در ادامه فرآیندی که از مدل جدید AMG GT آغاز شده، مدلهای برجسته مرسدس اندکاندک در زیر چتر «مرسدس-ایامجی» قرار میگیرند؛ چیزی که بیشتر از همه، روح کارل بنز (Karl Benz) را تحتتأثیر قرار میدهد. ولی «بنز» شاید هنوز هم خوشحال باشد که همچنان نامش بر روی کاپوت دیده میشود. علاوه بر این، همانند سایر محصولاتِ با عنوان «مرسدسبنز»، روح «کارل بنز» هنوز هم در این طراحی جدید مرسدس-ایامجی C63 سدان زنده است.
در کابین C63 مواد بسیار سطح بالایی به کار رفته است؛ چیزی که در دیگر مدلهای کلاس C غیر AMG نیز میبینیم. تریم چوب، غربلیک سهپره فرمان با پوشش چرم جیر و صندلیهای اسپورت پوشیده از چرم انعطافپذیر، همگی سطح بالایی از طراحی داخلی را در یک خودرو به نمایش گذاشته است که کابین C63 را جذابتر از هر مدل دیگری در این کلاس کرده است. تنها خطایی که از دید ما در طراحی کابین سر زده، صفحه نمایش ۷ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی است که مانند یک آیپد مینی بر روی داشبورد قرار گرفته است. اگر این صفحهنمایش یکپارچگی بهتری داشت و یا حداقل کمتر مزاحم دیدِ راننده بود، یک کابین کاملاً بینقص را در اختیار داشتیم. نسل W205 از کلاس C در تمام جنبههای کلیدی خود اندکی رشد داشته است و نمونههای معمولی آن، سبک طراحی نرم خود را تغییر دادهاند تا بهاین وسیله تأثیرگذاریای در سطح مدلهای زیبای کلاس S پیدا کنند. آخرین نسل این مدل، خودرویی بود که با طراحی تهاجمی خود، بهویژه در اگزوز و گلگیرها، نگاه همه را به سمت خود جلب میکرد. ولی استفاده از همین خطوط اصلی نمیتوانست شرایط زیباشناسانه لازم را برای یک «ایامجی» تأمین کند. در همین حال، نزدیک به ۳ اینچ افزایش فاصله محوری و ۴ اینچ افزایش طول کلی خودرو باعث شده تا C63 جدید فضای بیشتری در داخل و بهخصوص برای صندلیهای عقب داشته باشد. در حالی که مسافران صندلیهای عقب با توجه به کشیدگی فضا، ممکن است احساس راحتی بیشتری کنند، بیشترین بازخورد کاراکتر صلب در سواری خودرو که ناشی از سیستم تعلیق با تنظیمات AMG و تایرهای سری ۳۵ بر روی چرخهای ۱۹ اینچی است، متوجه آنها خواهد بود. البته در بیشتر اوقات شرایط از حدّ نرمال تجاوز نمیکند، ولی کسانی که در مناطقی با مسیرهای ناهموار زندگی میکنند، احتمالاً آرزو خواهند کرد که یک سیستم تعلیق نرمتر داشته باشند. تایرهای میشلن پایلوت سوپر اسپورت بیشترین سهم بهبود مکانیکی را با استفاده از چسبندگی جانبی فوقالعادهشان دارند. مدل جدید C63 S چسبندگی جانبی به میزان ۰.۹۸ g را در تست لغزش در پیچ نشان داده است که در رتبهای بالاتر از نیروی ۰.۹۳ g که در مدل قبلی C63 AMG سری بلک کوپه مشاهده شده، قرار میگیرد. این سطح از چسبندگی، در کنار دامپرهای انطباقی و تیز بودن سیستم فرمان، تعادل و بالانس خودرو را به میزانی رساندهاند که تا قبل از این هرگز در یک کلاس C ایامجی مشاهده نشده است. آنهایی که اغلب در ترافیکهای شلوغ، شرایط طاقتفرسایی را در رانندگی تجربه میکنند، بهتر است پکیج «دستیار راننده» را به ارزش ۲۸۰۰ دلار امتحان کنند؛ چیزی که در خودروی تستشده در اینجا نیز استفاده شده است. این مجموعه، برای C63 همان قابلیتهای نیمهاتوماتیکی را ایجاد میکند که در مدل بزرگتر کلاس S وجود دارد. به عنوان نمونه، با تنظیم سیستم کروز کنترل، خودرو میتواند خطوط جاده را رهگیری کرده و ترافیک را دنبال کند. البته