم میخوره

        5. saeid

          ۲۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (188 ديدگاه)

          بسم حق

          من اگه میدونستم انقده بحث میشه
          شروعش نمیکردم : )))
          پیر جان شما هم اعصابتو خورد نکن
          :)

  11. حجت

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    فقط گیربکس دستی متاسفانه وارد کننده ها و مردم ظاهر بین ماشین وارداتی رو با گیربکس اتومات میشناسن کاش این همه کیا وهیوندای با گیربکس دستی هم وارد میشد مثل ترکیه هم قیمت پایین هم کسانی که میخوان لذت راننده گی را حس کنن نه لم بدن.فخر بفروشن نمونه ااون فلوعنس دنده دستی که اگه بدن آلی میشه.

    1. امیررضا

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (61 ديدگاه)

      جناب حجت
      اتفاقا گیربکس دستی لذت خاص خودشو داره. نه برای پز دادن و نه برای لم دادن. بلکه برای راحتی و تنش کمتر.
      در ضمن بگم که کاش مردم ظاهر بین میرفتن سراغ محصولات یه کشور دیگه و مارو خفه نمیکردن. مشکل ما با اتوماتیک بودن یا دستی بودنشون نیس.

  12. ناصر ساتیا

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    چراغهای پشتش ……..

    1. Ahmad..F12

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      یکی از برترین و پربازده ترین چراغهاست…..

  13. نوید

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    بچه ها دقت کردین
    یه بنده ی خدایی اومده از بالا تا پایین به همه دیس داده و رفته
    البته تا زمانی که من این کامنتو میزارم اینجوریه
    شاید بعدا دیس لایک ها بیشتر بشه
    آخه تا چن ثانیه پیش هیچ کس دیس لاک نداشت و همه به تعداد مختلف لایک داشتن ولی الان همه یک دیس لایک هم دارن

    1. Saeid

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (188 ديدگاه)

      بسم حق

      خون خودتو کثیف نکن : )))
      راستی
      بنظرتو قدرت این ماشین با قیمتش هم خونی داره !؟

      1. نوید

        ۲۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        ناراحت نشدم
        خیلی برام جالب بود یکی به این سرعت
        یعنی بدون اینکه کامنت هارو بخونه اومد و به همه دیس داد و رفت
        خیلی خیلی جالبه
        این اتفاق در کمتر. از 10-20 ثانیه رخ داد

        این یعنی ….

        1. saeid

          ۲۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (188 ديدگاه)

          بسم حق

          بابا دیس لایکم کلی حال میده : )))
          راستی
          صفر تا صد عشقت چقدره ?

        2. نوید

          ۲۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          منظورت لند کروزه؟

        3. saeid

          ۲۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (188 ديدگاه)

          بسم حق

          اره

  14. Night Fury

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    هر سال بهتر و بهتر میشه…

  15. REZA BANIASADI

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    اصالت بنز کجا رفته که ساعتش مثل پورشه هست
    این موتور هم که به درد خود بنز میخوره
    منبع این مطلب چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    که به خاطر عملکرد افتضاح بنز با دنده دستی میگه کم کم گیربکس های دستی کنار میرن
    پس ماشینی مثل کروت رو شما نمیبینین
    قیمتش خوبه چون میشه بری با این پول بنز خرید . میفهمی بنززززززززززززززز
    /نگاه کن یارو بنز داره/

    1. مرتضی

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      خوبی بنز اینه که از هر 5 تا ماشینش 6 تاش خراب نمیشه که فراخوان بده و یه عده متعصب دیگران رو متعصب بین!! این همه گند کاری رو هم حسن بدونه!! راست میگی عملکردش افتضاحه!! فراخوناشو ببین فروشش رو ببین حتی جزو سه تای اول هم نیست! چرا حتی یه نفر با نشان لکسوس تو این سایت تعادل نداره؟؟ چرا از ماشین هیچی حالیش نیست؟؟ واقعا چرا ؟

      1. REZA BANIASADI

        ۲۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (41 ديدگاه)

        متعصب شما هستین که جز المانی ها هیچ ماشینی رو نمی بینیم
        خدا نکنه یه ضعف از لکسس ببینین . چه کار میکنین
        حالا اگه بنز یه ماشین که سر تا پاش عیب ایراد باشه بسازه . دنبال این هستین عیباشو بپوشونین

        1. Ahmad..F12

          ۲۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          آقا رضا کدوم ماشین بنز سرتاپا ایراده اسم ببر؟؟؟!!!!!!!!

          و دلیل منطقی و محکم بیار؟؟

          منتظرم…

        2. REZA BANIASADI

          ۲۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (41 ديدگاه)

          احمد جان گفتم اگر
          منضورم این بود اگر اینطور باشه این کارو میکنین

        3. مرتضی

          ۲۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (849 ديدگاه)

          خوب ای کیو!! تو هم جز فراخون هیچی نمیبینی تو هم که ژاپنی فقط میبینی متعصب نیستی اما کسانی که بهترین اتومبیل جهان رو دوست دارن متعصبند!! […]هم حد داره ها رو به خنده ننداز!