اجازه رانندگی خودکار به صورت کامل وجود نخواهد داشت و شما باید همیشه دست خود را بر روی فرمان داشته باشید. ولی اگر سرعت جریان ترافیک به اندازه کافی پایین باشد، نیاز به ورودی سیستم فرمان وجود ندارد. اگر این نکته را درنظر بگیرید که تماشای مسابقات شطرنج در تلویزیون از رانندگی با توقفهای پیدرپی در ترافیک راحتتر است، بنابراین واگذار کردن این کار به تکنولوژی، بهترین کار ممکن خواهد بود. موج کاهش حجم موتورها همچنان ادامه یافته و ایامجی نیز از تأثیرات آن بینصیب نمانده است. موتور V-8 در C63 که تنها هشت سیلندر باقیمانده در کلاس خودش است، حجم خود را از ۶/۲ لیتر به ۴ لیتر کاهش داده و در همین حال، صاحب دو توربوشارژر شده است. البته خوشبختانه چیزی از زیباییهای صدای دلنشین اگزوز خودرو کم نشده است؛ ولی باید اعتراف کرد که C63 اهلیتر از قبل شده است. C63 S تستشده در اینجا از یک نسخه ۵۰۳ اسببخاری از این موتور استفاده کرده است. این در حالی است که مدل پایه C63 به اندازه ۴۶۹ اسببخار قدرت دارد و البته ۸ هزار دلار ارزانتر است. ولی همین مدل نیز قدرت بیشتری نسبت به بامو M3 با قدرت ۴۲۵ اسببخار و کادیلاک ATS-V با قدرت ۴۶۴ اسببخار دارد. با توجه به وزن C63، استفاده از یک گزینه قدرتمند در زمینه پیشرانه چندان هم غیرمنطقی نیست. مدل C63 S تستشده در اینجا ۱۷۸۷ کیلوگرم وزن دارد که سنگینترین نسخه در سری خود محسوب میشود. در تست شتابگیری مدل قبلی C63، با اندکی دقت در پدال گاز، امکان پشتسر گذاشتن برنامه شروع به حرکت خودرو وجود داشت، ولی چنین چیزی در خودروی جدید وجود ندارد. پس از اینکه پروتکل شروع به حرکت C63 جدید با استفاده از یک ترتیب پیچیده زدن دکمه، راهنما زدن، فشار پدال و کاربرد پدلشیفترهای روی فرمان فعال شد، این خودرو توانست در مدت ۳/۹ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. این زمان، به اندازه یکدهم ثانیه عقبتر از مدل قبل سری بلک کوپه است. در تست یکچهارم مایل نیز این مسافت در ۱۲/۲ ثانیه طی شده که دقیقاً با مدل قبلی مطابقت میکند. در واقع، C63 S از بیشتر جهات با M3 مشابه است و این دو مدل، به یک اندازه سریع هستند. سوی دیگر عملکرد C63 در زمینه کاهش سرعت نیز به همین اندازه قابلتوجه و تأثیرگذار است. توقف کامل از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در فاصلهای به اندازه ۴۴/۸ متر ممکن شده که یکی از بهترین عملکردها در این کلاس محسوب میشود و حدود ۴ متر نسبت به سری بلک بهبود یافته است. بدون شک یکی از فاکتورهای مهم در این عملکرد ترمزگیری، استفاده از پکیج تنظیمات ترمز B07 بوده که در خودروی تست با قیمت ۵۴۵۰ دلار مورد استفاده قرار گرفت است. در این پکیج، صفحات ترمز کربن-سرامیکی ۴۰۱ میلیمتری در جلو اضافه شده و این در حالی است که صفحات ترمز عقب هنوز از جنس فولاد باقی میمانند. مرسدس عقیده دارد که مقاومت اضافی تنظیمات ترمز سرامیکی در هر دو محور موردنیاز نخواهد بود و هزینه اضافی در اینجا صرف نشده است. در همین حال، استفاده از این ترمزهای سرامیکی در جلو به نوعی ولخرجی به حساب میآید؛ چرا که باعث شده قیمت پایه ۷۲ هزار و ۸۲۵ دلاری C63 S در خودروی تست به رقم سرسامآور ۹۱۰۸۰ دلار نزدیک شود.- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
- قیمت مدل تست: ۹۱۰۸۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۷۲۸۲۵ دلار).
- نوع موتور: DOHC با ۳۲ سوپاپ V-8، دو توربوشارژر و خنککننده داخلی،بلوک و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۳۹۸۲ سیسی.
- قدرت: ۵۰۳ اسب بخار در ۶۲۵۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۷۰۰ نیوتنمتر در ۱۷۵۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۷ سرعته دو کلاجه اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
- فاصله محوری: ۲/۸۴ متر.
- طول ماشین: ۴/۷۵۵ متر.
- عرض: ۱/۸۳۹ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۲۵ متر.
- وزن کلی: ۱۷۸۷ کیلوگرم.
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۹ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۹/۱ ثانیه.
- صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۵/۹ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۳ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۲/۲ ثانیه با سرعت نهایی ۱۸۶/۶۸ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی، تخمین خودروساز): ۲۸۹/۶۸ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۴/۸۰۶ متر.
- چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: 98g.
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۳/۱ لیتر در شهر و ۹/۴۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۱۳/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
amir
۲ شهریور ۱۳۹۴سلام دوستان من شرمنده ام دوباره این سوال رو میپرسم اما به نظر شما جنسیس ۲۰۱۲ فول تر و تمیز ۱۸۵ بگیرم بهتره یا صبر کنم یه کمری بنزینی ۲۰۱۶ صفر بگیرم من خودم با توجه به قدرت موتور و دف عقب بودن از جنسیس خوشم اومده اما شنیدم کمک هاش ایراد داره در ثانی خیلی هم به برند های کره ای اعتماد ندارم
از طرف دیگه تویوتا کمری سگ جون اما قدرت و امکانات کمتری داره
آکورد رو هم خیلی دوست دارم اما به خاطر لوازمش و قیمت پرت و پلاش جرات نمیکنم سمتش برم
شرمنده دوستان اگه کمک کنین ممنون میشم
مسعود
۲ شهریور ۱۳۹۴من جات بودم اولا تو پوست خودم نمی گنجیدم که اینقدر پول دارم!بعدش الان جنسیس می خریدم خوشم نیومد میفروختم کمری 2016 میگرفتم!
حال کن چقدر راهنماییت کردم
حمید
۲ شهریور ۱۳۹۴ببین دوست عزیز، نه جنسیس رو بخر نه کمری،فقط هوندا آکورد! من خودم نزدیک یکساله که آکورد خریدم،خیلی عالیه و باتوجه به اینکه سوار کمری شدم واقعا جالب نیست،واسه اطمینان از حرفم ،برو نمایشگاه و سوار هردوشون شو یکم هم که شده تستشون کن بعد دیگه دستت میاد کدوم رو بخری…
AHMADREZA
۲ شهریور ۱۳۹۴صد در صد کمری بگیر هم زیبا تره و جدید تره
و هم بهتره تازه سه سال دیگه هم حداقل سه سال قدیمی شده
امير
۳ شهریور ۱۳۹۴اکر نظرتون رو جنسیس۲۰۱۲فیس جدید باشه مشکل کمکشو رفع کردن تو این سری ولی قطعا هوندا وتویوتا چیز دیگست
M3 RS 4D
۳ شهریور ۱۳۹۴با 185 برو یه اریون 2012 یا 2013 بگیر …
یا یه بنز C 350 مدل 2008
یا یه BMW مدل X3 2.5 2010
یا BMW مدل 730Li البته 2008
با این پول نرو ماشین صفر بخر که بخوای بفروشیروش ضرر کنی …. یه ماشین دست دوم بگیر ولی تمیز … حسسابی هم در موردش پرس و جو کن ….
تازه میتونی یه بنز SLK 350 2005 هم بخری ….
بعدم فک نکن توی ایرانی و بری ماشین 2016 یا 2015 بخری …. توی ایران باید یه چند سالی عقب تر از دنیا بری جلو ….