    2. Ahmad..F12

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      عزیزم کی آخه کرووت رو با SLK مقایسه میکنه؟؟؟!!!!

      اون تو ردۀ ماسل کارها و سوپر اسپرت هاست باید هم عملکردش خوب و بی نقص باشه

      Slk یه رودستر کوچک

      مورد دوم اینکه ساعت مثل پورشه چه ربطی داشت به اصالت بنز!!!!

      بنز و پورشه اولین خودروسازهایی بودند که از ساعت آنالوگ در خودروهاشون استفاده کردند

      مثل این میمونه بگیم لکسس اصالتت کجا رفته که صفحه کیلومترسنجت مثل بقیه است!!!!!!!!! آخه این شد زیر پا گذاشتن اصالت؟؟؟؟!!!!!!! :D

      1. REZA BANIASADI

        ۲۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (41 ديدگاه)

        من کروت رو با این مقایسه نکردم
        بحص در مورد کنار گذاشتن دنده دستی بود

        1. Ahmad..F12

          ۲۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          در هر صورت با خودروی کوروت مثال میزنی که این اشتباهه

          با TT یا Z4 مثال بزن

      2. پیر پشمک موی

        ۲۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (179 ديدگاه)

        ن داداش اصات اینه که ی چیزو بدونی کجا استفاده کنی ن ی ساعتو بزور بچپونی رو داشبورد کلی پول بگیری

        1. Ahmad..F12

          ۲۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          آهان

          ممنون یاد گرفتیم اصالت ینی چی

          الانم زنگ میزنم مرسدس بنز میگم آقای پشمک میگه جای ساعت خودروهات اشتباهه اصالتت رو خراب کردی… :D

  16. احمدرضا ب ام و

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    خیییییلی زشته

  17. احمدرضا ب ام و

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    آخرش بنز بخاری گردن رو برای این ماشین گذاشت که اولین بار توی سری 4 کانورتیبل بود

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      احمد جان این گرمکن از سال 2008 روی SLK بوده .

      http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2008-slk-class/1024×768/wallpaper_10.htm

      1. احمدرضا ب ام و

        ۲۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (394 ديدگاه)

        پس چرا من چند جا خوندم این اولین بار کار ب ام و بوده
        صاید مال مدل های قبلی ب ام و بوده

        1. Ahmad..F12

          ۲۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          احمد رضا جان بیشتر بخون

          گرمکن صندلی رو اولین بار کادیلاک در سال 1965 اختراع کرد

          تهویه پشت گردن هم اولین بار در خودروهاس مرسدس اسفاده شد

  18. سیمرغ

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام . من موتوری اختراع کرده ام که نسبت تراکم متغیر دارد (موقعی که ماشین نیاز به سرعت کم دارد نسبت تراکم بالا و موقعی که ماشین نیاز به سرعت زیاد دارد نسبت تراکم پایین دارد) در این موتور دود هم به صورت 100 درصد خارج میشود . آیا میتواند یک طرح موفق شود

    1. $@kasra@$

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      بله ولی باید برید نمایندگی های انحصاری شرکت هایی از جمله بنز،بی ام دبلیو،پوروشه،تویوتاو…

  19. ارمان

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    اگه از این ماشین قدرت بیشتر میخواین باید کلاس sl رو انتخاب کنین که یهو قدرتش سر به فلک بکشه

    1. Ahmad..F12

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      SLK 350 قدرتش عالیه

      اگر هم بیشتر بخواین مدل SLK 55 رو میونین انتخاب کنین که عملکردش بسیار بالاست و بسیار هم سریعه

  20. مرتضی

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    هرگز نتونستم با ماشین دنده ای کنار بیام!! به نظرم اولین تجربه رانندگی تاثیر داره!! من حالم از دنده دستی به هم میخوره ولی عزیزان دیگه این سیستم عقب افتاده و یا حداقل بگیم قدیمی(دستی) رو در کمال تعجب برتر میدونند!! شاید عادت باشه کسی که سالها با پیکان و پراید و رنو و …… رانندگی کرده یهو بگی بشین پشت اتومات حتما میترسه! دیدم خیلی ها رو که اصلا نمیدونند چطور راه بندازن ماشینو عجیبه ولی هست دیگه چکارش میشه کرد؟ من بعید میدونم بتونم بیشتر از 400 متر ماشین دنده دستی رو برونم اگه قرار بود دنده دستی باشه دنده بغل فرمون رو ترجیح میدم!!

    1. حجت

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (69 ديدگاه)

      شما باید یک کارگر بگیری برات دنده عوض کنه اونوقت دنده دستی برات حال میده آخه الان بهترین گیربکس اتومات دو کلاجه دنیا یارای رقابت با دنده دستی توی سرعت تعویض و لذت راننده گی نداره ببین با کیا شدیم 75 میلیون خدایا.