و در اخر اگه من این پولو داشتم ,یه بلیزر میخردیم و ردیفش میکردم برای افرود …. تا 80 هم بیشتر خرج نمیکردم و 5 تومن هم میزاشتم برای یکی از اعضای خانوادم …. ما بقیشم میرفتم توی خرید فروش ماشین که داره میکوبه بره بالا که خوب سودی توشه …
نوید جهرمی
۳ شهریور ۱۳۹۴اول باید ببینی نیازات چی هستن و انتظاراتت .
من باشم بخوام ماشین دسته دوم بگیرم حتی خوشم هم نیاد فقط از ژاپنی ها کارکرده میگیرم چون استهلاک بالایی ندارن.
کره ای ها حتی اگ استهلاکشون بالا نباشه اما خرجش قطعا بیشتر از ژاپنی هس.
اگه هم صفر میخوای بخری یکم دیگه صبر کنی ماشینای 2016 وارد بازار میشن و اول کار ک شماره گذاری نشدن ارزون تر از 15 و بعد از شماره گذاری گرون تر میشن و قیمت 15 هم افت میکنه.
دوباره شخصا باشم آکورد رو ب کمری ترجیح میدم حتی با توجه ب قیمت لوازم خیلی بیشتر.
ashkan
۲ شهریور ۱۳۹۴با این که از تویوتا خوشم نمیاد
و آکورد و ترجیح میدم
ولی شرایط ایران طوریه که کمری راحت تره و بهتره همین طور خیلی با کیفییت تره
در ضمن راحت تر به پول تبدیل میشه
ماشین کره ی هم خارج از اون بحثاش ترمزاش زیاد قوی نیست اینم باید در نظر بگیری
رضا
۲ شهریور ۱۳۹۴به نظرم بنز کلاسC طراحی فوق العاده ای داره به خصوص داخلش خیلی خوبه
اما مرد میخواد این همه پول بدی و C63 سوار بشی و کلاس E یا کلاس S دست دو سوار نشی
من خودم Eیا S رو ترجیح میدم
لایک:C63 دیسلایک: Sیا E
وحید
۲ شهریور ۱۳۹۴قابل احترامه
ابهت که جای خودش داخلش مثل همیشه بهترین چیدمانو داره
رهگذر
۲ شهریور ۱۳۹۴آ ام گ
kasra
۲ شهریور ۱۳۹۴Amirجان من اگه باشم صددرصداول اکورد وبعدکمری روانتخاب میکنم طبق گفته ی خودت واطلاعات من خیلیاکه جنسیس داشتن ازکمکاش ناراضی بودن وباعث شده هزینه ی زیادی روبه نمایندگی بپردازن…….هوندا وتویوتا کجا هیندا وکیا کجا….انتخاب من کمریه….
اميد چيت ساز
۲ شهریور ۱۳۹۴خوش به حال ما خوزستانی ها که این ماشینارو بدون گمرک و نصف قیمت (اروندی ) سوار میشیم و لذت رانندگی با این ماشین ها رو تجربه میکنیم.
به امید روزی که هزینه گمرک در کل کشور آزاد شود و همه مرم خوبمان از این مزیت بزرگ بهره مند شوند
AHMADREZA
۲ شهریور ۱۳۹۴سلام هم استانی خخخ
RETOLEX
۲ شهریور ۱۳۹۴خیلی خفنه .
این الان لوکسه یا اسپورت .
عالیهههههه
ارش
۲ شهریور ۱۳۹۴اقا من به بنز و بنز دوستا احترام میزارم ولی این نظر خودمه.همه چیش عالیه ولی اگه رو چراغای عقبش بیشتر کار میکردن و سپر عقبش رو هم کمی اسپرت تر میکردن تا فاصله اش از زمین کم بود خیلی به دل مینشست!
سارا
۲ شهریور ۱۳۹۴کیفیتش رو میشه از همینجا لمس کرد
ولی نمای عقبش او ن شکوه و عظمت همیشگی مرسدس رو نداره یعنی به نسبت نسل های قبلیش
BMW4ever
۲ شهریور ۱۳۹۴گیربکسش دو کلاچه میستش تا جایی که میدونم MCT هفت سرعته است
حمید
۲ شهریور ۱۳۹۴ما بنز دوستا چی میخوایم از خدا؟! والا…ظاهر بی نظیر،کیفیت بی نظیر،با کلاس،همون آرمش یه تریلی از ماشین های دیگه با ارزش تره،موتور فوق العاده شاخ،گشتاور و شتاب و قدرت عالی صدای اگزوز 20…فقط و فقط منتظرم تا E اتاق جدید بیاد و از نزدیک ببینمش نه از روی عکس، همون تصاویر مخفی با تیزر و ویدیو هایی که ازش میدن و اپشن های فضاییش رو نشون میدن مشخصه چه ابهتی داره…
luis
۳ شهریور ۱۳۹۴تمام حرفات درست و قابل قبول جز این جمله
همون ارمش یه تریلی از ماشین های دیگه با ارزش تره
یعنی من به شما یه ارم بنز بدم با یه بی ام و m4 شما ارمو انتخاب میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟
HELL CAT
۲ شهریور ۱۳۹۴یه دنیاست و تکامل ماشین های آلمانی که بنزم بین تمامشون سرتره چون دامنه محصولاتش خیلی گستردس و از هر نظر عالی البته از نظر ارزش برند سال که بررسی کردم ب ام و امسال با ارزش ترین برند دنیا شد و از بنز جلو زد که جای تعمل بسیار داره این سری c-classهم که خلاصه ای از خودروهای موفق بنزه که از همه ی مدل هاشم فروش بهتری داشته البته منظورم بهترین نبود با تشکر از سایت مفیدتون
hamid
۲ شهریور ۱۳۹۴دم مرسدس گرم که هنوز داره از هشت سیلندر استفاده میکنه بی ام و m3 را مجله ماشین این ماه تست کرده صدی بیست می سوزونه معلوم نیست چرا با این مصرف یکی از بهترین اسپرت های دنیا را شش سیلندر کردن
M3 RS 4D
۳ شهریور ۱۳۹۴به به C63 S عجب جیگری شده ….
mds
۳ شهریور ۱۳۹۴چه خبره صد هزار دلار!!! من بودم به جا این با چهل هزار دلار جنسیس سدان میگرفتم بقیه پولارم میزاشتم تو جیبم و یه رینگ اسپرت مینداختم روش از این قشنگتر میشه استهلاکشم کمتر هست کیفیت بالاشو جی دی پاور ثابت کرده هیوندای چهارم شد و بنز هشتم
درست مثل این..
http://www.8pic.ir/images/uec0o62l6lhgx59271ho.jpg
http://www.8pic.ir/images/z58614ztr071v35jiwxf.jpg
mds
۳ شهریور ۱۳۹۴http://s1.upload3.ir/images/ln7iz5eelmz9eo7q9idp.jpg
http://s1.upload3.ir/images/speov9pxr17supywh78c.jpg
http://s1.upload3.ir/images/ohxp4ji0otxvoyoelno.jpg
حمید
۳ شهریور ۱۳۹۴برو جنسیس اتاق جدید رو از نزدیک ببین بهت میگم…همیشه تو عکسهاش فکر میکردم چه قدر قراره قشنگ باشه، وقتی عید نوروز امسال تو دبی از نزدیک دیدم،همون حسی بهم دست داد که انگار الانترا دارم میبینم! خیلی ماشین بی روح و معمولیه چه داخلش چه بیرونش.بعد تو میای این رو با هیوندای مقایسه میکنی؟!معلومه با خودت چند چندی؟!
Xman
۱۵ مهر ۱۳۹۴بهترین سدان دنیا!
سعید
۲۶ اسفند ۱۳۹۶به نظر من اگه ماشینی میخوای که آسفالتو بجوه تویوتا آریون بگیر من خودم اریون دارم 5 ساله که دستمه و خیلی ماشین سخت جونیه اگر هم ماشینی میخوای که آپشن داشته باشه جنسیس بگیر شک نکن راضیت میکنه اگه بخوای مرسدس بنز و بی ام دبلیو بخری مجبوری مدل های 2010 به پایینو بخری که ممکنه توی خرج بیفتی براش به نظر من بهترین گزینه تویوتا اریون و جنسیس