    2. امیر محمد

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (279 ديدگاه)

      میگی اتومات بهتره حرفت درست ولی فقط اتومات به درد شهر و کارای روزمره میخوره
      ولی وقتی لذت رانندگی رو میفهمی که دور موتور روی قرمز باشه وقتی میفهمی که معکوس بکشی وقتی میفهمی که با دنده دو هم تیکافت ادامه داشته باشه
      این کارارو میشه با ماشین های شیفتر دار هم انجام داد ولی همش میترسی که تصادف کنی چون اگه حتی سپرت اروم به جایی بخوره چراغ شورت میشکنه و یکی دوتومن خرج میندازه رو دستت اگه از این پولا داری یا علی، پولت مال خودته اختیارشو داری به منم ربطی نداره

    3. saeid

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (188 ديدگاه)

      بسم حق

      دنده اتومات برای ترافیک شهری عالیه
      تا زانوت کمتر بهش فشار وارد شه
      ولی تو ی حجم موتور یکسان
      مثلا 3000 سی سی
      واقعا لذت منوال از اتومات بیشتره
      من تجربه هردوشو دارم
      وقتی تو بتونی دور موتور رو تا 6000 ببری و بعد دندده رو عوض کنی واقعا لئذت سرعت رو میچشی
      مخصوصا وقتی صدای گوشنواز موتور رو تو 6000 احساس کنی ….
      البته میتونی تو ماشین اتوماتت هم مد رو به منوال تغییر بدی
      حسش خوب میشه و ماشین جون میگیره
      ولی بازم ب حس گیربکس دستی نمیرسه
      مشکلاتی داره ولی ماشین دوست واقعی . بنظر من با دنده منوال به اوج لذت میرسه
      اقایون جوگیر نشین برین تو خیابون الانا من یچی گفتم
      مواظب جون عزیزتزن باشین
      خیلیا ارزوشون تو دیدن دوباره چشمای شما خلاصه میشه
      که مهمترینشون پدر و مادرتونن :)

      1. ارمان

        ۲۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1306 ديدگاه)

        دوستان مگه تو ایران هر کدوممون چند بار میریم تو پیست ؟
        اقا زانو درد ولم نمیکنه خداییش دلت میاد اتومات حالا اگه پشت فرمون بهت شیفت هم داد که نور الا نور

    4. REZA BANIASADI

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (41 ديدگاه)

      همیشه ماشین های حرفه ای دنده دستی بودن و هستن
      شما رانندگی بلد نیستی چرا این حرفا رو میزنی
      رانندگی با اتوماتیک راحت تره ولی اگه عاشق سرعت و اینجور چیزا باشی میفهمی دنده دستی یه چیز دیگه هست
      اینو بدون ماشین های دنده دستی فقط پیکان و پراید و……. نیستن خیلی از ابر ماشین ها دنده دستی هستن
      مثلا تا حالا نس کار اتوماتیک دیدی!!!!!!!!!!!!!!!
      فکر کنم شما ماشین زنونه خیلی دوست دارین
      شاید ماشین خودتون یه میتسو میراژ صورتی هست

      1. امیر محمد

        ۲۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (279 ديدگاه)

        میراژ شیفتر داره میدونستید؟؟؟؟!

      2. مرتضی

        ۲۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        همین که میگی رانندگی با اتوماتیک راحت تره معلومه اصلا اتوماتیک تو عمرت سوار نشدی!! اخه اگه ماشین باز بودی که لکسوس باز نمیشدی که اون هم اتوماتیک داره!! من (وی 124) داشتم

        1. REZA BANIASADI

          ۲۷ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (41 ديدگاه)

          چی میگی
          اول میای خودت میگی اتوماتیک راحت تر و نمی تونی با دستی رانندگی کنی بعد میای به من میگی هیچی از ماشین حالیم نیست چون میگم اتوماتیک راحت تره
          من هم هیچ وقت به اتوماتیک گیر ندادم که میگی لکسس اتوماتیک داره
          داشتم به شما که نمی تونین با دستی رانندگی کنی و میگین دستی مال عقب مونده هاست اینو گفتم
          شما برو با همون اتوماتیکت حال کن

  21. amir

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (50 ديدگاه)

    اصن لذت رانندگی به دنده عوض کردنشه…..

  22. godfather

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    تکنولوژی بنز فوق العادهست
    s500 سیلندر8 صدی 8
    پراید صدی 12

    1. پیر پشمک موی

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      جالب اینجاس slk250صدی۱۰میسوزونه

  23. godfather

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    توی لذت سواری بنز عالیه مخصوصا گیرباکس دستی هم که دیگه….

  24. علی

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (209 ديدگاه)

    حرف نداره

  25. behdad

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    ببین اتومات فقط برا تو ترافیک بدرد میخوره وگرنه به هیچ وجه دیگه نمیخوره البته نظر منه ولی با دستی من بعضی موقعا عشق میکنم که دورو ببرم بالا و وقتی ک معکوس بدم باعث میشه ک با موتور انس بگیری ولی این لذتارو اتومات نداره

  26. Ahmad..F12

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    انیس جان ممنون عالی بود

    SLK عالیه؛ دوستای قدیمی میدونن چی دارم میگم…………

    لذت محض رانندگی، لذت حس اسپرت در عین راحتی.

    با 250 رانندگی نکردم ولی SLK350 معرکه است هرجور شده دوباره میگیرمش

    به شدت منتظر نسل جدیدش هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا